Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
profiilit
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
125
Kommenttia
1614
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Veit+sanat+suustani.+Noin+minäkin+tunnen+ja+ajattelen.+Ja+ajatuksesi+sisälsi+myös+tärkeän+peerheenjäsenen,+koiran.+Sanoihisi+ei+ole+mitään+lisättävää+eikä+pois+otettavaa.+Siinä+on+kaikki+ja+se+sisältää+kaiken.
08.07.2020 20:10
Kyllä+näin+on.+Ruotsi-juttu+on+törkeä+jos+pitää+paikkansa.+vaikea+vaan+uskoa.+
Edelliseen+viitaten+kyllä+valtio+hyötyy+siitä+vanhuksesta+joka+kuolee.+
Eläkkeet+voivat+olla+liittojen+maksamia+mutta+myös+kunta/valtio+maksaa+osan+eläkkeistä.+Lääkkeistä+Kela+korvaa+osan+joka+menee+sekin+valtion+piikkiin.+Sairaalapaikat+yleisissä+sairaaloissa+maksavat+paljon+mutta+potilaan+itsensä+ei+tarvitse+kustantaa+itse+kuin+muto-osa+siitä.
Eli+kyllä+sairas+ihminen+rasittaa+enemmän+tai+vähemmän+valtion/kunnan+varoja.+
Tähän+asti+tämä+on+ollut+itsestäänselvyys.+Ja+pitääkin+olla.
Saamme+olla+kiitollisia+Suomelle+näistä+hyvistä+järjestelyistä,+oli+sitten+koronaa+tai+ei.+Minä+ainakin+olen.
08.07.2020 19:43
Kun+mitä+tahansa+lukuja+vertaillaan+niin+täytyy+ottaa+huomioon+myös+esim.+maan+koko+sekä+kansalaisten+määrä.+Ne+täytyy+suhteuttaa+toisiinsa+ja+vasta+sitten+voidaan+esittää+jotain+todellisia+lukuja.+Oli+ne+sitten+koronakuolemia+tai+kuolemia+ylipäätään.
08.07.2020 19:32
Kuules+nyt.+Rouva+Bukeeta+ei+niin+vaan+vertailla+suomalaisiin+keskivertorouviin.+Saisi+halvauksen+jos+tietäisi.
Rva+Bukee+on+mahtava+tyyppi.+Tosin+käytöstä+en+suosittele+kenellekään+ns.+oikeasti+mutta+sarjassa+nainen+on+enemmän+kuin+paikallaan.+
Ihana+sarja+vielä+nyt+uusintanakin.+Ja+mieskin+yrittää+olla+mies+mutta+rouva+Bukee+jyrää.+
Ja+naapureiden+kauhu+tietty.
08.07.2020 19:24
En+mutta+sinä+näköjään+olet.+Etkö+pysty+tuottamaan+parempaa+tekstiä.+Tai+paree+olisi+kun+et+kirjoittais+ollenkaan.+Sanomasi+on+täysin+mitätöntä.
04.07.2020 22:20
Eipä+luulisi+sinua+rasittavan+tuo.+Ota+suunta+nikkilän+suuntaan,+eiköhän+sieltä+jostain+hoitopaikka+sinunlaisellekin+järjesty.+
Hastalavista+ja+halivilivoo.
04.07.2020 22:18
Vahvasti+eri+roduilla+vaikuttaa.+Meidän+kaikki+saksanpaimenemme+ovat+olleet+selvästi+miehen+koiria.+Molemmat+käytimme+ulkona+ja+minä+aina+annoin+ruoan.+
Silti+se+minuakaan+ei+ylenkatsonut+mutta+kun+komentaa+piti+niin+miehen+sana+oli+se+mikä+painoi.+Ennen+tätä+nykyistä+pikkukoiraa+(se+ei+juuri+miehestä+piittaa)+ei+meillä+ole+ollut+kuin+sakuja+suuremman+osan+elämästä+ja+kaikki+ovat+ns.+miehen+koiria.+Hän+oli+pomo.+
Jos+nainen+ottaa+yksin+sakun+niin+silloin+nainen+tottakai+on+pomo.+Itselläni+on+pari+tuttua+naista+joilla+on+saksanpaimen+ja+he+tulevat+hyvin+juttuun+koiriensa+kanssa+ja+on+opetettu+käytöstavat+ja+muut.
04.07.2020 22:05
Kyllä+ajan+kanssa+tottuu.+Oma+pieni+3,5+kuukautinen+kun+tuli+niin+se+oli+kuin+olisi+elänyt+ikänsä+tynnyrissä.+Se+pelkäsi+ihan+kaikkea.+
Autoja,+ihmisiä+ja+ihan+kaikkea.+Kaikki+oli+uutta.+Koiran+taustasta+en+tiedä+muuta+kuin+että+on+Virosta+suomalaisen+hakema+josta+me+haimme+sen.
Oppi+tosinopeaan+sisäsiistiksi+ja+rupesi+kotioloissa+luottamaan+meihin.+Eniten+se+pelkäsi+miehiä+ja+lapsia.+Kun+kapealla+metsäpolulla+tuli+mies+vastaan+se+meni+mettään+niin+paljon+kun+remmissä+oli+varaa.+
Pikkuhiljaa+se+tottui+ja+nyt+pian+3+vuotta+syyskuussa+täyttävänä+noista+arkuusajoista+ei+ole+tietoakaan.
Se+tulee+hyvin+toimeen+kaikkien+koirien+kanssa+eikä+ihmisetkään+saa+sitä+enää+juoksemaan+minnekään,+Katsoo+kyllä+vastaatulevat+miehet+ja+väistää+normaalia+enemmän.+Jotain+lienee+tapahtunut+sen+ihan+pienenä+ollessa+mutta+oli+mitä+oli+niin+nyt+ollaan+lähes+kaiken+kanssa+sinut.
Ihana+rakastettava+ja+kiltti+luonne+sillä+on.+Olen+oikein+tyytyväinen+vaikka+ensin+ajattelin+että+eihän+tästä+mitään+tule,+pelkää+kaikkea.
02.07.2020 00:14
Kyllä+voi+olla+pienen+koiran+kynnenleikkuu+ylitsepääsemätön+homma.+Meidän+ei+pure+mutta+kiemurtelee+kuin+käärme.+Pienenä+istui+miehen+sylissä+ja+kynnet+leikattiin.
Kaikilta+sakuiltamme+on+kynnet+leikattu+itse.+Koira+istui+ja+antoi+tassun+vuoronperään.+
Käymme+kävelymatkan+päässä+olevalla+eläinklinikalla+ja+siellä+jo+se+tietää+mihin+huoneeseen+pitää+mennä.++Jos+hoitaja+sattuisi+unohtamaan+niin+koiramme+kertoo+että+tonne.+
Menee+mielellään+eikä+tartte+taistella+varsinkin+kun+lopputulos+ei+ollut+toivottu.+
Maksaahan+se+tietysti+mutta+mikä+ei+tässä+maailmassa.+Olen+itse+ratkaisuun+tyytyväinen.
01.07.2020 23:47
Että+jos+loppuis+tuo+paskanpuhuminen+niin+ilmoitan+kaikille+edellä+olevan+uskoville.
Olen+lähellä+70+ikävuotta+ja+minulla+on+aina+avioliittomme+aikana+ollut+koira/koiria.+Koirat+on+nuollut+päivittäin+sekä+minua+että+miestäni.+
Eli+meidän+olisi+pitänyt+kuolla+jo+lähes+viisikymmentä+vuotta+sitten.+ja+tämä+on+itse+koettu,+ei+tartte+muita+testejä.+
Eli+kun+jatkat+tota+paskaas+niin+hanki+jotain+lääketieteellistä+faktaa+asialle+eikä+vaan+omaa+jorinaasi.
Koiralle+allergiset+ihmiset+ovat+asia+erikseen+mutta+ei+koirat+juokse+nuoleskelemassa+ihmisiä+suinpäin+ja+omani+ainakin+on+hihnassa.+Niin+ovat+muutkin+koirat+mitä+vastaan+tulee.
01.07.2020 23:28
Miten+ne+poikkeavat+mielestäsi+esim.+sakusta+niin+nuorena+kuin+vanhempana.+Onko+itselläsi+ollut+koskaa+saksanpaimenkoiraa+ja+mistä+kiinnostuksesi+lähti+tähän+juttuun
Miten+ne+suhtautuvat++vieraisiin+ihmisiin+ja+muihin+koiriin+ja++onko+jotain+miten+ne+erottuvat+esim.+sakusta+kasvatukseltaan+jne.
Voisit+kertoa+vähän+niiden+sielunelämästä.
01.07.2020 23:14
Eiköhän+vakuutus+riipu+ihan+vakuutusyhtiöstä.+Jos+sinulla+on+muita+vakuutuksia+jossain,+esim.+kotivakuutus,+niin+yleensä+on+halvempaa+ottaa+samasta+yhtiöstä.+Voithan+kilpailuttaa+sen+asian+myös.+
Koiran+nappuloita+mahtunee++Irkkuun+aika+paljon++mutta+riippuu+mitä+ruokaa+syötät.+Kasvattaja+olisi+ehkä+parhain+vastaamaan+tuohon.
01.07.2020 23:04
Itse+käytän+aina+ensin+ripuliin+Tehobakt-jauhetta+jonka+sekoitan+ruokaan+tai+siitä+voi+veden+avulla+tehdä+"klöntin"+jonka+voi+laittaa+koiran+suuhun.+
Omani+ei+ota+sitä+vapaaehtoisesti+vaan+lievää+väkivaltaa+(avaat+koiran+suun+ja+tunget+sen+mahdollisimman+syvälle+koiran+nieluun)+käyttäen+sen+saan+sille+annettua.+
Se+on+vaan+ensiapu.+Jatkossa+justa+sekoitettuna+ruokaan.
Aiemmille+koirilleni+riitti+että+ko.+tapauksessa+tein+löysän+puuron+pikkulautaselle+ja+se+meni+siitä.+Tämä+nykyinen+pikkukoira+ei+käsitä+tätä+joten+pakko+on+hoitaa+se+toisin.+Mutta+toimii+kyllä+noinkin.+Sehän+on+maitohappobakteeri,+ei+sen+kummempi.
Tietty+jos+ei+siitäkään+apua+niin+ilman+muuta+lääkäriin.+Tulehdus+suolessa+voi+olla+myös+bakteeriperäinen+jolloin+siihen+tarvitaan+antibioottihoito.
01.07.2020 22:57
Luin+kyllä+viestejä+mutta+jäin+miettimään+että+kuka+haluaa+ja+mihin+tarkoitukseen+koiran+jossa+on+sutta.+Meillähän+on+saksanpaimen+(vanhan+kansan+suussa+susikoira),+eikö+omat+sakumme+riitä+ja+mihin+tarkoitukseen+halultaan+näitä+"koirasusia".
Tulee+mieleen+yksi+puhelu+silloin+kun+vielä+olin+töissä+ja+hoidin+Helsingin+koiraveroja.
Yksi+aamupäivä+soitti+nuorehko+nainen+joka+oli+jo+selvästi+känässä+ja+halusi+keskustella.
Kysymys+oli+että+kun+pitää+susikoirasta+maksaa+veroja+niin+mitäs+sanot+kun+mulla+onkin+koirasusi.+Sanoin+että+kaikkien+pitää+maksaa+veroja+lemmikistä+jotka+on+koirasukuisia+ja+viettä+aikaansa+asunnossa.++Ja+lopuksi+totesin+että+villieläinten+pito+asunnoissa+on+kielletty.+
En+päässyt+lopuksi+mihinkään+tulemaan+vaan+sanoin+että+minulla+on+kiire+ja+hoitakoon+hommansa.+Juttua+olisi+piisannut+vielä+vaikka+kuinka+pitkään+mutta+torppasin+"KOIRASHUSI)+tyypin+pois+linjoilta.+
Oikeasti+kysymys+oli+että+pitääkö+siitä+maksaa+veroa.+Nythän+sitä+veroa+ei+enää+ole+joten+tuohon+aikaan+jos+olisi+ollut+niin,+ei+olisi+tuotakaan+typerää+keskustelua+tarvinnut+käydä.
01.07.2020 22:31
Mielestäni+pitäisi+mutta+vaan+tulee+nyt+sairaanhoitopiireittäin.+
Omani+tiedän+koska+Helsinki+on+valitettavasti+johtotähti.
Iltasanomien+kuvat+esim.+terasseilta+jne.+ovat+lohduttomia+todistuksia+että+nuoret+on+niitä+jotka+eivät+enää+jaksa.+
Me+vanhemmat+ihmiset+saavat+kärsiä+aikanaan+nuorten+välinpitämättömyydestä.+Voi+olla+että+kärsijöitä+ovat+myös+heidän+isovanhempansa.
Kaiken+kaikkiaan+Suomessa+ollaan+oltu+kuuliaisia+tekojen+ym.+suhteen.+Varsinkin+pääkaupunkiseutu+oli+pahin+pesäke.+Nyt+joltain+työmaalta+löytynyt+ulkomaalaisia+työntekijöitä+parikymmentä+jota+sairastavat+koronaa.
Mietin+että+miten+ja+koska+he+ovat+maahamme+saapuneet+ja+miksi+on+käynyt+näin.+
Kaikki+ulkomailta+tuleva+työväestö+tulisi+testata.+
Siitä+se+korona+lähtee+pyörimään+ja+huono+se.+Työporukassa+oli+vain+yksi+suomalainen+jolta+jorona+löytyi.+Lienee+hänenkin+tautinsa+ulkomaista+alkuperää.
01.07.2020 22:10
Niin+kaikki+tietänee+että+supi+on+villieläin+eikä+näin+ollen+voi+olla+kenenkään+lemmikki.
27.06.2020 22:22
Minun+koirani+ei+ole+vapaana+ja+kapealla+polulla+annamme+aina+tietä.+
Riittääkö+tämä+omasta+puolestani.
27.06.2020 22:17
Olen+todella+pahoiillani+puolestasi.+En+saa+sanoja+joiden+luulisin+sinua+lohduttavan.+Siksi+että+olen+vastaavan+kokenut+ja+sitten+ei+sanoja+ollenkaan.
Toivon+voimia+sinulle+ja+tämä+kesä+menee+noissa+merkeissä.+Mutta+vakuutan+että+päivä+myös+valkenee+jossain+vaiheessa.+Ei+kerta+ryminällä+vaan+pikkuhiljaa+huomaat+pieniä+positiivisia+asioita+ympärilläsi.+Ehkä+huomaat+iloitsevasi+jostain+ainakin+vähän.+Jo+se+on+askel+parempaan+ja+niin+se+jatkuu.+Pienin+askelin+mutta+suunta+eteenpäin.
Kaikesta+huolimatta+toivotan+sinulle+mahdollisimman+hyvää+kesää+ja+parannusta+asioihin+vähän+kerrallaan.
Olisi+kiva+kuulla+sinusta+sitten+kun+jaksat.+Olen+hengessä+mukana.
27.06.2020 19:58
Joo+tuskin+monikaan+uuden+koiran+hankkiessaan+ajattelee+korvaavansa+vanhan.+Siinä+mielessä+tavallaan+että+haluat+uuden+koiran+lenkkikaveriksi+tai+miksi+kaveriksi+sitten+ikinä.+Jokainen+tietää+että+kaikilla+koirilla+on+oma+persoonansa+niin+että+vaikka+olisivat+samaa+rotua,+löydät+ehkä+summittaisesti+samoja+piirteitä+mutta+luonne+todennäköisesti+on+erilainen.+
Onnea+teille+matkaan+ja+oikein+hyvää+kesää!!!!!
27.06.2020 19:50
Meilläkin+yleensä+kesäaikaan+lentää+niitä+ns.+banaanikärpäsiä+mutta+nyt+tämän+helteen+aikaan+niitä+on+ollut+paljon.+Keittiö+on+paikka+missä+pyörivät+ja+tänään+hävisivät+kaikki.+Tappoiko+helle+vai+mikä.+Mutta+ne+eivät+purreet.
24.06.2020 23:00
41 / 81