Vapaa kuvaus

Julkinen kirjasivuni löytyy Facebookista nimellä Lempeät tuulet Gentle Winds. Siellä kerron kirjoistani, kirjoittamisesta, kirjatapaamisistani.

Tulikärpästen polku-julkistamistilaisuus 7/05, klo 12:00 Kulttuurikulmassa, Liisankatu 19, Helsinki. Tervetuloa!

Boomerien juttuklubihttps://www.facebook.com/groups/863479157651489suljettu keskusteluryhmä "ilman sarvia ja hampaita"Kirjablogini;https://taruajatotta01.blogspot.com/https://taruajatotta01.blogspot.com/2023/10/ensimmainen-blogiarvostelu.html

Valkohaikara on saanut erinomaisia arvosteluja (kulttuurijulkaisu Liekissä, kirjablogissa ja lukijoilta)
Viimeisin:
"Kun pyysin sunnuntaina kirjoittajakurssilaisilta kirjasuosituksia, sai Valkohaikara-kirjasi suuret kehut ja kuvauksen sisällöstä: maagisuus, värikkyys, monipuolisuus, eksotiikka ...."

Puumerkkini valkoinen kyyhky, jos kirjoitan tabletiltani ilman kirjautumista.

Aloituksia

202

Kommenttia

6071

1. Olen lukenut kaksi kirjaa

pitkästä listastani; molemmat valottaa suomalaisen nykyhistoriaa ja elämää kahdessa täysin erilaisessa ympäristössä: Lau
    70 plus
    45
    48
  2. Olen käännytetty!

Saitte minut pyörtämään puheeni ja aloittamaan uuden eloonjäämisstrategian. Eilen lähetin perusterveen, itseäni 10 kk. n
    Ikäryhmät
    47
    48
  3. Uusi päivä, uusi huolenaihe

tai siis tää ei ole uusi vaan Amazonia on palanut varmaan jo kolmatta viikkoa ja savupilvet yltävät Sao Pauloon, Paragua
    70 plus
    103
    44
  4. Rauhattomuutta maailmalla

Tuli vain mieleen tämänkin aamun jutuista kun kaverien kaverit lähtee Australiaan Hong Kongin kautta tai Galapagos-saari
    70 plus
    29
    44
  5. Kevät tuli lumi suli puro sanoi puli puli

Mikä sinusta, hyvä palstalainen, tuntuu positiiviselta, mukavalta, viihdyttävältä ja rakentavalta nyt kun mihinkään ei p
    70 plus
    35
    44
  6. Maata voi rakastaa vaikka se ei olisikaan synnyinmaa

(Teen nyt uuden aloituksen kommentista jonka kirjoitin edelliseen ketjuuni, jonka toivon jatkuvan edelleenkin E-Amerikka
    70 plus
    124
    41
  7. Paras hallitus mitä koskaan

Suomessa ollut (netistä luettua): kaikki ovat saaneet mitä eniten halusivat; persut rajat kiinni, vihreät lentokoneet ma
    70 plus
    16
    41
  8. Löytyykö vastaavaa meiltä?

Suomesta tai Ruotsista? Luin juuri uutisen vuodelta 2018 joka sai minut suorastaan liikuttumaan. Nebraskalaisen Davidin
    70 plus
    0
    38
  9. Nyt lähden paussille

tarkoituksenani on pitää noin kuukauden mittainen paussi palstalta. Olen luvannut englanninkielisen version kirjastani j
    70 plus
    16
    37
  10. Kuusi, kinkku ja jouluhauki

ja paljon muutakin hyvää saivat presidentti ja rouva Jenni Haukio joulutervehdyksenä yhdistyksiltä ja laitoksilta; kats
    70 plus
    23
    37
  11. Virtuaaliklinikoilla asioinnista

Suomessa on varmaan aivan yhtä yleistä kuin täällä että yhä useammat ottavat yhteyttä "nettitohtoriin" sen sijaan että m
    Ikäryhmät
    17
    37
  12. Muuten, olen sitä mieltä

että Kartago on hävitettävä " lopetti roomalainen senaattori Cato vanhempi aina puheenvuoronsa siihen saakka kun sai tah
    70 plus
    24
    35
  13. Jalkapallosta

Nyt on tullut katsottua taas paljon jalkapalloa tv:stä. On naisten, nuorten VM ja Copa Americaa. Vain muutama huomio: n
    60 plus
    12
    33
  14. mites ne pääsiäisnoidat

kun muutama sata vuotta sitten ne oli Sielunvihollisen rakastajattaria ja lensi tuli "persiessä" Kyöpelinvuoren taa ila
    70 plus
    2
    33
  15. Kello kymmenen aamulla

ja päivän hommat hanskassa. Kesäkurpitsat ryöpätty ja jäähtymässä pakastettaviksi, mustikat perattu ja pakastettu, tiski
    70 plus
    18
    32
  16. Pohjoisessa kuulemaani

Lupasin tiedustella Perämeren lohen sairaudesta ja kertoivat sen olevan tiamiinin puutetta, mistä se johtunee, eivät tie
    70 plus
    3
    31
  17. Marjapensaat ja pihakeinut uusi normaali

Täällä meilläpäin on kova puutarhanhoito/pihanrakennus/ ulkoisen miljöön viihtyvyyden parantamisbuumi menossa. Kaikki ra
    70 plus
    10
    30
  18. Sadepilvet peittävät taivaan

ja viileää ilmaa vyörynyt roikkumaan tänne Daljoen alajuoksulle. Hieman on satanutkin yön aikana ja minun tarvi ottaa pi
    60 plus
    45
    29
  19. Odotellaan

Kevät on ikäänkuin täyttymättömien toiveiden aikaa. Minä toivoisin että nettiyhtyteni palstalle normalisoituisi. Nyt vpi
    60 plus
    15
    28
  20. Päivän paras på svenska

Krossa Jantelagen Föreställ dig att Titanic sjönk i nutid. Kaptenen säger: - Kvinnor och barn först till livbåtarna! Kv
    70 plus
    1
    28