Sinkku, ostatko lipun avecille kaiken varalta?

Huomaan, että tapahtumien pyörähdettyä kunnolla käyntiin koronavuosien jälkeen, minun on ollut hieman vaikea asennoitua siihen, että ostaisin erilaisiin tapahtumiin vain yhden lipun. - Tytär tuli juuri hiljattain kanssani teatteriin ja poika katsomaan jääkiekkoa. - Sir Elwoodiin ensi vuodelle ostin kaksi lippua, vaikka avecista ei ole tietoa. - Pikkujouluihinkin pyysin mukaan yhden entisen työkaverin, mutta kun hän nyt äkillisesti sairastui, taidan mennä vain yksin. Tai sitten jätän itsekin väliin. 🤔 - Tosin, on siellä paljon tuttuja, joten voisihan siellä mennä käymään.

Jos olet joskus ollut parisuhteessa, onko sinulla samanlaisia kokemuksia, vai onko itsestään selvää, että lähdet sinkkuna aina yksin?
Olenko ainoa ihminen maailmassa, kenellä on tällainen kummallinen ongelma? 😄

80

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitenhän tuohon vastaisi. En ylipäänsä lähtisi mihinkään tuollaisiin tapahtumiin yksinäni, eli miten tuo nyt sitten menee. En osta kaiken varalta.

      • Anonyymi

        Ai niin ja siis ei liity mitenkään siihen olenko parisuhteessa vai en. En mä parisuhteessa ollessanikaan ole yleensä sen kumppanin kanssa mennyt. Harvassa ovat olleet sellaiset molempia kiinnostavat tapahtumat. Menen ystävän kanssa, tai joskus siskoni tai jonkun siskontytöistä tai jotain vastaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin ja siis ei liity mitenkään siihen olenko parisuhteessa vai en. En mä parisuhteessa ollessanikaan ole yleensä sen kumppanin kanssa mennyt. Harvassa ovat olleet sellaiset molempia kiinnostavat tapahtumat. Menen ystävän kanssa, tai joskus siskoni tai jonkun siskontytöistä tai jotain vastaavaa.

        Aikalailla sama mulla. Mä tykkään kyllä käydä taidenäyttelyissä ja muissa sellaisissa myös yksinäni, mutta mihinkään tuollaiseen, joka vaatii ennakkoon lippujen ostamista, en tykkää mennä yksinäni. toisaalta ei sellaista tilannetta ole kyllä vielä koskaan tullut, etten kysyessäni löytäsi useampaakin tarjokasta, myös niihin taidenäyttelyihin. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikalailla sama mulla. Mä tykkään kyllä käydä taidenäyttelyissä ja muissa sellaisissa myös yksinäni, mutta mihinkään tuollaiseen, joka vaatii ennakkoon lippujen ostamista, en tykkää mennä yksinäni. toisaalta ei sellaista tilannetta ole kyllä vielä koskaan tullut, etten kysyessäni löytäsi useampaakin tarjokasta, myös niihin taidenäyttelyihin. 🙂

        Juuri noin se mullakin menee. Sellaisiin paikkoihin, joihin ei tarvitse ennakkovarailla ja voi mennä koska nyt sattuu olemaan sellanen mieli, voin mennä yksinkin. Kun tulee sellainen olo, että tekee mieli mennä jonnekin, niin tosiaan voin mennä johonkin taidenäyttelyihin tai mitä nyt ikinä keksinkään. Sen sijaan kaikki tuollaiset mitkä pitää ennakkovarata ja joihin sitten pitää mennä tiettynä päivänä ja tiettynä aikana, niin niihin en ikinä mene, jollei ole seura ennakkoon sovittuna. Silloin se seura on syy mennä, vaikka juuri silloin h-hetkenä ei lopulta niin hirveästi nappaisikaan. Jos ei seuraa olisi, niin voisi hyvinkin olla sellainen päivä, että eipä nappaa niin sitten yhtään ja meneminen olisi yhtä tyhjän kanssa.


    • Anonyymi

      Mä oon pari kertaa ostanut kaverille kans lipun automaattisesti johonkiin konserttiin/festareille ja sit on pitänyt mennä yksin. Enää en osta ja ei tuu kriiseilyä et rahat menee hukkaan. Teen mitä itse tekee mieli, muut tulkoot mukaan jos haluavat.
      N

    • En välttämättä osta kahta lippua, ellei seuralaisesta ole varmaa tietoa. Olen joskus saanut lahjaksi pari lippua teatteriin ja eräälle keikalle. Silloin kysyin seuraa mukaan.
      Elokuvissa olen käynyt muutaman kerran yksin, koska ei ollut halukkaita lähtijöitä, eikä ne leffat kiinnostaneet muita.

    • Anonyymi

      Väliin jättäminen on kovin helppoa ja houkuttelevaa, olen tehnyt sitä nyt jonkin aikaa odotellen että jonkinlainen kiinnostuksen aste käynnistyisi pikkuhiljaa sosiaalista kanssakäymistä kohtaan, vaan ei tottavie tunnu siltä laisinkaan. Ei kai auta kuin todeta että se on mennyt rikki mikä sitten onkaan kysymyksessä 🙂. Yritän tässä sanoa että yksistään sosiaalisuuden kokeminen taakaksi on esteenä ainakin täällä hankkia edes sitä yhden hengen tikettiä.

    • Anonyymi

      Viestisi sai minut naurahtamaan. :))
      Kaikenlaista sitä maailmassa. No, ainakin tapahtumajärjestäjät tykkää.
      Pakotatko sitten aina jomman kumman tenavan seuraksi jos muita ei löydy?

      -keinovaginamies-

      • No en toki pakota, mutta houkuttelen kyllä joskus. 😄 Olen käynyt lasteni kanssa usein teatterissa, elokuvissa, konserteissa ja tapahtumissa ihan heidän oltuaan lapsia ja teinejäkin, eli tiedän minkä tyyppisistä tapahtumista kumpikin pitää. - He ovat siis tottuneita olemaan avecejani, mutta nyt he ovat jo nuoria aikuisia, keillä on omat ystävät ja menot. - Eivät he aina voi tulla kanssani.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        No en toki pakota, mutta houkuttelen kyllä joskus. 😄 Olen käynyt lasteni kanssa usein teatterissa, elokuvissa, konserteissa ja tapahtumissa ihan heidän oltuaan lapsia ja teinejäkin, eli tiedän minkä tyyppisistä tapahtumista kumpikin pitää. - He ovat siis tottuneita olemaan avecejani, mutta nyt he ovat jo nuoria aikuisia, keillä on omat ystävät ja menot. - Eivät he aina voi tulla kanssani.

        Muorikin aina yrittää pakottaa minua seuraneidiksi, jos sen kaverit ei lähde/ ennätä. Harvoin se onnistuu. Mutta välillä se kyllä bongaa juttuja joihin minäkin innostun.

        No onneksi sillä on noita muitakin kylttyyrineitejä kaverina kuin minä.

        Aina on kyllä osattu ostaa omat liput ja vain se määrä kun on varmoja menijöitä. :))

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muorikin aina yrittää pakottaa minua seuraneidiksi, jos sen kaverit ei lähde/ ennätä. Harvoin se onnistuu. Mutta välillä se kyllä bongaa juttuja joihin minäkin innostun.

        No onneksi sillä on noita muitakin kylttyyrineitejä kaverina kuin minä.

        Aina on kyllä osattu ostaa omat liput ja vain se määrä kun on varmoja menijöitä. :))

        -keinovaginamies-

        Niin mutta kun ne liput joutuu joskus ostamaan tosi aikaisin, niin entä jos sitten lähempänä joku kaveri innostuisikin lähtemään mukaan samaan tapahtumaan, mutta sinne ei enää saa lippuja. Mieluummin kuitenkin lähden niihin ystävän (tai vaikka lasteni) kanssa. - Ostin mm. tyttärelleni (ja itselleni) ensi vuodeksi konserttiliput, mitkä myytiin tunnissa loppuun. - Hän saa lippunsa joululahjaksi, koska tiedän, että hän haluaisi kovasti tuonne keikalle, mutta hänellä ei ollut mahdollisuutta juuri silloin olla netissä, kun k.o. lipunmyynti alkoi. Enkä ole kertonut hänelle, että sain liput.

        Ehkä tähän tilanteeseen ei osaa samaistua muut kuin tosisinkut 😄


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Niin mutta kun ne liput joutuu joskus ostamaan tosi aikaisin, niin entä jos sitten lähempänä joku kaveri innostuisikin lähtemään mukaan samaan tapahtumaan, mutta sinne ei enää saa lippuja. Mieluummin kuitenkin lähden niihin ystävän (tai vaikka lasteni) kanssa. - Ostin mm. tyttärelleni (ja itselleni) ensi vuodeksi konserttiliput, mitkä myytiin tunnissa loppuun. - Hän saa lippunsa joululahjaksi, koska tiedän, että hän haluaisi kovasti tuonne keikalle, mutta hänellä ei ollut mahdollisuutta juuri silloin olla netissä, kun k.o. lipunmyynti alkoi. Enkä ole kertonut hänelle, että sain liput.

        Ehkä tähän tilanteeseen ei osaa samaistua muut kuin tosisinkut 😄

        Mutta mites se mahd. avecin lippu nyt, jos toinen menee tytölle?

        Tiedän että on tilaisuuksia jotka myydään heti loppuun, mutta en minä sinkkuaikoinakaan ollut ihan noin yltiötoiveikas :)))

        Tähän teidän lippu- ja lakananostotoiveikkuuteen voi vaan hymyillä :))))))) Tositoivekkaat samaistuu.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mites se mahd. avecin lippu nyt, jos toinen menee tytölle?

        Tiedän että on tilaisuuksia jotka myydään heti loppuun, mutta en minä sinkkuaikoinakaan ollut ihan noin yltiötoiveikas :)))

        Tähän teidän lippu- ja lakananostotoiveikkuuteen voi vaan hymyillä :))))))) Tositoivekkaat samaistuu.

        -keinovaginamies-

        Ei, se avec lippu ei ole vapaana, jos sitä ajattelit. 😉 Vaikka et varmaankaan ajatellut; kuulosti vain siltä..

        Siis ostin kaksi lippua, toisen itselleni ja toisen tyttärelleni. Hän saa lahjaksi oman lippunsa sekä avecin 😄.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ei, se avec lippu ei ole vapaana, jos sitä ajattelit. 😉 Vaikka et varmaankaan ajatellut; kuulosti vain siltä..

        Siis ostin kaksi lippua, toisen itselleni ja toisen tyttärelleni. Hän saa lahjaksi oman lippunsa sekä avecin 😄.

        Nii juu, sinä oot kattonut jo sille tytölles sopivan avecin ;)

        -keinovaginamies-


    • Anonyymi

      Haluaisin maksaa luonnossa naisen ostamasta lipusta 👄👅

      • En halua maksua, mutta avec olisi kyllä silloin tällöin tarpeen. 🙂 En trokaa lippuja, vaan haluan nauttia hyvästä musiikista, hauskasta teatterista tai mielenkiintoisesta tapahtumasta yhdessä.


    • Anonyymi

      Siis mitä häh? 😂

      Ei tulisi mieleenkään ostaa kahta lippua "kaiken varalta" (oli sitten varattu tai sinkku). Jos tai kun ostan lipun jonnekin, ostan vain itselleni. Jos olen menossa tapahtumaan jonkun toisen kanssa, tämä joku toinen ostaa yleensä liput molemmille.

      - Sheena

      • Minä olen yleensä aina ostanut liput itselleni ja kumppanilleni. On kyse sitten ollut festareista, teatterista tai konserteista. - Vaikka kesäteatteriin kyselen kyllä lapsilta, haluaako jompikumpi tai molemmat tulla mukaani. Joskus poika on tullut myös tyttöystävänsä kanssa.🙂


    • Tämä ei ole ehkä ihan sama asia, mutta liippaa samaa ilmiötä. Ostin äskettäin ihanat laadukkaat satiinipuuvillaiset lakanat, ja ostin niitä kaksi settiä. Olen koko sinkkuaikani ostanut lakanoita aina pareittain, vaikka käytän vain yhtä settiä kerrallaan. Jossain takaraivossa kai tykyttää ajatus siitä, että kun löydän parisuhteen, niin meille molemmille on samanlaiset lakanat olemassa. Lakanasettejä kun ei voi sekoittaa samassa sängyssä 😄

      On muuten ihanat lakanat 😍 Jos olisin mies, niin haluaisin vällyihini pelkästään noiden lakanoiden takia 😁

      • Tunnistan tuonkin. 😄 Niin minäkin muuten ostan itselleni lakanoita aina kaksi settiä, vaikka lapsille olen ostanut vain yhdet. - Kyllä siinä varmaan vähän samasta ajatuksesta on kyse.

        - Kun nimittäin nuo festari- ja keikkaliputkin ostetaan yleensä ainakin puoli vuotta etukäteen tai aiemminkin.. - Nämäkin pikkujoulutapahtuman liput varasin jo elokuussa. - Tosin juuri tällä hetkellä näyttää siltä, että en taida huomenna lähteä itsekään.- Olen ollut vähän sairaana ja äsken päivällisellä alkoi tuntua siltä, että taidan taas tulla kipeäksi. - Kun huomenna pääsen täältä kotiin, voisin levätä illan ja jaksan sitten toimia viikonloppuna tyttären avecina Käsityömessuilla.. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tunnistan tuonkin. 😄 Niin minäkin muuten ostan itselleni lakanoita aina kaksi settiä, vaikka lapsille olen ostanut vain yhdet. - Kyllä siinä varmaan vähän samasta ajatuksesta on kyse.

        - Kun nimittäin nuo festari- ja keikkaliputkin ostetaan yleensä ainakin puoli vuotta etukäteen tai aiemminkin.. - Nämäkin pikkujoulutapahtuman liput varasin jo elokuussa. - Tosin juuri tällä hetkellä näyttää siltä, että en taida huomenna lähteä itsekään.- Olen ollut vähän sairaana ja äsken päivällisellä alkoi tuntua siltä, että taidan taas tulla kipeäksi. - Kun huomenna pääsen täältä kotiin, voisin levätä illan ja jaksan sitten toimia viikonloppuna tyttären avecina Käsityömessuilla.. 🙂

        Se on kai jokin totuttu tapa ja toimintamalli, josta ei osaa päästää irti, kun parisuhde on ollut niin olennainen osa elämää. Mutta onneksi nämä on ihan harmittomia tapoja ja onpa sitten nätit lakanat molemmille, kun sen miehen vällyihinsä saa 😁

        Ikävää kuulla, että olet ollut kipeänä. Nyt tuntuu olevan ihan älyttömän voimakas flunssa-aalto meneillään. Meillä oli tänään ainakin puolet tiimistä kipeänä kotona. Itsekin olen vähän toipilas vielä ja kävin jumpassa tänään kokeilemassa kestääkö kunto ja onneksi kesti, mutta viikonlopun otan rauhallisesti.

        Tee kuten omassa kehossaan tuntuu parhaimmalta. Lepo on paras lääke ja toivottavasti pääset sitten hyvissä voimissa tyttären seuraksi messuille 😊


      • Aletheias kirjoitti:

        Se on kai jokin totuttu tapa ja toimintamalli, josta ei osaa päästää irti, kun parisuhde on ollut niin olennainen osa elämää. Mutta onneksi nämä on ihan harmittomia tapoja ja onpa sitten nätit lakanat molemmille, kun sen miehen vällyihinsä saa 😁

        Ikävää kuulla, että olet ollut kipeänä. Nyt tuntuu olevan ihan älyttömän voimakas flunssa-aalto meneillään. Meillä oli tänään ainakin puolet tiimistä kipeänä kotona. Itsekin olen vähän toipilas vielä ja kävin jumpassa tänään kokeilemassa kestääkö kunto ja onneksi kesti, mutta viikonlopun otan rauhallisesti.

        Tee kuten omassa kehossaan tuntuu parhaimmalta. Lepo on paras lääke ja toivottavasti pääset sitten hyvissä voimissa tyttären seuraksi messuille 😊

        Kiitos! Juu, sitkeä poskiontelotulehdus vaivaa minuakin. Jokasyksyinen ongelmani ja joskus useammankin kerran vuodessa.
        - Kiva kuulla, että tunnet itsesi jo terveemmäksi. 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos! Juu, sitkeä poskiontelotulehdus vaivaa minuakin. Jokasyksyinen ongelmani ja joskus useammankin kerran vuodessa.
        - Kiva kuulla, että tunnet itsesi jo terveemmäksi. 👍

        Toivotaan, että pääset pian eroon poskiontelotulehduskierteestä. Eritoten pitkittyneenä tuo vie herkästi voimia. Pidän paukkuja pystyssä täältä kaukaa, jotta tervehdyt pian 👍🏻😊


      • Ai sä olet kanssa sarjafriikki..
        Veikkaan, että astiakaapistasi ei löydy eriparisia mukeja ja laseja. Kuten myös pyyhkeesi ovat samaa sarjaa..

        Tai enhän tiedä, arvelen vain.

        Itse olen sarjafriikki ja mielestäni sängyssä pitää olla sisustukseen sopivat ja samaa paria olevat lakanat. Sänkyni on 160 cm leveä ja petaan aina kaksi peittoa ja 5 tyynyä.
        Monasti nukun poikittain sängyssä.. ihan siksi kun voin.
        Ei tulisi mieleenikään laittaa eriparisia pussilakanoita, siksipä petaan kaksi peittoa. Aina.
        Toki mulla käy noita yövieraita silloin tällöin ja ne joutuvat nukkumaan vieressäni, sillä minullahan on vain yksiö. Tosin kovin tilava sellainen.. 43 neliöinen.

        Mutta mielestäni tavaroiden samankaltaisuus luo tasapainoa ja harmoniaa. Tosiaan haluan, että tavarat ovat samankaltaisia. Ne eivät ole kalliita merkkituotteita, mutta noudattavat yhtenäistä linjaa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ai sä olet kanssa sarjafriikki..
        Veikkaan, että astiakaapistasi ei löydy eriparisia mukeja ja laseja. Kuten myös pyyhkeesi ovat samaa sarjaa..

        Tai enhän tiedä, arvelen vain.

        Itse olen sarjafriikki ja mielestäni sängyssä pitää olla sisustukseen sopivat ja samaa paria olevat lakanat. Sänkyni on 160 cm leveä ja petaan aina kaksi peittoa ja 5 tyynyä.
        Monasti nukun poikittain sängyssä.. ihan siksi kun voin.
        Ei tulisi mieleenikään laittaa eriparisia pussilakanoita, siksipä petaan kaksi peittoa. Aina.
        Toki mulla käy noita yövieraita silloin tällöin ja ne joutuvat nukkumaan vieressäni, sillä minullahan on vain yksiö. Tosin kovin tilava sellainen.. 43 neliöinen.

        Mutta mielestäni tavaroiden samankaltaisuus luo tasapainoa ja harmoniaa. Tosiaan haluan, että tavarat ovat samankaltaisia. Ne eivät ole kalliita merkkituotteita, mutta noudattavat yhtenäistä linjaa.

        Olen lakanafriikki 😂 Pidän kyllä siitä, että muutkin esineet ja huonekalut kodissa noudattavat samaa linjaa, mutta lakanoista olen aina ollut erityisen tarkka. Saan nautintoa siitä, kun lakanat ovat puhtaat, sileät, hyväntuoksuiset (tuoksuttomat) ja kauniit. Kodissani on paljon valkoista, tammea, pehmeää harmaata ja hieman mustaa. Salvianvihreää on jonkin verran. Kuulostaa ehkä värittömällä jonkun korviin, mutta pidän seesteisestä tunnelmasta ja minua hermostuttaa sellainen värikäs huvikumpumeininki. Toisille se sopii ja tärkeintä onkin, että asukkaat itse viihtyvät kodissaan olipa sisustustyyli mikä tahansa 😊

        Minulla on paria astiasarjaa, jotka sopivat toistensa kanssa ja jos esim ystäviä tulee syömään, niin käytän kattaukseen vain yhtä sarjaa. Kaapista löytyy kyllä sitten esim kahvimukeja joitain erilaisia, niitä on kerääntynyt vuosien varrella kun olen saanut esim lahjaksi, mutta ne eivät niin haittaa, kun käytän esim vain yhtä mukia kerrallaan. Ja viinilasit ovat tietenkin kaikki samaa sarjaa, Iittalan Essence-sarjaa.

        Talouteni on itseasiassa vähän siinä vaiheessa, että monet asiat alkavat tulla tiensä päähän ja minun olisi tehtävä uusia hankintoja. Olen siis uusimassa juurikin lakanoita, pyyhkeitä, osaa huonekaluista jne. Kukkaro repeää liitoksistaan, jos kaiken hankin kerrallaan eli teen hankintoja pikkuhiljaa ja yritän kytätä tarjouksia. Nämä lakanat esim olivat 100€/setti normaalisti, maksoin niistä 35€. Talouden ainoana maksajana palkka hupenee nopeasti ja ne vähät mitä jää pakollisten laskujen jälkeen, kuluvat teiniin ja teinin harrastuksiin, niin on pakko olla tarkka rahan kanssa.


      • Anonyymi

        Ahahaha 😂 Mulle mutsi joskus kans jotain puhui noista pussilakanoiden ostamisesta pareittain, mut mä tiesin jo silloin että mun pariutuminen ei oo niin itsestäänselvä asia, haha 😅 Oon aina tykännyt eriparisuudesta tavaroissa ni ei haittaa mua. Kyllä mä sitte mielelläni ostan lakanat samaa sarjaa JOS joskus kumppani löytyy.
        N31


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahahaha 😂 Mulle mutsi joskus kans jotain puhui noista pussilakanoiden ostamisesta pareittain, mut mä tiesin jo silloin että mun pariutuminen ei oo niin itsestäänselvä asia, haha 😅 Oon aina tykännyt eriparisuudesta tavaroissa ni ei haittaa mua. Kyllä mä sitte mielelläni ostan lakanat samaa sarjaa JOS joskus kumppani löytyy.
        N31

        Siten pitää toimia, kuten itsestä parhaalta tuntuu 😊


      • Aletheias kirjoitti:

        Olen lakanafriikki 😂 Pidän kyllä siitä, että muutkin esineet ja huonekalut kodissa noudattavat samaa linjaa, mutta lakanoista olen aina ollut erityisen tarkka. Saan nautintoa siitä, kun lakanat ovat puhtaat, sileät, hyväntuoksuiset (tuoksuttomat) ja kauniit. Kodissani on paljon valkoista, tammea, pehmeää harmaata ja hieman mustaa. Salvianvihreää on jonkin verran. Kuulostaa ehkä värittömällä jonkun korviin, mutta pidän seesteisestä tunnelmasta ja minua hermostuttaa sellainen värikäs huvikumpumeininki. Toisille se sopii ja tärkeintä onkin, että asukkaat itse viihtyvät kodissaan olipa sisustustyyli mikä tahansa 😊

        Minulla on paria astiasarjaa, jotka sopivat toistensa kanssa ja jos esim ystäviä tulee syömään, niin käytän kattaukseen vain yhtä sarjaa. Kaapista löytyy kyllä sitten esim kahvimukeja joitain erilaisia, niitä on kerääntynyt vuosien varrella kun olen saanut esim lahjaksi, mutta ne eivät niin haittaa, kun käytän esim vain yhtä mukia kerrallaan. Ja viinilasit ovat tietenkin kaikki samaa sarjaa, Iittalan Essence-sarjaa.

        Talouteni on itseasiassa vähän siinä vaiheessa, että monet asiat alkavat tulla tiensä päähän ja minun olisi tehtävä uusia hankintoja. Olen siis uusimassa juurikin lakanoita, pyyhkeitä, osaa huonekaluista jne. Kukkaro repeää liitoksistaan, jos kaiken hankin kerrallaan eli teen hankintoja pikkuhiljaa ja yritän kytätä tarjouksia. Nämä lakanat esim olivat 100€/setti normaalisti, maksoin niistä 35€. Talouden ainoana maksajana palkka hupenee nopeasti ja ne vähät mitä jää pakollisten laskujen jälkeen, kuluvat teiniin ja teinin harrastuksiin, niin on pakko olla tarkka rahan kanssa.

        Eli joo.. sinäkin olet jonkinasteinen sarjafriikki.
        Tuon sarjafiikkeyden päälle olen keittiönatsi.
        Minulla on yhden hengen talous. Astiasto on kuudelle tosin juomalaseja on 12. Tai siis käytössä on tuo 12. Varastossa on neljä juomalasia, jos niitä rikkoutuu. Kahvimukeja 6 ja ruokailuvälineitä 12 setti. Ja luonnollisesti ruokailuvälineet ovat kaikki samaa sarjaa.

        Olen kohta asunut tässä kolme vuotta ja en ole löytänyt itselleni verhoja. Joten olen elänyt ilman. En halua kotiini jotakin sinnepäin. Sen pitää olla just eikä melkein.

        No nyt sitten törmäsin valkoisiin valoverhoihin vitosella pari. No niissä ei ole oikea värimaailma tai kuvio. Mutta tajusin että minä voin maalata niihin haluamani värimaailman ja kuvion. Näin saan kaikkiin ikkunoihin samalla kuviolla ja haluamallani värimaailmalla.

        Makuuhuoneessani minulla on värimaailmassa harmaa, keltainen, valkoinen ja hopea. Tuvan puolella taas valkoinen, ruskea, ja kulta. Keittiössä harmaa, valkoinen ja keltainen. Tosin keltainen on vain piristevärinä ( rätit, astiapyyhkeet, tiskiharja, servetit ja pannulaput ovat keltaiset )

        Makuuhuoneen seinällä on peilikuvio ja olen hakenut samantyylistä kuviota verhoihin, joita en ole löytänyt. Niinpä ostin plankot valkoiset, jotka spreymaalaan mieleisekseni. Tupaan kultaa ja ruskeaa .. keittiöön tummanharmaata ja makkariin hopeaa ja keltaista.

        Ja se mikä siinä miellyttää, saa nähdä omien kättensä jäljen. Ite tein fiiliksen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eli joo.. sinäkin olet jonkinasteinen sarjafriikki.
        Tuon sarjafiikkeyden päälle olen keittiönatsi.
        Minulla on yhden hengen talous. Astiasto on kuudelle tosin juomalaseja on 12. Tai siis käytössä on tuo 12. Varastossa on neljä juomalasia, jos niitä rikkoutuu. Kahvimukeja 6 ja ruokailuvälineitä 12 setti. Ja luonnollisesti ruokailuvälineet ovat kaikki samaa sarjaa.

        Olen kohta asunut tässä kolme vuotta ja en ole löytänyt itselleni verhoja. Joten olen elänyt ilman. En halua kotiini jotakin sinnepäin. Sen pitää olla just eikä melkein.

        No nyt sitten törmäsin valkoisiin valoverhoihin vitosella pari. No niissä ei ole oikea värimaailma tai kuvio. Mutta tajusin että minä voin maalata niihin haluamani värimaailman ja kuvion. Näin saan kaikkiin ikkunoihin samalla kuviolla ja haluamallani värimaailmalla.

        Makuuhuoneessani minulla on värimaailmassa harmaa, keltainen, valkoinen ja hopea. Tuvan puolella taas valkoinen, ruskea, ja kulta. Keittiössä harmaa, valkoinen ja keltainen. Tosin keltainen on vain piristevärinä ( rätit, astiapyyhkeet, tiskiharja, servetit ja pannulaput ovat keltaiset )

        Makuuhuoneen seinällä on peilikuvio ja olen hakenut samantyylistä kuviota verhoihin, joita en ole löytänyt. Niinpä ostin plankot valkoiset, jotka spreymaalaan mieleisekseni. Tupaan kultaa ja ruskeaa .. keittiöön tummanharmaata ja makkariin hopeaa ja keltaista.

        Ja se mikä siinä miellyttää, saa nähdä omien kättensä jäljen. Ite tein fiiliksen.

        Kai minä jonkinlainen sarjafriikki olen 😄 Vaikken ole sitä täysin pystynyt toteuttamaankaan, mutta ihannetilanteessa minulla olisi lempiastioitani tusinan seteissä 😊 Sinulla kuulostaa olevan hyvä tilanne astioiden kanssa ja tuo varaastioiden ostaminen on fiksua.

        Tunnistan tuon saman itsessäni, että mieluummin odottelen oikeanlaisen esineen tai huonekalun löytymistä, kuin ostan jotain sinne päin. Etsin myös verhoja nykyiseen asuntooni varmaan pari vuotta, mutta lopulta luovutin ja kävelin kangaskauppaan. Asuntoni huonekorkeus on 2,7m niin en meinannut millään löytää sopivan pituisia verhoja valmiina eritoten, kun itsellä ei riitä taidot ompelemaan itse. Otti hieman kukkaron päälle, mutta sainpa sellaiset kuin halusin.

        Tuota en ole koskaan tullut ajatelleeksikaan, että verhoja voisi itse maalata. Se hyvä puoli itse tekemisessä tosiaan on, että saa juuri mieleisensä. Käsitöissä olen surkea, mutta pidän kyllä itse tekemisestä, jos vain löytyy sopiva idea, jonka koen pystyväni toteuttamaan. Viimeksi tein itse kranssin ulko-oveen, se oli jopa terapeuttista 🤗 Mielessä pyörii myös taulun maalaaminen, mutta sitä en ole vielä uskaltanut lähteä toteuttamaan 😁

        Keltainen on muuten kiva väri. Minulla on ollut sitä terassilla piristeenä ulkokalusteiden koristetyynyissä ja kukissa. Se tuo ihanan aurinkoisen tunnelman ☀️


      • Aletheias kirjoitti:

        Kai minä jonkinlainen sarjafriikki olen 😄 Vaikken ole sitä täysin pystynyt toteuttamaankaan, mutta ihannetilanteessa minulla olisi lempiastioitani tusinan seteissä 😊 Sinulla kuulostaa olevan hyvä tilanne astioiden kanssa ja tuo varaastioiden ostaminen on fiksua.

        Tunnistan tuon saman itsessäni, että mieluummin odottelen oikeanlaisen esineen tai huonekalun löytymistä, kuin ostan jotain sinne päin. Etsin myös verhoja nykyiseen asuntooni varmaan pari vuotta, mutta lopulta luovutin ja kävelin kangaskauppaan. Asuntoni huonekorkeus on 2,7m niin en meinannut millään löytää sopivan pituisia verhoja valmiina eritoten, kun itsellä ei riitä taidot ompelemaan itse. Otti hieman kukkaron päälle, mutta sainpa sellaiset kuin halusin.

        Tuota en ole koskaan tullut ajatelleeksikaan, että verhoja voisi itse maalata. Se hyvä puoli itse tekemisessä tosiaan on, että saa juuri mieleisensä. Käsitöissä olen surkea, mutta pidän kyllä itse tekemisestä, jos vain löytyy sopiva idea, jonka koen pystyväni toteuttamaan. Viimeksi tein itse kranssin ulko-oveen, se oli jopa terapeuttista 🤗 Mielessä pyörii myös taulun maalaaminen, mutta sitä en ole vielä uskaltanut lähteä toteuttamaan 😁

        Keltainen on muuten kiva väri. Minulla on ollut sitä terassilla piristeenä ulkokalusteiden koristetyynyissä ja kukissa. Se tuo ihanan aurinkoisen tunnelman ☀️

        Minä teen aika pitkälle kaikkea itse.. maalannut seinät, katot, aidan, sokkelin ja seuraavaksi maalaan sabluunan avulla nuo verhot. Jää kyllä kesään.. tai jää nähtäväksi.

        Keittiöön ostin kaakelitarroja ja ajattelin maalata myös keittiön kaapit.

        Makkarin kaappeihin ajattelin laittaa sisustustarraa ja osittain maalata. Kaksi reunimmaista kaappia ajattelin maalata ja koristella glitterillä.. jääs nähtäväksi. Ainakin kahvat pitää vaihtaa hopeisiksi..

        Kas kun olen maaliskuun jälkeen jonkin sortin vapaaherratar puolisen vuotta, niin aikaa on tehdä.
        Sain taas intoa laittaa kotiani. Koko tämä muutos mitä teen, maksaa ehkä 250,- sillä maalia minulla on jo ja sisustustarraa saa halvalla netistä. Nyt mennyt ostoksiin vajaa pari sataa ja vain spreymaalit ostamatta.
        Halvallakin voi tehdä täysmuodonmuutoksen.
        Jos ite tekee.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minä teen aika pitkälle kaikkea itse.. maalannut seinät, katot, aidan, sokkelin ja seuraavaksi maalaan sabluunan avulla nuo verhot. Jää kyllä kesään.. tai jää nähtäväksi.

        Keittiöön ostin kaakelitarroja ja ajattelin maalata myös keittiön kaapit.

        Makkarin kaappeihin ajattelin laittaa sisustustarraa ja osittain maalata. Kaksi reunimmaista kaappia ajattelin maalata ja koristella glitterillä.. jääs nähtäväksi. Ainakin kahvat pitää vaihtaa hopeisiksi..

        Kas kun olen maaliskuun jälkeen jonkin sortin vapaaherratar puolisen vuotta, niin aikaa on tehdä.
        Sain taas intoa laittaa kotiani. Koko tämä muutos mitä teen, maksaa ehkä 250,- sillä maalia minulla on jo ja sisustustarraa saa halvalla netistä. Nyt mennyt ostoksiin vajaa pari sataa ja vain spreymaalit ostamatta.
        Halvallakin voi tehdä täysmuodonmuutoksen.
        Jos ite tekee.

        Ihan mahtavaa, kun olet noin energinen kodinlaittaja! Siinä säästää todellakin pitkän pennin, kun osaa tehdä itse. Olen minäkin maalannut seiniä ja muuta pientä, mutta esim käsityöt eivät minulta onnistu tai mitkään isommat rempat. Juuri ja juuri sain pimennysverhoille porattua asennusreiät ystävän ja punkun rohkaisemana, mutta siihen melkein jääkin saavutukseni kodinlaitossa 😄

        Kotini on nyt 10 vuotta vanha ja yleisilme on edelleen siisti, mutta olen huomannut esim keittiön kaapissa lavuaarin alla pientä röpelöä eli se on saanut kosteutta ja on vain ajan kysymys, koska pinta lähtee kuoriutumaan. Ovien vaihto ei ehkä olisi mikään iso homma, kaappini ovat ihan vakiomittaisia, mutta silti ahdistaa jo etukäteen miten tuosta selviän. Pakko kai se on opetella, sitten kun sen aika tulee, koska asennus ammattilaiselt maksaa takuulla ihan mielettömästi. Otan taas ystävän ja punkun turvaksi 🙈


      • Aletheias kirjoitti:

        Ihan mahtavaa, kun olet noin energinen kodinlaittaja! Siinä säästää todellakin pitkän pennin, kun osaa tehdä itse. Olen minäkin maalannut seiniä ja muuta pientä, mutta esim käsityöt eivät minulta onnistu tai mitkään isommat rempat. Juuri ja juuri sain pimennysverhoille porattua asennusreiät ystävän ja punkun rohkaisemana, mutta siihen melkein jääkin saavutukseni kodinlaitossa 😄

        Kotini on nyt 10 vuotta vanha ja yleisilme on edelleen siisti, mutta olen huomannut esim keittiön kaapissa lavuaarin alla pientä röpelöä eli se on saanut kosteutta ja on vain ajan kysymys, koska pinta lähtee kuoriutumaan. Ovien vaihto ei ehkä olisi mikään iso homma, kaappini ovat ihan vakiomittaisia, mutta silti ahdistaa jo etukäteen miten tuosta selviän. Pakko kai se on opetella, sitten kun sen aika tulee, koska asennus ammattilaiselt maksaa takuulla ihan mielettömästi. Otan taas ystävän ja punkun turvaksi 🙈

        Ystävät ja punkku. Loistava kombinaatio.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ystävät ja punkku. Loistava kombinaatio.

        Punkku on loistava kombinaatio minkä tahansa kanssa, mutta ystävien kanssa paras 🤗 Tia no liikenne ja punkku pare pitää erillään.


    • Anonyymi

      Ostan aina vain yhden lipun enkä koskaan pyydä ketään mukaan. Haluan mennä yksin.

      -Introvertti

      • Se on sinun oma valintasi ja hyvä niin.
        Sinä varmaan nautit enemmän siitä, että saat tulla ja mennä oman halusi ja aikataulusi mukaan. 🙂


    • Siis mulla on parisänky kotona...

      Mutta taitaa olla yksi jättilakana...

      No kahdesta normaalista saa koko sängyn peitettyä, mutta ei ole ehkä kuin vuosi tai jotain, kun keksin, että helekatti... eihän mun tartte koko sänkyä lakanoida...ei laittaa kahta peittoa ja tyynyä sinne...suotta. 🤣

      No sen verran tajusin, että käytin toisen puolen tyynyliinan ja pussilakanan, jos kukaan ei siellä nukkunut... mutta lakanat vaihdoin koko petiin...ja joka toinen kerta pussilakanat js tyynyliinan...😁

      Nyt pystyn näkemään hyvin puolikkaan sängyn pedattuna. Päiväpeitteenkin riisun puoliksi. 😁

      Mut normisettiä...

      Tähän kun tottuu, niin auksisee itselle oven ja kuuntelee tömpsäyksen takanaan. 😁

      Mietin, että en talvena taidsn vaihtaa joka lakananvaihdolla makkaria. 🤣

      • Anonyymi

        Parisänkyyn saa myös erilliset petarit.
        Silloin molemmilla puolilla on kokonaan eri systeemit. Mulla on mökillä yleensä molemmat puolet laitettuna, vaikka yksin siellä enimmän olen. Päiväpeiton voi rullata vain puoliksi pois ja kun toinen puoli nuhjaantuu, niin vaihtaa sitten nukkumaan toiselle puolelle.
        Kun ei ole niin tarkkaa, niin niitä eri sarjoja voi sekoittaa ja vaihtaa sitten vaan sen nuhjaantuneen puolen systeemit.

        -keinovaginamies-


      • Voi Disse, voi Disse, tuota sinun ajatuskulkuasi.. - Se on niin ihanan persoonallista ilmaisua! 🤗

        Mut joo. Siis laskin juuri, että minulla on kotona sängyssä itselleni neljä tyynyä. 😂 Ja aina oma peitto! En ole koskaan parisuhteissa tottunut siihen, että nukun puolison kanssa koko yötä saman peiton alla. Illalla (tai aamulla) on toki mukava lämmitellä varpaansa saman peiton alla miestä vasten, mutta muuten haluan oman tilan.

        Kyllä minäkin aika pitkään mieheni kuoleman jälkeen sijasin sänkyyn kaksi peittoa, mutta varmaan seuraavana kesänä enää vain yhden. - Olen vallannut koko 120cm leveän sängyn. - Veikkaan, että siellä ei ole enää edes tilaa kenellekään, koska olen tottunut jo nukkumaan keskellä sänkyä. Mutta lakanasettejä ostan silti kaksi. 😄

        Lasten huoneiden sängyissä on vain paljaat petivaatteet päiväpeitteen alla. - Tytär sijaa itse omaan sänkyynsä lakanat jos jää yökylään. - Pojan sängyssä onkin viime vuodet nukkunut vain vieraita enää.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Voi Disse, voi Disse, tuota sinun ajatuskulkuasi.. - Se on niin ihanan persoonallista ilmaisua! 🤗

        Mut joo. Siis laskin juuri, että minulla on kotona sängyssä itselleni neljä tyynyä. 😂 Ja aina oma peitto! En ole koskaan parisuhteissa tottunut siihen, että nukun puolison kanssa koko yötä saman peiton alla. Illalla (tai aamulla) on toki mukava lämmitellä varpaansa saman peiton alla miestä vasten, mutta muuten haluan oman tilan.

        Kyllä minäkin aika pitkään mieheni kuoleman jälkeen sijasin sänkyyn kaksi peittoa, mutta varmaan seuraavana kesänä enää vain yhden. - Olen vallannut koko 120cm leveän sängyn. - Veikkaan, että siellä ei ole enää edes tilaa kenellekään, koska olen tottunut jo nukkumaan keskellä sänkyä. Mutta lakanasettejä ostan silti kaksi. 😄

        Lasten huoneiden sängyissä on vain paljaat petivaatteet päiväpeitteen alla. - Tytär sijaa itse omaan sänkyynsä lakanat jos jää yökylään. - Pojan sängyssä onkin viime vuodet nukkunut vain vieraita enää.

        Mulla on 160 cm leveä sänky ja pyöräytän päiväpritteestä pyöräytysliikkeellä makkaran, jota en unissanikaan ylitä. Joku metrinen...(mitä ne liekään) leveä lskana siis pitkittäin riittää. Ja saan peuhata saman minkä sä. (Miltein...) enkä valita. 😁

        Mutta yksikin lskana/vaihtoväli, on jo voittoa mun taloudessa. Mä en tee etätöiyä läppärillä katsoen kun muut asentaa lämpöpumppuja, vaan asennan itse...ja 48 tuntia töitä muualla kuin kotona/vko. 😁+muut hommat...ruuanlaitot, murmikonajot, pensaat, ikkunanpesut, pyykit, tiskit, lumenluonnit....onngks oon kohtd vuoden asunut jo yksin...😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parisänkyyn saa myös erilliset petarit.
        Silloin molemmilla puolilla on kokonaan eri systeemit. Mulla on mökillä yleensä molemmat puolet laitettuna, vaikka yksin siellä enimmän olen. Päiväpeiton voi rullata vain puoliksi pois ja kun toinen puoli nuhjaantuu, niin vaihtaa sitten nukkumaan toiselle puolelle.
        Kun ei ole niin tarkkaa, niin niitä eri sarjoja voi sekoittaa ja vaihtaa sitten vaan sen nuhjaantuneen puolen systeemit.

        -keinovaginamies-

        Saahsn niitä vaikka mitä kun maksaa...

        Mun patjat ja petari maksoi 1500€, joten en hetkee vaihda petariakaan... helposti pystyy yhdellä lskanslla sjamaan vaihtovälin... ja jos on tullut vietettyä levottomsmpi yö, niin pienellä lakanan uudelleen asentamisellakin selviää. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Mulla on 160 cm leveä sänky ja pyöräytän päiväpritteestä pyöräytysliikkeellä makkaran, jota en unissanikaan ylitä. Joku metrinen...(mitä ne liekään) leveä lskana siis pitkittäin riittää. Ja saan peuhata saman minkä sä. (Miltein...) enkä valita. 😁

        Mutta yksikin lskana/vaihtoväli, on jo voittoa mun taloudessa. Mä en tee etätöiyä läppärillä katsoen kun muut asentaa lämpöpumppuja, vaan asennan itse...ja 48 tuntia töitä muualla kuin kotona/vko. 😁 muut hommat...ruuanlaitot, murmikonajot, pensaat, ikkunanpesut, pyykit, tiskit, lumenluonnit....onngks oon kohtd vuoden asunut jo yksin...😁

        Joo, täytyy kyllä sanoa, että korona-ajan takia lisääntyneet etätyöni ovat mahdollistaneet minun käyttävän omaa kotiani jo huomattavasti enemmän kuin edelliseen 15 vuoteen yhteensä! Ja olen kyllä todennut, että kotonakin on oikein mukavaa. 😄

        Kun erilaiset tapaamiset ovat mahdollistuneet etänä hoidettaviksi, minä olen saanut kaikista niistä matka-ajoista jo niin paljon tunteja kotitöiden hoitamiseenkin, että nykyään nukun jopa 7 tunnin yöunia, mitkä olivat minulle joskus vain kaukainen haave ja tapahtui lähinnä kesälomalla 🤗

        Tosin olen kantapään kautta oppinut, että jos liian kauan yöunet jäävät keskimäärin 3 tuntiin tai alle, niin siitä ei hyvä seuraa. - Ehkä minäkin joskus hankin tuollaisen tosi ison sängyn, kun oikein pääsen nukkumisen makuun. 😂


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Saahsn niitä vaikka mitä kun maksaa...

        Mun patjat ja petari maksoi 1500€, joten en hetkee vaihda petariakaan... helposti pystyy yhdellä lskanslla sjamaan vaihtovälin... ja jos on tullut vietettyä levottomsmpi yö, niin pienellä lakanan uudelleen asentamisellakin selviää. 😁

        Nuuka ja laiska mies vois tietysti tiputtaa makkarin lämmöt lähemmäs kymmentä astetta ja untuvamakuupussiin vaan se sisäpussilakana, niin selviäis aina yhden rätin vaihdolla :)

        Mulla tais viimeksi jäädä Pocahontas-setti siihen mökin käyttöpuolelle.

        -keinovaginamies-


      • Xena-183 kirjoitti:

        Joo, täytyy kyllä sanoa, että korona-ajan takia lisääntyneet etätyöni ovat mahdollistaneet minun käyttävän omaa kotiani jo huomattavasti enemmän kuin edelliseen 15 vuoteen yhteensä! Ja olen kyllä todennut, että kotonakin on oikein mukavaa. 😄

        Kun erilaiset tapaamiset ovat mahdollistuneet etänä hoidettaviksi, minä olen saanut kaikista niistä matka-ajoista jo niin paljon tunteja kotitöiden hoitamiseenkin, että nykyään nukun jopa 7 tunnin yöunia, mitkä olivat minulle joskus vain kaukainen haave ja tapahtui lähinnä kesälomalla 🤗

        Tosin olen kantapään kautta oppinut, että jos liian kauan yöunet jäävät keskimäärin 3 tuntiin tai alle, niin siitä ei hyvä seuraa. - Ehkä minäkin joskus hankin tuollaisen tosi ison sängyn, kun oikein pääsen nukkumisen makuun. 😂

        Joo, kyllä itsekin ois kiva tehdä etätöitä, vaan kun ei voi...vehkeet on fyysisesti töissä. :oD

        Nyt eilenkin kun tulin kotiin klo19:30, totesin, että varaajassa ei ollut enää jäljellä kuin haiku. Eikun lämmittämään. Mutta syy miksi ei ollut kuin haiku, oli ´patteriventtiili. Se oli väärässä asennossa, eikun googlaamaan ja vääntelemään, sekä kääntelemään ja laittamaan Oumansäädin uudelleen. Nyt näyttäis olevan oikeassa asennossa ja pitäisi lämmetä oikein. Mutta menihän tuo sitten liki puolilleöin, kunnes sai unen päästä kiinni ja taas töihin....

        Huomenna olis välipäivä, eli vasta klo 19 töihin, siinä kerkeää lämmittämään varaajan taas täyteen ja testaamaan, että mitenkä se vaikuttaa venttiilin toimintaan. Se kun on reagoinut aikaisemmin varaajankin täyttöasteeseen. Lisäksi taitas olla aika pestä pari koneellista pyykkiä ja toin maalta uuden kiukaan, että sen voisi polttaa pihalla ja viedä sitten nokkakärreillä jo lähemmäksi saunaa. Siivoustakin voi harrastella yövuorojen aikaan ja taas vapailla olisi omaan ja äitin autoon öljyjen vaihtoa maalla. Viimeksi siellä ollessa järjestelin paikkoja, niin pääsee yleensäkin öljynvaihtopukille.

        Traktoriin olisi saatava ketjut ja metsäkärriin pitäisi laittaa sisuskumi uusi toiseen renkaaseen ja metsään pitäisi päästä myös polttopuita kaatamaan, ennenkuin sataa metrin lunta... :oD

        Suunnitelmia olisi vaikka kuinka, mutta ei kaikkea silti voi/kykene tekemään, mutta edestään ne löytää jokatapauksessa. :o/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nuuka ja laiska mies vois tietysti tiputtaa makkarin lämmöt lähemmäs kymmentä astetta ja untuvamakuupussiin vaan se sisäpussilakana, niin selviäis aina yhden rätin vaihdolla :)

        Mulla tais viimeksi jäädä Pocahontas-setti siihen mökin käyttöpuolelle.

        -keinovaginamies-

        No sentään ei tartte ihan niin nuuka olla, mutta oli sentään voittava oivallus jättää toinen puoli lakanoimatta. Lisäksi välillä voi vaihtaa puoltakin. Sitten vois vaihtaa makkariakin, jos huvittaa ja patjassakin on kaksi puolta, toinen on jäykempi ja toinen lussumpi, tosin mä en tiedä onko sillä vaikutusta, kun aika paksu se petari.

        Olis kyllä aika senkin päällinen pestä...se on vaan aikamoinen talkoo saada se täyte sinne takaisin...mä oon harmitellut, kun se ei sovi mankeliin....sais ilmat pois ja kiireellä petaripussin sisään turpoamaan ja vetskari kiinni. :oD Jos pistäis isoon jätesäkkiin ja ajelis Nissanilla yli....ajaisko saman asian....sit kiirellä laittamaan takas... :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, kyllä itsekin ois kiva tehdä etätöitä, vaan kun ei voi...vehkeet on fyysisesti töissä. :oD

        Nyt eilenkin kun tulin kotiin klo19:30, totesin, että varaajassa ei ollut enää jäljellä kuin haiku. Eikun lämmittämään. Mutta syy miksi ei ollut kuin haiku, oli ´patteriventtiili. Se oli väärässä asennossa, eikun googlaamaan ja vääntelemään, sekä kääntelemään ja laittamaan Oumansäädin uudelleen. Nyt näyttäis olevan oikeassa asennossa ja pitäisi lämmetä oikein. Mutta menihän tuo sitten liki puolilleöin, kunnes sai unen päästä kiinni ja taas töihin....

        Huomenna olis välipäivä, eli vasta klo 19 töihin, siinä kerkeää lämmittämään varaajan taas täyteen ja testaamaan, että mitenkä se vaikuttaa venttiilin toimintaan. Se kun on reagoinut aikaisemmin varaajankin täyttöasteeseen. Lisäksi taitas olla aika pestä pari koneellista pyykkiä ja toin maalta uuden kiukaan, että sen voisi polttaa pihalla ja viedä sitten nokkakärreillä jo lähemmäksi saunaa. Siivoustakin voi harrastella yövuorojen aikaan ja taas vapailla olisi omaan ja äitin autoon öljyjen vaihtoa maalla. Viimeksi siellä ollessa järjestelin paikkoja, niin pääsee yleensäkin öljynvaihtopukille.

        Traktoriin olisi saatava ketjut ja metsäkärriin pitäisi laittaa sisuskumi uusi toiseen renkaaseen ja metsään pitäisi päästä myös polttopuita kaatamaan, ennenkuin sataa metrin lunta... :oD

        Suunnitelmia olisi vaikka kuinka, mutta ei kaikkea silti voi/kykene tekemään, mutta edestään ne löytää jokatapauksessa. :o/

        Eipä nuo työt tekemällä lopu 😄
        Etätöissä on puolensa ja puolensa. Pidän siitä kyllä, mutta nytkin olen ollut kaksi viikkoa sairaana, mutta en yhtään sairaslomalla. - Etänä kun voin levätä hetken kuumetta pois keskellä päivää ja sitten taas jatkaa illalla töitä. - Juuri tänään, kun kävin poskionteloiden punkteerauksessa, niin lääkäri vakuutti, että jos tulen toisiin ajatuksiin, niin hän kyllä päivystää viikolopunkin, niin soittaa vaan hänelle ja hän voi kirjoittaa sairaslomaa. - Mutta kun ei voi niin ei voi. - Ja siksi sitten sairaudetkin pitkittyy.
        Jos meiltä töistä on koneen vierestä kaveri sairaana poissa, niin siihen täytyy ottaa toinen tilalle, muuten se kone ei ole päällä. - Etänä on eri tilanne. Kukaan ei hoida niitä töitä, jos olen pois, vaan ne kertyvät sitten itseni hoidettaviksi, kunnes palaan.

        Ja kyllä. Tiedän, ettei minun olisi pakko, eikä minun pitäisi työskennellä sairaana, mutta kun..
        Isännöin juuri kaksi päivää yhtä vierasryhmää tehtaalla. Vaihtoehdot olivat siinä, että joko isännöin ryhmää (yövyin myös heidän kanssaan Tampereella hotellissa), tai koko tilaisuus olisi pitänyt perua. He eivät olisi voineet tulla työpaikalleni ilman isäntää.
        - Tämäniltaisen pikkujoulujuhlan jätän nyt kyllä suosilla väliin. - Tein kaikki pakolliset kotityöt jo alkuviikosta, joten nekään eivät juuri nyt onneksi kaadu niskaan. 👍
        Ja ILP:kin puhisee tasaisesti. 😊


      • Xena-183 kirjoitti:

        Eipä nuo työt tekemällä lopu 😄
        Etätöissä on puolensa ja puolensa. Pidän siitä kyllä, mutta nytkin olen ollut kaksi viikkoa sairaana, mutta en yhtään sairaslomalla. - Etänä kun voin levätä hetken kuumetta pois keskellä päivää ja sitten taas jatkaa illalla töitä. - Juuri tänään, kun kävin poskionteloiden punkteerauksessa, niin lääkäri vakuutti, että jos tulen toisiin ajatuksiin, niin hän kyllä päivystää viikolopunkin, niin soittaa vaan hänelle ja hän voi kirjoittaa sairaslomaa. - Mutta kun ei voi niin ei voi. - Ja siksi sitten sairaudetkin pitkittyy.
        Jos meiltä töistä on koneen vierestä kaveri sairaana poissa, niin siihen täytyy ottaa toinen tilalle, muuten se kone ei ole päällä. - Etänä on eri tilanne. Kukaan ei hoida niitä töitä, jos olen pois, vaan ne kertyvät sitten itseni hoidettaviksi, kunnes palaan.

        Ja kyllä. Tiedän, ettei minun olisi pakko, eikä minun pitäisi työskennellä sairaana, mutta kun..
        Isännöin juuri kaksi päivää yhtä vierasryhmää tehtaalla. Vaihtoehdot olivat siinä, että joko isännöin ryhmää (yövyin myös heidän kanssaan Tampereella hotellissa), tai koko tilaisuus olisi pitänyt perua. He eivät olisi voineet tulla työpaikalleni ilman isäntää.
        - Tämäniltaisen pikkujoulujuhlan jätän nyt kyllä suosilla väliin. - Tein kaikki pakolliset kotityöt jo alkuviikosta, joten nekään eivät juuri nyt onneksi kaadu niskaan. 👍
        Ja ILP:kin puhisee tasaisesti. 😊

        Juu... ei ne lopu ei...

        Tuota jatkuvaa venymistä työpaikoilla olen miettinyt niinkin, että siihen ei kyllä rnää pohjaa vastaan tule.
        Kokoajanhan kaikki maailmassa muuttuu, mutta kyllä minusta työkuormitus on joka-alalla lisääntynyt roimasti. Ja sitä myöten laatu niin työn tarkkuudessa/mielekkyydessä on pienentynyt.

        Jokin tässä nykyisessä työmarkkinatilanteessa on pahasti mätää. Niin työntekijän, kuin työnantajan näkökulmasta. Ja minusta yhteiskuntakin kärsii. En tiedä voittaako kukaan?

        Täällä meni yksi suhtkohta vakaa ja isohko konrpajayritys juuri konkurssiin. Pommi ainakin mulle. Mutta itse alan pelkäämään oikeasti jotain 90-luvun tapaista pommia tässä...

        Ja ensi talvi muuten näyttää paljon miten ihmiset pärjää... viime talvi saattoi monella mennä pakkaselle. Säästöt ja visat vingautettiin miinuksille. Onko saatu kesällä kelattua takaisin puskureita, maksettua visalaskuja, vippejä?

        Jotenkin minusta näyttää synkälle...🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Juu... ei ne lopu ei...

        Tuota jatkuvaa venymistä työpaikoilla olen miettinyt niinkin, että siihen ei kyllä rnää pohjaa vastaan tule.
        Kokoajanhan kaikki maailmassa muuttuu, mutta kyllä minusta työkuormitus on joka-alalla lisääntynyt roimasti. Ja sitä myöten laatu niin työn tarkkuudessa/mielekkyydessä on pienentynyt.

        Jokin tässä nykyisessä työmarkkinatilanteessa on pahasti mätää. Niin työntekijän, kuin työnantajan näkökulmasta. Ja minusta yhteiskuntakin kärsii. En tiedä voittaako kukaan?

        Täällä meni yksi suhtkohta vakaa ja isohko konrpajayritys juuri konkurssiin. Pommi ainakin mulle. Mutta itse alan pelkäämään oikeasti jotain 90-luvun tapaista pommia tässä...

        Ja ensi talvi muuten näyttää paljon miten ihmiset pärjää... viime talvi saattoi monella mennä pakkaselle. Säästöt ja visat vingautettiin miinuksille. Onko saatu kesällä kelattua takaisin puskureita, maksettua visalaskuja, vippejä?

        Jotenkin minusta näyttää synkälle...🤔

        Henkilökohtaisesti jouduin kyllä tekemään syksyllä järjestelyjä pankin kanssa, kun tosiaan keväällä asennutin sen ilmalämpöpumpun ja syksyllä meni vielä autokin vaihtoon..
        Kyllä tässä nyt vielä sinnitellään, mutta onhan se koko ajan takaraivossa, että juuri nyt ylläpidän yksin yhdelle ihmiselle todellakin liian suurta asuntoa. Vaan mihin sitä ihminen kotoaan lähtisi.. Kädet ristiin vaan, talven näkymiä odotellessa..


      • Xena-183 kirjoitti:

        Henkilökohtaisesti jouduin kyllä tekemään syksyllä järjestelyjä pankin kanssa, kun tosiaan keväällä asennutin sen ilmalämpöpumpun ja syksyllä meni vielä autokin vaihtoon..
        Kyllä tässä nyt vielä sinnitellään, mutta onhan se koko ajan takaraivossa, että juuri nyt ylläpidän yksin yhdelle ihmiselle todellakin liian suurta asuntoa. Vaan mihin sitä ihminen kotoaan lähtisi.. Kädet ristiin vaan, talven näkymiä odotellessa..

        No sama vika täällä...mutta täällä lisäksi tälläistä taloa mikä mulla on, ei saa edes myytyä...

        Pitää joskus miettiä, että vuokraisko ja muuttais itse maalle.

        Saa nähdä....


    • Anonyymi

      Taidan olla siitä kummallinen, että tykkään lähteä yksinäni moneenkin paikkaan.

      Viime aikoina mua ei ole kiinnostanut oikein mitkään tapahtumat joihin täytyisi varata lippu etukäteen. En oikein pidä ihmisruuhkista enkä kovasta metelistä. Ja juoppoja en halua katsella yhtään.

      Jos mulla on aikaa, niin kaikista mieluiten luen (muutaman) hyvän kirjan. Kotona on niin hyvä 😄

      xLiner

      • Kummasti itseänikin kiinnostaa joskus vaan kotiin jääminen, mutta 'vierivä kivi ei sammaloidu' 😉


    • "Jos olet joskus ollut parisuhteessa, onko sinulla samanlaisia kokemuksia, vai onko itsestään selvää, että lähdet sinkkuna aina yksin?"

      Olen ollut kolme kertaa parsisuhteessa, enkä tuolloin ole sinkkuna ostanut mitään kenellekään enkä myöskään ole tuolloin sinkkuna lähtenyt yksin mihinkään.

    • Anonyymi

      joskus on liian vaikeita kysymyksiä, niinkin vaikeita joihin ei ole olemassakaan oikeaa vastausta.

      Eräs musiikki mikä on pyörinyt mielessäni jonkin aikaa, tämä: ZZTop Live from Texas - Got Me Under Pressure,
      Eli annoit minulle vähän paineita sitten...

      https://www.youtube.com/watch?v=ISveIzgq_kQ

    • Anonyymi

      Joo, kyllä me raittiit sekä kunnolliset miehet ostamme epätoivoisesti vonkasemisyrityksisämme kymmenittäin lippuja poppikonserttiin jotta saisimme ainakin sen ensimmäisen naisen ilmaantumaan aveciksemme kuuntelemaan kuinka jännämiehet soittavat poppirokkia esiintymislavalla.

      Kyllä tuo vielä tärppää enkä ole naimisissa äitini kanssa. Kysykää vaikka äidiltäni.

      • Mutta oletko joskus ollut parisuhteessa? 🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Mutta oletko joskus ollut parisuhteessa? 🙂

        Emmää uskalla enkä ostele mitään lippuja poppikonserttiin sen asian todistaakseni. Ostakoot nuo sen kymmenet naiset itse lippunsa konsertteihin eivätkä tule minulta ilmaisia lippuja vonkaamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Emmää uskalla enkä ostele mitään lippuja poppikonserttiin sen asian todistaakseni. Ostakoot nuo sen kymmenet naiset itse lippunsa konsertteihin eivätkä tule minulta ilmaisia lippuja vonkaamaan.

        En minäkään niitä kymmenittäin ostele. 😄
        Aina vain kaksi, ellen ole sopinut etukäteen, että ostan jollekin ryhmälle liput.


    • Anonyymi

      Kerran jossain baarissa oli viimeinen tapaaminen erään tyttökaverin kanssa, sanoin tytölle että: voin tarjota: mutta kieltäytyi sanoi että: maksan itse omat juomani, itse asiassa olin yötä vielä sen tytön luona, saatiin asiat selviksi suoraan silloin noin...

      mitähän pyysin DJ:tä soittamaan meille se oli juuri tuo Steppenwolfin born to be wild: https://www.youtube.com/watch?v=p8FTmkTIL88

      Tuolla tavoin kun puhuu asiat suoraan selviksi kahden kesken, ei jää kummallekaan pahaa mieltä erotessa.

    • Anonyymi

      ... olin kyllä humalassa jo mennessä sinne sen erään tyttökaverin luokse puhumaan kaikki asiat halki (jack daniels -viskipullo autossa apukuljettajan paikalla)... sitten baarissa ja vielä lisää jotain tyttöystävän kotona, turha enää lähteä autoilemaan joten yöksi jäin sinne...

    • Anonyymi

      En osta. Pyydän kyllä haluuako lähteä mukaan, niin voi tilata liput ja toinen voi ne maksaa, jolloin saadaan vierekkäiset istumapaikat tms

      Avec ei tietysti ole ihan sama asia.. vai onko.

      • Tuolla tavalla on tietenkin järkevää ostaa lippuja tapahtumiin. Sopia jo etukäteen kaverin kanssa ja että kumpi liput ostaa.

        - Minun mieheni lähti mielellään kanssani erilaisiin tapahtumiin. Hän oli tosi sosiaalinen ja viihtyi aina siellä missä tapahtui. Ja hänellä oli aikaa. - Viimeisenä kesänä kävimme neljä kertaa kesäteatterissa, yksillä festareilla ja parilla muulla keikalla sekä joissakin juhlissa. - Silloin oli vaan niin helppoa, kun saatoin olla lähes varma, että minulla oli aina innokas seuralainen, jonka kanssa saatoimme myöhemmin keskustella näistä teatterikappaleista, näyttelijöistä, lavasteista, konserttiseteistä..

        Jonakin päivinä minusta tuntuu, että voin ihan hyvin lähteä tapahtumiin yksinkin ja olen toki lähtenytkin. Voin myös pohtia lapsista tai ystäväpiirissäni, kuka voisi olla kiinnostunut juuri tietystä tilaisuudesta ja olisi sinne hauskaa seuraa. Mutta välillä tuntuu siltä, etten aina jaksaisi Pyytää ketään kaveriksi ja silloin tuntuu siltä, ettei viitsi itsekään lähteä.


    • Anonyymi

      niin avec ei ole tyttökaveri eli seurustelukumppani vaan avec on seuralainen.

    • Anonyymi

      ... sanoin tyttökaverin avecin esimerkkinä, koska ikinä ei ole varsinaista aveccia ollut joita tietysti saa ostaa seuralaispalveluista esim, ollut vain tyttökavereita..

    • Anonyymi

      No jos olis kumppani niin häneltä täytyisi kysyä haluaisko hän lähteä mukaan ja jos sanoo joo niin hankitaan liput ja jos sanoo ei niin ei sitten hankita lippuja niin ei mitään osteta ilman kumppanin lupaa tai jos hän ei lähde mukaan niin ei sitten osteta mitään

    • Eipä tule ostettua. Varmaan suurin syy on se että käyn urheilutapahtumissa eikä niihin tarvi etukäteen lippuja hommata. Ainoa mihin ostan kaksi lippua on juna. Yövuoron jälkeen kun lähtee reissuun niin kun on vierekkäiset paikat voi paremmin nukkua. Tämä myös estää hyvin tulevan avecin lähestymisen.

      Noita avec-kutsuja nyt on viime aikoina tullut ihan riittävästi. Kaikki yhdistykset ja järjestöt tuntuvat nyt tarjoavan jouluaterioita ja kutsut on poikkeuksetta olleet myös avecille.

      Ennen oli parisängyssä samanlaiset lakanasetit ja sellainen malli oli käytössä myös eron jälkeen. Alkoi vaan tympästä kun tottumuksesta nukuin vain toisella puolella käyttäen noin 20 cm reunasta mutta kun pyykkipäivä saapui niin pesin kaikki vaikka toista puolta ei ollut edes käytetty.
      Tämä ratkesi sillä että sahasin sängyn kahtia ja vein kaatopaikalle vaihtaen kapeampaan malliin. Edelleen on kaksi lakanaa; karkeampi alla joka pysyy hyvin paikoillaan ja päällä pehmeämpi. Kolme täkkiä, kolme tyynyä ja lämpötila huoneessa noin 17-18 astetta.

      Nyt kun on jäänyt yksin niin olen huomannut että ostos käyttäytyminen on muuttunut siihen suuntaan että ostan paljon kerralla. Vaatteita kuten t-paitoja ostan nykyään puoli tusinaa kerralla; samoin astioita. Ei viitsi tiskikonetta eikä pesukonetta käyttää vajaana ja täyttyminen kestää joten pitää olla reservissä materiaalia.
      Samoin ruoka menee samalla linjalla. Monen päivän ruuat kerralla. Samaa voi syödä monta päivää ja loput pakkaseen.

      • Mielenkiintoista tuo muuttunut ostoskäyttäytyminen. - Minä en ole tuollaista huomannut, paitsi että nykyään käyn harvemmin ruokakaupassa ja jääkaapissa on huomattavan vähän ruokaa. - Vain etäpäivinä syön kotona. - Pidän kotona säännöllisesti oikeastaan vain hedelmiä ja peruselintarvikkeita, kuten perunoita, erilaisia jauhoja, maitoa, mausteita ja tietenkin itse tehtyjä hilloja sekä mehuja.
        - Astioita minulla on enemmänkin kuin omiksi tarpeiksi 😁


      • Xena-183 kirjoitti:

        Mielenkiintoista tuo muuttunut ostoskäyttäytyminen. - Minä en ole tuollaista huomannut, paitsi että nykyään käyn harvemmin ruokakaupassa ja jääkaapissa on huomattavan vähän ruokaa. - Vain etäpäivinä syön kotona. - Pidän kotona säännöllisesti oikeastaan vain hedelmiä ja peruselintarvikkeita, kuten perunoita, erilaisia jauhoja, maitoa, mausteita ja tietenkin itse tehtyjä hilloja sekä mehuja.
        - Astioita minulla on enemmänkin kuin omiksi tarpeiksi 😁

        Minulla ei ole töpaikkaruokalaa joka on kyllä harmi. Kotoa vaan eväät mukaan. Lisäksi kun ei ole autoa mutta kavereita niin usein tulee soitto että tuletko kyydissä kauppaan. Siinä sitten tulee ostettua kuin isommallekin perheelle kerralla.


    • Tähän täytyy totta kai vastata just siksi, että ei ole sinkku ;)

      Mutta joo, itse olen usein tottunut käymään yksin konserteissa, festareilla ja etenkin elokuvissa, vaikka olen ollut suhteessa. Nykyinen ja edellinenkään seurustelukumppani eivät ole olleet koskaan mitään innokkaita konserteissa ym. kulttuuririennoissa kävijöitä. Tietysti joskus käydään myös kumppanin kanssa konsertissa, tulee mieleen vaikkapa Ismo Alangon konsertti muutama vuosi sitten. Hän olisi halunnut mut Battle Beastin konserttiin mukaan joskus, ja melkein olin jo menossakin, vaikken juurikaan heidän musiikistaan välitä, mutta konsertti olikin peruttu.

      Nykyään saan myös jommankumman tyttären mukaan joskus leffaan tai taidenäyttelyihin. Festareilla ja keikoilla kävijöitä he eivät ole.

      Joskus ostan myös kaksi lippua etukäteen esim. Pori Jazziin tai Ruisrockiin, johonkin keikalle, jos kyseessä on joku iso artisti (Nick Cave, Patti Smith, Duran Duran tms.) jonka tiedän kiinnostavan myös useaa mun kaveria. Sitten vaan toivon, että saan jonkun mukaani. Aina olen jonkun saanut :)

      • Vähän samalla periaatteella juurikin olen ostanut vaikka Pori Jazzin tai PMMP:n keikkaliput. - Usein kiinnostaa jotakuta kavereista tai lapsiani. 🙂
        Tänään käveltiin nuoruudenystäväni, hänen tyttärensä sekä oman tyttäreni kanssa Suomen Kädentaidot -messuilla. 😅 Tämä nyt tosin oli muutenkin enemmän tyttäreni juttu ja minä olin vain avecina. 😅


      • Xena-183 kirjoitti:

        Vähän samalla periaatteella juurikin olen ostanut vaikka Pori Jazzin tai PMMP:n keikkaliput. - Usein kiinnostaa jotakuta kavereista tai lapsiani. 🙂
        Tänään käveltiin nuoruudenystäväni, hänen tyttärensä sekä oman tyttäreni kanssa Suomen Kädentaidot -messuilla. 😅 Tämä nyt tosin oli muutenkin enemmän tyttäreni juttu ja minä olin vain avecina. 😅

        Joo, no meillä nuo konsertit ei tyttäriä ei kiinnosta monestakaan syystä. Mutta omia kavereita kyllä.
        Kädentaidot-messuilla on somen perusteella moni kaveri tosiaan nyt käynyt. Varmaan paljon kiehtovaa katsottavaa. Sinne voisin nuoremman tyttären saadakin, vaikka itse olen valitettavasti täysin tumpelo käsitöissä 🙄


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Joo, no meillä nuo konsertit ei tyttäriä ei kiinnosta monestakaan syystä. Mutta omia kavereita kyllä.
        Kädentaidot-messuilla on somen perusteella moni kaveri tosiaan nyt käynyt. Varmaan paljon kiehtovaa katsottavaa. Sinne voisin nuoremman tyttären saadakin, vaikka itse olen valitettavasti täysin tumpelo käsitöissä 🙄

        En minäkään tee käsitöitä. 😅 Olen ulkoistanut sen täysin tyttärelleni, joka neuloo minulle villasukat ja tekee pukuompelua, eli halutessani saan myös mittojeni mukaan tehtyjä vaatteita. 👍
        Mutta nautin toki tänään mm. Jukka Rintalan puvuista ja muistakin muotinäytöksistä ja ostin itselleni mm. kolmet korvikset sekä Liisa Sauson nahkahanskat, mitä olen kuolannut jo monta vuotta.. 🤩


      • Xena-183 kirjoitti:

        En minäkään tee käsitöitä. 😅 Olen ulkoistanut sen täysin tyttärelleni, joka neuloo minulle villasukat ja tekee pukuompelua, eli halutessani saan myös mittojeni mukaan tehtyjä vaatteita. 👍
        Mutta nautin toki tänään mm. Jukka Rintalan puvuista ja muistakin muotinäytöksistä ja ostin itselleni mm. kolmet korvikset sekä Liisa Sauson nahkahanskat, mitä olen kuolannut jo monta vuotta.. 🤩

        Ihanteelliselta kuulostaa 😍Meillä kuopus kyllä tekee itselleen jo vaatteita, muttei mulle vielä sentään...

        Minäkin varmaan olisin tuolla ostanut korviksia. Niitä tarttuu mukaan vähän liikaakin aina erilaisilta markkinoilta ja messuilta ☺️


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Ihanteelliselta kuulostaa 😍Meillä kuopus kyllä tekee itselleen jo vaatteita, muttei mulle vielä sentään...

        Minäkin varmaan olisin tuolla ostanut korviksia. Niitä tarttuu mukaan vähän liikaakin aina erilaisilta markkinoilta ja messuilta ☺️

        Vähän kyllä katselin niitä Jukka Rintalan sekä Teemu Muurimäen pukuja 'sillä silmällä', kun on Itsenäisyyspäivä tulossa ja kaikkea.. 😂
        Mutta tyydyin kuitenkin vain yhteen käsilaukkuun ja niihin hanskoihin. 😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        Vähän kyllä katselin niitä Jukka Rintalan sekä Teemu Muurimäen pukuja 'sillä silmällä', kun on Itsenäisyyspäivä tulossa ja kaikkea.. 😂
        Mutta tyydyin kuitenkin vain yhteen käsilaukkuun ja niihin hanskoihin. 😉

        Hui, onko sulle tulossa kutsu? 😊😉 Itsekin olin pari vuotta sitten toiveikkaana, kun Jenni Facebookissa jakoi julkaisun, jossa itse olin lähikuvassa. No en oikeasti odottanut ;)
        Kyllä sun kohdalla sen puvun tytär sitten nopsaan taikoo, jos kutsu tulee🥰


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Hui, onko sulle tulossa kutsu? 😊😉 Itsekin olin pari vuotta sitten toiveikkaana, kun Jenni Facebookissa jakoi julkaisun, jossa itse olin lähikuvassa. No en oikeasti odottanut ;)
        Kyllä sun kohdalla sen puvun tytär sitten nopsaan taikoo, jos kutsu tulee🥰

        Luulen, että posti on hukannut tämän(kin) vuoden kutsuni. Se on niin epäluotettavaa nykyään. 😅 Mutta voihan sitä haaveilla ihanista puvuista 🤩


      • Xena-183 kirjoitti:

        Luulen, että posti on hukannut tämän(kin) vuoden kutsuni. Se on niin epäluotettavaa nykyään. 😅 Mutta voihan sitä haaveilla ihanista puvuista 🤩

        Postiin ei voi kyllä tänä päivänä lainkaan luottaa 😭 Mutta kauniita pukuja voi silti käyttää 😌 Vaikka pikkujouluissa.


    • Anonyymi

      aika huvittava jousismmunta kilpbsilu hhash, olisi minun taljavarsijousi kiika5äh5äime3llä jotta osuva minnään h3h

      • Ai? Milläs kanavalla sellaista tulee? 🙂


    • Anonyymi

      En halua lähteä mihinkään, mutta joudun aina lähtemään seurassa - sille ei mahda mitään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe