Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16104
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Et helvatussa lähe vielä luonnonjäille.. meillähän on jo melkein treffitkin sovittuna.. en halua menettää sinua...
19.11.2023 11:01
No.. mulle aika moni muukin päivä on miesten päivä. Noin 360 päivää vuodessa.. muutaman päivän otan ihan itselle vuosittain..
Tämä on kuin onkin miesten maailma...
Avaan oven ja pidän sitä auki ihmisille ihan sukupuoleen katsomatta. Autan ihmisiä .. yleensä juuri miehiä (ovat useammin avun tarpeessa) auliisti.
Uskon, että vaikka yhteiskuntamme on patriarkaalisesti sortanut naisia aina, sosiaalinen sorto tapahtuu juurikin miehiä kohtaan. Mies on ahdistettuna nurkkaan tasa-arvon nimissä.. noin mielestäni. Mies on velvoitettu olemaan mies, kuin eläin häkissään. Ja siksipä omalla käytökselläni pyrin aitoon ja rehelliseen tasa-arvoon.
Tänään ajattelin noudattaa tuota omaa tasa-arvon periaatettani ja remontoida makkarin oviaukon. Vähän kittiä, hiontaa ja maalia päälle...
19.11.2023 08:28
Ystävät ja punkku. Loistava kombinaatio.
18.11.2023 22:49
Juu.. aika vähän oli Pikkuapulaisella koskaan ruutuja, kuten myöskään Plutolla. Pikkuapulainen ja Pluto olivat hyvin pienessä roolissa. Mikä harmitti minua lapsena.
18.11.2023 22:46
Mulla muut suosikit ovat Pluto ja Pikkuapulainen.
18.11.2023 16:56
No voi hittolainen. Nyt on raskasta kun molemmat olette kipeänä. Se on ikävää. Jopa helvetillistä. Ny sitä lepoa, varsinkin sulle. Lapset tuppaa paranemaan nopeammin, niin kohta olet ihan helisemässä Mimmin kanssa kun ite sairastat. Ja joku muu saa laittaa pöperöt.. onnistuisikos kerrankin näinpäin?
18.11.2023 16:42
Täällä toinen tylsä pikkupaskiainen, lainatakseni rakkaan palstaveljeni kuolemattomia sanoja.
Minulla itselläni on hyvin harvoin tylsää, mutta minä itse olen hyvin tylsä.
18.11.2023 16:35
En odota erityiskohtelua, mutta saan sitä ihan hitokseltaan. Ja niin jokainen suomalainen saa.
Hitto .. joitakin tämän ketjun kommentteja lukiessani jouduin huutamaan ääneen " Vi.tu mitä pa.kaa!"
Hyvät käytöstavat, kohteliaisuus, sosiaalinen pelisilmä.. mä työnnän nuo peräreikääni pyyhkimäni paperin kera wc- pöntöön.
Mutta kaikilla meillä on mielipiteemme ja toiset vaan kuvittelevat omastaan liikoja.
Kyllä.. niin, palatakseni aiheeseen. Saan erityiskohtelua .. ja paljon. En vaadi sitä, mutta se jolta en saa erityiskohtelua, ei vaan kuulu elinpiiriini ja on minulle yhdentekevä.
Erityiskohteluni on sitä, että saan olla ihan omanlaiseni - aina ja kaikkialla. Jos ei kelpaa, niin olkoonkin ilman. Mä en ala lukemaan mitään sosiaalisia koodistoja ja kohteliaisuussäädöksiä toisen miellyttämiseksi. Naurettavaa sosiaalista marionettitoimintaa.
Koko sosiaalinen verkostoni hyväksyy tai on hyväksymättä minut. Joko tai. Ei ole välimuotoa. Ihminen joko kuuluu elämääni tai sit ei. En tarvitse pissimiskaveria vessaan, en ruokapöytään kaveria, en ole riippuvainen sosiaalisuudesta. En tarvitse sitä.
Niin.. joudun pyörtämään aiemman.. minä vaadin erityiskohtelua itselleni. Sen että voin pyyhkiä persaustani sosiaalisilla toimintamalleilla. Johan nuo vanhanaikaiset luolamiesaikuiset mallit joutaakin poistaa.
18.11.2023 16:27
Mikki.. ei kahta sanaa.
18.11.2023 15:48
Minä teen aika pitkälle kaikkea itse.. maalannut seinät, katot, aidan, sokkelin ja seuraavaksi maalaan sabluunan avulla nuo verhot. Jää kyllä kesään.. tai jää nähtäväksi.
Keittiöön ostin kaakelitarroja ja ajattelin maalata myös keittiön kaapit.
Makkarin kaappeihin ajattelin laittaa sisustustarraa ja osittain maalata. Kaksi reunimmaista kaappia ajattelin maalata ja koristella glitterillä.. jääs nähtäväksi. Ainakin kahvat pitää vaihtaa hopeisiksi..
Kas kun olen maaliskuun jälkeen jonkin sortin vapaaherratar puolisen vuotta, niin aikaa on tehdä.
Sain taas intoa laittaa kotiani. Koko tämä muutos mitä teen, maksaa ehkä 250,- sillä maalia minulla on jo ja sisustustarraa saa halvalla netistä. Nyt mennyt ostoksiin vajaa pari sataa ja vain spreymaalit ostamatta.
Halvallakin voi tehdä täysmuodonmuutoksen.
Jos ite tekee.
18.11.2023 14:33
Nyt on enemmän maisteltavaa kuin viime ketrralla.
Ja ensi vuoden puolella pitänee tehdä hakureissu taas.
Ja onhan se minustakin kovin mukavaa, kun joku osaa arvostaa baarikaappiani. Itse olen enemmälti keskittynyt juomaan noita jo avattuja pulloja pois. Niitäkin kun on toistakymmentä..
18.11.2023 14:17
Eli joo.. sinäkin olet jonkinasteinen sarjafriikki.
Tuon sarjafiikkeyden päälle olen keittiönatsi.
Minulla on yhden hengen talous. Astiasto on kuudelle tosin juomalaseja on 12. Tai siis käytössä on tuo 12. Varastossa on neljä juomalasia, jos niitä rikkoutuu. Kahvimukeja 6 ja ruokailuvälineitä 12 setti. Ja luonnollisesti ruokailuvälineet ovat kaikki samaa sarjaa.
Olen kohta asunut tässä kolme vuotta ja en ole löytänyt itselleni verhoja. Joten olen elänyt ilman. En halua kotiini jotakin sinnepäin. Sen pitää olla just eikä melkein.
No nyt sitten törmäsin valkoisiin valoverhoihin vitosella pari. No niissä ei ole oikea värimaailma tai kuvio. Mutta tajusin että minä voin maalata niihin haluamani värimaailman ja kuvion. Näin saan kaikkiin ikkunoihin samalla kuviolla ja haluamallani värimaailmalla.
Makuuhuoneessani minulla on värimaailmassa harmaa, keltainen, valkoinen ja hopea. Tuvan puolella taas valkoinen, ruskea, ja kulta. Keittiössä harmaa, valkoinen ja keltainen. Tosin keltainen on vain piristevärinä ( rätit, astiapyyhkeet, tiskiharja, servetit ja pannulaput ovat keltaiset )
Makuuhuoneen seinällä on peilikuvio ja olen hakenut samantyylistä kuviota verhoihin, joita en ole löytänyt. Niinpä ostin plankot valkoiset, jotka spreymaalaan mieleisekseni. Tupaan kultaa ja ruskeaa .. keittiöön tummanharmaata ja makkariin hopeaa ja keltaista.
Ja se mikä siinä miellyttää, saa nähdä omien kättensä jäljen. Ite tein fiiliksen.
17.11.2023 19:49
Ai sä olet kanssa sarjafriikki..
Veikkaan, että astiakaapistasi ei löydy eriparisia mukeja ja laseja. Kuten myös pyyhkeesi ovat samaa sarjaa..
Tai enhän tiedä, arvelen vain.
Itse olen sarjafriikki ja mielestäni sängyssä pitää olla sisustukseen sopivat ja samaa paria olevat lakanat. Sänkyni on 160 cm leveä ja petaan aina kaksi peittoa ja 5 tyynyä.
Monasti nukun poikittain sängyssä.. ihan siksi kun voin.
Ei tulisi mieleenikään laittaa eriparisia pussilakanoita, siksipä petaan kaksi peittoa. Aina.
Toki mulla käy noita yövieraita silloin tällöin ja ne joutuvat nukkumaan vieressäni, sillä minullahan on vain yksiö. Tosin kovin tilava sellainen.. 43 neliöinen.
Mutta mielestäni tavaroiden samankaltaisuus luo tasapainoa ja harmoniaa. Tosiaan haluan, että tavarat ovat samankaltaisia. Ne eivät ole kalliita merkkituotteita, mutta noudattavat yhtenäistä linjaa.
17.11.2023 08:53
Jossakin määrin olen kanssasi samaa mieltä. Muistetaan kuitenkin se tosiasia, että lähtökohtaisesti ajateltuna ihmiset ovat typeriä. Oli sitten kyse siitä mielikuvituksesta tai reaaliteeteistä.
Minä myönnän rehellisesti olevani typerä. Olenhan tavallinen ihminen. Ja typeryys aiheuttaa mitä ihmeellisempiä fiksaatioita, joiden mukaan sitten pompin kuin opetettu marakatti.
Tiedostan tämän, mutta en osaa murtaa ajatusmallejani. Olenhan kovin typerä.
Ja siksipä onkin vaikeaa löytää niitä itsenäisiä ja omia ratkaisuja.
Ja toisekseen.. meille on luontaista mennä sieltä läpi, missä aita on matalin. Meille elämä on helppoa ja onkin kovin luonnollista, että elämme opetetulla tavalla ilman omintakeisia ratkaisuja.
Niin.. kunhan ajattelin minäkin.
17.11.2023 03:03
En kuule yhtään ihmettele, vaikka et muistakaan. Olit niin tuhannen päissäsi.
Mutta joskus sitä pitää ollakin vähän kuutamolla. Mutta siitäkään huolimatta .. mä en hommaa lemmikkiä, edes sitä lepakkoa.. heh.
Taidan itekin tarvita jonkinasteista nollausta. Vedän viikonloppuna pään täyteen ja sammun.. eli kaksi paukkua ja sit kiltisti nukkumaan..
No niih.. siitä tulikin mieleeni, että mun tuutuaika alkoi vartti sitten.. eli hyvää yötä.
16.11.2023 21:17
Kerroin Haaveilijalle siitä lepakkoepisodista ja hänen kanssaan muuten juotiin Oakhearttia.
Sinähän sitä minulle mainostit. Ja rakastuin siihen niin kovasti. Ihan ehdoton suosikkini.
16.11.2023 21:07
Noh.. ite päätät. Minä en ala sinua paapomaan. Päätät itse tumpuistasi.
Vähän niin kuin fiiliksen mukaan.
16.11.2023 21:00
Juu.. olet oikeassa.. on yksi scotti.. ja et ole vielä imuroinut sitä. Se odottaa kiltisti tuolla hyllyssä. Minä en siihen koske...
16.11.2023 18:40
Niin.. todellakin. Pitäisikö olla huolissaan?
Kyllä.
Minulle se naukku silloin kun tekee mieleni, on normaalia. En ota sen enempää. Naukku silloin tällöin. Ja satuin nyt sitten epähuomiossa ottamaan sen ennen työpäivää.
Se, että otan naukun, on kuin namin ottaisin .. eli todella arkinen juttu. En juo humalahakuisesti ja paukut ovat todella mietoja. Otan sellaisen kun mieleni tekee. Ja mitään ajattelematta otin sellaisen ennen työpäivää. Mutta vain sen kerran. Ja senkin vahingossa. Epähuomiossa.
16.11.2023 18:37
Noh.. katsellaan. Aluksi täytteenä ja sit illan mittaan loiventaen.. käykö noin?
Ääh.. en mä rupea sua höösäämään. Sä otat sen minkä otat ja sillä hyvä. Ite olen sellainen tissuttelija laimeilla paukuilla. Mä nautin siitä.. sä et.
Joten miksi hitossa mä rupeisin valvomaan sun nautiskeluasi?
Elämä on lyhyt ja siitä pitää nauttia. Eiks je?
16.11.2023 18:30
317 / 806