Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.

Aloituksia

125

Kommenttia

1614

1. E-laskut+voi+tulostaa+verkkopankista.+Tietysti+vaatii+kirjoitinta.
  2. Uskon+että+ajan+kanssa+kun+ikää+tulee+niin+koirasikin+ns.+järkiintyy.+Itselläni+3+vuotta+ja+5+kuukautta+vanha+serobi+joka+ei+trimmattuna+näyttää+Havannan+koiralta.Se+oli+3,5+kk+vanha+kun+tuli+ja+pelkäsi+ihan+kaikkea.+Ajattelin+että+missä+tynnyrissä+tuo+on+ensi+aikansa+viettänyt.+Ja+tuo+kaikkea+tarkoitti+kaikkia+paitsi+minua+ja+miestäni.Ulkona+se+säntäili+sinne+tänne+ja+ihmetteli+niin+autoja,+ihmisiä+kuin+kaikkea+vastaan+tulevaa.Vein+sitä+ensin+metsässä+missä+on+vähemmän+vastaataantulijoita+tai+muuta+ihmeteltävää.Vielä+pari+vuotta+sitten+se+säntäsi+niin+pitkälle+kuin+hihna+antoi+periksi+jonkin+puskan+taakse+kun+polulla+tuli+vastaan+joku+vieras+ihminen+tai+koira.+Odotti+siellä+hiljaa+ja+tuli+pois+kun+kulku+oli+vapaa.+Onnekseni+meillä+täällä+pihapiirissä+oli+ihmisiä+ja+koiria+joiden+kanssa+se+rupesi+tulemaan+toimeen+ja+noin+pikkuhiljaa+arkuus+rupesi+häviämään.Eniten+se+pelkäsi+miehiä+ja+sitten+lapsia.+Vieläkin+joskus+se+vetää+pientareelle+ja+odottaa+että+reitti+on+selvä.+Annan+sen+tehdä+niin.Koskaan+se+ei+ole+ollut+vihainen+kenellekään+ja+minua+se+palvoo.+Ajattelin+kun+näin+sen+arkajalkaisuuden+ensin+että+tästä+ei+tule+yhtään+mitään.+Pienin+askelin+on+menty,+se+on+minun+ensimmäinen+pieni+koira+saksanpaimeniemme+jälkeen.+Viimeinen+saku+kuoli+varhain+jonka+olin+ajatellut+ikäni+puolesta+viimeiseksi+koiraksi.+Ilman+en+osannut+olla+joten+ajattelin+että+yksi+vielä,+ikä+on+sellainen+että+en+sakua+voinut+enää+ottaa.+Sinänsä+tämä+pikkuipana+on+tuntunut+sakuun+verrattuna+työläältä.+Se+on+nirso+ja+kaikkea+pientä+"kotkotusta"+sen+kanssa+on+ollut.+Lienee+sakuissakin+ollut+omansa+mutta+aika+kultaa+muistot.Uskon+että+niin+sinäkin+onnistut+koirasi+kanssa+hyvin.++Meillä+nyt+kaikki+rupeaa+tasoittumaan.+Se+on+rakastettava+karvakasa+ja+trimmaus+vieraalla+onnistuu+aina+hyvin.+Jos+sitä+ei+kesäksi+trimmattaisi+se+tukehtuisi+kesällä.Hyvää+jatkoa+ja+ole+vaan+sinnikäs.