Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
profiilit
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
125
Kommenttia
1614
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hei+me+käydään+kyllä+kaupassa+melkein+joka+päivä+mutta+petaamme+sängyn+heti+herättyämme.
Siinäs+nähdään+ja+hyvin+toimeen+tullaan.
20.01.2021 22:21
E-laskut+voi+tulostaa+verkkopankista.+Tietysti+vaatii+kirjoitinta.
20.01.2021 22:15
E-lasku+on+paras.+Se+tulee+verkkopankkiin+ja+ilmoituksen+saapuneesta+laskusta+saat+kun+se+on+saapunut.
Sitten+oman+valintasi+mukaan+joko+lasku+menee+laskuttajan+eräpäivänä+tililtä+tai+et+halua+laskua+maksettavaksi+ilman+sinun+katsomistasi.
Voit+muuttaa+eräpäivää+tai+hylätä+koko+laskun.+
Minusta+e-lasku+on+paras.
20.01.2021 22:12
Niin+en+tarkoittanutkaan+että+pitäisi+myötäymmärtää+vaan+että+omassa+mielessään+voisi+edes+jollain+tasolla+käsittää.+Mutta+ei+voi+sitäkään.+
Ihmisiä+tapetaan+kaikenaikaa+joka+puolella.+Jos+mies+mustasukkaisuuksissaan+tai+toistepäin+nainen,++käyvät++toistensa+kimppuun++ja+tuloksena+on++vainaja,+niin+kamalaa+on+sekin+mutta+aika+tavallista+tarinaa+nykypäivänä.+Siinä+on+motiivi+ja+siten+sen+tapahtuman+pystyy+käsittämään+jotenkin.+Lisäksi+he+ovat+aikuisia+tai+nuoria+aikuisia+joten+heillä+on+elämää+elettynä+takanapäin+ainakin+jonkin+matkaa.
Yhtälailla+voisi+miettiä+heitä+mutta+he+kuitenin+ovat+saaneet+aikuisen+vapauden+johon+myös+ilmanmuuta+kuuluu+vastuu.++Sitä+eivät+ole+osanneet/halunneet+käyttää+oikein.+Eli+kun+jotain+tapahtuu,+kantaa+aikuinen+(ainakin+pitäisi)+osansa+rikoksen+suhteen+tuomionsa+täyttämällä.+Tätä+yhteiskunta+vaatii+ja+se+on+oikein.
Monet+muut+rikokset+joiden+kaava+toistuu+ovat+samoin+ihmismielen+käsitettävissä+jos+rikoksissa+on+motiivi.+Miksi.
Tässä+Koskelan+hommassa+on+kyse+lapsista+mutta+silti+he+pystyivät+siihen+mihin+normaali+aikuinenkaan+ei+pysty.
Mitä+lapselle+tapahtuu+että+hänestä+kasvaa+tuollainen+raakalainen.+
Jäljelle+jää+vain+MIKSI.
16.01.2021 21:07
Ja+vielä.+Miten+nuori+ihminen+kykenee+tällaiseen+tekoon.+Teko+on+sellainen+että+en+minä+niin+kuin+ei+kukaan+tuntemani+ihminen+pystyisi+tällaista+tekemään.+
Uskon+että+yksin+heistä+kukaan+ei+olisikaan+pystynyt+siihen.+Mikä+saa+kolmen+ihmisen+sitten+pystyvän+siihen.+
Meistä+nuoria+on+ollut+jokainen.+Hölmöilty+on+jos+kukakin+ja+miten.+Pojatkin+on+vetäneet+toisiaan+turpaan.+
Kenellä+heistäkään+olisi+ollut+luonnetta+tehdä+tuollaista+kun+nyt+on+tehty.
Itse+olen+syntynyt+-53+ja+sen+jälkeenkään+ei+tähän+päivään+asti+onnistu+moinen+teko.
Mitkä+olivat+näiden+nuorien+motiivit+tehdä+tällainen+teko?++Kun+vain+voisi+ymmärtää+edes+vähän.+
Pahoitteluni+myöskin+tekijöiden+vanhemmille.+Heitähän+syytetään+huonosta+kasvatuksesta.+Tämä+lopputulos+oli+varmasti+heillekin++yllätys.
13.01.2021 23:01
Tarkoitus+on+saada+tupakka+maistumaan+mentholitupakalle+kun+niitä+ei+enää+saa+myydä.+Kyllä+niitä+on+myytävänä+ainakin+R-kioskilla.
13.01.2021 22:17
Uskon+että+ajan+kanssa+kun+ikää+tulee+niin+koirasikin+ns.+järkiintyy.+
Itselläni+3+vuotta+ja+5+kuukautta+vanha+serobi+joka+ei+trimmattuna+näyttää+Havannan+koiralta.
Se+oli+3,5+kk+vanha+kun+tuli+ja+pelkäsi+ihan+kaikkea.+Ajattelin+että+missä+tynnyrissä+tuo+on+ensi+aikansa+viettänyt.+Ja+tuo+kaikkea+tarkoitti+kaikkia+paitsi+minua+ja+miestäni.
Ulkona+se+säntäili+sinne+tänne+ja+ihmetteli+niin+autoja,+ihmisiä+kuin+kaikkea+vastaan+tulevaa.
Vein+sitä+ensin+metsässä+missä+on+vähemmän+vastaataantulijoita+tai+muuta+ihmeteltävää.
Vielä+pari+vuotta+sitten+se+säntäsi+niin+pitkälle+kuin+hihna+antoi+periksi+jonkin+puskan+taakse+kun+polulla+tuli+vastaan+joku+vieras+ihminen+tai+koira.+Odotti+siellä+hiljaa+ja+tuli+pois+kun+kulku+oli+vapaa.+
Onnekseni+meillä+täällä+pihapiirissä+oli+ihmisiä+ja+koiria+joiden+kanssa+se+rupesi+tulemaan+toimeen+ja+noin+pikkuhiljaa+arkuus+rupesi+häviämään.
Eniten+se+pelkäsi+miehiä+ja+sitten+lapsia.+Vieläkin+joskus+se+vetää+pientareelle+ja+odottaa+että+reitti+on+selvä.+Annan+sen+tehdä+niin.
Koskaan+se+ei+ole+ollut+vihainen+kenellekään+ja+minua+se+palvoo.+
Ajattelin+kun+näin+sen+arkajalkaisuuden+ensin+että+tästä+ei+tule+yhtään+mitään.+
Pienin+askelin+on+menty,+se+on+minun+ensimmäinen+pieni+koira+saksanpaimeniemme+jälkeen.+Viimeinen+saku+kuoli+varhain+jonka+olin+ajatellut+ikäni+puolesta+viimeiseksi+koiraksi.+Ilman+en+osannut+olla+joten+ajattelin+että+yksi+vielä,+ikä+on+sellainen+että+en+sakua+voinut+enää+ottaa.+
Sinänsä+tämä+pikkuipana+on+tuntunut+sakuun+verrattuna+työläältä.+
Se+on+nirso+ja+kaikkea+pientä+"kotkotusta"+sen+kanssa+on+ollut.+
Lienee+sakuissakin+ollut+omansa+mutta+aika+kultaa+muistot.
Uskon+että+niin+sinäkin+onnistut+koirasi+kanssa+hyvin.++Meillä+nyt+kaikki+rupeaa+tasoittumaan.+
Se+on+rakastettava+karvakasa+ja+trimmaus+vieraalla+onnistuu+aina+hyvin.+
Jos+sitä+ei+kesäksi+trimmattaisi+se+tukehtuisi+kesällä.
Hyvää+jatkoa+ja+ole+vaan+sinnikäs.
13.01.2021 21:55
Epäilty-+termi+pätee+niin+kauan+kun+tuomioistuin+sanoo+syyllinen.+
Henkilö+ei+ole+koskaan+syyllinen+ennenkuin+hänet+on+tuomittu+ko+rikoksesta.
10.01.2021 00:26
Itse+olin+40+vuotta+ennen+eläkkeelle+jäämistä+töissä+enkä+tuntenut+itseäni+paremmaksi+kuin+työtön+ihminen.+
Elämän+tarinoita+on+paljon+ja+kaikkien+mahdollisuus+ei+ole+samanlainen.+Yleistää+ei+saa.
Hyvän+koulutuksen+aikanaan+saanut+(vanhemmat+rahoittaa+esim.+)+ei+ole+yks+yhteen+ihmisen+kanssa+jonka+halut+olisi+ehkä+ollut+opiskella+mutta+esim.+perheen+taloudellinen+tilanne+on+vaatinut+nuoren+töihin+perheen+elatuksen+turvaamiseksi.+
Itsekin+pääsin+oppikoulun+4.+luokalle+vapaaoppilaaksi+anomuksesta.+Jos+en+olisi+päässyt+niin+en+tiedä+kuin+olisi+käynyt.
10.01.2021 00:16
Siis+minäkö+voisin+poistaa+mitään.+Ei+tavallinen+kansalainen+siihen+kykene.
10.01.2021 00:04
Varmasti+on+mutta+julkiset+virat+eivät+löydä+Trumpin+vertaista.+Toista+samanlaista+tuskin+on+syntynytkään.
10.01.2021 00:02
Ei+tule+Haavistosta+presidenttiä+koskaan+mutta+ei+mokiansakaan++kanssa+pärjää+Trumpille.
10.01.2021 00:00
No+tämä+on+se+hourula-osasto.
09.01.2021 23:56
No+jos+on+niin+eivät+Trumpille+pärjää+eivätkä+onneksi+ole+pressoja.+Pressan+suhteen+ei+meidän+tarvitse+ulkomailla+hävetä.
09.01.2021 23:41
Ehkä+se+vähän+komentaa+sitä.+Oletko+seurannut+missä+tilanteissa+tuo+tapahtuu.
06.01.2021 22:50
Kyllä+Somac+auttoi+mutta+ensi+alkuuun+piti+syödä+Rennietä+lisäksi.+Nyt+riittää+pelkkä+Somac+1/vrk.++Jos+tuntuu+että+vielä+joskus+korventaa+niin+otan+sitten+Rennien+lisäksi.+En+kuitenkaan++ole+tarvinnut+sitä+enää+pariin+viikkoon.+Hyvin+tasoittuu.
06.01.2021 22:22
Kalasoppakin+on+tosi+hyvää+"oikeasta+kalasta"+.++Tällä+tarkoitan+muuta+kuin+pakastekalaa.+Lapset+eivät+aikoinaan+tykänneet+joten+keitin+heille+Seisoppaa.+Eli+perunat,+paketti+seitä+ja+tilliä+ja+voita+ja+maitoa.+Sitä+söivät+mielellään,+ei+kuulema+maistunut+liikaa+kalalle.
Täytyiskin+kokeilla+itselleen+että+vieläkö+tuo+soppa+maistuisi.
Lapsille+tehtiin+ennen+vanhaan+siskonmakkarasoppakin+maitoon,+itse+syömme+sen+nykyään+veteen+laitettuna.++Lohikeittokin+tehtiin+koskus+maitoon,+nyt+maitoa+vain+osin+kalaliemen+ja+maidon+sekoitukseen.+
Makuja+on+yhtämonta+kuin+on+syöjiäkin.+Ja+lasten+maku+vielä+erikseen.
06.01.2021 22:16
Kieltämättä+mieleen+painuva+ja+harvinainen+juttu.+Missä+Pitkäkosken+puisto+siaitsee+Helsingissä.+Kerro+lisää+jos+kuulet+jatkoa+tarinalle.
06.01.2021 21:59
Vaikea+tuohon+sanoa+mitään.+Rotumääritelmät+lienet+käynyt+läpi+josta+selviää+koko+ja+turkki+ja+muitakin+asioita.+Haukkuherkkyys+mainitaan+myös.
Minusta+tuntuu+että+jos+ottaisit+vaikka+kissan+tai+kanin.+Niiden+lenkkeily+on+mahdollista+mutta+täytyisi+kait+erottaa+sinun+ja+teidän+lenkit+erikseen.+Lycka+till.
06.01.2021 21:55
Unohdin+laitta+sopan+nimen.+Se+on+pottumaito.+Sitä+syötiin+ruokana+Kajaanissa+ja+silloin+piti+myös+laittaa+leivän+päälle+lenkkimakkaraa.+Tämä+siis+vuosina+1953-1961.
26.12.2020 22:54
35 / 81