Mimmillä todettiin korona ja kuten arvelinkin nyt se on myös mulla. Kuumetta mulla lähes 39 astetta, kurkku kipeä ja päätä särkee ohimoita ja niskaa vihlomalla, Mimmi yskii kuin ajokoira; nalkuttamalla kun yskänpuuska saa vallan! Kuumetta Mimmillä ei paljoa ole 37, 6 välillä leikkii Pojun kanssa pallon pyöritystä; hermostuu kuitenkin kun pallo ei tule ihan suoraan häntä kohden!
Jalkapalloa kun eivät saa sisötiloissa pelata... ja pihalle mä en heitä päästä pelaamaan.
Vaikuttaa siltä ett koira tajuaa tilanteen paremmin, on käynyt kahdesti pihanlaidalla tarpeillaan nopeasti, ja haukkunut sitten: oven avausta; takaisin Mimmin luo!
Makaavat nyt vierekkäin meidän sängyssä. Mimmi ja Poju, petasim sängyn niin ett Poju makaa mun puolella sänkyä; päiväpeitteen päällä, ja Mimmi oman peitteensä alla. Toiselle puolen petiä mä mahdun lepäilemään, jos tarvittaessa haluan makoilla.
Tämä on poikkeustapaus ett Poju saa maata meidän sängyssä. Koska en halua ett Mimmi menee koiran sänkyyn maate Pojun viereen, ja koira nyt näyttää olevan Mimmille se paras lohduttaja, kun mä en jaksa koko aikaa Mimmiä sylissäni roikottaa. Maataan siis kaikki yhdessä, kissat omassa huoneessaan ja Iitu kaupungilla ilmeisesti "asioilla"! Hänellä ei mitään sairauteen viittaavaa ollut, en jaksanut tapella/kinastella hänen kanssaan sen reissun tarpeellisuudesta. Hän on kertaalleen "sairastanut koronan", mutt voihan se iakeä uudelleenkin. Eikä niistä rokotteista nähtävästi ole paljoakaan enää apua, tauti kun on muutoskykyinen!
Otin pakastimesta makaroni/vuhanneslaatikon sulaamaan ja samoin, litran hernekeitto purkin jääkaappiin. Onneksi mulla on lähes aina ruokaa valmiiksi tehtynä pakasteessa, kätevää silloin kun ei oikein jaksa alusta loppuun asti kattilan ja kauhan kanssa ahertaa, Elukoille kans otin lihaa sulamaan, aamulla Iitu antoi kissoille purkkiruokaa ja Pojulle voileipää sekä kuivamuonaa. Joten vasta päivällisaikaan ne on seuraavaksi ruokittava kunnolla. Vesikipot pesin ja täytin hetki sitten. Nyt mä menen lepäämään, päätäni särkee...
trollikka
Huomenta! Mulla ja muksulla kammottava yö takana ja luultavasti huono päivä tulossa,
34
480
Vastaukset
Voi teitä sairastajia. Lapsen sairastaminen on aina rankkaa, varsinkin, jos itse on samaan aikaan puolikuntoinen. Onneksi olit varautunut pakastimen ruokavarastoon. Se on aina hyvä idea. Tarpeeksi juotavaa ja lepoa. Pikaista toipumista teille sinne. Tsemppiä! 😊🌺
- Anonyymi
Jaahas, sinkut palstasta perhe-palsta.....
- Anonyymi
mitä vauvojesi isielle kuuliuu?
- Anonyymi
mietin että ehkä joku vauva.fi tai vauva-palsta olisi sopivampi tälle aloittajalle.
- Anonyymi
Sorry, mä en ole keskustellut kenenkään kanssa tietääkseni vauvapalstalla. Täällä mulla on enemmänkin tuttuja keskustelu kavereita.
Mutt yks vaihtoehto sulla on ett hyppäät vain yli mun aloituksen; kommentoimatta sen enempää kun yhteistä keskustelu aihetta ei kerta ole.
Mä en ole ainut nainen täällä jolla on lapsi, monella muulla palstalaisella niitä on oikein monioitakin. Lapsesta huolimatta, mä yhä olen sinkku ja aion pysyäkin sinkkuna.
Niin ett relax. ei motään syytä huoleen!
trollikka
- Anonyymi
Voi ei, toivottavasti teidän päivä sujuu kuitenkin hyvin, ilman mitään ylimääräistä säätöä, että saisitte levättyä kaikki kunnolla.
Alkaa olemaan taas sellaisia tuulia maailmalla, että kannattaa täydentää survival-varastot. Mielellään tietysti hyvissä ajoin ennakoiden.
xLiner- Anonyymi
"kannattaa täydentää survival-varastot"
Heh, aina huvittaa kun yksi kaveri kerran tohkeissaan hommasi ison satsin makaronia ja säilykkeitä, siitä alkaa olla aikaa niin jokohan on vanhentuneet? :D Mulla kun tahtoo vanheta ihan normaalitkin säilykkeet niin kuinkahan tuollaiset jättisurvival-varastot? siinä on kova syöminen jos aikoo ajan tasalla pitää :D
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, aina huvittaa kun yksi kaveri kerran tohkeissaan hommasi ison satsin makaronia ja säilykkeitä, siitä alkaa olla aikaa niin jokohan on vanhentuneet? :D Mulla kun tahtoo vanheta ihan normaalitkin säilykkeet niin kuinkahan tuollaiset jättisurvival-varastot? siinä on kova syöminen jos aikoo ajan tasalla pitää :D
-harmiseikirj-Tuollaisen varaston ideahan ei ole, että sitä säilötäään loputtomiin. Ideana on, että sitä käytetään jatkuvasti sieltä vanhimmasta päästä ja sitten täydennetään. Ihan perusjuttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisen varaston ideahan ei ole, että sitä säilötäään loputtomiin. Ideana on, että sitä käytetään jatkuvasti sieltä vanhimmasta päästä ja sitten täydennetään. Ihan perusjuttuja.
Niinähän sitä luulisi mutta sillä kaverilla ainakin taitaa olla ne nötkötit maailman tappiin jossain häkkivarastossa ja muuten syödään tuoreita luomuruokajuttuja. Minuahan sen touhu huvitti kyllä jo silloin kun se siitä selviytymisvarastostaan kertoi :D Eihän hepulla ole edes kunnollista äijänelivetomaasturia josta hädän tullen voisi rakentaa jonkun madmax-typpisen selviytymispirssin jolla huristeltaisiin pitkin asumattomia korpitaipaleita.
Anonyymi kirjoitti:
Niinähän sitä luulisi mutta sillä kaverilla ainakin taitaa olla ne nötkötit maailman tappiin jossain häkkivarastossa ja muuten syödään tuoreita luomuruokajuttuja. Minuahan sen touhu huvitti kyllä jo silloin kun se siitä selviytymisvarastostaan kertoi :D Eihän hepulla ole edes kunnollista äijänelivetomaasturia josta hädän tullen voisi rakentaa jonkun madmax-typpisen selviytymispirssin jolla huristeltaisiin pitkin asumattomia korpitaipaleita.
-harmiseikirj-No sitten hän on yksinkertaisesti vain tyhmä, eikä sillä koko touhulla ole oikein mitään tekoa tuollaisen varmuusvaraston kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitten hän on yksinkertaisesti vain tyhmä, eikä sillä koko touhulla ole oikein mitään tekoa tuollaisen varmuusvaraston kanssa.
No niinpä. Ei se oikeassa katastrofissa paljon auta jos reppuun saa muutaman säilyketölkin jos/kun ei ole muut puitteet kunnossa. Logistiikan pitää toimia ja aseistuksen oltava kunnossa.
Anonyymi kirjoitti:
No niinpä. Ei se oikeassa katastrofissa paljon auta jos reppuun saa muutaman säilyketölkin jos/kun ei ole muut puitteet kunnossa. Logistiikan pitää toimia ja aseistuksen oltava kunnossa.
-harmiseikirj-No sitä vartenhan noita ylipäänsä kehotetaan pitämään, että kykenisi pärjäämään muutaman päivän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitä vartenhan noita ylipäänsä kehotetaan pitämään, että kykenisi pärjäämään muutaman päivän.
Muutaman päivän nyt pärjää vaikka kynsiä syömällä ja ainahan sitä nyt sen verran säilykkeitä on ihan normikeittiössäkin että se muutama päivä menee.
Anonyymi kirjoitti:
Muutaman päivän nyt pärjää vaikka kynsiä syömällä ja ainahan sitä nyt sen verran säilykkeitä on ihan normikeittiössäkin että se muutama päivä menee.
-harmiseikirj-Valtaosa suomalaisista kyllä pärjää viikon tai vaikka kauemminkin ilman ruokaa. Kyllä suomalaisilta vaararavintoa löytyy. Vesi on sitten eri juttu. Kyllähän meiltä Suomesta vettä kuitenkin lähes kaikkialta löytyy, kun vain osaa hoitaa sen juomakelpoiseksi. Nykyään ihmisen sietokyky kun tuppaa olemaan aika huono jo pienienkin pöpömäärien kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Niitä tosiaan syödään jatkuvasti. Tarkkana päivämäärien kanssa, vanhemmat ensin. Ostetaan uutta tilalle.
Hanki sellaista hyvin säilyvää ruokaa mitä syöt muutenkin.
Mulla pääsi livahtamaan iso pakkaus nuudeleita parasta ennen -päiväyksen ohi. Niitä kun en syö säännöllisesti vaan hätäpikaruokana väsyneenä tai roskaruuan himoon, pakastimesta annosrasiallinen perattua broilerin koipireisisuikaletta lisäksi ja pari ruisleivän palaa, niin ihan ruuasta menee ja masu täyttyy, aikaa valmistamiseen menee pari minuuttia. Yli puoli vuotta päiväysvanhoja nuo nuudelit, mutta ei huomaa maussa eikä rakenteessa, enkä ole sairastunut niistä. Siispä syön loputkin pikkuhiljaa. Kuivamuonat säilyy pitkään.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Kaupungissa ja maalla asuvalla on erilaiset selviytymiskeinot. Jos nyt jonkinlainen järjestys säilyy yhteiskunnassa, ei ole tarvetta lähteä ketään ammuskelemaan. Eikä sun äijämaasturilles löytyis polttoainetta kovin pitkäksi aikaa.
Kun infra kaatuu, kaupungissa alkaa paniikki. Asunnot kylmenevät, ei tule sähköä, internet ja puhelimet ei toimi, kaupat on ryöstetty, polttoainetta ei saa, liikenne tukossa, ei tule vettä, pskat jäävät pyttyyn...
Maaseudulla pärjätään silloin paremmin.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupungissa ja maalla asuvalla on erilaiset selviytymiskeinot. Jos nyt jonkinlainen järjestys säilyy yhteiskunnassa, ei ole tarvetta lähteä ketään ammuskelemaan. Eikä sun äijämaasturilles löytyis polttoainetta kovin pitkäksi aikaa.
Kun infra kaatuu, kaupungissa alkaa paniikki. Asunnot kylmenevät, ei tule sähköä, internet ja puhelimet ei toimi, kaupat on ryöstetty, polttoainetta ei saa, liikenne tukossa, ei tule vettä, pskat jäävät pyttyyn...
Maaseudulla pärjätään silloin paremmin.
xLinerTarkoitan vaan, että ihmiset ovat nykyään niin avuttomia.
"Ei täällä nyt mitään tapahdu..."
Sitten ihan silkka tietämättömyys ja tyhmyys.
Kun nyt seuraa vaikkapa yleensä fiksun Hesarin itärajan tapahtumien kommentointia, niin ihmisethän ovat ihan pihalla. Syyttävät turvapaikanhakijoita tilateesta. Tästä voi tulla vielä ongelma.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitan vaan, että ihmiset ovat nykyään niin avuttomia.
"Ei täällä nyt mitään tapahdu..."
Sitten ihan silkka tietämättömyys ja tyhmyys.
Kun nyt seuraa vaikkapa yleensä fiksun Hesarin itärajan tapahtumien kommentointia, niin ihmisethän ovat ihan pihalla. Syyttävät turvapaikanhakijoita tilateesta. Tästä voi tulla vielä ongelma.
xLiner☝️Ja se vielä, että "kyllä yhteiskunta hoitaa".
Juu-uh... 🙄
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
☝️Ja se vielä, että "kyllä yhteiskunta hoitaa".
Juu-uh... 🙄
xLinerNo nyt tais taas lähteä sokka irti...
Moniko on miettinyt mitä tärkeää tuhottavaa siinä omassa elinympäristössä on, noin niin kuin vihollisen silmin.
Kaikenlaiset tehtaat, tiet, voimalinjat, vedenpuhdistamot, kaapelit.... Ja minkälaisia kemikaaleja lähistöllä säilytetään, tehtaissa tai muualla.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt tais taas lähteä sokka irti...
Moniko on miettinyt mitä tärkeää tuhottavaa siinä omassa elinympäristössä on, noin niin kuin vihollisen silmin.
Kaikenlaiset tehtaat, tiet, voimalinjat, vedenpuhdistamot, kaapelit.... Ja minkälaisia kemikaaleja lähistöllä säilytetään, tehtaissa tai muualla.
xLinerJa kun r¥ssällä on tarve tuhota yös siviilikohteita, niin suuret kaupungit ja muut tiiviit asuinalueet ovat kohteita siinä missä sairaalat ja koulutkin.
xLiner
No sillälailla.
Muistakaa juoda riittävästi.
Mahtaisikohan sinkkitableteista olla apua.- Anonyymi
Ollaan juotu teetä ja Valion appelsiini tuoremehua 2 litraa, nyt on menossa kotitekoinen sekamehu... appelsiini mehu kun loppui. Oli sinkistä hyötyä tai ei, mulla niitä ei kotona lääkekaapista löydy. Iitukin kotiutui ostopitzan kanssa, jonka sai syödä ihan itsekseen, Mimmi ja koira aterioivat makaronilaatikkoa, Mimmin lautaselta. Eli yli puolet ainakin koira söi mimmin kädestä, mutt osan sentään muksukin naposteli. Jäätelötuutin söi melkein kokonaan, vain pienen vohvelin lopun antoi lopulta Pojulle!
Koira on nyt taas pihalla yksinään ja kun tulee sisälle mä annan sille lisäksi lihaa ei se makaronilaatikko sen nälkää varmaan sammuttanut, ei niin paljoa sentään syötetty ruokapöydästä! Tapa minkä mun tarvitsee kitkeä Mimmiltä pois, eikä varmaan helppoa. Koska mä olen sen suvainnut jo toista vuotta ainakin. Yleensä kaikkea mistä Mimmi ei pidä; hän syöttää koiralle sen! Eikä se mitenkään huonohomma ole ollut; makkaraa ja lihaa yleensä. Eli Mimmi syö makkarasoppaa mutt ei makkaroita!
En muuten syö minäkään niitä makkaroita makkarakeitosta! Mulla on keitetynä keittojuureksia, parsaa sekä sulatetuja herneitä, niiden makkara sattumien tilalle, ainakin meille kahdelle!
trollikka
- Anonyymi
Pikaisia paranemisia!
No voi hittolainen. Nyt on raskasta kun molemmat olette kipeänä. Se on ikävää. Jopa helvetillistä. Ny sitä lepoa, varsinkin sulle. Lapset tuppaa paranemaan nopeammin, niin kohta olet ihan helisemässä Mimmin kanssa kun ite sairastat. Ja joku muu saa laittaa pöperöt.. onnistuisikos kerrankin näinpäin?
Voimia sinne. Iitulle vinkiksi, että kollagallani on ollut jo kolmasti korona, aina eri varianttia ja nyt jyllää se yksi uusi variantti...
- Anonyymi
Olet käsittänyt koronarokotteen tarkoituksen väärin. Rokotteen tarkoitus ei ole ollut koskaan estää sairastumasta koronaan. Sen tarkoitus on ollut estää se, ettei ihminen kuole koronaan kun hän siihen sairastuu. Eli koronatauti on huomattavasti lievempi rokotetulla ihmisellä kuin ei-rokotetulla.
Tsemppiä ja voimia!
IkisinkkuerakkoM1977- Anonyymi
Ehkä mä kirjoiti hölmösti, korona rokotteesta. Mä kyllä käsitän rokotteiden merkityksen ja sen antaman jonkinlaisen suojauksen. Mä tarkoitin ett se tauti muuttuu nopeammin mitä rokotteita sen eteen ehditään kehittää! Mulla on lähes 39 asteen kuume, en ihan normi kunnossa ajatusten suhteen ja vielä vähemmän kirjoitusteni. Sorry! Mimmi kyllä voi paljon paremmin mitä mä, ja se on pääasia tällä hetkellä!
Iitu tekee ruokaa pakastimesta, siis sulattaa ja tilaa kaupasta leipää, sillä se kai on maidon lisäksi sellainen puuttuva elintarvike. Flikat söivät iltapalaksi tuulihattuja mansikoiden ja rahkan kera! Taisi ainakin maistua, Mimmi oli kiikuttamassa mullekin sellaista, ja kun mä en huolinut niin söivät Pojun kanssa kimppaan sen. Mimmin rahkasta mähtäräiset sormet, Poju nuoli tarkkaan puhtaaksi-> Iitu kävi kyllä pesemässä Mimmin suihkussa ennen nukkumaan menoa. Eli systeri pitää nyt meistä huolta, ja on tartuntavaarassa! Tuumas vaan ett vuoroin vieraissa; tarkoitti ilmeisesti ett kun hän sairasti, mä hoidin hänet kuntoon. Mimmi oli silloin mun veljen perheen luoma evakossa, säästyen taudilta silloin.
Mimmi on nukkumassa ja Iitu Pojun kanssa ulkona, heittää palloa Pojulle jotta koira juoksee edes vähän. Kielsin lähtemästä lenkille enää; tähän aikaan illasta! Huomennakin on päivä ja silloin paljon turvallisempaa liikkua, kuin pimeän aikaan varsinkaan kun ei ihan joka tienpätkä ole edes valaistu... siellä missä Pojua yleensä lenkkeilytetään!
Hyvää yötä! Eteisestä asti kuuluu Iitun mielipiteitä tassujen puhdistamisesta; "JA ne takatassut kanss, äläkä istu niiden päällä!"
trollikka
- Anonyymi
Pikaista paranemista sinne molemmille potilaille. Pojusta tuli mieleen että mahtaakohan koirat sairastaa koronaa? No olisi jokatpauksessa varmaan saanut sen eikä olisi karanteenistakaan tykännyt niin sairastakoot nyt sitten porukalla jos siihenkin tarttuu.
-harmiseikirj-Ainakin kissat voivat saada:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/71c12510-7528-45ab-a842-6196638bb37d
Todettiin korona...Millä se todettiin kun ei siihen ole mitään luotettavaa testeriä olemassa.
Yhtäkään feikki korkona testiä en ole tehnyt, enkä tee. En käyttänyt myöskään lammas maskia ns. orjan merkkiä.
Piikkiproteiinin vasta-aine testin olen otattanut verestä ja tulos oli nolla.
Koko korona on globaali valhe ja myrkky oli niissä injektioissa.
Kukaan tuntemani rokottamaton ei ole saanut koronaa. Sen sijaan lähes kaikki tuntemani rokotetut väittävät sairastaneensa koronan jopa useampaan kertaan.
Kun sairastetaan flunssaa, niin kaapista on hyvä löytyä C-vitamiinia, sinkkiä, magnesium, d-vitamiinia, e-vitamiinia ja Nac:tä.- Anonyymi
Mielipide sullakin; Multa löytyy kyllä kaikkea muuta kaapista mutt ei sinkkiä!
On kalkkia ja natriumia ja kaliumiakin, varmuuden vuoksi; pienet purkit vanhempieni takia!
trollikka
Voi kuinka kurjaa! 😪 Voimia teille ja lievää taudinkuvaa 🙏
Riittävästi lepoa, nestettä, ruokaa ja kuumeeseen vaikka Panadolia. - Toivottavasti voitte pian paremmin!🤗- Anonyymi
Kiitos! lasi vettä ja 500mg Panadolia, hyvää yötä!
trollikka - Anonyymi
onko tuon roboin pakko toistaa jotain kuin ylikersanti vollo5uw ja itku tulee ylikessulla... aa mukavaa lämpöin4n omwn äiin syli.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen1267130Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam904937Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk733791Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,273024Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni452596Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t281989Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei2091515Martinan prinsessahäät peruuntui
Seiska uutisoi Kauneus ja Terveyslehden artikkeliin perustuen mihin nämä häät kosahti.3251334Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella
Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/1671133Vakavasti psyykkisesti sairas on pakkohoidossa - Ja asuu silti kotona
Miten käy, kun vakavasti psyykkisesti sairas "hoidetaan" kotona? Norjassa psyykkisesti sairaiden vuodepaikkojen määrä on471126