Kehopositiivisuus

Siis näitä naisia pidettiin lihavina🙈

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009910669.html?fbclid=IwAR12CVhEzjhGUPw9o4iAN7cUfEXyPXoz5F7SviSpmxgbjgoxoo1RBDagJrk_aem_AaiYlHs16BJS4Bag7puJscwPd7ugCUNeNzEE6-S4YS-zAF43SAEpNEBqW8IA5vv92p0

Itse muistan, kun Bridget Jones elokuvien tähteä eli Renée Zellweger haukuttiin lihavaksi. Olin itse aika nuori. Omaan hänen kaltaisensa kehon. Silloin mietin, että okei olen aina ollut vähän isompi kuin ne tikkulaihat. Koko ikäni pysynyt (normaalivartaloisena) Mutten koskaan ole ajatellut olevani lihava.

Kyllä media tekee varsinkin nuorten naisten kuin miksi ei myös miesten elämästä vaikeampaa. Puhumattakaan siitä, kuin ihminen vanhenee.

Paras ohjenuora on mielestäni se. Niin kauan kun pystyt nauttimaan liikkumisesta. Niin ole sellainen, kuin olet.❤️ voidaan olla todella tyytyväisiä sellaisina, kuin olemme. Olemme sitten pieniä tai suuria. Kenenkään ei pitäisi mennä kommentoimaan toisen kehoa.🙏

228

3754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lihavana miehenä koen, että miesten lihavuuteen suhtaudutaan huomattavasti suopeammin kuin naisten lihavuuteen. Tämä kertoo mielestäni siitä, että naisia pidetään länsimaisessa elämänkatsomuksessa edelleen jonkinlaisena näyttelyesineenä, jotka ovat olemassa vain yksistään miesten silmän iloksi.

      • PS. Muistan kun anoreksiabuumi oli kovimmillaan, niin näyttelijöille maksettiin bonuksia sen mukaan kuinka anorektiseksi he saivat itsensä laihdutettua.


      • "koen, että miesten lihavuuteen suhtaudutaan huomattavasti suopeammin kuin naisten lihavuuteen."

        Niin on, miehet kiinnittävät tytt​öjen kauneuteen huomionsa. T​ytöt puolestaan kiinnittävät miesten varallisuuteen huomionsa.


      • Palstakamu kirjoitti:

        PS. Muistan kun anoreksiabuumi oli kovimmillaan, niin näyttelijöille maksettiin bonuksia sen mukaan kuinka anorektiseksi he saivat itsensä laihdutettua.

        Minun yksi kaverini oli siis minua hoikempi. Mutta kerran hänen isänsä tokaisi tyttärelleen jotain hänen koostaan. Noh tämä tyttö sairastui bulimiaan.

        Varsinkin herkässä iässä olevalle, ei pidä mennä kommentoimaan mitään painoon viittaavaa.

        Tämä kyseinen isä kyllä joskus kyseli minulta että paljonko olen saanut tiputettua painoa. Tähänkin syynä oli siis vaan se, että olin ruvennut käymään kuntosalilla. Painoni ei oikeastaan ollut tippunut vaan lisä liikunta oli tehnyt kroppaani positiivisia vaikutuksia.


      • Reisisti kirjoitti:

        "koen, että miesten lihavuuteen suhtaudutaan huomattavasti suopeammin kuin naisten lihavuuteen."

        Niin on, miehet kiinnittävät tytt​öjen kauneuteen huomionsa. T​ytöt puolestaan kiinnittävät miesten varallisuuteen huomionsa.

        Niin niin mutta ei tämä päde kaikkiin. Kylläpä olisi elämä tylsää ilman lähimmäisen rakkautta.

        Ei ainakaan se nuoruuden kauneus pysy koko ikää ja rahan arvo heikkenee.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Niin niin mutta ei tämä päde kaikkiin. Kylläpä olisi elämä tylsää ilman lähimmäisen rakkautta.

        Ei ainakaan se nuoruuden kauneus pysy koko ikää ja rahan arvo heikkenee.

        Rumapainoisia ja rumaikäisiä varten pitäisikin perustaa läheisenhakupalvelu tai läheisyydenhakupalvelu tai läheisyyshakupalvelu.

        Nuoruudenkauneutta ei kannata märehtimällä tuhota, niin se säilyy paljon pitempään.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Minun yksi kaverini oli siis minua hoikempi. Mutta kerran hänen isänsä tokaisi tyttärelleen jotain hänen koostaan. Noh tämä tyttö sairastui bulimiaan.

        Varsinkin herkässä iässä olevalle, ei pidä mennä kommentoimaan mitään painoon viittaavaa.

        Tämä kyseinen isä kyllä joskus kyseli minulta että paljonko olen saanut tiputettua painoa. Tähänkin syynä oli siis vaan se, että olin ruvennut käymään kuntosalilla. Painoni ei oikeastaan ollut tippunut vaan lisä liikunta oli tehnyt kroppaani positiivisia vaikutuksia.

        "Minun yksi kaverini oli siis minua hoikempi. Mutta kerran hänen isänsä tokaisi tyttärelleen jotain hänen koostaan. Noh tämä tyttö sairastui bulimiaan.

        Varsinkin herkässä iässä olevalle, ei pidä mennä kommentoimaan mitään painoon viittaavaa."

        Tuo on niin totta. Itsellä on henkilökohtainen kokemus siitä miten nuo asiat voivat tuhota ihmisen suhteen ruokaan, ihan pysyvästi. Mun äiti toi mulle aikanaan ekaluokkalaisena jotain laihutuslääkkeitä, joita piti sitten syödä. Mä en ollut edes suuressa määrin ylipainoinen, mutta äidin perustelu oli, ettei minua kiusattaisi (ei mua ole ikinä kukaan muu painostani kiusannut kuin äitini). No eihän ne tietenkään auttaneet yhtään mihinkään ja jokaisesta suupalalstani aina natistiin. Se johti vain siihen, että painoni nousi ja mun suhteeni ruokaan on edelleen aikuisena aivan perseellään.

        Teininä kehitin sitten bulimian ja äitini oli aivan ihmeissään, että miten nyt noin ja oli sitten siitäkin vihainen ja moitti. Bulimia onneksi helpotti lähes itsestään, kun muutin omilleni. Sitten kuitenkin taas jossain kohtaa paino nousi ja sitten kehitin pakkomielteen pudottaa sitä. Mä pudotin 34 kg viidessä kuukaudessa ja se on aikamoinen tahti, kun loppupaino oli 55 kg, eikä ollut satoja kiloja, josta tuo paino pudottaa. Siinä samassa hujakassa olisi mennyt vielä ainakin kymmenen kiloa ja sitä aluksi suunnittelin, mutta onneksi tulin jotenkin järkiini. Nyt mun painoni on järkevällä 65 kg:n tasolla tasaisesti jo 15 vuotta, mutta se täysin vääritynyt ruokasuhde kummittelee edelleen taustalla ja se ei varmasti koskaan häivy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minun yksi kaverini oli siis minua hoikempi. Mutta kerran hänen isänsä tokaisi tyttärelleen jotain hänen koostaan. Noh tämä tyttö sairastui bulimiaan.

        Varsinkin herkässä iässä olevalle, ei pidä mennä kommentoimaan mitään painoon viittaavaa."

        Tuo on niin totta. Itsellä on henkilökohtainen kokemus siitä miten nuo asiat voivat tuhota ihmisen suhteen ruokaan, ihan pysyvästi. Mun äiti toi mulle aikanaan ekaluokkalaisena jotain laihutuslääkkeitä, joita piti sitten syödä. Mä en ollut edes suuressa määrin ylipainoinen, mutta äidin perustelu oli, ettei minua kiusattaisi (ei mua ole ikinä kukaan muu painostani kiusannut kuin äitini). No eihän ne tietenkään auttaneet yhtään mihinkään ja jokaisesta suupalalstani aina natistiin. Se johti vain siihen, että painoni nousi ja mun suhteeni ruokaan on edelleen aikuisena aivan perseellään.

        Teininä kehitin sitten bulimian ja äitini oli aivan ihmeissään, että miten nyt noin ja oli sitten siitäkin vihainen ja moitti. Bulimia onneksi helpotti lähes itsestään, kun muutin omilleni. Sitten kuitenkin taas jossain kohtaa paino nousi ja sitten kehitin pakkomielteen pudottaa sitä. Mä pudotin 34 kg viidessä kuukaudessa ja se on aikamoinen tahti, kun loppupaino oli 55 kg, eikä ollut satoja kiloja, josta tuo paino pudottaa. Siinä samassa hujakassa olisi mennyt vielä ainakin kymmenen kiloa ja sitä aluksi suunnittelin, mutta onneksi tulin jotenkin järkiini. Nyt mun painoni on järkevällä 65 kg:n tasolla tasaisesti jo 15 vuotta, mutta se täysin vääritynyt ruokasuhde kummittelee edelleen taustalla ja se ei varmasti koskaan häivy.

        Kyllä sä aikuisena pystyt käsittelemään paremmin mitä kukin sinulle sanoo.

        Mutta siis toi on todella ikävää jos se kiusaaja on perheen jäsen. Se jättää ihan erilaiset traumat ihmismieleen. Kodin pitäisi olla turvallinen paikka.

        Hyvä kun olet löytänyt edes jokseenkin tasapainoisen suhteen ruokaan.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Kyllä sä aikuisena pystyt käsittelemään paremmin mitä kukin sinulle sanoo.

        Mutta siis toi on todella ikävää jos se kiusaaja on perheen jäsen. Se jättää ihan erilaiset traumat ihmismieleen. Kodin pitäisi olla turvallinen paikka.

        Hyvä kun olet löytänyt edes jokseenkin tasapainoisen suhteen ruokaan.

        Kyllä siinäkin varmasti on yksilöiden välillä eroa, että paljonko aikuisenkaan kestää. Itse olen sellaisen mankelin tuolloin muksuna läpikäynyt, että nykyään ei juuri mikään hetkauta. Varmasti jos vaikka puoliso alkaisi aiheesta valittaa, niin se voisi kolahtaa. Tosin mä luulen, että sekin kolahtaisi itselläni enemmän siihen suuntaan, että painu sitten muualle valittamaan, tuossa on ovi ja sitä voi käyttää.

        Mun äitini on kai itsekin monin tavoin traumatisoitunut. Tai en mä tiedä mitään muuta tapaa, jolla selittää tuota hänen käytöstään ja monia muitakin juttuja, joita en lähde tässä avaamaan. Aikuisena sitä on tajunnut miten väärin ne monet jutut ovat silloin muksuna menneet. Tosin täytyy sanoa, että sen mä tajusin itsekin silloin seitsemän vanhana, että ne laihdutuslääkkeet eivät olleet normaalia toimintaa äidiltä.

        Jokseenkin tasapainoinen 🙂 aika pakkomielteinen todenpuhuen. Mutta vaikka mä itse olen hyvin tiukka omien syömisteni suhteen, niin siitä olen ylpeä, että en ole siirtänyt omaa ajattelutapaani jälkikasvuuni.


      • Reisisti kirjoitti:

        "koen, että miesten lihavuuteen suhtaudutaan huomattavasti suopeammin kuin naisten lihavuuteen."

        Niin on, miehet kiinnittävät tytt​öjen kauneuteen huomionsa. T​ytöt puolestaan kiinnittävät miesten varallisuuteen huomionsa.

        Naisten pitäisi oppia vähän köyhäpositiivisuutta.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Naisten pitäisi oppia vähän köyhäpositiivisuutta.

        Musta kyllä tuntuu, että miesten erityisesti pitäisi oppia sitä. Miehet mun kokemukseni mukaan ovat paljon naisia tulotietoisempia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siinäkin varmasti on yksilöiden välillä eroa, että paljonko aikuisenkaan kestää. Itse olen sellaisen mankelin tuolloin muksuna läpikäynyt, että nykyään ei juuri mikään hetkauta. Varmasti jos vaikka puoliso alkaisi aiheesta valittaa, niin se voisi kolahtaa. Tosin mä luulen, että sekin kolahtaisi itselläni enemmän siihen suuntaan, että painu sitten muualle valittamaan, tuossa on ovi ja sitä voi käyttää.

        Mun äitini on kai itsekin monin tavoin traumatisoitunut. Tai en mä tiedä mitään muuta tapaa, jolla selittää tuota hänen käytöstään ja monia muitakin juttuja, joita en lähde tässä avaamaan. Aikuisena sitä on tajunnut miten väärin ne monet jutut ovat silloin muksuna menneet. Tosin täytyy sanoa, että sen mä tajusin itsekin silloin seitsemän vanhana, että ne laihdutuslääkkeet eivät olleet normaalia toimintaa äidiltä.

        Jokseenkin tasapainoinen 🙂 aika pakkomielteinen todenpuhuen. Mutta vaikka mä itse olen hyvin tiukka omien syömisteni suhteen, niin siitä olen ylpeä, että en ole siirtänyt omaa ajattelutapaani jälkikasvuuni.

        Minäkin olen kokenut lapsuudessani vaikka mitä siksi siis siitä on kehittynyt jotenkin jonkin verran paksu nahka toisten sanomisille.

        Kestän paremmin jos vaikka esim kumppani haukkuu minut, mutta siinä vaiheessa, kun se kohdistuu viattomiin lapsiin. Niin näytän kyllä närhen munat, että sitä en hyväksy.


      • Anonyymi

        Aivan, itse olen huomannut samoin ja täällähän näitä on saanut lukea ja tulee varmasti tässäkin osiossa ilmi.
        Mies on "raavas mies/nallekarhumainen" ym, nainen "läski plösö, ei hoida itseään, makaa sohvalla siideriä juoden" jne.
        Surullista on se, ettei kyse ole aina välinpitämättömyydestä itseään kohtaan tai elää vain syödäkseen.


      • Anonyymi

        Tosiaankin miehet pitävät naista näyttelyesineinä, pitää olla nuori, kaunis ja hoikka. Itse olen jo mummoiässä, mutta en löydä ikäistäni miestä kumppaniksi, koska he etsivät vähintään 20-vuotta itseään nuorempaa ja timmissä kunnossa olevaa kaunotarta. On käsittämätöntä, että miehet ovat ennemmin yksin kuin kelpuuttavat ikäisensä tavallisen naisen jossa ei ole muuta vikaa kuin puuttuva missivartalo, vuosilleenhan ei kukaan mahda mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaankin miehet pitävät naista näyttelyesineinä, pitää olla nuori, kaunis ja hoikka. Itse olen jo mummoiässä, mutta en löydä ikäistäni miestä kumppaniksi, koska he etsivät vähintään 20-vuotta itseään nuorempaa ja timmissä kunnossa olevaa kaunotarta. On käsittämätöntä, että miehet ovat ennemmin yksin kuin kelpuuttavat ikäisensä tavallisen naisen jossa ei ole muuta vikaa kuin puuttuva missivartalo, vuosilleenhan ei kukaan mahda mitään.

        Käsittämätön yhtälö.. varsinkin vanhemmissa sukupolvissa edelleen ajatellaan kumppania statussymbolina.

        Toivoakseni tämä yksilökeskeinen lumihiutale-kasvatus saa tulevat polvet pois tuollaisesta ajattelumallista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaankin miehet pitävät naista näyttelyesineinä, pitää olla nuori, kaunis ja hoikka. Itse olen jo mummoiässä, mutta en löydä ikäistäni miestä kumppaniksi, koska he etsivät vähintään 20-vuotta itseään nuorempaa ja timmissä kunnossa olevaa kaunotarta. On käsittämätöntä, että miehet ovat ennemmin yksin kuin kelpuuttavat ikäisensä tavallisen naisen jossa ei ole muuta vikaa kuin puuttuva missivartalo, vuosilleenhan ei kukaan mahda mitään.

        No tosi väärin kyllä siis ihan kaikkien kannalta. 🫤 niin ja haluaako mummo iässä enää toy boyta? Niitä nuorenpia kolleja kyllä varmasti ehkä/on jotka haluavat varttuneempia naisia.🤔


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Niin niin mutta ei tämä päde kaikkiin. Kylläpä olisi elämä tylsää ilman lähimmäisen rakkautta.

        Ei ainakaan se nuoruuden kauneus pysy koko ikää ja rahan arvo heikkenee.

        "Kylläpä olisi elämä tylsää ilman lähimmäisen rakkautta."

        Ai jaa...En ole aivan vakuuttunut sanomastasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kylläpä olisi elämä tylsää ilman lähimmäisen rakkautta."

        Ai jaa...En ole aivan vakuuttunut sanomastasi.

        Saat toki olla mitä mieltä olet🫣


      • Anonyymi

        Miksi olet lihava! Kaljaa ja rasvasta ruokaa, vähän liikuntaa/aktiivisuus mallia etana? Äläkä vetoa siihen että kun mulla on nää geenit. Ei mene läpi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet lihava! Kaljaa ja rasvasta ruokaa, vähän liikuntaa/aktiivisuus mallia etana? Äläkä vetoa siihen että kun mulla on nää geenit. Ei mene läpi.

        Kuka on puhunut juopottelusta? Mallia etana?🤦‍♀️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet lihava! Kaljaa ja rasvasta ruokaa, vähän liikuntaa/aktiivisuus mallia etana? Äläkä vetoa siihen että kun mulla on nää geenit. Ei mene läpi.

        Valintakysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Musta kyllä tuntuu, että miesten erityisesti pitäisi oppia sitä. Miehet mun kokemukseni mukaan ovat paljon naisia tulotietoisempia.

        Musta tuntuu, että kaikkien sukupuolten pitäisi. Lihavuus ei ole kaunista. Sen lisäksi se on terveysongelma. Ja kallis sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaankin miehet pitävät naista näyttelyesineinä, pitää olla nuori, kaunis ja hoikka. Itse olen jo mummoiässä, mutta en löydä ikäistäni miestä kumppaniksi, koska he etsivät vähintään 20-vuotta itseään nuorempaa ja timmissä kunnossa olevaa kaunotarta. On käsittämätöntä, että miehet ovat ennemmin yksin kuin kelpuuttavat ikäisensä tavallisen naisen jossa ei ole muuta vikaa kuin puuttuva missivartalo, vuosilleenhan ei kukaan mahda mitään.

        Jossain vaiheessa naisista tulee tätimäisiä. Tätimäiset naiset eivät kiinnosta miehiä seksuaalisesti. Jos ei kiinnosta seksuaalisesti niin harvemmin muutenkaan.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Niin niin mutta ei tämä päde kaikkiin. Kylläpä olisi elämä tylsää ilman lähimmäisen rakkautta.

        Ei ainakaan se nuoruuden kauneus pysy koko ikää ja rahan arvo heikkenee.

        Nojaa, raha on rahaa onneksi. Ulkonäkö rapistuu. Otan mielummin rahan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jossain vaiheessa naisista tulee tätimäisiä. Tätimäiset naiset eivät kiinnosta miehiä seksuaalisesti. Jos ei kiinnosta seksuaalisesti niin harvemmin muutenkaan.

        No sitten ovat yksin, ilman naista ja se siitä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain vaiheessa naisista tulee tätimäisiä. Tätimäiset naiset eivät kiinnosta miehiä seksuaalisesti. Jos ei kiinnosta seksuaalisesti niin harvemmin muutenkaan.

        Kyllä siltäkin voi välttyä. Pitämällä huolta itsestään.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        💋 ­­­N­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Yllättävää minusta, että ketään jaksaa kiinnostaa kehua tai moittia toisten ulkonäköä. Itse en ole ulkonäkökeskeinen ihminen ja minua ei kiinnosta miltä ihminen näyttää.

      Törmään ihmetyksekseni tälläisiin artikkeleihin ja kommentteihin kylläkin aika ajoin .. tottakai, kun elämme ulkonäkökeskeisessä maailmassa ulkonäkökeskeisten ihmisten kanssa.

      Nuorena olin tikkulaiha ja nykyään pyöreä. Lihavaksikin voidaan kutsua. Ja minua ei kiinnosta. Ei sitten pätkääkään. Aivan sama mitä muut minusta ajattelee. En ole elämäni aikana koskaan ollut dietillä enkä tule olemaankaan. Painoni on sitä mitä se on.

      Minun kroppani tulee kuolemaan ja mätänemään. Minun elämäni tulee päättymään. Se on fakta. Ja sen faktan nojalla .. en välitä paskaakaan. Ei jaksa kiinnostaa oma tai muiden ulkonäkö. Teot, olemus ja sanat .. ne kiinnostaa. Eli se, millainen se ihmisen minuus on.

      Jos ihmisen minuus perustuu ulkonäköön.. no, ihan vapaasti, mutta en jaa elinpiiriäni sellaisten kanssa. Siedän heitä vain vaivoin ja he minua. Ulkomuoto on kuori, kääre tai kotelo ihmisen minuudelle. Ja minua kiinnostaa ihmisissä se minuus. En itse ole kiinnostunut itsessänikään kuin minuudestani, mikä ei perustu ulkomuotooni.

      Kehopositiivisuus on pöljä sana. Mielestäni pitäisi puhua kehoneutraalisuudesta.
      Ja mitä hiton väliä minkälaisessa paketissa kilo paskaa myydään, se on silti kilo paskaa.

      Miehet tosiaan saavat olla mitä ovat ja minulla taitaa olla miesten aivot ja suhtautumistapa itseeni kovin maskuliininen. Näin luulen.

      • "Kehopositiivisuus on pöljä sana. "

        Tuo on niin totta.

        "Mielestäni pitäisi puhua kehoneutraalisuudesta."

        Ei vaan läskipositiivisuudesta. Sitähän se rehellisesti on, yritetään väittää että kehon päällä oleva läskikerros olisi jotenkin positiivista.


      • Sulla on juuri se oikea asenne!!!! Sä oot sä. Ei sun tarvitse olla mitään muuta, kuin oma itsesi.

        Olet hyvinkin sanavalmis pidän siitä👍🏼

        Niin ja on tuo tekstisi myös hauska🤣


      • Reisisti kirjoitti:

        "Kehopositiivisuus on pöljä sana. "

        Tuo on niin totta.

        "Mielestäni pitäisi puhua kehoneutraalisuudesta."

        Ei vaan läskipositiivisuudesta. Sitähän se rehellisesti on, yritetään väittää että kehon päällä oleva läskikerros olisi jotenkin positiivista.

        Silmäni lepää pyöreydessä vs anorektikko. Joku varmaan kivittää mut nyt tästä lausunnosta. Mut ei voi mitään.


      • Anonyymi

        "Yllättävää minusta, että ketään jaksaa kiinnostaa kehua tai moittia toisten ulkonäköä. Itse en ole ulkonäkökeskeinen ihminen ja minua ei kiinnosta miltä ihminen näyttää"

        Samaa olen miettinyt, että ketä kiinnostaa. Millainen on sellaisen ihmisen ajatusmaailma, jota tuollainen kiinnostaa? Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa miltä tuntemattomat ihmiset näyttävät ja tuttejenkin kohdalla vain, jos kyse on vakavasta terveyshaitasta. Silloikaan en tarkoita vaikkapa ylipainoa (jokainen taatusti itsekin tietää terveysriskit), vaan sanon, jos toisella on vaikkapa luomi, joka mun mielestäni kannattaisi käydä näyttämässä lääkärissä tmv.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Yllättävää minusta, että ketään jaksaa kiinnostaa kehua tai moittia toisten ulkonäköä. Itse en ole ulkonäkökeskeinen ihminen ja minua ei kiinnosta miltä ihminen näyttää"

        Samaa olen miettinyt, että ketä kiinnostaa. Millainen on sellaisen ihmisen ajatusmaailma, jota tuollainen kiinnostaa? Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa miltä tuntemattomat ihmiset näyttävät ja tuttejenkin kohdalla vain, jos kyse on vakavasta terveyshaitasta. Silloikaan en tarkoita vaikkapa ylipainoa (jokainen taatusti itsekin tietää terveysriskit), vaan sanon, jos toisella on vaikkapa luomi, joka mun mielestäni kannattaisi käydä näyttämässä lääkärissä tmv.

        Näköjään aika monia. Enkä siis tiedä onko se hyvä vai huono asia.

        No sun pitäis siis ihan selvästi nähdä mut. Olisi siis arvioitavia paikkoja. Hyvä, kun pidät ystäviäsi silmällä😉


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Näköjään aika monia. Enkä siis tiedä onko se hyvä vai huono asia.

        No sun pitäis siis ihan selvästi nähdä mut. Olisi siis arvioitavia paikkoja. Hyvä, kun pidät ystäviäsi silmällä😉

        Se tietenkin on ihan luonnollista, että ihmisten ulkonäkö kiinnostaa sillä tasolla, että onko joku vaikkapa seksuaalisesti kiinnostava. Moni on tuntuu kuitenkin muodostaneen tuosta asiasta suorastaan fetissin, että miltä muiden pitää näyttää.


      • Anonyymi
        Reisisti kirjoitti:

        "Kehopositiivisuus on pöljä sana. "

        Tuo on niin totta.

        "Mielestäni pitäisi puhua kehoneutraalisuudesta."

        Ei vaan läskipositiivisuudesta. Sitähän se rehellisesti on, yritetään väittää että kehon päällä oleva läskikerros olisi jotenkin positiivista.

        Sinulle sopisi termi ääliöpositiivisuuus. Harvoin näkee noin tyhmää ja sosiaalisesti kömpelöä käytöstä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se tietenkin on ihan luonnollista, että ihmisten ulkonäkö kiinnostaa sillä tasolla, että onko joku vaikkapa seksuaalisesti kiinnostava. Moni on tuntuu kuitenkin muodostaneen tuosta asiasta suorastaan fetissin, että miltä muiden pitää näyttää.

        Siis onneksi ollaan kaikki veistetty, niin pirun eri puista. Kauheata jos kaikki olisi jotakin massatuotantoa.. siksi siis toivon ettei näistä ”kauneus leikkauksista” tule mitään normia. Toki itselläni on jo sen verran ikää ei ehkä ihan tähän sukupolveen.. mutta, että jos lasten puolisot rupeaa olemaan tyyliin barbi, niin se kyllä on jo tosi huh😱


      • Reisisti kirjoitti:

        "Kehopositiivisuus on pöljä sana. "

        Tuo on niin totta.

        "Mielestäni pitäisi puhua kehoneutraalisuudesta."

        Ei vaan läskipositiivisuudesta. Sitähän se rehellisesti on, yritetään väittää että kehon päällä oleva läskikerros olisi jotenkin positiivista.

        Ja sinä olet tyhmä. Noin niinkuin mielestäni.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Sulla on juuri se oikea asenne!!!! Sä oot sä. Ei sun tarvitse olla mitään muuta, kuin oma itsesi.

        Olet hyvinkin sanavalmis pidän siitä👍🏼

        Niin ja on tuo tekstisi myös hauska🤣

        Tanks. Mä olen vaan mä. En jaksa esittää tai yrittää muuta. Elämä on liian lyhyt siihen.
        Ja mun on hyvä olla näin kuin olen. En tarvitse mitään lisää tai vähempää. Kaikki on just mallillaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Yllättävää minusta, että ketään jaksaa kiinnostaa kehua tai moittia toisten ulkonäköä. Itse en ole ulkonäkökeskeinen ihminen ja minua ei kiinnosta miltä ihminen näyttää"

        Samaa olen miettinyt, että ketä kiinnostaa. Millainen on sellaisen ihmisen ajatusmaailma, jota tuollainen kiinnostaa? Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa miltä tuntemattomat ihmiset näyttävät ja tuttejenkin kohdalla vain, jos kyse on vakavasta terveyshaitasta. Silloikaan en tarkoita vaikkapa ylipainoa (jokainen taatusti itsekin tietää terveysriskit), vaan sanon, jos toisella on vaikkapa luomi, joka mun mielestäni kannattaisi käydä näyttämässä lääkärissä tmv.

        Juu.. täytyy ihmisellä olla köyhää, jos jaksaa keskittyä toisten ulkonäköön. Elämää ilman sisältöä.

        Ja silti.. veikkaan, että 70 prossaa ihmisistä on tuollaisia. Ainnakin nuorempana.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu.. täytyy ihmisellä olla köyhää, jos jaksaa keskittyä toisten ulkonäköön. Elämää ilman sisältöä.

        Ja silti.. veikkaan, että 70 prossaa ihmisistä on tuollaisia. Ainnakin nuorempana.

        Ihmisten elämä on, ainakin länsimaissa, nykyään aivan liian helppoa. Heillä on energiaa keskittyä aivan epäolennaisiin asioihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisten elämä on, ainakin länsimaissa, nykyään aivan liian helppoa. Heillä on energiaa keskittyä aivan epäolennaisiin asioihin.

        No tämä! Todellakin koen, että ulkonäkö on epäoleellinen asia. Se, että on puhdas ja siisti on mielestäni riittävä.

        Toki siitäkin voidaan olla miljoonaa eriä mieltä, mitä puhdas ja siisti tarkoittaa..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No tämä! Todellakin koen, että ulkonäkö on epäoleellinen asia. Se, että on puhdas ja siisti on mielestäni riittävä.

        Toki siitäkin voidaan olla miljoonaa eriä mieltä, mitä puhdas ja siisti tarkoittaa..

        Kautta aikojenhan se on ollut niin, että rikkaat ja etuoikeutetut ovat pohtineet ulkonäköään ja muiden ulkonäköä. Heillä, jotka ovat joutuneet näkemään paljon vaivaa, edes ssadaksene mahansa täyteen, ei moista etuoikeutta ole ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kautta aikojenhan se on ollut niin, että rikkaat ja etuoikeutetut ovat pohtineet ulkonäköään ja muiden ulkonäköä. Heillä, jotka ovat joutuneet näkemään paljon vaivaa, edes ssadaksene mahansa täyteen, ei moista etuoikeutta ole ollut.

        Tuossa voipi olla hyvinkin perää. Ulkonäön ylläpitäminen ja parantelu on törkeän hintavaa.
        Naiset maksavat itsensä kipeiksi kaikenlaisista voiteista ja seerumeista. Puhumattakaan jos lähtee muuttamaan ulkonäköään.


      • Anonyymi
        Reisisti kirjoitti:

        "Kehopositiivisuus on pöljä sana. "

        Tuo on niin totta.

        "Mielestäni pitäisi puhua kehoneutraalisuudesta."

        Ei vaan läskipositiivisuudesta. Sitähän se rehellisesti on, yritetään väittää että kehon päällä oleva läskikerros olisi jotenkin positiivista.

        Ja sä se jaksat. Jos painat 66 oot hirvittävän laiha. Painos olis n. 75 kg. Olisit hoikka vielä, mutta, iteppä tiiät. En oo bitti, enkä robotti.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Silmäni lepää pyöreydessä vs anorektikko. Joku varmaan kivittää mut nyt tästä lausunnosta. Mut ei voi mitään.

        Mä olen samaa mieltä ainakin. Mieluummin vähän liikaa painoa kuin liian vähän ja pyöreät muodot on seksikkäämmät kuin luisevat.😊.


      • Reisisti kirjoitti:

        "Kehopositiivisuus on pöljä sana. "

        Tuo on niin totta.

        "Mielestäni pitäisi puhua kehoneutraalisuudesta."

        Ei vaan läskipositiivisuudesta. Sitähän se rehellisesti on, yritetään väittää että kehon päällä oleva läskikerros olisi jotenkin positiivista.

        Ei vaan nimenomaan kirjaimellisesti sitä mitä seiinä lukee . Ei ole mitään läkipositiivisuutta se on täyttä sontaa.😀.


      • Anonyymi

        Oho, olen aina kuvitellut että olet pieni ja laiha. Nimimerkkisi takia ja koska kerran teit aloituksen pienirintaisuudestasi ja rintaliivittömyydestäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oho, olen aina kuvitellut että olet pieni ja laiha. Nimimerkkisi takia ja koska kerran teit aloituksen pienirintaisuudestasi ja rintaliivittömyydestäsi.

        No olin ihan tikku nuorena jolloin ne rinnat muodostuvat..
        Eli olen pienirintainen edelleen, mutta myös persevä. Eli lihava.

        Olen myös harteikas ja hieman tiimalasivartaloinen. Teen kuitenkin fyysistä työtä.

        Ja minulla on sellainen vatsaröllykkä. Jonka sain jo vuosia sitten kun minulle tehtiin hätäsektio .. ei palautunut entiselleen ja vain kasvanut tässä vuosien myötä.

        Kokoisekseni olen suht sopusuhtainen, mutta tosiaan näin viisikymppiä lähestyessäni en voi sanoa itsestäni kuin pullea.

        Voisin kyllä laihduttaa kilon jos toisenkin, mutta sellainen ei toiminta ei kuulu nautiskelijaluonteelleni.
        Tulen kuitenkin todennäköisesti sairauteni vuoksi invalidisoitumaan ennemmin tai myöhemmin, niin miksi piinaisin itseäni laihduttamisen kirouksella?

        Pulleudestani huolimatta en ole kadottanut sensuellisuuttani tai muutakaan. Rinnoistanikin on tullut täyteläisemmät kun olen vähän pyöreämpi. Olen naisellisempi näin.

        Mielestäni olomuotona ulkomuoto on vain kuori ja täysin merkityksetön. Mutta, jotta harhakuvitelmasi pikkutyttövartalosta poistuu, annoin rehellisen kuvauksen itsestäni.
        Minä olen vartaloltani nainen.


      • Anonyymi

        Siinä on se, että lihavuus on epäterveellistä. Epäterveellisyys on rumaa. Kukaan terve ihminen ei ole tonnikeiju.

        Se mitä sinä ajattelet tästä on täysin merkityksetöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle sopisi termi ääliöpositiivisuuus. Harvoin näkee noin tyhmää ja sosiaalisesti kömpelöä käytöstä.

        Tarkoititte varmaankin sanoa rehellistä. Sitähän se kehopositiivisuus on, ylipainoisten omaksuma liikehdintä, jossa ei saa mainita ylipainon aiheuttamia terveyshaittoja, koska rehellisyys ei ole positiivista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on se, että lihavuus on epäterveellistä. Epäterveellisyys on rumaa. Kukaan terve ihminen ei ole tonnikeiju.

        Se mitä sinä ajattelet tästä on täysin merkityksetöntä.

        Se mitä sinä ajattelet on myös täysin merkityksetöntä.
        Kaikki elämässä on epäterveellistä.. tomaatit ja porkkanat aiheuttavat liiallisesti nautittuna syöpää. Veden juonti voi tappaa. Liiallinen urheilu vanhentaa elimistöä...

        Kosmetiikan kemikaalit.. joo. Deudorantit .. niillä yhteys rintasyöpään.

        Siis mikään ei oikeasti ole terveellistä.

        Sinun mielipiteesi kuvastaa vain ylimielistä asennetta muita kanssaihmisiäsi kohtaan.
        No kyllä se kuolema korjaa sinutkin. Ja niin minutkin. Mutta olen elänyt ja nauttinut elämästäni. Se että kuolen nuorempana kuin keskiverto, sopii minulle paremmin kuin hyvin. Ne viimeiset vuodet ovatkin vain kitumista väistämättömän edessä. Saa jäädä minulta kokematta. En hingu pitkää elämää.

        Mutta juu.. elä sä miten haluat,, toivon että saat elää satavuotiaaksi. Minä piruuttani kuolen ennen seitsemääkymppiä, mutta kuollessani tiedän, että olen elänyt.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei vaan nimenomaan kirjaimellisesti sitä mitä seiinä lukee . Ei ole mitään läkipositiivisuutta se on täyttä sontaa.😀.

        "Ei ole mitään läkipositiivisuutta se on täyttä sontaa"

        Totta, mutta läskipositiiviivisuus on olemassa. Kehopositiivisuutta ei ole olemassa, rumapainoiset kilvan jonottaa rumuudenvähennysleikkauksiin mutta kukaan ei jonota läskinlisäämisleikkaukseen.


      • Reisisti kirjoitti:

        "Ei ole mitään läkipositiivisuutta se on täyttä sontaa"

        Totta, mutta läskipositiiviivisuus on olemassa. Kehopositiivisuutta ei ole olemassa, rumapainoiset kilvan jonottaa rumuudenvähennysleikkauksiin mutta kukaan ei jonota läskinlisäämisleikkaukseen.

        Ei edelleenkään ole olemassa läskipositiivisuutta se on edelleenkin täyttä sontaa ja on silkkaa typeryyttä väittää sitä olisi. Eikä ole rumapainoisia eikä mitään rumuudenvähennysleikkauksia. Esimerkiksi siksi että se mikä on kaunista ja mikä rumaa on subjektiivinen kokemus ja kaikille eriasia. Se mikä jollekin on kaunista voi toiselle olla rumaa ja päinvastoin. Ja moni liian laiha ja siitä kärsivä tarkoituksellisesti lisää massaansa sitä varten ei tarvita leikkauksia ja se tehdään terveellisesti. Sitten on myös anorektikkoja jotka kärsivät yhtälailla sairaudesta kuin sairaalloisesti ylipainoiset.😀.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei edelleenkään ole olemassa läskipositiivisuutta se on edelleenkin täyttä sontaa ja on silkkaa typeryyttä väittää sitä olisi. Eikä ole rumapainoisia eikä mitään rumuudenvähennysleikkauksia. Esimerkiksi siksi että se mikä on kaunista ja mikä rumaa on subjektiivinen kokemus ja kaikille eriasia. Se mikä jollekin on kaunista voi toiselle olla rumaa ja päinvastoin. Ja moni liian laiha ja siitä kärsivä tarkoituksellisesti lisää massaansa sitä varten ei tarvita leikkauksia ja se tehdään terveellisesti. Sitten on myös anorektikkoja jotka kärsivät yhtälailla sairaudesta kuin sairaalloisesti ylipainoiset.😀.

        "läskipositiivisuutta" ei ole yhtään missään, ihan hullu ajatuskin. Kaikki munasarjakkaat, joilla on varaa siihen, yrittävät vähentää läskejään, monin tavoin kuten lääkkeillä, rasvaimulla jne. TV-sarjoissa, elokuvissa, kaikkialla somessa, ei esiinny rumapainoisia tai kauheampia, vaan siedettäväpainoisia, kaunispainoisia ja söpöpainoisia munasarjakkaita.


      • Pakaramies kirjoitti:

        "läskipositiivisuutta" ei ole yhtään missään, ihan hullu ajatuskin. Kaikki munasarjakkaat, joilla on varaa siihen, yrittävät vähentää läskejään, monin tavoin kuten lääkkeillä, rasvaimulla jne. TV-sarjoissa, elokuvissa, kaikkialla somessa, ei esiinny rumapainoisia tai kauheampia, vaan siedettäväpainoisia, kaunispainoisia ja söpöpainoisia munasarjakkaita.

        Edelleenkään ei ole läskipositiivisuutta ja se on edelleen typerää väittää niin eikä ole myöskään ruma, siedettävä , kaunis tai söpö painoisia. Painoon ei liity mitkään tollaset liitteet paino on painoa ja sitä on niin paljon kun sitä sattuu olemaan se ei ole rumaa, kaunista tai mitään muutakaan.🤣.


    • Anonyymi

      Kertoo siitä, että tuohon aikaan he saattoivat olla normaali isokokoisempia, vaikka olivatkin todella terveen mitoissa kuin langan laihat muoti ikonit.
      Nykyään kun läskiys on enemmän sääntö kuin poikkeus näyttää nämä entisajan "isot" lähinnä ruipeloilta.

      • Ei käy kyllä yhtään kateeksi.. olla siis julkimo..


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Ei käy kyllä yhtään kateeksi.. olla siis julkimo..

        Lenkille! Ketään normaalia miestä ei kiinnosta höllyvät läskit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lenkille! Ketään normaalia miestä ei kiinnosta höllyvät läskit.

        Normaalia miestä?!?


    • Tuo on minusta aina huolestuttavaa. 😰

      • No niin on😔


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No niin on😔

        Se että en varmasti noin laiha ole kärsin nuorena bulimiasta ja anoreksiasta siihen perään. Jännä sinäänsä katsoin peiliin aina yhtä lihavalta koin itseni.


      • valtakunta kirjoitti:

        Se että en varmasti noin laiha ole kärsin nuorena bulimiasta ja anoreksiasta siihen perään. Jännä sinäänsä katsoin peiliin aina yhtä lihavalta koin itseni.

        Just tämä, että kuinka vääristyneesti sitä voikaan katsoa peilikuvaansa.


    • Anonyymi

      Muistan tuohon aikaan. Kun olin kokoa xs painoindeksi oli 16. Pidin itseäni lihavana. En voinut pitää edes toppatakkia koska se sai näyttämää isommalle. Nyt kaukana nuo ajat. En ole koskaan oikeastaan ollut tyytyväinen omaan kehoon. Kaipa sekin aika vielä koittaa että osaa olla itselleen armollinen. Tai no raskaana ollessa olin ehkä onnellisin omasta kehossani. Toisaalta äitinä ajatelen että toivoisin että lapseni ymmärtää ettei heidän tarvitse sopia tiettyyn muottiin ollakseen rakastettavia.

      • Et sentään yrittänyt peitellä kokoasi vaatteilla? Toisethan tekee myös niin ettei se oma koko herättäisi niin paljon huomiota.

        Joo siis jotenkin minäkin olen raskaana oikein hehkunut hyvää oloa. Niin ja siinä tilassa olen kokenut olevani naisellinen nainen. Muuten koen oloni hyvin jätkämäiseksi.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Et sentään yrittänyt peitellä kokoasi vaatteilla? Toisethan tekee myös niin ettei se oma koko herättäisi niin paljon huomiota.

        Joo siis jotenkin minäkin olen raskaana oikein hehkunut hyvää oloa. Niin ja siinä tilassa olen kokenut olevani naisellinen nainen. Muuten koen oloni hyvin jätkämäiseksi.

        En. Siihen aikaan piti olla matalat lantiofarkut ja pieni paita.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Et sentään yrittänyt peitellä kokoasi vaatteilla? Toisethan tekee myös niin ettei se oma koko herättäisi niin paljon huomiota.

        Joo siis jotenkin minäkin olen raskaana oikein hehkunut hyvää oloa. Niin ja siinä tilassa olen kokenut olevani naisellinen nainen. Muuten koen oloni hyvin jätkämäiseksi.

        Mikä on mies tämä homma onko sulla joku sellaiseen mielihyvään pyrkivä fetissi performoida äityiden ja raskauden kokemuksia? Ei saa selvää että glorifioitko vai pyritkö halventamaan kyseisiä aiheita


    • Jostain joskus katsoin, dokumentista kai, että kun ihmiset joskus aikoinaan asettuivat metsästäjäjä keräilijästä paikoilleen maata viljelemään, tuli tietysti kiinteät asumukset ja karjaa, mutta ne saatettiin ryöstää. Siksi miehet saivat syödä enemmän energiapitoista ja proteiinipitoista evästä, että voivat puolustaa asumusta. Sen vuoksi ajan saatossa nainen pieneni.

      Mutta aiemmin nainen oli miehenveroinrn, niin luustoltaan kuin lihaksistoltaan. Osa haudoista löydetyistä viikinkisotapäölliköistä oli naisia, nykyisen tutkimuksen perusteella.

      No nykyaikana ravintopuoli on hyvä naisillekin ja he tekevöt raskaitakin töitä, joten luonto alkaa korjaamaan eroa taas umpeen. 😊

      Käsitteet tulevat perästä, niinkuin aina, mutta tulevat muuttumaan. 😊

      • Anonyymi

        Miehen ja naisen fysioliginen eroavaisuus on tieteiden todentama tosiasia!


    • Muistan, kuinka uskoni ihmisen älykkyyteen lajina koki ei ensimmäisen eikä viimeisen kolauksensa, kun Renée Zellwegeriä haukuttiin läskiksi hänen lihotettuaan itsensä elokuvaroolinsa vaatimaan normaalipainoisen painoluokkaan.

      • Pitää aina muistaa, että puolet ihmiskunnasta on keskimääräistä tyhmempiä.
        ;)


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Pitää aina muistaa, että puolet ihmiskunnasta on keskimääräistä tyhmempiä.
        ;)

        Se mies pätee eritoten näihin, jotka kokee sun feikkivuoropuheluista elämyksiä


    • Tilanne on sikäli monimutkainen, että tavallisen kansan ei pitäisi ajatella itsestään samoin kuin julkisuuden henkilöistä ajatellaan ja varsinkaan jos ne ovat näyttelijöitä. Näyttelijän työ on sen kaltainen, että näyttelijän pitää sopia rooliinsa ja jos joku on liian lihava tai laiha jossain roolissa, niin tietysti sitä kommentoidaan. Samoin käy, jos julkisuudessa olevan olemus muuttuu merkittävästi johonkin suuntaan. Marinin kohdalla itsekin olen ollut huolissani hänen laihtumisestaa, sillä se ei näytä olevan enää terveellisellä tasolla.
      Kehopositiivisuudessa taas on se huono puoli, että periaatteessa monille hyödyllinen ajatus on napattu tukemaan heitä, jotka ovat hengenvaarallisesti lihavia ja tilanne on edennyt siihen, että he kirjoittavat järkyttyneinä nettiin jos lääkäri on kehottanut laihduttamaan.
      Itse en kyllä suhtaudu omaan painooni lainkaan postiivisesti, vaan minun pitäisi pudottaaa parikymmentä kiloa.

      • Anonyymi

        Mm. tuossa Bridgen Jones elokuvassa oli oikeasti ongelmana se, että mikäli kirjanon lukenut, niin ko. näytteli ei ollut likimainkaan riittävän pullea Bridget Jonesin rooliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mm. tuossa Bridgen Jones elokuvassa oli oikeasti ongelmana se, että mikäli kirjanon lukenut, niin ko. näytteli ei ollut likimainkaan riittävän pullea Bridget Jonesin rooliin.

        Ihmiskunnan eräs nykyongelmista on, että liian harva lukee nykyään kirjoja.

        Olin lahjoittamassa eräälle kirjan-Catch 22, mutta tulin sanoneeksi, että se on sotakirja, niin ei huolinut, vaikka selitin ettei se varsinaiseasti kerros sodasta, vaan yhteiskunnallisista typeryyksistä. Ei siltikään ottanut vastaan (nuorenpuoleinen naishenkilö).

        Ja kirja on kuitenkin näin arvostettu:

        The Modern Library ranked Catch-22 as the 7th (by review panel) and 12th (by public) greatest English-language novel of the 20th century.[33]
        The Radcliffe Publishing Course ranked Catch-22 as number 15 of the 20th century's top 100 novels.[34]
        The Observer listed Catch-22 as one of the 100 greatest novels of all time.[35]
        Time puts Catch-22 in the top 100 English-language modern novels (1923 onwards, unranked).[36]
        The Big Read by the BBC ranked Catch-22 as number 11 on a web poll of the UK's best-loved book.[37]"

        https://en.wikipedia.org/wiki/Catch-22


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Ihmiskunnan eräs nykyongelmista on, että liian harva lukee nykyään kirjoja.

        Olin lahjoittamassa eräälle kirjan-Catch 22, mutta tulin sanoneeksi, että se on sotakirja, niin ei huolinut, vaikka selitin ettei se varsinaiseasti kerros sodasta, vaan yhteiskunnallisista typeryyksistä. Ei siltikään ottanut vastaan (nuorenpuoleinen naishenkilö).

        Ja kirja on kuitenkin näin arvostettu:

        The Modern Library ranked Catch-22 as the 7th (by review panel) and 12th (by public) greatest English-language novel of the 20th century.[33]
        The Radcliffe Publishing Course ranked Catch-22 as number 15 of the 20th century's top 100 novels.[34]
        The Observer listed Catch-22 as one of the 100 greatest novels of all time.[35]
        Time puts Catch-22 in the top 100 English-language modern novels (1923 onwards, unranked).[36]
        The Big Read by the BBC ranked Catch-22 as number 11 on a web poll of the UK's best-loved book.[37]"

        https://en.wikipedia.org/wiki/Catch-22

        No luulisi kirjasta elokuvaa tekevien olevan tietoisia myös itse kirjasta. Tosi sekin luultavasti on liikaa oletettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No luulisi kirjasta elokuvaa tekevien olevan tietoisia myös itse kirjasta. Tosi sekin luultavasti on liikaa oletettu.

        Toisaalta näyttelijää voi olla vaikea saada lihomaan enempää kuin aika ja fysiikka mahdollistavat. Nykyisin tietysti asia hoidettaisiin digitaalisesti, mutta sen aikainen näyttelijään kiinnitettävien pullisteiden käyttö ei ollut mitenkään luonnollisen näköistä ja muutenkin olisi lisännyt kustannuksia ja hidastanut tuotantoa.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Toisaalta näyttelijää voi olla vaikea saada lihomaan enempää kuin aika ja fysiikka mahdollistavat. Nykyisin tietysti asia hoidettaisiin digitaalisesti, mutta sen aikainen näyttelijään kiinnitettävien pullisteiden käyttö ei ollut mitenkään luonnollisen näköistä ja muutenkin olisi lisännyt kustannuksia ja hidastanut tuotantoa.

        Ei niitä sieltä vaatteiden alta näy. Eikä häntä niin vähissä pukeissa siinä elokuvassa juuri näy, että tuo olisi ongelma. Ja kyllähän noita naamoja on pulleiksi maskeerattu ihan uskottavasti jo kauan ennen tuotakin elokuvaa. Ongelma oli silloinen kehonkuvakäsitys. Niin pulleaa ei olisi uskallettu edes kameran eteen laittaa pääosaan kuin olisi pitänyt olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä sieltä vaatteiden alta näy. Eikä häntä niin vähissä pukeissa siinä elokuvassa juuri näy, että tuo olisi ongelma. Ja kyllähän noita naamoja on pulleiksi maskeerattu ihan uskottavasti jo kauan ennen tuotakin elokuvaa. Ongelma oli silloinen kehonkuvakäsitys. Niin pulleaa ei olisi uskallettu edes kameran eteen laittaa pääosaan kuin olisi pitänyt olla.

        Voi olla noinkin.
        Saattaa ola myös, ettei ohjaaja vain halunnut näyttelijän naamaa pullistettavaksi, sillä onhan siinä aina se vaara, että alkaa mennä liikaa komedian puolelle.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Voi olla noinkin.
        Saattaa ola myös, ettei ohjaaja vain halunnut näyttelijän naamaa pullistettavaksi, sillä onhan siinä aina se vaara, että alkaa mennä liikaa komedian puolelle.

        Sekin kertoo jo paljon, jos pullea naama = komedia. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekin kertoo jo paljon, jos pullea naama = komedia. 🙂

        Tarkoitan, että hyväkin lihottava maskeeraus on usein sen verran oudon näköinen, että katsoja huomaa sen ja niitä on käytetty juuri komedioissa.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Tarkoitan, että hyväkin lihottava maskeeraus on usein sen verran oudon näköinen, että katsoja huomaa sen ja niitä on käytetty juuri komedioissa.

        Ole mikään pakko viedä asiaa liiallisuuksiin. Sitäpaitsi ei kaikilla lihavilla edes ole mitenkään pulleat kasvot. Monilla on kroppa ja naama luonnostaan ihan eriparia. Toisilla taas sitten on pulleat kasvot, vaikka kroppa olisi hyvinkin timmi.


      • No kyllä tässä kehopositiivisuudessa pitäisi mennä maalaisjärki edellä. Eihän lääkäri voi sanoa, että oletpas terve jos et todellakaan ole. Myös nuo lääkäri lausunnot pitää hyväksyä. Ei se lääkäri arvostele sielä kenenkään ulkonäköä. Sanoo vaan asiat suoraan mitä tulee tapahtumaan jos jatkaa samaa elämäntyyliä. Jokainen tekee sitten niin kuin parhaakseen näkee.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        No kyllä tässä kehopositiivisuudessa pitäisi mennä maalaisjärki edellä. Eihän lääkäri voi sanoa, että oletpas terve jos et todellakaan ole. Myös nuo lääkäri lausunnot pitää hyväksyä. Ei se lääkäri arvostele sielä kenenkään ulkonäköä. Sanoo vaan asiat suoraan mitä tulee tapahtumaan jos jatkaa samaa elämäntyyliä. Jokainen tekee sitten niin kuin parhaakseen näkee.

        Tästä sivusta totean, että lääkäri ei (ehkä) arvistele siellä kenenkään ulkonäköä, mutta kyllä noissa lääkäreissäkin on hyvin paljos sellaisiakin, joiden sosiaalisissa taidoissa olisi rutkasti parantamisen varaa. Sillä on väliä miten asiat sanoo. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tästä sivusta totean, että lääkäri ei (ehkä) arvistele siellä kenenkään ulkonäköä, mutta kyllä noissa lääkäreissäkin on hyvin paljos sellaisiakin, joiden sosiaalisissa taidoissa olisi rutkasti parantamisen varaa. Sillä on väliä miten asiat sanoo. 🙂

        No tämä on kyllä totta. Ei hekään aina mieti mitä sanovat.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No kyllä tässä kehopositiivisuudessa pitäisi mennä maalaisjärki edellä. Eihän lääkäri voi sanoa, että oletpas terve jos et todellakaan ole. Myös nuo lääkäri lausunnot pitää hyväksyä. Ei se lääkäri arvostele sielä kenenkään ulkonäköä. Sanoo vaan asiat suoraan mitä tulee tapahtumaan jos jatkaa samaa elämäntyyliä. Jokainen tekee sitten niin kuin parhaakseen näkee.

        Nykyään joillain ihmisillä on selvästi tarve järkyttyä monista asioista ja sitten tehdä siitä video nettiin. Eräs kotimainen nettiin aktiivisesti videoita tuottava ilmoitti kyllästyneensä selittämään mitä kehopositiivisuus on ja taisi tarkoittaa, että selittää sitä juuri lääkäreille (en muista, enkä nyt heti löytänyt tuota henkilöä, enkä varsinkaan kyseistä videota). Videolla söi samalla suklaata ja henkilöllä oli kiloja niin paljon, että lääkäri olisi toiminut epäeettisesti jos ei olisi kertonut huolestuvansa niistä.

        Mutta miksei missään näy niitä kehopositiivisuusaktiiveja, jotka ovat esimerkiksi onnettomuuksissa vammautuneita, tai jotka ovat syntymästään asti olleet jollain tavalla epästandardeja, vaan kaikki ovat noita ylipainopositiivisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tästä sivusta totean, että lääkäri ei (ehkä) arvistele siellä kenenkään ulkonäköä, mutta kyllä noissa lääkäreissäkin on hyvin paljos sellaisiakin, joiden sosiaalisissa taidoissa olisi rutkasti parantamisen varaa. Sillä on väliä miten asiat sanoo. 🙂

        Itsekin olen tavannut pari ja toinen oli kommunikointitavaltaan niin outo, että en millään tajunnut kun hän halusi minun seuraavan perässään toiseen huoneeseen.


    • Ei lihava vaan ihana. Minun makuun just nappi. Itse olen ollut anorektisen laiha melkkeinpä puolet elämästäni, noin suurinpiirtein. On siinä ihanteellisiakin elopaino ja koko välejä ollut. Mutten ikinä ole nauttinut laihuudesta tai ihaillut sitä, päinvastoin.

      Ihminen on terveemmän näköinen, kun on lihaa luitten päällä ja varmasti terveempikin. Ja naiset etenkin on hiukan runsaampina perfecto. Luinen kuivakka keho ei vaan minun silmääni viehätä.

      • Kyllä minäkin katselen mielummin sitä että on edes jostain mistä pitää kiinni. Ettei ihan tuulen mukana karkaa😄


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Kyllä minäkin katselen mielummin sitä että on edes jostain mistä pitää kiinni. Ettei ihan tuulen mukana karkaa😄

        Eihän sillekkään mitään voi, jos on laiha eikä liho. Mutta ei tällekkään, että maku on mikä on. 😄


      • Huitale kirjoitti:

        Eihän sillekkään mitään voi, jos on laiha eikä liho. Mutta ei tällekkään, että maku on mikä on. 😄

        Niin olemme mitä olemme. Jokaisella omat mieltymykset. Silti tietysti jokainen saa olla mitä on.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Niin olemme mitä olemme. Jokaisella omat mieltymykset. Silti tietysti jokainen saa olla mitä on.

        Nimenomaan noin. Ihmisiä riittää kyllä mistä varmasti löytyy kullekin miellyttäviäkin. Kun ei ole pakko kelvata kellekkään, kelpaa ittenään. Kun on pakko kelvata jollekin, ei kelpaa ittenään.


      • Huitale kirjoitti:

        Nimenomaan noin. Ihmisiä riittää kyllä mistä varmasti löytyy kullekin miellyttäviäkin. Kun ei ole pakko kelvata kellekkään, kelpaa ittenään. Kun on pakko kelvata jollekin, ei kelpaa ittenään.

        Toivottavasti pointti oli selkee. 🙂


      • Huitale kirjoitti:

        Nimenomaan noin. Ihmisiä riittää kyllä mistä varmasti löytyy kullekin miellyttäviäkin. Kun ei ole pakko kelvata kellekkään, kelpaa ittenään. Kun on pakko kelvata jollekin, ei kelpaa ittenään.

        Hyvin sanottu. Näinhän tämä on.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Hyvin sanottu. Näinhän tämä on.

        Kyllä se ainakin tiputtaa jonkinlaisen kivireen pois perästä, kun päättää ettei ole pakko kelvata kellekkään, mutta haluaa voida hyvin ja siis olla itsenään. Ihmiset näkee näin myös sen mitä olen, eikä sitä mitä haluaisin olla heille kelvatakseni. Kun ei murehdi kelpaamisiaan, ei mieti myöskään muitten haluamisia ittensä suhteen. Itse koen näin olevan kaikista helpointa elää.


      • Huitale kirjoitti:

        Kyllä se ainakin tiputtaa jonkinlaisen kivireen pois perästä, kun päättää ettei ole pakko kelvata kellekkään, mutta haluaa voida hyvin ja siis olla itsenään. Ihmiset näkee näin myös sen mitä olen, eikä sitä mitä haluaisin olla heille kelvatakseni. Kun ei murehdi kelpaamisiaan, ei mieti myöskään muitten haluamisia ittensä suhteen. Itse koen näin olevan kaikista helpointa elää.

        Ainoo mihin pitää kelvata on työpaikka ja vähän miettiä miten kyseiseen työpaikkaan kelpaan. Mutta sielläkään ei pidä ryhtyä teeskentelemään mitään mitä ei ole. Mutta joutuu miettii työpaikan sääntöjä, arvoja ja ettei voi laukoa mitä huvittaa suustaan. Vaikka olis mitä mieltä asioista, huomaavaisuutta.


      • Huitale kirjoitti:

        Kyllä se ainakin tiputtaa jonkinlaisen kivireen pois perästä, kun päättää ettei ole pakko kelvata kellekkään, mutta haluaa voida hyvin ja siis olla itsenään. Ihmiset näkee näin myös sen mitä olen, eikä sitä mitä haluaisin olla heille kelvatakseni. Kun ei murehdi kelpaamisiaan, ei mieti myöskään muitten haluamisia ittensä suhteen. Itse koen näin olevan kaikista helpointa elää.

        On tosiaan tärkeätä kelvata itselleen. Samalla kelpaa pitempiaikaisesti myös muille.. Ei yritä olla muiden mieliksi jotain mitä ei ole. Siitäkin jää kiinni. Sekin on tärkeätä että viihtyy myös itsekseen.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        On tosiaan tärkeätä kelvata itselleen. Samalla kelpaa pitempiaikaisesti myös muille.. Ei yritä olla muiden mieliksi jotain mitä ei ole. Siitäkin jää kiinni. Sekin on tärkeätä että viihtyy myös itsekseen.

        Näinpä ja se, kun on millainen on useinmiten kyllä hyväksytään ainakin ihmisten keskuudessa, missä itsekin ollaa mitä ollaa eikä ole piintynyttä tarvetta muutella toisia muiksi ja pystyy hyväksyy ihmiset erilaisuuksineen. Poislukien pahaa ja satuttamista lietsovat touhut. Siitä se hyvä syntyy, ei feikkaamisesta. 🙂


      • Huitale kirjoitti:

        Näinpä ja se, kun on millainen on useinmiten kyllä hyväksytään ainakin ihmisten keskuudessa, missä itsekin ollaa mitä ollaa eikä ole piintynyttä tarvetta muutella toisia muiksi ja pystyy hyväksyy ihmiset erilaisuuksineen. Poislukien pahaa ja satuttamista lietsovat touhut. Siitä se hyvä syntyy, ei feikkaamisesta. 🙂

        Sitten on kontrollifriikit, jotka haluisi kaikkien olevan kaltaisiaan. Pakko myöntää, että kierrän kaukaa. Hyväksyn heidät joo, mutten kaipaa tuttavapiiriini ainuttakaan.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Kyllä se ainakin tiputtaa jonkinlaisen kivireen pois perästä, kun päättää ettei ole pakko kelvata kellekkään, mutta haluaa voida hyvin ja siis olla itsenään. Ihmiset näkee näin myös sen mitä olen, eikä sitä mitä haluaisin olla heille kelvatakseni. Kun ei murehdi kelpaamisiaan, ei mieti myöskään muitten haluamisia ittensä suhteen. Itse koen näin olevan kaikista helpointa elää.

        Koetko jotain mielihyvää mies siitä, että esiinnyt näissä feikkivuoropuheluissa eri henkilöinä ja muut voi ihailla tai vihailla tätä joutavaa jaakaamista?


      • Anonyymi

        " lihaa luitten päällä "= läskiä tai selluliitttia naisen elimistössä kun lihassolujen määrä on moninkertaiisesti miesten vastaavaan verrattuna!

        Mikäli saman määrän liikkuva nainen ja mies aterioivat saman ateriamäärän, niin miehille kehittyy suhteessa enemmän lihasta enemmän lihasta, naisilla rasvasoluja.

        Rasvasolut ovat läskiä, joulukinkun sialla sama tavara on silavaa, sitä samaa mikä kinkun päällä on sitä ihraa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        " lihaa luitten päällä "= läskiä tai selluliitttia naisen elimistössä kun lihassolujen määrä on moninkertaiisesti miesten vastaavaan verrattuna!

        Mikäli saman määrän liikkuva nainen ja mies aterioivat saman ateriamäärän, niin miehille kehittyy suhteessa enemmän lihasta enemmän lihasta, naisilla rasvasoluja.

        Rasvasolut ovat läskiä, joulukinkun sialla sama tavara on silavaa, sitä samaa mikä kinkun päällä on sitä ihraa!

        Oletpa sinä avarakatseinen, huh huh. Toiset tykkää rasvasta lihan vieressä ja minä satun tykkäämään enemmän siitä naiskehon rasvankin tuomasta ulkomuodosta, kun lihaskönteistä kuivakassa kropassa.

        Eihän se dinua tietenkään estä ihailemasta miehiä lihakssikkaina ja kuivakoina. Anna mennä vaan. Minulla on kuitenkin oma makuni, josta en luovu kenenkään louskuttajan mieliksikään. 😊


    • Nuo kuvien naiset ovat ihan normaalipainoisia. Voi jotkut olla isokokoisia sen puolesta, että ovat pitkiä ja isompiluisia (eli ettei kauhean sirot luut), mutta eivät ole ylipainoisen näköisiä. Jos tosi ylipainoisia haluaa nähdä, niin kannattaa katsoa usalaista tv-sarjaa, jossa lääkäri Dr Now pistää noin 200-300 kiloisten ihmisten elämän remonttiin.

      • Sarjaa seuranneena niin huh ja kerran huh. Tuota en ymmärrä. Siis miten voi syödä itsensä siihen kokoon. Lähimmäisten pitäisi pysyä kovana, eikä toisi enää, niin paljon ruokaa.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Sarjaa seuranneena niin huh ja kerran huh. Tuota en ymmärrä. Siis miten voi syödä itsensä siihen kokoon. Lähimmäisten pitäisi pysyä kovana, eikä toisi enää, niin paljon ruokaa.

        Itsekin olen miettinyt, että miten on päässeet tuohon kokoluokkaan eli jopa 200-300 kiloisiksi.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Itsekin olen miettinyt, että miten on päässeet tuohon kokoluokkaan eli jopa 200-300 kiloisiksi.

        Toki onhan siinä toisilla naisilla esim hoikka puoliso joka pitää isoista naisista ja niiden syöttämisestä. Että aika sairasta.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Toki onhan siinä toisilla naisilla esim hoikka puoliso joka pitää isoista naisista ja niiden syöttämisestä. Että aika sairasta.

        Juu. Ei hyvä.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Itsekin olen miettinyt, että miten on päässeet tuohon kokoluokkaan eli jopa 200-300 kiloisiksi.

        Noilla on melkein aina taustalla joku isompi trauma tai elämässä koettu kohtuuttoman iso vaikeus tai vaikeita hetkiä. Siis mekanismi iso ja sairaanloisen ison ihmisen taustalla ei ole välinpitämättömyys ainakaan suurimmalla osalla.Veikkaan, ertä mielwn haasteet kuuluu samaan pakettiin aika usein 200-300kg kanssa. Pelkkä dietin tarjoaminen ei tee tulosta, vaan tarvitaan kokonaisvaltaisempaa hoitoa.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Toki onhan siinä toisilla naisilla esim hoikka puoliso joka pitää isoista naisista ja niiden syöttämisestä. Että aika sairasta.

        Sanoo mies joka luo palstalle illuusioita ja perheenäitihahmoja daijujen iloxi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noilla on melkein aina taustalla joku isompi trauma tai elämässä koettu kohtuuttoman iso vaikeus tai vaikeita hetkiä. Siis mekanismi iso ja sairaanloisen ison ihmisen taustalla ei ole välinpitämättömyys ainakaan suurimmalla osalla.Veikkaan, ertä mielwn haasteet kuuluu samaan pakettiin aika usein 200-300kg kanssa. Pelkkä dietin tarjoaminen ei tee tulosta, vaan tarvitaan kokonaisvaltaisempaa hoitoa.

        Kyllä, monilla on taustalla jotain traumoja esim. lapsuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noilla on melkein aina taustalla joku isompi trauma tai elämässä koettu kohtuuttoman iso vaikeus tai vaikeita hetkiä. Siis mekanismi iso ja sairaanloisen ison ihmisen taustalla ei ole välinpitämättömyys ainakaan suurimmalla osalla.Veikkaan, ertä mielwn haasteet kuuluu samaan pakettiin aika usein 200-300kg kanssa. Pelkkä dietin tarjoaminen ei tee tulosta, vaan tarvitaan kokonaisvaltaisempaa hoitoa.

        Varmasti tarvitaan, joku trauma heidät on yleensä siihen ajanut. Eräs oli raiskattu ja näin ollen söi, ettei vaan olisi enää niin houkuttava.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Varmasti tarvitaan, joku trauma heidät on yleensä siihen ajanut. Eräs oli raiskattu ja näin ollen söi, ettei vaan olisi enää niin houkuttava.

        Ai kauheeta.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ai kauheeta.

        No sanoppa muuta.. tehdään itsestään epämiellyttävän näköinen.. terveyden uhalla. Mutta eihän noi ikinä ole ihan simppeleitä asioita.. ei siinä kovia kokenut mieti varmasti enää elämäänsä..


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No sanoppa muuta.. tehdään itsestään epämiellyttävän näköinen.. terveyden uhalla. Mutta eihän noi ikinä ole ihan simppeleitä asioita.. ei siinä kovia kokenut mieti varmasti enää elämäänsä..

        Joo, ei ole helppoja asioita.


    • Joidenkin mielestä myös esim. Marilyn Monroe tai Elizabeth Taylor olivat aikoinaan liian kurvikkaita, joidenkin mielestä jopa lihavia.

      • Mielestäni hyvinkin naisellisia naisia.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Mielestäni hyvinkin naisellisia naisia.

        Samaa mieltä oon.


      • Anonyymi

        Kunhan joku mies kertoo nämä kriteerit esim itsensä kanssa keskustellen täällä internetissä, niin maailma on mallillaan 👍


    • Anonyymi

      Extra Largena ei tuuli heittele.
      Naisessa pitää olla mistä kiinni pitää.

      AV

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo AV, jolle laulaja Evelinan reidet on liikaa.

        Näinpä. Evelina on just 👌. Magee.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Näinpä. Evelina on just 👌. Magee.

        Niin, kuka on Eveliina?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kuka on Eveliina?

        AV

        Kotimainen laulaja, lauluntekijä Evelina Maria Tammenlaakso born in Turku.


      • Huitale kirjoitti:

        Kotimainen laulaja, lauluntekijä Evelina Maria Tammenlaakso born in Turku.

        *Eveliina. I putos pois.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        *Eveliina. I putos pois.

        Pitääpä tarkastaa Eveliinan reidet:)

        AV


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo Evelina on tuo sinisissä esiintyvä, hän on naisista kaunein.
        https://www.youtube.com/watch?v=qwqZmCgPZdM

        AV

        Sikäli outo esiintymisjärjestys, kiinnostuisin eniten oikealta vasemmalle...
        Matula jäisi kai kokematta.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo Evelina on tuo sinisissä esiintyvä, hän on naisista kaunein.
        https://www.youtube.com/watch?v=qwqZmCgPZdM

        AV

        Joka tapauksessa kerran kun Huitale laittoi kuvan Evelinasta mikrosortseissa, sanoit, että noi reidet on vähän liikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo Evelina on tuo sinisissä esiintyvä, hän on naisista kaunein.
        https://www.youtube.com/watch?v=qwqZmCgPZdM

        AV

        No minun silmään kaikki kolme on hyvin kauniita naisia. Mutta itselläni on joku fiksaatio muodokkausiin lanteisiin ja reisiin, enkä tarkoita mitään afro amerikkalaisia hehtopyllyjä, vaan muodokkaita. Kuten Tinze, Evelina jne.

        Naisessa vaan on niin seksikästä ja kaunista tietynlainen muodokkuus (ei vaadi edes ylipainoa) ja kyllä myös pehmeys. Kaikki pehmeä on vetovoimaista. Tuntuu hyvältä rutistella. 😅

        Toiset taas tykkää mannekiinimaisen laihoista, jäntevistä ja ohuen ohuista kauttaaltaan. Makuja on monia. Minulle taas sellainen on vastenmielistä ja saattaa vaikuttaa jopa oma menneisyys tikku laihana. Koin olevani sairas monin tavoin. Ja kyllä siitä kiusattiinkin, laihuudesta.

        Mielelläni olen vähän runsaampi, mutten mitenkään möhjön ylipainoinen. Kiinteä ylipaino kelpaa. Onneksi olen sorttia joka ei muutu taikinaksi edes lihottuaan.

        Mutta mikään muodokas en ole. H-mallin vartalolla.


      • Huitale kirjoitti:

        No minun silmään kaikki kolme on hyvin kauniita naisia. Mutta itselläni on joku fiksaatio muodokkausiin lanteisiin ja reisiin, enkä tarkoita mitään afro amerikkalaisia hehtopyllyjä, vaan muodokkaita. Kuten Tinze, Evelina jne.

        Naisessa vaan on niin seksikästä ja kaunista tietynlainen muodokkuus (ei vaadi edes ylipainoa) ja kyllä myös pehmeys. Kaikki pehmeä on vetovoimaista. Tuntuu hyvältä rutistella. 😅

        Toiset taas tykkää mannekiinimaisen laihoista, jäntevistä ja ohuen ohuista kauttaaltaan. Makuja on monia. Minulle taas sellainen on vastenmielistä ja saattaa vaikuttaa jopa oma menneisyys tikku laihana. Koin olevani sairas monin tavoin. Ja kyllä siitä kiusattiinkin, laihuudesta.

        Mielelläni olen vähän runsaampi, mutten mitenkään möhjön ylipainoinen. Kiinteä ylipaino kelpaa. Onneksi olen sorttia joka ei muutu taikinaksi edes lihottuaan.

        Mutta mikään muodokas en ole. H-mallin vartalolla.

        Ja tämä videohan se silmät joskus auki räväytti.

        https://youtu.be/weRHyjj34ZE?si=6h3wiI1qIaIhckjZ


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        No minun silmään kaikki kolme on hyvin kauniita naisia. Mutta itselläni on joku fiksaatio muodokkausiin lanteisiin ja reisiin, enkä tarkoita mitään afro amerikkalaisia hehtopyllyjä, vaan muodokkaita. Kuten Tinze, Evelina jne.

        Naisessa vaan on niin seksikästä ja kaunista tietynlainen muodokkuus (ei vaadi edes ylipainoa) ja kyllä myös pehmeys. Kaikki pehmeä on vetovoimaista. Tuntuu hyvältä rutistella. 😅

        Toiset taas tykkää mannekiinimaisen laihoista, jäntevistä ja ohuen ohuista kauttaaltaan. Makuja on monia. Minulle taas sellainen on vastenmielistä ja saattaa vaikuttaa jopa oma menneisyys tikku laihana. Koin olevani sairas monin tavoin. Ja kyllä siitä kiusattiinkin, laihuudesta.

        Mielelläni olen vähän runsaampi, mutten mitenkään möhjön ylipainoinen. Kiinteä ylipaino kelpaa. Onneksi olen sorttia joka ei muutu taikinaksi edes lihottuaan.

        Mutta mikään muodokas en ole. H-mallin vartalolla.

        Joku valittaa siitä "nuo reidet on vähän liikaa" kirjoituksesta.
        Varmasti olisi liikaa, tuo koko nainen olisi liikaa:)
        Vähempikin riittäisi.

        Lantion kaari vaatii kohtalaisen kookkaan takapuolen, kokonaisuushan on kuin siveltimellä vedettyä taidetta.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joku valittaa siitä "nuo reidet on vähän liikaa" kirjoituksesta.
        Varmasti olisi liikaa, tuo koko nainen olisi liikaa:)
        Vähempikin riittäisi.

        Lantion kaari vaatii kohtalaisen kookkaan takapuolen, kokonaisuushan on kuin siveltimellä vedettyä taidetta.

        AV

        Vaatii juu. Kunnon kankut on namskis. Mutta tyynypersus Kardashian on jo liikaa. Luotaan pois työntävät. Vaikka olen itsekkin naissukupuolta en tarkoita tällä itseäni jostain syystä, en yleensäkään, kun naisista puhun, mutta naiskeho on kauneinta mitä voi ihmiskeho olla.

        Minun silmään. Mieskehokin toki, mutta jättää minut kylmäksi vertailussa.


      • Huitale kirjoitti:

        Vaatii juu. Kunnon kankut on namskis. Mutta tyynypersus Kardashian on jo liikaa. Luotaan pois työntävät. Vaikka olen itsekkin naissukupuolta en tarkoita tällä itseäni jostain syystä, en yleensäkään, kun naisista puhun, mutta naiskeho on kauneinta mitä voi ihmiskeho olla.

        Minun silmään. Mieskehokin toki, mutta jättää minut kylmäksi vertailussa.

        On minullekin valitettu, vastaavasti kun ikävänä ihmisenä menin vertaamaan pienipyllyisiä laihoja naisia poikiin. Ehkä vähän ikävästi teinkin, mutta kun minusta ovat yks yhteen muodollisesti mitä nuoret pojat. Pillikuntut ja laiha kroppa päästä jalkoihin. Ei herätä mun ihailua eikä vetoa.

        Ei kuulu mun mieltymyksiini.


      • Huitale kirjoitti:

        On minullekin valitettu, vastaavasti kun ikävänä ihmisenä menin vertaamaan pienipyllyisiä laihoja naisia poikiin. Ehkä vähän ikävästi teinkin, mutta kun minusta ovat yks yhteen muodollisesti mitä nuoret pojat. Pillikuntut ja laiha kroppa päästä jalkoihin. Ei herätä mun ihailua eikä vetoa.

        Ei kuulu mun mieltymyksiini.

        Vastaavasti Johanna Tukiaisetkaan evvk. Naispuolinen jytky.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        On minullekin valitettu, vastaavasti kun ikävänä ihmisenä menin vertaamaan pienipyllyisiä laihoja naisia poikiin. Ehkä vähän ikävästi teinkin, mutta kun minusta ovat yks yhteen muodollisesti mitä nuoret pojat. Pillikuntut ja laiha kroppa päästä jalkoihin. Ei herätä mun ihailua eikä vetoa.

        Ei kuulu mun mieltymyksiini.

        Kyllähän tuosta nyt hyvä mies aka aloituksen kirjoittaja yhden kolumnin tekee!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän tuosta nyt hyvä mies aka aloituksen kirjoittaja yhden kolumnin tekee!

        Tehköön vaan. Ei minua haittaa. Kyllä näitä juttuja saa pohjana käyttää.


      • Huitale kirjoitti:

        Tehköön vaan. Ei minua haittaa. Kyllä näitä juttuja saa pohjana käyttää.

        Just muutama päivä sitten oli isäni kanssa juttua naisista. Ja hänkin totesi samaa mitä minäkin, että joillain naisilla on vääristynyt käsitys siitä, että kaikki miehet (naisetkaan) tuntisi vetoa suuriin rintoihin tai isoihin perseisiin. Ei moni mies tunne vetoa jättimäisiin tisseihin eikä persuksiin.

        Silikoneista ja perse suurennuksista juteltiin.

        Mistä lie sekin luulo saanut alkunsa. Muutenkin itsensä muokkaaminen, jotta saa jonkun huomion on typerää.


      • Huitale kirjoitti:

        Just muutama päivä sitten oli isäni kanssa juttua naisista. Ja hänkin totesi samaa mitä minäkin, että joillain naisilla on vääristynyt käsitys siitä, että kaikki miehet (naisetkaan) tuntisi vetoa suuriin rintoihin tai isoihin perseisiin. Ei moni mies tunne vetoa jättimäisiin tisseihin eikä persuksiin.

        Silikoneista ja perse suurennuksista juteltiin.

        Mistä lie sekin luulo saanut alkunsa. Muutenkin itsensä muokkaaminen, jotta saa jonkun huomion on typerää.

        Samoin oli meikeistäkin juttua. Ei kaikki miehet ihaile meikattuja naisia. Oikein tällättyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku valittaa siitä "nuo reidet on vähän liikaa" kirjoituksesta.
        Varmasti olisi liikaa, tuo koko nainen olisi liikaa:)
        Vähempikin riittäisi.

        Lantion kaari vaatii kohtalaisen kookkaan takapuolen, kokonaisuushan on kuin siveltimellä vedettyä taidetta.

        AV

        Täsmennetään vielä, sanoit että Evelinalla oli kyseisessä kuvassa liian isot reidet sinun makuusi. Sanoit, että et pidä seksikkäänä niin isoreitistä naista.



    • Anonyymi

      kädetön, jalaton, pippelitön, ja pääton on siis tyttöjen suosikkimies, pää ensimmäisenä ptää , kuvs sormesta ei pääsxtä herh sormi jas sormus.

      • Anonyymi

        Aloittajamies taitaa täyttää nämä riteerit nääs


    • Anonyymi

      No ovathan nuo hyvässä lihassa, en sanoisi lihavaksi mutta tuolla normaalin vartalon raskasrakenteisemmassa päässä. Kyse on vain suhteutuksesta aikalaisiinsa.

      Ja ovat edelleen.

      Tässä pönäkkyysasiassa menee homma silleen että kun kansakunta tukevoituu niin normaali terve paino ei sen takia muutu mihinkään, terveys ei ole keskiarvo. Täten siis se että ennen oltiin hoikempia tarkoittaa että ennen oltiin myös terveempiä asian suhteen.

      Eikä kehon kommentoimattomuus ole mikään pyhä lehmä. Jos sinun pitäisi mennä hammaslääkäriin niin silloin mielestäni on ok todeta että hei, tuonkin ongelman voisi hoitaa. Omanlaista julmuutta on jättää toinen roikkumaan fyysisen ongelmansa kanssa, lähettää hänet hymyillen matkaan nurkan takana olevien tuki- ja liikuntaelinongelmien, sydänongelmien, fyysisen kyvyttömyyden etc. kanssa.

      Totuus lopulta on että ylipainossa ei ole oikeita hyviä puolia, ei henkilökohtaisesti eikä sosiaalisesti. Tottakai se on aina ikävä uutinen että tuo juttu mikä sinulla on ei ole hyvä asia.

      Jos meillä on oikeus puhua ihmisten incelismistä niin silloin lihavuuskin on oltava keskustelunaihe ja molemmat ovat niitä negatiivisia sekä yhteisölle että ihmiselle itselleen.

      • Anonyymi

        Ja sitä kehopositiivisuutta tarvitsisivat enemmänkin esim. palovammapotilaat, avannepotilaat ja amputaatiocaset.

        Lihavuus on niin normi yhteiskunnassamme että siihen muodostuu väistämättä jonkinlainen toleranssi sosiaalisesti. Sosiaalisella tasolla on aivan se ja sama onko joku lihava vai ei ainakin minulle, hoidan asiat hänen kanssaan luontevasti.

        Kehopositiivisuus ei ole myöskään koskaan tarkoitettu seksuaaliromanttisien mieltymysten pakottamiseen, jos tukevalla on vaikeuksia romanttisten suhteidensa kanssa se ei kuulu kehopositiivisuuden todelliseen sisältöön.


    • Anonyymi

      on todellakin kummalista että jos jotenkin pidän haaveilija... niin siis pelkädäään jopain juttua jotain.

    • Joskus nuorena painoin 52kg ja olen 173-174cm pitkä. Muistan, miten tuolloinkin ajattelin olevani aivan liian lihava ja minulle tuo oli kyllä aivan liian vähän. Käsitys siitä, millainen pitäisi olla kelvatakseen, vääristyy herkästi, kun ulkopuolelta tulee jatkuvaa painetta, että naisen on oltava hoikka, mieluiten todella hoikka. Hoikassa ulkomuodossa ei tietenkään ole mitään vikaa, mutta kaikenlaiset kehot pitäisi hyväksyä. Jokaisella pitäisi olla hyvä olo omassa kehossaan, vaikkei se täyttäisi mallimittoja eikä ketään ainakaan saisi sheimata kehostaan.

      Se on selvä, että jossain vaiheessa ylipaino alkaa olla terveydelle vaarallista ja kehostaan kannattaa pitää huolta. Minulla on itseni huoltoprojekti meneillään eli yritän ujuttaa arkeeni koko ajan enemmän sellaista, mikä tukee kokonaisvaltaista hyvinvointiani. Siihen kuuluu liikuntaa, lepoa, aikaa rakkaiden ihmisten kanssa, unen parantamista jne. Teen asioita pikkuhiljaa, sillä olen kärsinyt pitkäaikaisesta stressistä ja sen vaikutuksista jo pidempään, niin en odota asioiden korjautuvan viikossa.

      • Olet ollut todella hoikka.😦

        Paras tulos tulee kun pikkuhiljaa lisää elämäänsä kaikkea mistä tulee hyvä olo. Se on myös tosi tärkeätä, että on elämässään rakkaita ihmisiä. Sekin on hyvä jos malttaa, eikä ajattele että kaikki korjaantuu samantien.🙂


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Olet ollut todella hoikka.😦

        Paras tulos tulee kun pikkuhiljaa lisää elämäänsä kaikkea mistä tulee hyvä olo. Se on myös tosi tärkeätä, että on elämässään rakkaita ihmisiä. Sekin on hyvä jos malttaa, eikä ajattele että kaikki korjaantuu samantien.🙂

        Kärsin jonkinasteisesta syömishäiriöstä nuorempana. Muistan, miten tuolloin pukeuduin ainoastaan ylisuuriin, pepun peittäviin paitoihin, jotta piilottaisin "lihavuuteni". Onneksi tuo on taaksejäänyttä elämää ja vaikken tänä päivänäkään ole ulkoisesti tyytyväinen kehooni, arvostan sitä aivan eri tavalla ja pidän siitä, mitä kehoni minulle mahdollistaa.

        Hiljaa hyvä tulee, ainakin elämänmuutosasioissa 😊 Kyse ei ole tosin varsinaisesta elämänmuutoksesta, olen aina elänyt kohtuullisen terveellisesti (en polta, juon harvoin, olen aina urheillut jne) mutta haluan siirtää painopistettä stressin vaikutuksista elämästä nauttimisen puolelle ja sen myötä tukea omaa hyvinvointiani.


      • Aletheias kirjoitti:

        Kärsin jonkinasteisesta syömishäiriöstä nuorempana. Muistan, miten tuolloin pukeuduin ainoastaan ylisuuriin, pepun peittäviin paitoihin, jotta piilottaisin "lihavuuteni". Onneksi tuo on taaksejäänyttä elämää ja vaikken tänä päivänäkään ole ulkoisesti tyytyväinen kehooni, arvostan sitä aivan eri tavalla ja pidän siitä, mitä kehoni minulle mahdollistaa.

        Hiljaa hyvä tulee, ainakin elämänmuutosasioissa 😊 Kyse ei ole tosin varsinaisesta elämänmuutoksesta, olen aina elänyt kohtuullisen terveellisesti (en polta, juon harvoin, olen aina urheillut jne) mutta haluan siirtää painopistettä stressin vaikutuksista elämästä nauttimisen puolelle ja sen myötä tukea omaa hyvinvointiani.

        Kyllä minäkin varmasti jollain lailla olin kehostani epävarma. Tosiaan pukeuduin pitkän aikaa löysiin vaatteisiin ja minua luultiin jopa pojaksi😁

        Se, että omaa tämän mallisen kropan, kun kaikki ylimääräinen menee keskivartaloon.
        Pienimmillään painoin n.32v.48kg. Olin siis todella pieni ja silloin jopa sukulaiset marmatti, eikö tuo nyt ole jo vähän liikaa.. tällöin olin kyllä 10-viikon dietillä. Urheilin jopa vähemmän, kuin normaalisti, mutta kun ruokavalio oli puhtaampaa. Niin se näkyi jo heti olemuksessa. Eli normaalisti syön sitten hitusen epäterveellisemmin🤔😅

        Raskaudet kun muuttaa myös kehoa. (n.4-vuoden sisällä 3 raskautta) Niin juurikin viimeisimmän lapsen kohdalla iho ei enää palautunutkaan samalla tavalla. Minulle jäi omasta mielestäni kauheat selkämakkarat😂 jos sitä löysää ihoa olisi enemmän tossa etupuolessa, niin se ei ehkä niin häiritsisi itseäni.. mutta nää on näitä huonon päivän pohdintoja. Olen siis paljon enemmän sinut itseni kanssa kuin ehkä aiemmin.

        Minäkään en polta, suht maltillinen juoma kulttuuri ollut melkein aina… mikä on kyllä tässä viime kuukausina ottanut roiman askeleen negatiiviseen suuntaan. Tai, niin mä sen näen.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Kyllä minäkin varmasti jollain lailla olin kehostani epävarma. Tosiaan pukeuduin pitkän aikaa löysiin vaatteisiin ja minua luultiin jopa pojaksi😁

        Se, että omaa tämän mallisen kropan, kun kaikki ylimääräinen menee keskivartaloon.
        Pienimmillään painoin n.32v.48kg. Olin siis todella pieni ja silloin jopa sukulaiset marmatti, eikö tuo nyt ole jo vähän liikaa.. tällöin olin kyllä 10-viikon dietillä. Urheilin jopa vähemmän, kuin normaalisti, mutta kun ruokavalio oli puhtaampaa. Niin se näkyi jo heti olemuksessa. Eli normaalisti syön sitten hitusen epäterveellisemmin🤔😅

        Raskaudet kun muuttaa myös kehoa. (n.4-vuoden sisällä 3 raskautta) Niin juurikin viimeisimmän lapsen kohdalla iho ei enää palautunutkaan samalla tavalla. Minulle jäi omasta mielestäni kauheat selkämakkarat😂 jos sitä löysää ihoa olisi enemmän tossa etupuolessa, niin se ei ehkä niin häiritsisi itseäni.. mutta nää on näitä huonon päivän pohdintoja. Olen siis paljon enemmän sinut itseni kanssa kuin ehkä aiemmin.

        Minäkään en polta, suht maltillinen juoma kulttuuri ollut melkein aina… mikä on kyllä tässä viime kuukausina ottanut roiman askeleen negatiiviseen suuntaan. Tai, niin mä sen näen.

        Kuinka pitkä olet jos painoit vain 48 kg?😳


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka pitkä olet jos painoit vain 48 kg?😳

        No siis mähän oon vaan tälläinen 160cm. Tappi🤣


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Kyllä minäkin varmasti jollain lailla olin kehostani epävarma. Tosiaan pukeuduin pitkän aikaa löysiin vaatteisiin ja minua luultiin jopa pojaksi😁

        Se, että omaa tämän mallisen kropan, kun kaikki ylimääräinen menee keskivartaloon.
        Pienimmillään painoin n.32v.48kg. Olin siis todella pieni ja silloin jopa sukulaiset marmatti, eikö tuo nyt ole jo vähän liikaa.. tällöin olin kyllä 10-viikon dietillä. Urheilin jopa vähemmän, kuin normaalisti, mutta kun ruokavalio oli puhtaampaa. Niin se näkyi jo heti olemuksessa. Eli normaalisti syön sitten hitusen epäterveellisemmin🤔😅

        Raskaudet kun muuttaa myös kehoa. (n.4-vuoden sisällä 3 raskautta) Niin juurikin viimeisimmän lapsen kohdalla iho ei enää palautunutkaan samalla tavalla. Minulle jäi omasta mielestäni kauheat selkämakkarat😂 jos sitä löysää ihoa olisi enemmän tossa etupuolessa, niin se ei ehkä niin häiritsisi itseäni.. mutta nää on näitä huonon päivän pohdintoja. Olen siis paljon enemmän sinut itseni kanssa kuin ehkä aiemmin.

        Minäkään en polta, suht maltillinen juoma kulttuuri ollut melkein aina… mikä on kyllä tässä viime kuukausina ottanut roiman askeleen negatiiviseen suuntaan. Tai, niin mä sen näen.

        Minä olen vartalotyypiltäni x-mallia, herkimmin kiloja kertyy lanteille ja reisiin, vaikka nyt on mielestäni kertynyt liikaa kaikkialle 😄

        Olet ollut kyllä todella hoikassa kunnossa. Ruokavaliolla on tosiaan suurin merkitys painoon, vaikka itsellä tuppaakin olemaan niin, että kun urheilen paljon, niin syön automaattisesti vähemmän ja terveellisemmin. Kun en liiku, tunnen oloni väsyneeksi ja tekee mieli syödä vain jotain roskaruokaa eli minulle toimii kaikista parhaiten se, kun vain pistän itseni liikkumaan ja ruokavalio korjaantuu vähän kuin siinä sivussa.

        Raskaudet muuttavat kehoa väistämättä jollain tavalla. Aniharva nainen voi sanoa, ettei raskaudesta jäänyt minkäänlaista jälkeä. Lapsen kantaminen ja synnyttäminen ovat naisen keholle isoja tapahtumia, vaikka luonto on kaiken hienosti suunnitellutkin, mutta monenlaista merkkiä naisen kehoon silti jää. Mielestäni merkit raskaudesta ovat kauniita, vaikka ymmärrän kyllä naisena myös sen, miksi ne saattavat aiheuttaa epävarmuuden tuntemuksia. Kehosi on kuitenkin mahdollistanut sinulle sen, että saat olla kolmen ihanan lapsen äiti 😊 Sen rinnalla löysä iho, raskausarvet yms ovat melko merkityksettömiä. Olet takuulla kaunis niin keholtasi kuin kasvoiltasikin, vaikka huonoina päivinä ei siltä tunnukaan.

        Omia juomatapojaan kannattaa tarkkailla niin, että tiedostaa jos alkaa mennä tavalla tai toisella överiksi. Itse suhtaudun alkoholiin hyvin neutraalisti. Juon silloin, kun huvittaa, mutta en juurikaan ajattele alkoholia. Ostan aniharvoin alkoholia kotiin eli lähes aina alkoholin nauttiminen liittyy sosiaalisiin tilanteisiin. Saatan tavata ystäviä terassilla, menen ystävän kanssa viinilasilliselle, kokoonnumme ystävien kesken viettämään iltaa jonkun mökille, jossa nautimme kuoharia ruoan kanssa ja saunasiiderit jne. Voin myös olla juomatta yhtään mitään, sillä olen aika usein liikenteessä autolla. Joskus menee kuukausia, etten ota yhtään, kesällä taas saatan olla vaikka neljä kertaa kahden viikon aikana jossain, ja otan yhden tai kaksi juomaa illassa. Voisin lopettaa alkoholin naittimisen vaikka kokonaan, mutta koska koen, ettei alkoholi vaikuta elämääni millään muotoa negatiivisesti, niin en näe sille tarvetta. Tai no tuo oli aika paljon sanottu, punkkua ehkä tulisi liian ikävä 😄


      • Aletheias kirjoitti:

        Minä olen vartalotyypiltäni x-mallia, herkimmin kiloja kertyy lanteille ja reisiin, vaikka nyt on mielestäni kertynyt liikaa kaikkialle 😄

        Olet ollut kyllä todella hoikassa kunnossa. Ruokavaliolla on tosiaan suurin merkitys painoon, vaikka itsellä tuppaakin olemaan niin, että kun urheilen paljon, niin syön automaattisesti vähemmän ja terveellisemmin. Kun en liiku, tunnen oloni väsyneeksi ja tekee mieli syödä vain jotain roskaruokaa eli minulle toimii kaikista parhaiten se, kun vain pistän itseni liikkumaan ja ruokavalio korjaantuu vähän kuin siinä sivussa.

        Raskaudet muuttavat kehoa väistämättä jollain tavalla. Aniharva nainen voi sanoa, ettei raskaudesta jäänyt minkäänlaista jälkeä. Lapsen kantaminen ja synnyttäminen ovat naisen keholle isoja tapahtumia, vaikka luonto on kaiken hienosti suunnitellutkin, mutta monenlaista merkkiä naisen kehoon silti jää. Mielestäni merkit raskaudesta ovat kauniita, vaikka ymmärrän kyllä naisena myös sen, miksi ne saattavat aiheuttaa epävarmuuden tuntemuksia. Kehosi on kuitenkin mahdollistanut sinulle sen, että saat olla kolmen ihanan lapsen äiti 😊 Sen rinnalla löysä iho, raskausarvet yms ovat melko merkityksettömiä. Olet takuulla kaunis niin keholtasi kuin kasvoiltasikin, vaikka huonoina päivinä ei siltä tunnukaan.

        Omia juomatapojaan kannattaa tarkkailla niin, että tiedostaa jos alkaa mennä tavalla tai toisella överiksi. Itse suhtaudun alkoholiin hyvin neutraalisti. Juon silloin, kun huvittaa, mutta en juurikaan ajattele alkoholia. Ostan aniharvoin alkoholia kotiin eli lähes aina alkoholin nauttiminen liittyy sosiaalisiin tilanteisiin. Saatan tavata ystäviä terassilla, menen ystävän kanssa viinilasilliselle, kokoonnumme ystävien kesken viettämään iltaa jonkun mökille, jossa nautimme kuoharia ruoan kanssa ja saunasiiderit jne. Voin myös olla juomatta yhtään mitään, sillä olen aika usein liikenteessä autolla. Joskus menee kuukausia, etten ota yhtään, kesällä taas saatan olla vaikka neljä kertaa kahden viikon aikana jossain, ja otan yhden tai kaksi juomaa illassa. Voisin lopettaa alkoholin naittimisen vaikka kokonaan, mutta koska koen, ettei alkoholi vaikuta elämääni millään muotoa negatiivisesti, niin en näe sille tarvetta. Tai no tuo oli aika paljon sanottu, punkkua ehkä tulisi liian ikävä 😄

        Tuossa dietillä ollessa tuli syötyä paljon verrattuna siihen mitä normaalisti syön. Tai siis minulla tuppaa tuo syöminen vähän unohtua, niin siinä kun söi säännöllisesti 5 kertaa päivässä. Niin tuli kumminkin syötyä enemmän. Mutta terveellisemmin. Tulee siis herkästi syötyä enemmän hiilareita mitä oikeasti tarvitsisi.

        Olen kyllä kiitollinen, että sain lapsia. Niin ja että kroppani kesti. 🤗 hyvin siis kestää myös nämä venytykset. Paikoista puhumattakaan😂

        Oikeastaan jos ihan rehellisiä ollaan, niin ennen, kun jäin sairaslomalle.. silmissäni vilisi mielikuvat exäni juomassa. Hän oli kova viikko/viikonloppu tissuttelija. Rupesin huomaamaan itsestäni, että ei nyt minulla on joka päivä mielessä se, että haluan nollata pääni tästä kaikesta. Minä olin meistä se joka ei tarvinnut/halunnut vetää viikonloppu kännejä. Vaan olen pärjännyt hyvin ilmankin. Noh tosiaan tämä oli todella hyvä oivallus, että jos en tosiaan tee tämänhetkiselle elämälleni parannusta, niin pian olen alkoholisti joka ei nyt ainakaan pysty huolehtimaan jälkikasvustaan. Minulla on siis ainakin suvussa taipumusta alkoholismiin. Isäni oli viikonloppu juoppo. Vaarini täysin alkoholisoitunut. Enkä minä ikinä ole kuppiin sylkenyt. Olen vaan ehkä jopa jollain lailla kontrolloinut juomista, etten joisi usein. Huomaan itsestäni sen jos juon usein, niin se jää vähän niinkuin päälle. Mutta nyt näin sairaslomalla hermot eivät ole olleet niin kovilla. Että nämä mielikuvat olisivat tulleet mieleen.

        Mutta siis tätä mitä nyt koen, en toivoisi edes pahimmalle vihamiehelle..😔 niin monen ihmisen elämä ”pilalla” yhden impulsiivisen teon takia.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Tuossa dietillä ollessa tuli syötyä paljon verrattuna siihen mitä normaalisti syön. Tai siis minulla tuppaa tuo syöminen vähän unohtua, niin siinä kun söi säännöllisesti 5 kertaa päivässä. Niin tuli kumminkin syötyä enemmän. Mutta terveellisemmin. Tulee siis herkästi syötyä enemmän hiilareita mitä oikeasti tarvitsisi.

        Olen kyllä kiitollinen, että sain lapsia. Niin ja että kroppani kesti. 🤗 hyvin siis kestää myös nämä venytykset. Paikoista puhumattakaan😂

        Oikeastaan jos ihan rehellisiä ollaan, niin ennen, kun jäin sairaslomalle.. silmissäni vilisi mielikuvat exäni juomassa. Hän oli kova viikko/viikonloppu tissuttelija. Rupesin huomaamaan itsestäni, että ei nyt minulla on joka päivä mielessä se, että haluan nollata pääni tästä kaikesta. Minä olin meistä se joka ei tarvinnut/halunnut vetää viikonloppu kännejä. Vaan olen pärjännyt hyvin ilmankin. Noh tosiaan tämä oli todella hyvä oivallus, että jos en tosiaan tee tämänhetkiselle elämälleni parannusta, niin pian olen alkoholisti joka ei nyt ainakaan pysty huolehtimaan jälkikasvustaan. Minulla on siis ainakin suvussa taipumusta alkoholismiin. Isäni oli viikonloppu juoppo. Vaarini täysin alkoholisoitunut. Enkä minä ikinä ole kuppiin sylkenyt. Olen vaan ehkä jopa jollain lailla kontrolloinut juomista, etten joisi usein. Huomaan itsestäni sen jos juon usein, niin se jää vähän niinkuin päälle. Mutta nyt näin sairaslomalla hermot eivät ole olleet niin kovilla. Että nämä mielikuvat olisivat tulleet mieleen.

        Mutta siis tätä mitä nyt koen, en toivoisi edes pahimmalle vihamiehelle..😔 niin monen ihmisen elämä ”pilalla” yhden impulsiivisen teon takia.

        Usein saattaa yllättää se, miten paljon sitä oikeasti voikaan syödä, kun syö oikeita asioita. Laihduttamisen tai ylipäätään terveellisen syömisen ei tarvitse olla kituuttamista, mutta se vain vaatii hieman vaivaa suunnitella syömisiään niin, ettei sorru helppoihin pikaratkaisuihin, jotka usein ovat hiilaripitoisia ja runsaskalorisia.

        Tuo on todella arvokas oivallus, että olet itse ymmärtänyt, mitä roolia alkoholi elämässäsi näyttelee. Jos huomaa juuri tuollaisia ajatuksia, että kokee juomisen ratkaisuna stressin nollaamiseen tai tunteiden käsittelyyn, niin se on merkki siitä, että omia juomatapojaan kannattaa miettiä. Lapsesi todella tarvitsevat sinut hyvinvoivana ja terveenä, jotta voit huolehtia heistä täysipainoisena aikuisena. Perimä vaikuttaa kyllä alttiuteen sairastua alkoholismiin, mutta sinun ei tarvitse jatkaa sukusi perinteitä vaan voit päättää toimia toisin kuin isäsi ja isoisäsi. Kuulostaa siltä, että olet jo tehnyt fiksuja päätöksiä elämäsi ja hyvinvointisi suhteen, joten takuulla pystyt pitämään myös juomisen kohtuudessa 😊


      • Aletheias kirjoitti:

        Usein saattaa yllättää se, miten paljon sitä oikeasti voikaan syödä, kun syö oikeita asioita. Laihduttamisen tai ylipäätään terveellisen syömisen ei tarvitse olla kituuttamista, mutta se vain vaatii hieman vaivaa suunnitella syömisiään niin, ettei sorru helppoihin pikaratkaisuihin, jotka usein ovat hiilaripitoisia ja runsaskalorisia.

        Tuo on todella arvokas oivallus, että olet itse ymmärtänyt, mitä roolia alkoholi elämässäsi näyttelee. Jos huomaa juuri tuollaisia ajatuksia, että kokee juomisen ratkaisuna stressin nollaamiseen tai tunteiden käsittelyyn, niin se on merkki siitä, että omia juomatapojaan kannattaa miettiä. Lapsesi todella tarvitsevat sinut hyvinvoivana ja terveenä, jotta voit huolehtia heistä täysipainoisena aikuisena. Perimä vaikuttaa kyllä alttiuteen sairastua alkoholismiin, mutta sinun ei tarvitse jatkaa sukusi perinteitä vaan voit päättää toimia toisin kuin isäsi ja isoisäsi. Kuulostaa siltä, että olet jo tehnyt fiksuja päätöksiä elämäsi ja hyvinvointisi suhteen, joten takuulla pystyt pitämään myös juomisen kohtuudessa 😊

        Juurikin luulen että sukulaiset ajattelivat että kituutan itseäni. Vaikka oikeasti söin enemmän kuin aikaisemmin. Mielestäni se oli myös ärsyttävää, kun sitten sitä muodonmuutosta arvosteltiin. On se vaan jännä.. joko oot liian iso tai liian pieni. Tämä ei siis päde pelkästään itseeni, mutta noin niinkuin yleisesti.

        Olen tässä kesän aikana tutustunut erilaisiin itseni ”herättäjiin.” Olen kyllä todella kiitollinen heille. Ovat auttaneet avaamaan silmäni. Näin ollen on ollut huomattavasti helpompi hakea apua ja saada myös sitä..

        Hyviä öitä🤗


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Juurikin luulen että sukulaiset ajattelivat että kituutan itseäni. Vaikka oikeasti söin enemmän kuin aikaisemmin. Mielestäni se oli myös ärsyttävää, kun sitten sitä muodonmuutosta arvosteltiin. On se vaan jännä.. joko oot liian iso tai liian pieni. Tämä ei siis päde pelkästään itseeni, mutta noin niinkuin yleisesti.

        Olen tässä kesän aikana tutustunut erilaisiin itseni ”herättäjiin.” Olen kyllä todella kiitollinen heille. Ovat auttaneet avaamaan silmäni. Näin ollen on ollut huomattavasti helpompi hakea apua ja saada myös sitä..

        Hyviä öitä🤗

        Kenenkään kehoa ei tarvitsisi arvostella millään tavalla. Silloin on hyvä, kun itse tuntee olonsa hyväksi omassa kehossaan ja on terve. Muilla ei silloin pitäisi olla siihen nokan kopauttamista.

        Mahtavaa, että olet löytänyt tuollaisia ihmisiä elämääsi 😊 Sellaisia ihmisiä, joiden kanssa pystyy aidosti keskustelemaan asioista niiden oikeilla nimillä, ei voi koskaan olla elämässä liikaa.

        Taidan itsekin kohta purjehtia höyhensaarille. Hyvää yötä 😊


      • Aletheias kirjoitti:

        Kenenkään kehoa ei tarvitsisi arvostella millään tavalla. Silloin on hyvä, kun itse tuntee olonsa hyväksi omassa kehossaan ja on terve. Muilla ei silloin pitäisi olla siihen nokan kopauttamista.

        Mahtavaa, että olet löytänyt tuollaisia ihmisiä elämääsi 😊 Sellaisia ihmisiä, joiden kanssa pystyy aidosti keskustelemaan asioista niiden oikeilla nimillä, ei voi koskaan olla elämässä liikaa.

        Taidan itsekin kohta purjehtia höyhensaarille. Hyvää yötä 😊

        Juurikin näin..

        Joskus on helpompi puhua täysin ulkopuolisille. He saattavat sanoa suoraan, mitä kuulevat.. liian tuttu ei ehkä uskalla sanoa. Mutta näin on nyt tosi hyvä🤗

        Kiitos, rupattelu hetkistä. Olet iloinen ja lämmin, niin ja myös tosi hauska. Siis mitä palstalta olen lukenut🤭 itse siis jos voi sanoa rakstan kaikkea pikkutuhmaa. Kaksimielisyyttä.🤪😂 olen siis sitä mieltä, että muutkin naisoletetut voisivat heittäytyä vähän villeiksi.. välillä saa nauraa oikein kippurassa.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Juurikin näin..

        Joskus on helpompi puhua täysin ulkopuolisille. He saattavat sanoa suoraan, mitä kuulevat.. liian tuttu ei ehkä uskalla sanoa. Mutta näin on nyt tosi hyvä🤗

        Kiitos, rupattelu hetkistä. Olet iloinen ja lämmin, niin ja myös tosi hauska. Siis mitä palstalta olen lukenut🤭 itse siis jos voi sanoa rakstan kaikkea pikkutuhmaa. Kaksimielisyyttä.🤪😂 olen siis sitä mieltä, että muutkin naisoletetut voisivat heittäytyä vähän villeiksi.. välillä saa nauraa oikein kippurassa.

        Se on totta, että joskus on helpompi avautua vähän vieraammalle. Läheinen ihminen ei aina välittämättä osaa suhtautua asioihin täysin objektiivisesti. Se ei tietenkään ole huono asia yleensä, että tuttu tuntee ja tietää sinut, mutta toisinaan voi olla helpompaa avautua muille, kun vieraammalla ei ole mitään ennakkoajatuksia tms.

        Kiitos itsellesi, kanssasi on todella mukava rupatella 🥰 Vaikutat todella kivalta ja empaattiselta ihmiseltä, ja osaat ihailtavan avoimesti kertoa tuntemuksistasi ja kokemuksistasi. Ja mitä tuohon kaksimielisyyteen tulee, niin mielestäni joskus voi todellakin heittäytyä vähän villimmäksi 😄


      • Aletheias kirjoitti:

        Se on totta, että joskus on helpompi avautua vähän vieraammalle. Läheinen ihminen ei aina välittämättä osaa suhtautua asioihin täysin objektiivisesti. Se ei tietenkään ole huono asia yleensä, että tuttu tuntee ja tietää sinut, mutta toisinaan voi olla helpompaa avautua muille, kun vieraammalla ei ole mitään ennakkoajatuksia tms.

        Kiitos itsellesi, kanssasi on todella mukava rupatella 🥰 Vaikutat todella kivalta ja empaattiselta ihmiseltä, ja osaat ihailtavan avoimesti kertoa tuntemuksistasi ja kokemuksistasi. Ja mitä tuohon kaksimielisyyteen tulee, niin mielestäni joskus voi todellakin heittäytyä vähän villimmäksi 😄

        🥰

        Mä vaan oon tälläinen, välillä tuntuu kuin olisin pikkutyttö rupattelemassa muiden aikuisten kanssa. 😁 Varsinkin teillä nais oletetuilla on niin ihanasti hallussa tuo kirjakieli.😍 Itse keskustelen tyyliin you you Chicago 🤣 🤪 joskus tulee vilkaistua omia tekstejään ja katselee, mitäköhän mahdoin tarkoittaa tuolla. Ei aina ihan saa selvää edes omista höpinöistään..😂😂 sori oon taas vähän väsynyt..


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        🥰

        Mä vaan oon tälläinen, välillä tuntuu kuin olisin pikkutyttö rupattelemassa muiden aikuisten kanssa. 😁 Varsinkin teillä nais oletetuilla on niin ihanasti hallussa tuo kirjakieli.😍 Itse keskustelen tyyliin you you Chicago 🤣 🤪 joskus tulee vilkaistua omia tekstejään ja katselee, mitäköhän mahdoin tarkoittaa tuolla. Ei aina ihan saa selvää edes omista höpinöistään..😂😂 sori oon taas vähän väsynyt..

        Olet juuri hyvä omana itsenäsi 🥰

        Älä mistään kirjakielestä murehdi, oikein mallikkaastihan se taipuu 😊 Itselläkin saattaa päästä näppikseltä välillä jos jonkinlaista tekstiä eikä takuulla kieliopillisesti oikeanlaista, mutta en jaksa välittää niin paljoa siitä. Joudun töissä miettimään tekstejä ja niiden sisältöjä paljon, kun teen paljon kaikenlaisia projektikuvauksia, ohjeistuksia, yhteenvetoja, esityksiä jne, joissa joutuu katsomaan tarkasti, että kieli on ymmärrettävää, niin vapaa-ajalla en enää jaksa niin välittää. Yritän silti olla vähintään ymmärrettävä 😄

        Toivottavasti olet päässyt lepäilemään ja tänään on ollut vähemmän väsymystä. Itsellä alkoi nyt pieni syysloma ja aion nukkua aamulla niin pitkään, kuin vain unta riittää 🤗


      • Aletheias kirjoitti:

        Olet juuri hyvä omana itsenäsi 🥰

        Älä mistään kirjakielestä murehdi, oikein mallikkaastihan se taipuu 😊 Itselläkin saattaa päästä näppikseltä välillä jos jonkinlaista tekstiä eikä takuulla kieliopillisesti oikeanlaista, mutta en jaksa välittää niin paljoa siitä. Joudun töissä miettimään tekstejä ja niiden sisältöjä paljon, kun teen paljon kaikenlaisia projektikuvauksia, ohjeistuksia, yhteenvetoja, esityksiä jne, joissa joutuu katsomaan tarkasti, että kieli on ymmärrettävää, niin vapaa-ajalla en enää jaksa niin välittää. Yritän silti olla vähintään ymmärrettävä 😄

        Toivottavasti olet päässyt lepäilemään ja tänään on ollut vähemmän väsymystä. Itsellä alkoi nyt pieni syysloma ja aion nukkua aamulla niin pitkään, kuin vain unta riittää 🤗

        Omat haasteet tähän tuo minun lukihäiriöni. Täälläkin olisi mukavampi keskustella enemmän. Toki nyt on muutenkin haastetta tuon jaksamisen keskittymisen suhteen. Ettei oikein jaksa kirjoitella. Mutta kirjoittele niin paljon tai vähän kuin jaksan.

        Nuo helpottaa ihan pirusti sitä että kirjoituksesta saa selvää. Hyvin ilmaiset itseäsi☺️

        Lapset ovat olleet lomaviikon kotona. Eli vähän haastavampaa tämä lepääminen. Mutta muuten kyllä paremmin olen nukkunut.

        Kivaa minilomaa sulle😊


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Omat haasteet tähän tuo minun lukihäiriöni. Täälläkin olisi mukavampi keskustella enemmän. Toki nyt on muutenkin haastetta tuon jaksamisen keskittymisen suhteen. Ettei oikein jaksa kirjoitella. Mutta kirjoittele niin paljon tai vähän kuin jaksan.

        Nuo helpottaa ihan pirusti sitä että kirjoituksesta saa selvää. Hyvin ilmaiset itseäsi☺️

        Lapset ovat olleet lomaviikon kotona. Eli vähän haastavampaa tämä lepääminen. Mutta muuten kyllä paremmin olen nukkunut.

        Kivaa minilomaa sulle😊

        Lukihäiriötäsi ei kyllä huomaa lainkaan. Lukihäiriö tuo omat haasteensa kirjalliseen ilmaisuun, mutta moni pärjää sen kanssa ihan uskomattoman hienosti. Ei voi kuin hattua nostaa monille lukihäiriön kanssa eläville, kun eivät ole antaneet sen lannistaa 👏

        Ehdottomasti oma jaksaminen täytyy aina asettaa etusijalle. Tänne kirjoittelun pitäisi olla hauskaa tai muutoin antoisaa puuhaa, josta jää positiivinen fiilis. Jos tuntuu siltä, ettei jaksa kirjoitella syystä tai toisesta, niin silloin kannattaa kuunnella itseään ja tehdä, miten itsestä parhaalta tuntuu.

        Lomailu lasten kanssa on parhaimmillaan ihanaa ja mielettömän hauskaa, mutta jos omat voimavarat ovat vähissä, niin silloin lomailu ei oikein levosta mene. Eritoten pienten lasten kanssa on koko ajan oltava valppaana ja herkillä lasten toiveille. Eritoten yksin ollessa sellaista hengähdysaikaa ei meinaa jäädä. Olisikin todella tärkeää, että saisit riittävästi aikaa myös itsellesi ja pääsisit aidosti lepäämään. Toivottavasti olet kuitenkin saanut edes nukuttua hyvin 🤗

        Kiitos, meillä oli mukava miniloma, vaikka jopa teinien kanssa välillä meinaa lepääminen olla hakusessa 😄


      • Aletheias kirjoitti:

        Lukihäiriötäsi ei kyllä huomaa lainkaan. Lukihäiriö tuo omat haasteensa kirjalliseen ilmaisuun, mutta moni pärjää sen kanssa ihan uskomattoman hienosti. Ei voi kuin hattua nostaa monille lukihäiriön kanssa eläville, kun eivät ole antaneet sen lannistaa 👏

        Ehdottomasti oma jaksaminen täytyy aina asettaa etusijalle. Tänne kirjoittelun pitäisi olla hauskaa tai muutoin antoisaa puuhaa, josta jää positiivinen fiilis. Jos tuntuu siltä, ettei jaksa kirjoitella syystä tai toisesta, niin silloin kannattaa kuunnella itseään ja tehdä, miten itsestä parhaalta tuntuu.

        Lomailu lasten kanssa on parhaimmillaan ihanaa ja mielettömän hauskaa, mutta jos omat voimavarat ovat vähissä, niin silloin lomailu ei oikein levosta mene. Eritoten pienten lasten kanssa on koko ajan oltava valppaana ja herkillä lasten toiveille. Eritoten yksin ollessa sellaista hengähdysaikaa ei meinaa jäädä. Olisikin todella tärkeää, että saisit riittävästi aikaa myös itsellesi ja pääsisit aidosti lepäämään. Toivottavasti olet kuitenkin saanut edes nukuttua hyvin 🤗

        Kiitos, meillä oli mukava miniloma, vaikka jopa teinien kanssa välillä meinaa lepääminen olla hakusessa 😄

        Tiedän, että lukihäiriössä on monenlaisia vaikeusasteita.. tai siis että toisilla on vaikeampaa kirjoittaa. Itsellä on lähinnä sanat vähän hukassa😄 tai että luen joskus väärin tai en ymmärrä mitä tuo tuolla kirjoituksellaan tarkoitti.

        Juurikin näin enemmän positiivista kuin että veisi vaan voimavaroja.

        Nyt on vähän tuo oman nukkumarytmi venynyt, turhan myöhäiseksi. Pitänee ottaa itseä niskasta kiinni.😉

        Mitä kivaa keksitte teinin kanssa? Me käytiin tänään pojan koulukaverilla..


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Tiedän, että lukihäiriössä on monenlaisia vaikeusasteita.. tai siis että toisilla on vaikeampaa kirjoittaa. Itsellä on lähinnä sanat vähän hukassa😄 tai että luen joskus väärin tai en ymmärrä mitä tuo tuolla kirjoituksellaan tarkoitti.

        Juurikin näin enemmän positiivista kuin että veisi vaan voimavaroja.

        Nyt on vähän tuo oman nukkumarytmi venynyt, turhan myöhäiseksi. Pitänee ottaa itseä niskasta kiinni.😉

        Mitä kivaa keksitte teinin kanssa? Me käytiin tänään pojan koulukaverilla..

        Lukihäiriöitä on tosiaan monen tasoisia. Onneksi nykyään tunnistetaan lukihäiriöt paremmin ja se osataan ottaa kouluissa paremmin huomioon, niin opiskelut eivät jää lukihäiriöstä kiinni.

        Itsellä samoin unirytmi vähän hukassa, kun nyt on tullut valvottua normaalia myöhempään. Meillä oli siskoni perhe kylässä ja oltiin teinien kanssa risteilemässä, kiertelemässä kaupunkia, teinit piti meille tietokilpailuja yms. Ei mitään sen ihmeempää siis, mutta ihanaa oli nähdä taas rakkaita, kun asumme aika kaukana toisistamme siskoni kanssa ❤️


      • Aletheias kirjoitti:

        Lukihäiriöitä on tosiaan monen tasoisia. Onneksi nykyään tunnistetaan lukihäiriöt paremmin ja se osataan ottaa kouluissa paremmin huomioon, niin opiskelut eivät jää lukihäiriöstä kiinni.

        Itsellä samoin unirytmi vähän hukassa, kun nyt on tullut valvottua normaalia myöhempään. Meillä oli siskoni perhe kylässä ja oltiin teinien kanssa risteilemässä, kiertelemässä kaupunkia, teinit piti meille tietokilpailuja yms. Ei mitään sen ihmeempää siis, mutta ihanaa oli nähdä taas rakkaita, kun asumme aika kaukana toisistamme siskoni kanssa ❤️

        Opiskelu on ainakin haasteellisempaa. Lukeminen ja kirjoittaminen väsyttää aivoja vähän eri tavalla. Niin ja onneksi tosiaan puututaan jo aikaisessa vaiheessa. Silloin kun itse aloitin koulun, muut vaan meni eteenpäin sivu kerrallaan. Minä en oppinut siinä tahdissa, niin koulukiusaaminen alkoi jo ekalla luokalla. :/

        Sinullahan on ollut mukava miniloma🥰🤗 paljon kivaa tekemistä. Ovatko lapset suht samaa ikää?


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Opiskelu on ainakin haasteellisempaa. Lukeminen ja kirjoittaminen väsyttää aivoja vähän eri tavalla. Niin ja onneksi tosiaan puututaan jo aikaisessa vaiheessa. Silloin kun itse aloitin koulun, muut vaan meni eteenpäin sivu kerrallaan. Minä en oppinut siinä tahdissa, niin koulukiusaaminen alkoi jo ekalla luokalla. :/

        Sinullahan on ollut mukava miniloma🥰🤗 paljon kivaa tekemistä. Ovatko lapset suht samaa ikää?

        Opiskelu lukihäiriön kanssa vaatii kyllä normaalia enemmän panostusta. Onneksi nykyään tosiaan huomioidaan paremmin oppilaiden erilaisuus, vaikka takuulla parantamisen varaa olisi edelleen ja liian moni jää vailla tarvitsemaansa tukea.
        Ikävä kuulla, että olet joutunut kokemaan kiusaamista 😕 Lapset osaavat olla valitettavan julmia toisilleen ja kiusaamisen syyksihän riittää ihan mikä tahansa. Aikuisten tehtävä olisi puuttua välittömästi kiusaamiseen ja tehdä sille stoppi. Toivottavasti kohdallasi kiusaaminen ei jatkunut pitkään.

        Oli kyllä mukava miniloma 🥰 Serkukset ovat kaikki kahden vuoden sisään ja kaikki poikia. Ihania tyyppejä jokainen, mutta energiaa löytyy aika tavalla. En tiedä montako painimatsia loman aikana nähtiin, mutta ei sentään mustaa silmää tullut kenellekään 🙈 Eivät siis tosissaan tappele, mutta sellaista ihme painimista ja källien tekemistä koko ajan 🙄


    • Anonyymi

      Unikäsi-supersankari vaanii sänkysi alla ja aina yrittää kurkottaa sinua jos yrität poistua sängystä, piileskelee sängyn alla sormineen, mutta niin voi ehkä varustautua sitä vastaan käymällä vaatteet päällä suihkussakin, Unisormikaan ei silloin uskalla koskea jos olet kuin Kultasormi.

    • Anonyymi

      unikäsi-juttu joo tuo on erittäinkin tehokas uniajatelma... jos ajattelee että sänkysi alla on joku sellainen kammott6ava joku KÄSI joka vaanii, niin voi rauhoittua nukkumaan olemalla vain sängyn päällä silloin, turvassa.

    • On tuo kyllä todella outoa että normaali-ihminen olisi muka jotenkin lihava. Kertoo että ei ole meillä arvot kohdallaan. Perusterve ihminen on kaunis. Ja toki kyllä sairaskin voi olla kaunis. Vertailu ei ole hyvä juttu.

      Kehopositiivisuudesta sanon sen että itselläni on ylipainoa, kuten kuvasta näkyy, enkä loukkaannu, jos siitä joskus ystävällisesti huomautetaan. Koen sellainen enemmän välittämisenä, jos ei sanota rumasti / tahallisen loukkaavasti.

      Minulle ylipainoni ei ole ulkonäkökysymys, eikä se vielä ole mitenkään terveyttäni vienyt, mutta ikää tulee ja olisi hyvä saada vähän alemmaksi tiettyjen mahdollisten riskien vuoksi. Nuorempana oli seerumin testosteronit korkeammalla ja aineenvaihdunta nopeampaa niin painonhallinta oli helpompaa.

      Toin oman kokemukseni tähän siksi että meidän täytyy löytää tässä tasapaino. Ei ole hyvä olla myöskään liian herkkähipiäinen. Esim. terveydenhuollon ammattilaiset huomauttavat ylipainosta kuten myös mm. säännöllisestä tupakoinnista, liiallisesta alkoholinkäytöstä jne. Se kuuluu heidän työhönsä. He tarkoittavat hyvää.

      • Anonyymi

        Suomessa saisi olla samat ilmaiset testohoidot miehille, kuten on Espanjassa?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa saisi olla samat ilmaiset testohoidot miehille, kuten on Espanjassa?

        AV

        En odota että yhteiskunta maksaisi hormoonihoitoja. Minusta on luonnollista että kun ikää tulee tasot madaltuvat.


      • Anonyymi
        jmmikkonen kirjoitti:

        En odota että yhteiskunta maksaisi hormoonihoitoja. Minusta on luonnollista että kun ikää tulee tasot madaltuvat.

        Paitsi kun jos vaihdetaan sukupuolta, silloin yhteiskunnan pitää maksaa hormonit.


      • Kiitos kun toit oman näkemyksesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi kun jos vaihdetaan sukupuolta, silloin yhteiskunnan pitää maksaa hormonit.

        Niistä joutuu itse maksamaan, en nyt muista paljonko. Muttei ne ilmaisia ole.


      • Huitale kirjoitti:

        Niistä joutuu itse maksamaan, en nyt muista paljonko. Muttei ne ilmaisia ole.

        Olikohan se 40% lääkkeen kelakorvaus. Joku mielikuva.


    • Anonyymi

      Nuo olisi ihan hyviä rajoja määritellä lihava nainen. Nykyään kun on epäterveellinen suhtautuminen valloillaan ylipainoon.

    • Anonyymi

      "Kehopositiivisuuden" ei kuitenkaan pidä tarkoittaa syömishäiriöiden vääränlaista "ymmärtämistä". Myös lihavuus on syömishäiriö. Mihinkään painofasismiin ei tietenkään pidä mennä ja todeta, että vain painoindeksit 18 - 25 ovat "sallittuja" ja muu on sairasta, mutta jos painoindeksi on vaikka 35 niin kyse on syömishäiriöisestä ihmisestä. Syömishäriötä pitää hoitaa eikä vain "ymmärtää".

      • Anonyymi

        Samoin valtion pitäisi kustantaa varusmiehille kaksi kertaa (tietenkin vapaaehtoista) seksiä asepalveluksen aikana perusoikeutena. Homma voidaan toteuttaa hankintana joka budjetoidaan sosiaalimenoihin ja käytännössä huutokaupataan ammattilaisten kesken tämä palvelurupeama.

        Tai sitten itseaiheutetut ongelmat maksetaan omasta pussista eikä jokaista asiaa sälytetä yhteiskunnan harteille.


    • Anonyymi

      Niillä kropan muodoilla ei mitään merkitystä jos siellä korvien välissä ole muuta kuin avuttomuus ja läheisriippuvaisuus.

    • Anonyymi

      No on sekin menny jo liiallisuuksin tuloksena on sitten nuoria kakkostyypin diapeetikkoja ja vähän aikaa menee niin nivelrikkoisia nuoria aikuisia kun liikaa massaa pitää kannatella.

      • Ei omaa terveyttään kannata pilata. Mutta tämä on kyllä ihan nykypäivän ongelma.


    • Anonyymi

      Ainoat ei-läskit: Britney, Kate 1997 ja Paris. Muut fäysin tavallisia arkipäivän naisia katukuvassa ja lähikaupoissa.

      • Niin nättiä naisia.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Niin nättiä naisia.

        Normaalipainoisia nuoria naisia, kauniitakin toki, so?


    • Anonyymi

      Kyllä aikaisemmin kai kaikki oli kuitenkin paremmin mitä nyt?
      Naisia taitaa vaivata kaikenlaiset masennukset, useammin mitä menneinä aikoina.

      Raskaana olevista ja imettävistä naisista 6,3 prosenttia käytti masennuslääkkeitä vuonna 2020.

      14 vuotta aikaisemmin, vuonna 1996, määrä oli vain 0,9 prosenttia.

      • Näin se varmasti on. Että ennen ei jaksettu stressata mistään ulkonäköön liittyvistä jutuista.

        Nykyään on enemmän mielenterveys ongelmia erinäisistä syistä.☹️


    • Anonyymi

      Läskit on läskejä ja se on ihan oma syy. Kusessa ollaan siinä vaiheessa kun nämä punkerot alkavat olla keski-ikäisiä.

      • Hei hei ei unohdeta että toisilla on jopa ihan sairauksia. Että se miltä näytät ei aina ole itse aiheutettua.


    • Anonyymi

      Pidä sinä ad ja minä pidän hd:n.

    • Mää olen ensimmäisen kerran yrittänyt laihduttaa ollessani noin 12-vuotias,
      Osasyynä tod.näk. "ikuinen jojolaihduttaja" äitini, joka myös meidän lasten kuullen kommentoi omaa "lihavuuttaan" ja jumppasi ja oli milloin milläkin kaalikeittokuurilla,
      Mut myös tuo 90-2000-luvun alkupuolen laihuusihanne, jos jossain sarjassa mainittiin jonkun naishahmon paino, oli se järkiään nelkytjotain kiloa.. ja joo tuo mainittu Bridget Jones joka oli "lihava" painaessaan vähän yli 60 kiloa. Sinkkuelämää sarjassa taas muistaakseni Miranda liittyi painonvartijoihin karistaakseen raskauskilot ja alkupunnituksessa painoi huikeat 58 kiloa! (Minä painoin tuolloin n. 60 kg..)
      No minä myös olin ikuinen jojolaihduttaja ja paino seilasi alle kolmekymppisenä välillä 67kg(hyikauhialäski)-55kg(edelleen "liian painava"). Kunnes ensimmäisen pitkän parisuhteen päättymisen aikoihin "karppasin" ja paino tippui n. 57kilosta 52 kiloon (lainausmerkit siksi koska en tuolloin syönyt kuin ehkä purkin tai pari tonnikalaa & hieman kasviksia päivässä, samalla kun tein hyvin raskasta siivoustyötä) mutta edelleen mulla oli omasta mielestäni liikaa löysää, varsinkin vatsalla..
      Ja jatkuihan tuo jojoilu sit vielä tuonkin jälkeen,
      Nykyään painan ehkä noin 70kiloa, en ole kyllä pitkään aikaan punninnut itseäni koska tiedän että vaakan lukema alkaa ahdistamaan mua. Tällä hetkellä nyt kuitenki tärkeintä olis saada tuo pääkoppa kuntoon.
      Pukeudun kyl väljiin ja peittäviin vaatteisiin kun en sillä tavalla ole sinut vartaloni kanssa, mut toisaalta tietyissä tilanteissa (suomeksi seksikumppanien nähden) en sitä juurikaan häpeile😃

      • Anonyymi

        Joillain naisilla tuntuu olevan kyllä joskus hankalaa sen oman vartalon kanssa.
        Tuleeko se epävarmuudesta, jonkin tietyntyyppiseen hyväksynnän saamiseksi?

        Tänään yritin saada naisen salille, ei siittä mitään tullut, oli muuta ohjelmaa. Aikataulu taas tiukalla. Jouduin sitten menemään yksin pikaisesti kuntoilemaan. Hänellä olisi aikaa ehken ollut, ei vain kiinnostanut nyt hikoilla minun seurana. Pitää sitä jotenkin turhana hommana. Itsevarma hän on vartalostaan ja muustakin olemuksestaan. Ei ole koskaan ollut hänen juttu tuollainen kuntoilu, muutamia kertoja yhdessä käyty.

        Hänelle on kyllä sama mitä miehet hänestä ajattelevat, samoin se, mitä naiset ajattelevat.
        Tuo voi johtua siitä, ettei pidä enää tiettyjä asioita elämässä tärkeänä. Muut jutut menevät kehotärkeilyn edelle.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joillain naisilla tuntuu olevan kyllä joskus hankalaa sen oman vartalon kanssa.
        Tuleeko se epävarmuudesta, jonkin tietyntyyppiseen hyväksynnän saamiseksi?

        Tänään yritin saada naisen salille, ei siittä mitään tullut, oli muuta ohjelmaa. Aikataulu taas tiukalla. Jouduin sitten menemään yksin pikaisesti kuntoilemaan. Hänellä olisi aikaa ehken ollut, ei vain kiinnostanut nyt hikoilla minun seurana. Pitää sitä jotenkin turhana hommana. Itsevarma hän on vartalostaan ja muustakin olemuksestaan. Ei ole koskaan ollut hänen juttu tuollainen kuntoilu, muutamia kertoja yhdessä käyty.

        Hänelle on kyllä sama mitä miehet hänestä ajattelevat, samoin se, mitä naiset ajattelevat.
        Tuo voi johtua siitä, ettei pidä enää tiettyjä asioita elämässä tärkeänä. Muut jutut menevät kehotärkeilyn edelle.

        AV

        Vaikee sillai sanoa, mut mieleen tuli et ehkei hän sit pidä siitä salilla käymisestä🤔

        Mää en oo itekkään oikeen koskaan perustanut salilla rimpuilusta ku tykkään enempi lenkkeilystä ulkoilmassa ja lihaskunto on aiemmin hoitunut raskaalla ruumiillisella työllä..

        Eikäkai mullakaan sillai enää oo väliä mitä muut minusta ja kropastani aattelee, se pahin kriitikko on kuitenki aina ollu, ja on vieläki minä ite


      • Hui miten nuorena😢 vanhemmilta saa juurikin välillä tosi huonoja malleja. Ei hekään aina ajattele mitä kaikkea kannattaa puhua lasten kuullen.

        Välillä itselläkin on tuossa omassa päässä mörköjä omasta vartalostani. Yritän, ja paremmin kyllä nykyään hyväksyn itseni tälläisenä kuin olen. Enkä tosiaan häpeile vartaloani vieraiden ihmisten edessä. Eikä tuossa touhussa mitä yllä mainitsit hirveästi mieti miltä minä nyt näytän🤭 ei siinä ehdi😂


      • m.wurst kirjoitti:

        Vaikee sillai sanoa, mut mieleen tuli et ehkei hän sit pidä siitä salilla käymisestä🤔

        Mää en oo itekkään oikeen koskaan perustanut salilla rimpuilusta ku tykkään enempi lenkkeilystä ulkoilmassa ja lihaskunto on aiemmin hoitunut raskaalla ruumiillisella työllä..

        Eikäkai mullakaan sillai enää oo väliä mitä muut minusta ja kropastani aattelee, se pahin kriitikko on kuitenki aina ollu, ja on vieläki minä ite

        Vaikka itselläni on salitaustaa, niin ennemmin kyllä liikun ulkona. Että vaikka nyt pikku hiljaa taas käyn salilla. Niin en nyt vielä ole oikein päässyt sinuiksi koko paikan kanssa. Eli ennemmin sitten kävelen juoksumatolla😁 tutustun pikkuhiljaa laitteisiin.. mua jotenkin häiritsee ne muut ihmiset siinä ympärillä. Mutta lihaskunnon takia se on ihan hyvä paikka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joillain naisilla tuntuu olevan kyllä joskus hankalaa sen oman vartalon kanssa.
        Tuleeko se epävarmuudesta, jonkin tietyntyyppiseen hyväksynnän saamiseksi?

        Tänään yritin saada naisen salille, ei siittä mitään tullut, oli muuta ohjelmaa. Aikataulu taas tiukalla. Jouduin sitten menemään yksin pikaisesti kuntoilemaan. Hänellä olisi aikaa ehken ollut, ei vain kiinnostanut nyt hikoilla minun seurana. Pitää sitä jotenkin turhana hommana. Itsevarma hän on vartalostaan ja muustakin olemuksestaan. Ei ole koskaan ollut hänen juttu tuollainen kuntoilu, muutamia kertoja yhdessä käyty.

        Hänelle on kyllä sama mitä miehet hänestä ajattelevat, samoin se, mitä naiset ajattelevat.
        Tuo voi johtua siitä, ettei pidä enää tiettyjä asioita elämässä tärkeänä. Muut jutut menevät kehotärkeilyn edelle.

        AV

        Ei kaikki sovi kaikille. 🤔

        Aiemmin pidin enemmän jumpassa käymisestä missä saan jotenkin paremmin hien pintaan. Kuntosali on kyllä ihan hyvä lihaskunnon kannalta. Mutta jotenkin se ihmis hälinä ja pahimmassa tapauksessa jonottaminen ei oikein houkuta.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Ei kaikki sovi kaikille. 🤔

        Aiemmin pidin enemmän jumpassa käymisestä missä saan jotenkin paremmin hien pintaan. Kuntosali on kyllä ihan hyvä lihaskunnon kannalta. Mutta jotenkin se ihmis hälinä ja pahimmassa tapauksessa jonottaminen ei oikein houkuta.

        Itse sain taas paikat kipeiksi niin kuin oli tarkoituskin.
        Ei sali kaikille sovellu, jos saa kipinän jo nuorena, se on vaihtelevasti osana elämää.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse sain taas paikat kipeiksi niin kuin oli tarkoituskin.
        Ei sali kaikille sovellu, jos saa kipinän jo nuorena, se on vaihtelevasti osana elämää.

        AV

        No se on aina hyvä jos jossain tuntuu👍🏼 ei ole ihan turhaa touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillain naisilla tuntuu olevan kyllä joskus hankalaa sen oman vartalon kanssa.
        Tuleeko se epävarmuudesta, jonkin tietyntyyppiseen hyväksynnän saamiseksi?

        Tänään yritin saada naisen salille, ei siittä mitään tullut, oli muuta ohjelmaa. Aikataulu taas tiukalla. Jouduin sitten menemään yksin pikaisesti kuntoilemaan. Hänellä olisi aikaa ehken ollut, ei vain kiinnostanut nyt hikoilla minun seurana. Pitää sitä jotenkin turhana hommana. Itsevarma hän on vartalostaan ja muustakin olemuksestaan. Ei ole koskaan ollut hänen juttu tuollainen kuntoilu, muutamia kertoja yhdessä käyty.

        Hänelle on kyllä sama mitä miehet hänestä ajattelevat, samoin se, mitä naiset ajattelevat.
        Tuo voi johtua siitä, ettei pidä enää tiettyjä asioita elämässä tärkeänä. Muut jutut menevät kehotärkeilyn edelle.

        AV

        No ... itse olen pitänyt tuota salitouhua aina vastenmielisenä. Ei kiinnosta, eikä mulla ole sille tarvetta. Kuntoilu kyllä maistuu, mutta jätän tuon salihikoilun heille, joita sellainen kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ... itse olen pitänyt tuota salitouhua aina vastenmielisenä. Ei kiinnosta, eikä mulla ole sille tarvetta. Kuntoilu kyllä maistuu, mutta jätän tuon salihikoilun heille, joita sellainen kiinnostaa.

        Se ei ole muiden vika, jos sinulle tulee paha olo.
        Parempi on olla sitten pois saleilta, eihän kukaan siellä pahoinvoivaa halua nähdä.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ... itse olen pitänyt tuota salitouhua aina vastenmielisenä. Ei kiinnosta, eikä mulla ole sille tarvetta. Kuntoilu kyllä maistuu, mutta jätän tuon salihikoilun heille, joita sellainen kiinnostaa.

        Ei se silloin anna sulle yhtään mitään. Niin varmasti parempi olla vaan käymättä.. niin ja tehdä niitä urheilu muotoja mitkä kiinnostaa.😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole muiden vika, jos sinulle tulee paha olo.
        Parempi on olla sitten pois saleilta, eihän kukaan siellä pahoinvoivaa halua nähdä.

        AV

        Sulla on pahasti käsitteet pielessä, vastenmielisyys ja pahoinvointi eivät liity mitenkään toisiinsa.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Ei se silloin anna sulle yhtään mitään. Niin varmasti parempi olla vaan käymättä.. niin ja tehdä niitä urheilu muotoja mitkä kiinnostaa.😊

        Sen olen tiennyt jo lukioiässä, että ei ole mua varten. Silloin olisi ollut muutama liikuntatunti, joilla olisi menty salille. Onneksi mä tajusin, että ei ne voi pakottaa maksamaan sitä (se kun olisi pitänyt maksaa itse) ja sillä perusteella oli helppo kieltäytyä. Menin mielummin Pyynikille juoksemaan portaissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen olen tiennyt jo lukioiässä, että ei ole mua varten. Silloin olisi ollut muutama liikuntatunti, joilla olisi menty salille. Onneksi mä tajusin, että ei ne voi pakottaa maksamaan sitä (se kun olisi pitänyt maksaa itse) ja sillä perusteella oli helppo kieltäytyä. Menin mielummin Pyynikille juoksemaan portaissa.

        Joo ei saliharrastus oo kaikkia varten, en minäkään oo koskaan perustanu salilla rimpuilusta,


      • m.wurst kirjoitti:

        Joo ei saliharrastus oo kaikkia varten, en minäkään oo koskaan perustanu salilla rimpuilusta,

        Niin tällai "sivusta" tähän nyt kommentoin, vaan ku mulle tulee ilmotus näistä😃


    • Anonyymi

      Mielestäni kehopositiivisuutta ei tuoda tarpeeksi esille sosiaalisessa mediassa, vaan edelleen aiheesta vaietaan. Edelleen ihannoidaan laihuutta, ja kaikki erilaiset kehot aiheuttavat hämmennystä ihmisissä. Miksei jokainen saisi olla sellainen kuin on?

      Laihuuden ihannointi on arkipäivää, sen eteen yritetään tehdä töitä, mutta ei tarpeeksi. Varsinkin nuoret kokevat paljon ulkonäköpaineita, joten tämä laihuuden ihannointi vain pahentaa nuorten oloa, ja sitä kautta yhä useampi nuori sairastuu syömishäiriöön.

      • Kaikki saavat olla yksin juuri sellaisia rumapainoisia kuin haluavat olla yksinään.


      • Hardik_Dogood kirjoitti:

        Kaikki saavat olla yksin juuri sellaisia rumapainoisia kuin haluavat olla yksinään.

        Mikä sinunkin ongelmasi nyt on? Tämä on juurikin huolestuttavaa, syömishäiriöiden kannalta..


    • Anonyymi

      Olen paljolti eri mieltä kuin moni muu. Kyllä hoikkana on aina paljon parempi olla. Tietysti muut tekijät vaikuttaa kokonaispositiivisuuteen.

      Vaimoni laihtui sairauden takia, 68v ensimmäisen kerran elämässään, lievästä ylipainosta 168/65 kg, ihannepainoon 168/55 kg. hänen kävelynopeutensa nousu lähes 1 km/h. Hän ajatteli pian tervehtymisensä kieliopintoja ja matkustelua.
      Hän laihtui 10 kg noin 1,5 vuoden aikana.

      Ja kuinka kaunis hän oli, kapea vyötärö ja kapeat lanteet. Ihailin häntä saunassa.

      Itse olen ollut aina myös lievästi ylipainoinen, kun olen laihduttanut 5-8 kg, olen ollut kuin toinen ihminen.
      hieman vaarallistakin on olut , juuri laihduttuani olen aina lähtenyt juoksemaan heti ulko-ovelta, talvella olin vähällä kaatua kun oli liukasta.

    • Anonyymi

      Minulla bulimia

    • Anonyymi

      Tosiasia on, että pulleita naisia on aivan liikaa. On diabetesta, nivelkipua, selkäsärkyä, ties mitä. Hyvät naiset, syökää vähemmän, liikkukaa enemmän. Ei ole tähtitiedettä.

      • Anonyymi

        Tarkoitat varmaan kakkostyypin diabetesta joka tulee elintavoista ja lihaville. Ykköstyypin diabetes on perinnöllinen ja se ei liity elintapoihin. Usein D1: t ovat pikemminkin laihoja.


    • "Siis näitä naisia pidettiin lihavina"

      Niin, lihava ja läskimöykky tarkoittavat erilaisia rumapainoisia.

      • Hei pyöreys on myös kaunista.


    • Anonyymi

      kehopositiivisuus on yhtä kuin sikaläski, jolla ei ole kuria pitää itseään hoikkana. tajutaan että olen sikaläski niin siinä vaiheessa keksitään valhe että tämä on kehopositiivisuutta. sama röökinpolttoon, kun en pysty lopettamaan voisin sanoa että olen röökipositiivinen. ihmiset kusettavat itseään. yksikään hoikka ei sano olevansa kehopositiivinen. kehopositiivinen on läskien keksimä sana jolla selitetään omaa läskiyttään.

      • No rauha kaikille kehoille🙏 oli ne sitten vaikka rööki kehoja..


      • Samaa mieltä, läski on läski eikä siitä muutu vaikka sanookin olevansa kehopositivinen. Antaa itselleen luvan syödä lisää kun ei kärsi enää äänistä pään sisällä jotka sanoo lihavaksi, loistavaa itsepetosta. Minäkin olen sitten ilmeisesti alkoholipositiivinen silloin kun ryyppään kunnolla, eikä asia muille kuulu kerta itse olen sinut sen kanssa? Alkoholi- ja sokeriveron tavoin pitäisi säätää rasvavero, mitä enempi rasvaa on elintarvikkeessa, sen kovempi vero. Alkoholia ei saa myöskään myydä päihtyneelle, samalla logiikalla läskille tulisi kaupan kassalla todeta että on varmasti syönyt tänään jo tarpeeksi, mitä jos yrittäisit huomenna uudestaan, ja otettaisiin ruoat pois. Tietysti lähes rasvattomia 0%- tuotteita voisi myydä myös näille, kuten myydään alkoholitonta olutta kenelle tahansa...


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No rauha kaikille kehoille🙏 oli ne sitten vaikka rööki kehoja..

        Kyseessä todellisesti on läskipositiivuus. Eli rumapainopositiivisuus.


    • Anonyymi

      Ihan lonkalta täällä vaan kehopositiivisesti heitellään kyllä naista esittävä AP sen tiedät sinäkin, kuten muutkin oma keho oma asia kehorauhaa kaikille

      • ... läskipositiivisesti, läskirauhaa.

        On yksinomaan kunkin ikioma päätös, märehtiikö itsensä pois parisuhdemarkkinoilta vai eikö märehdi.


    • Anonyymi

      olwrrwko nähnwwr noita pieniä robottejas mitkä kuljettavazt ruokisa asiakkaille, olen nähnyt hassuja... 6-pyöräisiä jotain.

    • Anonyymi

      Jos valintanasi olisi joko-tai uni vai seksi, kumman ottaisit?
      Joku haaveilijan ihastutti minua kuva aika paljon ja nukutti.

      Joku oli löytänyt tuon punaisen sydämen merkin, kuin joku Hertta-Ässä juttu... jotain erikoista tuossa on, en tiedä pelikortin, pokeripelin korkein kortti.

    • Anonyymi

      jotenkin voisin selittää... jos joskus sanon jotain erittäin rankkaa jas loukkaavaa niin... en yleensä tarkoita pahasti vaan kun jos olen kuumasverinen niin tekee mieli sanoa jotasin, non-personal -jutytujs

      Joku Herpes-Henri taaskin työskentelee mukamas poliisissa...

    • Anonyymi

      tuollainen juttu joo niin sitten tyttöjenkin mielestä voi olla hauskaa, jos joku tuollainen ohjelmakoodi on yhdistellyt jotain nimiä hauskoiksui,,'

      hihii-juttua sinänsä tytöillekin jos jotenkin huomaa;; minun palstanimimerkistä on voinut ottaa jotain...

    • Anonyymi

      sitten ainakin nukuttaa hyvin ja iloisesti jos alkaa ajattelemaan jotain nimiyhdistelmiä kuin sanaristikoitakin.

    • Anonyymi

      itsestäni tuntuu jotenkin vähän... vbähän kummsllidslle, ei halloween-kummitus maiselle vaan miten siis haaveilijs, for some thing I have no idesas why I like.

    • Anonyymi

      jooh huvittava juttu jos itse jotenkin pyörit sängyssäsi niin villittömästi että viimein tipahdat patjalta, uniseikkailuissqasi jotain, ja tuhoutuu tavaroitsakin.

    • Anonyymi

      mutta jos oikein villisti pyörii unessaan sängyssä, ja putoaakin omasta ja samalla tuhoaa kaikkia huonekalujaskin... villi uni jossa pyörii sängyssään

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe