Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
taruolento
profiilit
taruolento
taruolento
Vapaa kuvaus
Lisää vapaa kuvaus.
Aloituksia
125
Kommenttia
1614
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Meillä+on+sekarotuinen+havanna+joka+täyttää+3+vuotta+syyskuussa.+Minä+olen+sen+pääasiallinen+hoitaja+ja+pienempänä+näytti+siltä+että+se+ei+välitä+miehestäni+pätkääkään.+
Mutta+nyt+lähes+kolmivuotiaana+se+on+yhtä+tarkka+kotiintulosta,+oli+se+se+sitten+minä+tai+mies.
Menee+miestä+vastaan+iloisesti+pomppien+ja+häntää+heiluttaen.
Leiki+sen+kanssa,+ole+sen+kanssa+ulkona+ja+puhu+sille.+
Itse+papatan+koiralle+päivät+pitkät+ja+väitän+että+sille+puhutusta+se+ymmärtää+lähes+kaiken.
Onnea+matkaan,+havanna+on+kiva+koira.+Se+on+ilmeikäs+ja+jopa+ilveilijä,+sanoo+rotumääritelmä.
Omani+rupesi+omasta+tahdostaan,+ei+siis+opetettuna+vilkuttamaan.+Se+istuu,+nousee+istualtaan+ylös+ja+viuhtoo+vimmatusta+etutassujaan+siinä+istumisasennossa.
Nyt+kun+se+on+jo+vanha+juttu+niin+jos+en+noteeraa+sen+vilkutusta,+niin+se+vilkuttaa+ja+murisee.
Tiedä+mitä+se+vielä+esittää.+Mitään+temppuja+sille+ei+ole+opetettu.
24.06.2020 22:38
Juuri+noin+ajattelin+itse+viimeisen+sakumme+jälkeen.+Ajatus+oli+että+en+halua+kokea+tätä+enää+koskaan.
Siitä+tulee+nyt+heinäkuussa+4+vuotta.+
Kuitenkin+minulla+on+nyt+pieni+koira+joka+täyttää+syyskuussa+3+vuotta.+
Olin+viimeisen+sakumme+jälkeen+4+kk+sisällä,+tein+mitä+tein+tai+sitten+en+tehnyt+mitään.
Olin+tottunut+säännölliseen+lenkkeilyyn+sakumme+kanssa+ja+päivä+oli+täysi+kun+vielä+kotihommatkin+hoidin.+Nyt+ei+ollut+mitään,+ei+yhtään+mitään.+
Itkiessä+meni+4+kuukautta+ja+mietin+että+en+koskaan+ole+elämässäni+lenkkeillyt+yksin.+Ulos+pitäisi+mennä+ja+hoitaa+itseään+mutta+miten.+Ei+huvita,+ei+jaksa.
Ikäni+puolesta+oli+selvää+että+sakua+en+voi+enää+ottaa.+Mieheni+joka+oli+päävastuussa+siitä+sai+aivoinfarktin+joten+ulkoilutus+jäi+melkein+mulle.+
Mutta+päivänä+muutamana+kirkastui+ajatus+että+ehkä+vielä+yksi.+Menimme+17+vuotiaina+naimisiin+ja+siitä+lähtien+oli+ollut+ensin+saku+mutta+myöhemmin+vuosia+kaksi.
Jos+kuitenkin+mutta+onhan+niitä+pieniäkin.+Katselin+sitten+netin+koirasivuja+ja+sieltä+löytyi+tämä+pieni,+itsepäinen+mutta+niin+nätti+pieni+serobikoira.+Koira+on+kuitenkin++isompi+kuin+ihan+pienimmät,+painaa+11,5+kg.+
Niin+vaan+elämä+meni+taas+uomiinsa.+Itse+olen+67+vuotias+ja+vikoja+on+mutta+tavoite+on+elää+niin+kauan+kuin+rakas+koirani.+
Mutta+mikään+ei+ole+tässä+nykymaailmassa+niin+varmaa+kuin+epävarma+ja+kuolema+ei+ole+ollut+sitä+koskaan.
Ymmärrän+hyvin+surusi+ja+otan+osaa+siihen.+Se+on+lähtemätön+jälki.+Kuitenkin+niin+sinun+kuin+silloin+minun+on+pakko+jatkaa+matkaa.+Uskon+että+ajan+kanssa+haluatkin+sen+tehdä.+Koiran+kuolema+on+musertava+niille+jotka+tuntee+samoin+kuin+sina+ja+minä.
Surulla+on+oma+aikansa+ja+jokaisella+omansa.+Kyllä+se+valo+pilkahtaa,+usko+minua.+Se+että+kauanko+se+kestää+kohdallasi+en+tiedä.+Oma+suruaika+oli+pitkä.
24.06.2020 22:23
Joo+mitä+tapahtuu+suomalaiselle+tai+suomessa+kiinni+jäävälle+tyypille.+Ei+ainakaan+ammuta.++
Sen+sijaan+isompien+rötösten+tekijöiden+vasta+rektio+on+pakottanut+poliisin+ampumaan+itsensä+ja+muiden+turvallisuuden+takia.+
Esim.+tapaus+Hirsala+jossa+poliisi+neuvottelee+vuorokausi+tolkulla+ja+epäilty+tulee+ulos+ja+alkaa+heti+ampua.+
Kai+sitten+poliisin+olisi+vielä+tuossakin+tilanteessa+pitänyt+käyttää+"rauhanomaista+tekniikkaa".
Epäilty+kuoli+enkä+voi+heitä+tuomita.+Se+oli+epäillyn+oma+valinta,+tiesi+kyllä+kuin+voi+käydä.
20.06.2020 20:06
Miksi+silti+vaikuttaa+käytökseltään,+olemukseltaan++sekä+puheiltaan+tavallisen+suomalaisen+ihmisen+mielestä+älykääpiöltä.++
Onko+ison+maan+kansa+ymmärtäväisempää+kuin+mm.+omamme.+
Eleet,+ääni+ja+varsinkin+sen+sisältö+on+kauhea.+Kohta+nähdään.+Vaalit+häämöttää.
17.06.2020 19:27
Totta+varmaan+tuokin.+Olin+liian+pieni+älyämään+kaikkea+ja+kun+en+ollut+varsinaista+talonväkeä+niin+nukuttiin+ylävintillä,+mustalaiset+alhaalla.
Onhan+tässä+vuosikymmeniä+välissä+joten+selvä+on+että+ajat+ja+tavat+ovat+muuttuneet.
Tuskin+enää+korpimökeissäkään+availlaan+ovia+kenelle+sattuu.+Ja+jos+tekevät+niin+sanoisin+että+ei+kannattaisi.
17.06.2020 19:22
Niin+unohdin+sanoa+miten+lakkautetaan+presidentti+Yhdysvalloissa.+
Vielä+sanon+että+jos+toi+kusäimyri+uudestaan+valitaan+ei+voi+tehd+muuta+tulkintaa+kuin+sen+että+ko.+kansa+ansaitsee+arvoisensa+pressan+ja+siinähän+se+on.+
Mikä+olisi+johtopäätös:+Pöljää+kansaa+niu+jenkkiläiset.
14.06.2020 00:08
Niin+minäkin+olen+ymmärtänyt+väärin.+
En+silti+nyt+ymmärrä+miten+tämä+poiisin+tappama++henkilö+liittyy+tähän.+Missä+se+oikeus+on+tässä+kohtaa.+Hän+maksoi+ostoksensa+"ei+todistettavssa"+olevalla+20+dollarin+setelillä.+
Kuka+tämän+kiinnioton+ja+tapon+todisti+että+tuo+seteli+oli+väärennetty.+En+ole+luukenut+riviäkään.+Siis+pelkkä+epäily+riittä+tappoon+poliisin+toimesta.+
Ihan+paskaa+jenkkittoimintaa+ja+se+pressakin+voi+mennä+sinne+mikä+se+nyt+oli+hevon+jonnekin.
Poiisi+jos+ei+ole+luonne+kohdallaan+tai+muuten+tasapainoton,+voisi+hyvin+syyllistyä+tuollaiseen+paskaan+että+ei+tottakaan.+
Jotka+ihailee+Yhdysvaltoja+je+sen+meininkiä+voivat+toivottavasti+pian+muuttaa+sinne.+
Suomeen+tätä+ei+haluta.+meillä+on+luotettava,+ei+korruptoitunut+poliisi.+
Aarnion+homma+teki+lovan+mutta+en+usko+isompaan+vastaavaan.+
Aarnio+istuu+vielä+kauan+ja+eiköhän+tuo+Aarnion+juttu+ollut+kuitenkin+aika+kehno+esimerkki+viranhoidosta.+poliisi
Ja+on+muistettava+sekin+että+Aarnio+oli+päällystöä,+ikävä+kyllä.+
Meidän+jokaisen+kanssa+toimii+kuitenkin+kentällä+oleva+toimiva+poliisi.+
Poliisi+on+POP.
13.06.2020 23:34
Tuo+oli+sinun+kommenttesi++mutta+ei+välttämättä+oikea.+
Ihmisillä+on+syynsä+karttaa+sitä+valoa+jota+itse+pidät+sellaisena+ihmeenä+mitä+muut+eivät+ymmärrä.+
Eivät+he+kaikki+ole+mitenkään+outoja+vaan+heidän+tapansa+ja+tyylinsä+on+erilainen.+
Itse+voin+kertoa+täältä+Helsingistä+käsin+että+nyt+lämpimällä+laitan+kaikki+kaihtimet+kiinni+ja+tuulesta+riippuen+joko+avaan+tai+suljen+ikkunat+heti+kun+herään.+
Meillä+paistaa+aurinko+suoraan+sisään+keittiön+sekä+olohuoneen+puolelle+josta+syystä+että+koirani+ei+saisi+lämpöhalvausta+suljen+ne+kaikki,+
Iltapäivällä+sama+toiselta+puolelta+jossa+on+makuuhuone.+Sinne+ei+aurinko+kuitenkaan+koskaan+pysty+paistamaan+suoraan.+Aiinoastaan+säkeitänsä'+lähettää.
Mm+nämä+ja+monet+muut+syyt+puhuvat+puolestaan.+Mutta+henkilökohtaisesti+sanoisin+että+älä+tuijota+naapureittesi+elämää+vaan+paneudu+omaasi.
Meitä+on+erilaisia+ihmisiä,+joku+elää+näin+ja+joku+toinen+taas+toisin.
13.06.2020 22:45
Totta+on.+Tollaiset+otteet+Suomessa+olisi+niin+kamala+asia+ettei+sitä+uskalla+edes+ajatella.
Rotusorto+on+niin+vanha+asia+ettei+se+lähde+kuin+uusien+sukupolvien+asennemuutoksella.
Kyllähän+meilläkin+jossain+vaikka+kahvilassa+voidaan+huudella+manne+jne.+
Meillä+on+kuitenkin+jaettukin+jotain+tuomioita+rotusyrjinnästä+eli+mustalaisten+syrjinnästä.+ja+tottahan+tuo+on.
Monetkaan+kaupungissa+asuvat+eivät+tiedä+romaanien+jatkuvasta+kulkemisesta+yhtään+mitään.+Maaseudulla+he+kulkivat+hevosella+ja+kärry+perässä+jossa+olivat+vaimo+ja+lapset.+Mies+ajoi+hevosta.+
Silloin+maaseudulla+(nyt+puhun+Kajaanin+eteläisemmistä+paikoista)+.+Paikka+oli+Hiekkaharju+
Otanmäestä+vielä+eteläänpäin.
Vietin+paljon+aikaani+kyseisessä+talossa.+Sitten+kuului+ilmoitus+että+mustalaiset+tullee.
Ja+he+tulivat+.+Hevonen+ja+kärryt,+mukana+mies+ja+vaimo+ja+lapsia.
Ei+ollut+koskaan+epäselvää+siitä+että+saavatko+tulla.+Oli+totuttu+että+silloin+tällöin+he+tulevat.
Heidän+hevosensa+sai+paikan+navetasta+ja+muu+väki+pirtistä.+Heille+lämmitettiin+vettä+että+saivat+vadissa+pestä+likaantuneet+jalkansa.+
Ei+mitään+hämminkiä+koko+asiasta.+Kuului+auttaa+kun+tulivat.+Olivat+yön+ja+aamulla+lähtivät.
Itse+tein+isämustalaisen+kanssa+kauppaa+hevosista.+Oliko+heillä+parempikin+kuin+Hiekkaharjun+oma+hevonen.+Ei+tullut+kauppoja,+en+olisi+niitä+voinut+tehdäkään+kun+olin+noin+kuusi+vuotta+vanha.+Muistan+ikäni+tuon+koska+se+on+elämäni+ainut+muisto+kiertävistä+romaaneista.+Asuin+Kajaanin+kaupungissa+ja+siellä+oli+romaaneja+paljon+mutta+jokaisella+oli+omat+majansa.+He++eivät+kiertäneet.+Tietty+kiertäessään+möivät+myös+tekemiään+liinoja+jne.+
En+osannut+silloin+ikäni+puolesta+arvioida+heidän+kättentyötään+vaan+myöhemmin+olen+todennut++että+ovat+hienoja+ja+taitavasti+tehty.+
Omat+tapansa+kullakin+mutta+kellään,+ei+edes+poliisilla+ole+oikeutta+tappaa+jos+ei+oma+henki+ole+vaarassa,+Tällä+jenkkiläisellä+osaamattomalla+poliisilla+olisi+kyllä+ollut+varaa+toimia+toisinkin.+Oliko+omat+rasistiset+ajatukset+alla+että+nyt+paska+jne.
13.06.2020 22:04
Tiedän+yhden+nuoren+dobermannin+joka+söi+kaikki+sukat+mitä+löysi.+Muuta+se+ei+syönyt,+vain+sukat+kelpasivat.+Kyseessä+oli+lapsiperhe+ja+vaikka+olivat+kuinka+tarkkoja+siitä+että+sukkia+ei+loju+missään,+koira+löysi+jostain+sukan.+Joskus+tuli+ulos+juuri+oksentamalla+tai+kakan+mukana+mutta+aina+ei.+Kolmannen+leikkauksen+kälkeen+ell+nosti+kätensä+pystyyn+ja+vakuutusyhtiö+sanoi+että+nyt+riittää.
Lopputulos+oli+se+että+koira+nukutettiin.+Oli+mahdoton+yhtälö+lapset+ja+sukkia+syövä+koira.+Surullista+mutta+totta.
13.06.2020 15:20
Joo+kyllä.+Luettu+ja+pidin+siitä.
13.06.2020 14:43
Hei+voisitko+kertoa+vähän+Havannankoirasta.+Sen+ominaisuuksista+ja+omituisuuksista.+Tiedän+kyllä+miltä+se+näyttää.+Entä+turkinhoito.++Miten+luonne.+
Oma+serobi/havanna+on+superkiltti.+Rakastaa+lapsia+ja+muita+koiria.+Ainoa+on+sen+arkuus+joka+on+selätetty+jonkin+verran+mutta+ei+kokonaan.+
Virosta+tuotu+3,5+kk+se+tuli+meille.+Pelkäsi+kyllä+kaikkia+ja+kaikkea.+Ikään+kuin+olisi+jossain+tynnyrissä+kasvanut+eikä+tiedä+ulkomaailmasta+mitään,
Hienosti+on+menty+eteenpäin+mutta+täyttäähän+se+syyskuussa+jo+3+vuotta.+Ihana+ja+rakas+koira+ja+viimeinen+minulle.
10.06.2020 23:32
Olen+samaa+mieltä.+kerran+sakullani+jäi+keppi+takahampaiden+väliin+ja+se+rupesi+raivoisasti+raapimaan+kuonoaan.+Se+ei+sinänsä+estänyt+esim.+hengitystä+mutta+oli+varmaan+kamala+tunne+kun+ei+saanutkaan+suuta+kiinni.
Tajusin+heti+mistä+oli+kyse+ja+puhuin+sille+rauhallisesti.+Otin+sen+kuonosta+kiinni+ja+se+itse+ikään+kuin+auttoi+minua+aukaisemalla+suunsa+mahdollisemman+isoksi.
Keppi+oli+juuttunut+sinne+mutta+ei+kamalan+tiukasti.+Olisi+voinut+olla+tiukemmassakin.+Minua+liikutti+sen+tapa+toimia+että+ei+karkuun+vaan+paikalla+niin+kuin+sanoin.+
Jos+se+olisi+laittanut+hanttiin+en+todennäköisesti+olisi+saanut+sitä+pois.+Loppu+hyvin+kaikki+hyvin.+Näin+siinä+koiran+luottamuksen+itseeni+että+autan+sitä.+Se+tuntuu+pirun+hienolta+vaikka+tilanteen+tullessa+ensin+tulee+tietty+pelästys.+
Väitän+että+ihmisellä+on+jossain+selkäytimen+(tai+jossain)+valmius+ja+rohkeus+toimia+kun+joku+on+pulassa.+Saatikka+että+se+oli+minulle+niin+rakas+koirani.
10.06.2020 23:21
Joo+omani+on+serobi+muttaHavannaa+siinä+on+enemmän+kuin+muuta.+
En+tiedä+Havannan+turkista+muuta+kuin+että+se+on+pitkä.+Mutta+onko+se+myös+paksu.+Omallani+on+hirveän+paksu+turkki+pitkien+karvojen+alla.+Trimmasimme+sen+pari+kuukautta+sitten,+se+olisi+kesäkuumassa+tukehtunut.+
Olemme+lähdössä+meren+rannalle+mökille+juhannuksena.+Onko+ne+uimareita+vai+välttävätkö+vettä.+Olen+miettinyt+että+osaako+se+uida+kun+tiedän+että+kaikki+koirat+eivät+osaa.
Vedessäolo+on+tietty+vapaaehtoista+mutta+katsotaan++menisikö+siellä+olevien+kavereiden+(kaksi+lapinkoiraa)+perässä.+
Kaikki+sakumme+ovat+olleet+kovia+uimaan+mutta+kovia+myös+heitettävän+kepin+perään.+Tämä+ei+mistään+kepeistä+välitä+tuontaivaallista,+pallosta+kyllä.
10.06.2020 21:06
Joo+ja+se+on+kivaa.+Koirat+parhaita+ystäviä+ja+toimeentultiin+aina+hyvin.+Ikäero+oli+viisi+vuotta.+Koirat+hyväluonteisia,+ei+isompia+ongelmia.+Söivät+vajaan+metrin+päästä++toisistaan+omista+kupeistaan+ja+kun+toinen+oli+nopeampi+niin+jäi+istumaan+ja+odottamaan+söikö+toinen+kaiken.+Jos+jäi+jotain+se+sai+syödä++nekin+jämät.+
Ei+valittamista.+Karvanlähtöaika+oli+hiukan+haastava+kun+piti+harjata+kahta+jatkuvasti.
Kivoja+koiria.+Olisi+minulla+vieläkin+jos+kunto+sallisi.
Nyt+minulla+on+pieni+serobi+ja+lenkkeilen+kyllä+kuin+ennenkin,+lyhyemmin+vain.
10.06.2020 20:40
No+ei+todellakaan+siinä+mitään++vaakaa+tarvita.++Koirat+syövät+erilailla+ja+erilaillisia+määriä+mutta+vaakaa+et+tarvitse+siihen,
Laita+koirallesi+ensin+pieni+määrä+ja+katso+syökö+kaikki.+Jos+ei+niin+määroli+liian+suuri+ja+siitä+voit+jo+päätellä+paljon,+Koiran+syöminen+on+yksilöllistä+ja+niin+ollen+vain+tarkkailemalla+oman+koirasi+syömistä+löydät+sen+määrän.+Ja+tietty+iso+rotu+syö+enemmän+kuin+pieni+rotu.+Opit+kyllä+pian.+Tsemppiä.
06.06.2020 23:18
Täysin+samaa+mieltä+tuosta.+Parjattu+media+taas+nuuski+ja+sai+selville+ennen+kuin+kukaan+tajusikaan+Suomen+mediasta+olen+ylpeä,+tämäkin+asia+olisi+jä'nyt+puskiin+ilman+tarkkaavaista
+mediaa.+Ei+ole+väliä+olet+sitten+isäntä+tai++renki,+kohtelu+on+sama.
06.06.2020 22:20
Ei+sitä+tarvitse+mitata.+Jos+koira+ei+ole+ahmatti+niin+syö+sen+kn+syö.++Tuskin+kukaan+mittaa+kooiransa+syömisiä+sen+enempää.++Tiety+joka+koiran+kohdalla+eri+juttu,
06.06.2020 22:13
Ei+mitenkään.+Pussit+roskikseen,
06.06.2020 22:06
Eikö+nyt+muita+kuin+Väyrynen.+Ei+ole+kaikkien+listoilla.
06.06.2020 22:02
42 / 81