Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.

Aloituksia

125

Kommenttia

1614

1. Kyllä+näin+on.+Ruotsi-juttu+on+törkeä+jos+pitää+paikkansa.+vaikea+vaan+uskoa.+Edelliseen+viitaten+kyllä+valtio+hyötyy+siitä+vanhuksesta+joka+kuolee.+Eläkkeet+voivat+olla+liittojen+maksamia+mutta+myös+kunta/valtio+maksaa+osan+eläkkeistä.+Lääkkeistä+Kela+korvaa+osan+joka+menee+sekin+valtion+piikkiin.+Sairaalapaikat+yleisissä+sairaaloissa+maksavat+paljon+mutta+potilaan+itsensä+ei+tarvitse+kustantaa+itse+kuin+muto-osa+siitä.Eli+kyllä+sairas+ihminen+rasittaa+enemmän+tai+vähemmän+valtion/kunnan+varoja.+Tähän+asti+tämä+on+ollut+itsestäänselvyys.+Ja+pitääkin+olla.Saamme+olla+kiitollisia+Suomelle+näistä+hyvistä+järjestelyistä,+oli+sitten+koronaa+tai+ei.+Minä+ainakin+olen.
  2. Olen+todella+pahoiillani+puolestasi.+En+saa+sanoja+joiden+luulisin+sinua+lohduttavan.+Siksi+että+olen+vastaavan+kokenut+ja+sitten+ei+sanoja+ollenkaan.Toivon+voimia+sinulle+ja+tämä+kesä+menee+noissa+merkeissä.+Mutta+vakuutan+että+päivä+myös+valkenee+jossain+vaiheessa.+Ei+kerta+ryminällä+vaan+pikkuhiljaa+huomaat+pieniä+positiivisia+asioita+ympärilläsi.+Ehkä+huomaat+iloitsevasi+jostain+ainakin+vähän.+Jo+se+on+askel+parempaan+ja+niin+se+jatkuu.+Pienin+askelin+mutta+suunta+eteenpäin.Kaikesta+huolimatta+toivotan+sinulle+mahdollisimman+hyvää+kesää+ja+parannusta+asioihin+vähän+kerrallaan.Olisi+kiva+kuulla+sinusta+sitten+kun+jaksat.+Olen+hengessä+mukana.