Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
121
Kommenttia
16011
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Juu.. täytyy ihmisellä olla köyhää, jos jaksaa keskittyä toisten ulkonäköön. Elämää ilman sisältöä.
Ja silti.. veikkaan, että 70 prossaa ihmisistä on tuollaisia. Ainnakin nuorempana.
11.10.2023 13:06
Tanks. Mä olen vaan mä. En jaksa esittää tai yrittää muuta. Elämä on liian lyhyt siihen.
Ja mun on hyvä olla näin kuin olen. En tarvitse mitään lisää tai vähempää. Kaikki on just mallillaan.
11.10.2023 13:03
Ja sinä olet tyhmä. Noin niinkuin mielestäni.
11.10.2023 13:01
Yllättävää minusta, että ketään jaksaa kiinnostaa kehua tai moittia toisten ulkonäköä. Itse en ole ulkonäkökeskeinen ihminen ja minua ei kiinnosta miltä ihminen näyttää.
Törmään ihmetyksekseni tälläisiin artikkeleihin ja kommentteihin kylläkin aika ajoin .. tottakai, kun elämme ulkonäkökeskeisessä maailmassa ulkonäkökeskeisten ihmisten kanssa.
Nuorena olin tikkulaiha ja nykyään pyöreä. Lihavaksikin voidaan kutsua. Ja minua ei kiinnosta. Ei sitten pätkääkään. Aivan sama mitä muut minusta ajattelee. En ole elämäni aikana koskaan ollut dietillä enkä tule olemaankaan. Painoni on sitä mitä se on.
Minun kroppani tulee kuolemaan ja mätänemään. Minun elämäni tulee päättymään. Se on fakta. Ja sen faktan nojalla .. en välitä paskaakaan. Ei jaksa kiinnostaa oma tai muiden ulkonäkö. Teot, olemus ja sanat .. ne kiinnostaa. Eli se, millainen se ihmisen minuus on.
Jos ihmisen minuus perustuu ulkonäköön.. no, ihan vapaasti, mutta en jaa elinpiiriäni sellaisten kanssa. Siedän heitä vain vaivoin ja he minua. Ulkomuoto on kuori, kääre tai kotelo ihmisen minuudelle. Ja minua kiinnostaa ihmisissä se minuus. En itse ole kiinnostunut itsessänikään kuin minuudestani, mikä ei perustu ulkomuotooni.
Kehopositiivisuus on pöljä sana. Mielestäni pitäisi puhua kehoneutraalisuudesta.
Ja mitä hiton väliä minkälaisessa paketissa kilo paskaa myydään, se on silti kilo paskaa.
Miehet tosiaan saavat olla mitä ovat ja minulla taitaa olla miesten aivot ja suhtautumistapa itseeni kovin maskuliininen. Näin luulen.
11.10.2023 11:29
En ole upea tai hieno ihminen, mutta mä olen messissä.
11.10.2023 07:22
👍 peukut sinulle.
11.10.2023 07:19
Jos olisin parinvalintatilanteessa, tuoksu saattaisi olla minullakin kriteerinä. Mutta kun en ole, niin nuuskutukset saavat minun osaltani jäädä.
10.10.2023 20:48
Oho.. lasista läpi ja selvisi? Aika moinen.
Ollut hurja takaa-ajo.
10.10.2023 20:24
No.. mä veikkaan, että sä et asu kaupungin keskustassa, jos tuollainen määrä elukoita on. Korpit ovat lintumaailman fiksuimpia .. oikeita neropatteja. En ole koskaan nähnyt korppia livenä, minähän olen citykani, mutta haluaisin toki joskus nähdä.
Muutama vuosi sitten löysin pihalta kuolleen haukanpoikasen. Oli ollut todella kova tuuli ja olisikos tuuli paiskannut sen ikkunoita päin. Olin ounastellut että pesä olisi voinut olla naapuritalon katolla, kun sieltä oli kuulunut sen tyyppistä kiljuntaa kesän aikana.
Haukaksi tunnistin kellertävistä jaloista ja koukkukynsistä.
Ensin luulin ettei välttämättä olisi kuollut, mutta muurahaiset olivat jo herkuttelemassa sen silmällä, joten totesin kuolleeksi ja vein roskiin.
Mikä harmi.
Eläimet pitäisi olla tervetulleita urbaaniin ympäristöön, mutta useimmat ihmiset ovat eri mieltä. Käsittämätöntä kuinka itsekkäitä ihmiset ovat. Toki, eläimistä saattaa olla haittaa kiinteistöille, mutta silti mielestäni niille pitää antaa tilaa levitä urbaaneihin lähiöihin. Samalla tavoin kuin ikä aiheuttaa korjaustarpeita, pitäisi osata ymmärtää, että luonto aiheuttaa niitä myös. Mutta ei.
Ja kaupungissahan ei saisi edes kuulua luonnon ääniä. Keväällä lintujen pitäisi olla hiljaa, ettei ihmiset häiriinny. Höh.
10.10.2023 19:49
Jumankekka.. mikäs mahtipöhö sä olet minua komentelemaan?!?
Ärsyttävyys .. se on niin suhteellista. Näin etänä netin välityksellä joudut nyt vaan ottamaan ihailuni vastaan mukisematta. Se, joka auttaa pääskysiä ON ansainnut ihailuni.
Minulla on tapanani antaa luonnolle myös se pieni siivu, mitä voin. Ruokin satunnaisesti pihapiirini harakkaa ja se on jo oppinut ilmoittamaan itsestään kun hänellä on nälkä. Tulee nykyään ikkunan taakse koputtelemaan.
Pidän myös vettä eläimille kesäisin, vaikka vain ihan pikkuinen piha minulla onkin. Kerrostaloksi tässä on yllättävän paljon elämää. Varpusia, talitiaisia, oravia, sorsia, lokkeja, harakoita, hiiriä, myyriä, siilejä ja kettuja. Toki myös rottia.
Asun kaupungin keskustassa, mutta puiston reunamalla. Järvi on aika likellä joten noita sorsia on. Käyvät joskus sisällä asti.
10.10.2023 18:58
Juu tuo kolme kuukautta.. no.. ensin lähti silmien hallinta.. näin kaiken kahtena, enkä pystynyt katsomaan mitään. Sitten alkoi vasemman käden ja jalan tuntohäiriöt, menetin myös niiden hallinnan. Siinä meni myös kävelykyky. Sitten alkoi pyörryttävä huimaus ja menetin tasapainoaistini. Minkä jälkeen menetin tuntoaistin vasemmalta puolelta päätä, mikä tarkoitti myös kuulon menetystä vasemmalta puolelta.
Eli olin lähestulkoon puoliksi halvaantunut, puolikuuro ja näkemätön ilman tasapainoaistia.
Makasin sängyssä silmät kiinni ja kuuntelin toisella korvalla radiota .. mielekästä viettää viikkotolkulla tuollaista elämää.
Palauduin ja nykyään toimintakykyni on lähes normaali. Tosin joskus oireilee lievästi. Kaikki oireeni aiheutuivat pikkuruisesta tulehduksesta aivoissani. Alle nuppineulan pään kokoinen tulehdus.
Ms-tauti aiheuttaa juuri noita tulehduksia keskushermostoon.
Tuon jälkeen noita pahenemisvaiheta minulla ei ole ollut. Koskaan en tiedä, milloin se iskee taas. Liiallinen rasitus, flunssa tai stressi saattaa laukaista pahenemisvaiheen ja siksipä hölläsin elämästäni aika rajulla kädellä.
Joku pinkominen.. no täytyy olla todella tärkeää, että viitin altistaa itseni invalidisoitumisen uhalle. Löysin rantein.. niin nykyään.
...
Juu .. olet ymmärtänyt yskän. Pienin askelin. Asia kerrallaan ja teet sen minkä jaksat. Mutta olen iloinen, että olet taas kuitenkin ottanut ohjakset käsiisi, etkä enää tunnu siltä että olisit tuuliajolla selviytymismoodissa.
10.10.2023 18:45
Oih.. rakastan pääskysiä.. ne on lintumaailman valioita. Ennen oli kiva seurata kun pääskyt lenteli naapuritalon räystään alle. Kivaa puuhaa.
Nyttemmin on naapuritalöyhtiö verkottanut räystäät, etteivät linnut pääse pesimään. Mikä tavallaan harmi. Ymmärrän toki että taloyhtiö haluaa huolehtia kiinteistöstä, mutta luonnolle tulisi antaa sijaa tässä modernissa maailmassa.
Tarkoitan, että jos joku eläin sopeutuu urbaaniin kulttuuriin, se pitäisi antaa tapahtua, vaikka jotakin haittaakin siitä muodostuisi.
Pääskyistä tuli mieleen kun kerran oltiin lomalla Bulgariassa.. meillä oli penthouse 7:nessä kerroksessa ja parveke oli matala, sekä kapea. Pääskysiä pesi parvekkeellamme ja niitä pääsi seuraamaan läheltä. Muutoin samanmoisia pääskyjä, mutta sulat olivat ennemminkin ruskeita kuin mustia. En näitä kotoperäisiä muuttajia ole noin läheltä päässyt koskaan tarkastelemaan, mutta ymmärtääkseni täällä viihtyvien pääskyjen sulat ovat mustia.
Jaa, sä teet pääskyille keväisin kuraa.. vai niin, vai niin..
Tiesin entuudestaan, että pidän sinusta.. mutta tuo tieto.. sait minusta ihailijan.
10.10.2023 18:23
Minäkö? Mitä hauskaa siinä olisi ollut? Melkein menen lapsesta pituuteni puolesta..
Tai no.. se karuselli on tarkoitettu alle kouluikäisille.. ymmärtääkseni.
Ja on siinä kai joku painorajoituskin..
Hyvittavaa voisi olla minä moottoripyörän tai monstertruckin kyydissä.. ei lasten karusellissä.
10.10.2023 13:51
Olet uhrautuja ihan selvästi.. niin olin minäkin ennenkuin sairastuin ms-tautiin. Tahti hiljeni kummasti kun makasin kolme kuukautta vuodepotilaana ja siitä sitten opettelin uudelleen aika monta asiaa.
Tajusin silloin että entinen elämä on mennyttä ja aika ottaa uusi asenne elämään. Maltillisempi asenne. Ja se on kohdallani toiminut.
Esikoiseesi .. en ota kantaa, sillä en tiedä mikä on, mutta kunhan muistat hengittää syvään ja olla se turvallinen ja johdonmukainen aikuinen.
Jos se ei auta, niin voit yrittää hakea apua. Niin itsellesi kuin esikoisellesikin. Apua ei ole helppo saada, mutta ehkä sinun tapauksessasi.
Ite olen mennyt monessa kasvatuksellisessa asiassa mettään, mutta jotakin olen tehnyt oikeinkin. Kukaan ei ole täydellinen. Ei äitinä, ihmisenä, kumppanina tai ystävänä.
Tai palstalaisena.. heh.
Ole armollinen itsellesi.
10.10.2023 13:45
Sulla mainio taito. Lintukuiskaaja..
Nielurisojen poiston jälkeen en ole kyennyt luomaan ilmanpainetta kunnolla viheltääkseni. Nykyään saan jo ääntä aikaiseksi jos yritän viheltää, mutta vihellyksen hallinta on poissa.
Tiedä sitten miksi noin, samapa tuo. En siis vihellä enää.
Enköhän selviä tästäkin asiasta.
10.10.2023 13:35
No.. huumorista vastaa Rande meidän sisarussuhteessa. Mä olen se vakava lahopää.. joka silloin tällöin repäisee..
Mä olin nuorena aika vallaton .. mut sit tuli elämä ja löi nyrkillä silmään.. ni sitä vakavoitui pikkuisen liikaakin. Randea voi hyvinkin kuvailla vallattomaksi. Mikä on ihailtavaa. Joskin voi myös joskus aiheuttaa hyyyvin mieelenkiiintoisia reaktioita kanssaihmisissä.
Kuis sä? Jakselet jo paremmin?
08.10.2023 20:00
Höh.. julkaise kuule ite kuvia pohkeistasi.. jos joku siitä sitten intoutuisi.
08.10.2023 18:32
Niin.. voiko sitä salaisuutena pitää, jos kaikki tietää.
Mä muuten laitoin sulle mailia. Meiliboxi tökkii taas.
08.10.2023 18:21
Juu.. se on se sun salainen rakastajatar. :D
08.10.2023 18:12
Jaa.. sitä ollaan sit käyty naisissa.. vai?
Mä olen aina sanonut, että se kannattaa.. :D
08.10.2023 17:56
336 / 801