Löörtaakin LauVantaiVisa - Tunnista leffoja kuvista

Tuosta:
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009881673.html

Oli aika senioripainotteista, sanoisin, tai sitten viimeiseen pariin kymmeneen vuoteen ei ole juurikaan tehty legendaarisia leffoja.
Yksi meni ihan ohi, parin kohdalla piti miettiä tuo vai tuo ja vaitsin tietty sen väärän, as usual. Mut ei välii kun hei taas me lennetään 😂

Nyt taitaa olla hymy herkässä. Todella komea tulos!
Vastasit oikein 12/15 kysymykseen

77

506

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10/15.
      Todellakin oli vanhoja elokuvia.. uusia en olisi tiennytkään edes tämän vertaa.

• Hieno tulos!

Jep, samoin koin, oli senioriosaston leffoja, jonne ja jennat ei ole noista edes kuulleet.

• Anonyymi

10 pistettä.

Kirjautumaton palstalutka Kirjautumaton

• Hieno tulos!

• 10, eli kehnosti meni.

• Mä olisin kuvitellut sulta täydet pisteet..

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Mä olisin kuvitellut sulta täydet pisteet..

Manaajaa en tiennyt ja muissa mietin kehnosti ja liian nopeasti.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Itsellä ei Manaaja-kysymystä edes ollut, ilmeisesti vaihtelevuutta testissä. T. 15/15

• buddy-love kirjoitti:

No .. sinäkään et siis ole täydellinen. Kuinka huojentavaa minulle.

No .. sinäkään et siis ole täydellinen. Kuinka huojentavaa minulle.

Minussa on runsaasti ärsyttäviä piirteitä, jotka pyrin piilottamaan mahdollisimman tehokkaasti. Esimerkiksi viheltelen usein ja nuotin vierestä.
        ;)

• Anonyymi kirjoitti:

Itsellä ei Manaaja-kysymystä edes ollut, ilmeisesti vaihtelevuutta testissä. T. 15/15

Juonikkaita ovat.

• buddy-love kirjoitti:

Minussa on runsaasti ärsyttäviä piirteitä, jotka pyrin piilottamaan mahdollisimman tehokkaasti. Esimerkiksi viheltelen usein ja nuotin vierestä.
        ;)

Höh.. mulla oli samaa vikaa nuorempana, siis viheltelyä nuotin vierestä.. kunnes lopetin viheltämisen.

Nykyään viheltelen vain nuotin vierestä.. :D

Höh.. mulla oli samaa vikaa nuorempana, siis viheltelyä nuotin vierestä.. kunnes lopetin viheltämisen.

Nykyään viheltelen vain nuotin vierestä.. :D

Miten voi viheltää, jos on lopettanut viheltämisen?

• buddy-love kirjoitti:

Miten voi viheltää, jos on lopettanut viheltämisen?

En vihellä, mutta viheltelen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ollu mullakaan sen oisin kyllä tiennyt bridget jones ja mouling rouse jäi tietämättä.😀.

En vihellä, mutta viheltelen.

Tuo vaatii tarkempaa määrittelyä, eli mitä eroa on viheltämisellä ja viheltelyllä?

• buddy-love kirjoitti:

Tuo vaatii tarkempaa määrittelyä, eli mitä eroa on viheltämisellä ja viheltelyllä?

Niin.. tarkoitin että viheltelen elämässäni nuotin vierestä.

Tästä viheltelystä nyt tuli mainio tarina mieleeni..

Nuorena likkana .. 18 tai 19 vanhana mulla oli iso kämppä.. 90 neliöinen kolme huonetta ja keittiö. Työkaveri halusi jäättää miesystävänsä ja hän muutti kämppiksekseni. Hän toi eläintarhan mukanaan.. ja yksi elukoista oli kakadu..

Tuolloin minulla oli intohimonani viheltely.. ja viheltelin ihan sekopäistä koska se kakadu tykkäsi siitä ja ite halusin opetella viheltelyä..
        Pirulauta, se kakadu opetteli sen viheltelykakofonian ja työkaveri pois muutettuaan soitti nauhurilta sitä mulle.. olin ihan äimän käkenä ja kielsin tietäväni asiasta mitään..

Viitisentoista vuotta sitten minulta leikattiin nielurisat ja kadotin kykyni viheltää. Sitä ennen tykkäsin vihellellä Oralin pihlajaa..

Nykyään vain viheltelen elämässä.. ja nuotin vierestä.

Niin.. tarkoitin että viheltelen elämässäni nuotin vierestä.

Tästä viheltelystä nyt tuli mainio tarina mieleeni..

Nuorena likkana .. 18 tai 19 vanhana mulla oli iso kämppä.. 90 neliöinen kolme huonetta ja keittiö. Työkaveri halusi jäättää miesystävänsä ja hän muutti kämppiksekseni. Hän toi eläintarhan mukanaan.. ja yksi elukoista oli kakadu..

Tuolloin minulla oli intohimonani viheltely.. ja viheltelin ihan sekopäistä koska se kakadu tykkäsi siitä ja ite halusin opetella viheltelyä..
        Pirulauta, se kakadu opetteli sen viheltelykakofonian ja työkaveri pois muutettuaan soitti nauhurilta sitä mulle.. olin ihan äimän käkenä ja kielsin tietäväni asiasta mitään..

Viitisentoista vuotta sitten minulta leikattiin nielurisat ja kadotin kykyni viheltää. Sitä ennen tykkäsin vihellellä Oralin pihlajaa..

Nykyään vain viheltelen elämässä.. ja nuotin vierestä.

Oma elämäni kulkee nykyisin lähinnä tempolla largo (ei täällä yleensä mitään mielenkiintoista tapahdu).

Ehkä sinun pitäisi kehittää jokin uusi vihellystekniikka (periaatteessa nielurisojen poiston ei pitäisi vaikuttaa asiaan) ((ehkä sävel saattaa olla odotettua matalampi, jos tilaa on tullut enemmän)).
        Itse osaan matkia kuikkaa, pöllöjä ja haukkoja kämmenien väliin puhaltamalla. Tosin niitä yleensä hämäämättä, mutta toisiaan kuikka vastaa.
        Viheltelen myös joutsenille ja ne tietävät siitä, ettei niiden tarvitse lähteä lentoon kun olen lähistöllä.

• Hieno tulos!

Eikä edes kehnosti, vaan hienosti, olkoonkin ettei ihan täydellisesti.

• buddy-love kirjoitti:

Oma elämäni kulkee nykyisin lähinnä tempolla largo (ei täällä yleensä mitään mielenkiintoista tapahdu).

Ehkä sinun pitäisi kehittää jokin uusi vihellystekniikka (periaatteessa nielurisojen poiston ei pitäisi vaikuttaa asiaan) ((ehkä sävel saattaa olla odotettua matalampi, jos tilaa on tullut enemmän)).
        Itse osaan matkia kuikkaa, pöllöjä ja haukkoja kämmenien väliin puhaltamalla. Tosin niitä yleensä hämäämättä, mutta toisiaan kuikka vastaa.
        Viheltelen myös joutsenille ja ne tietävät siitä, ettei niiden tarvitse lähteä lentoon kun olen lähistöllä.

Sulla mainio taito. Lintukuiskaaja..

Nielurisojen poiston jälkeen en ole kyennyt luomaan ilmanpainetta kunnolla viheltääkseni. Nykyään saan jo ääntä aikaiseksi jos yritän viheltää, mutta vihellyksen hallinta on poissa.

Tiedä sitten miksi noin, samapa tuo. En siis vihellä enää.
        Enköhän selviä tästäkin asiasta.

Sulla mainio taito. Lintukuiskaaja..

Nielurisojen poiston jälkeen en ole kyennyt luomaan ilmanpainetta kunnolla viheltääkseni. Nykyään saan jo ääntä aikaiseksi jos yritän viheltää, mutta vihellyksen hallinta on poissa.

Tiedä sitten miksi noin, samapa tuo. En siis vihellä enää.
        Enköhän selviä tästäkin asiasta.

Meillä on joka kesä pääskysillä pesiä autotallissa (sotkevat jonkin verran, mutta ei niin paljon että haittaisi) ja vihellän niille samalla tyylillä kuin itse ilmoittavat toisilleen olevansa paikalla. Ovat yleensä melko kesyjä ja välillä lentävät niin läheltä, että siivet hipovat.
        Joskus olen nostanut pudonneita poikasia takaisin pesään ja kuivina keväinä teen niille kuralammikon rakennusaineeksi.

• buddy-love kirjoitti:

Meillä on joka kesä pääskysillä pesiä autotallissa (sotkevat jonkin verran, mutta ei niin paljon että haittaisi) ja vihellän niille samalla tyylillä kuin itse ilmoittavat toisilleen olevansa paikalla. Ovat yleensä melko kesyjä ja välillä lentävät niin läheltä, että siivet hipovat.
        Joskus olen nostanut pudonneita poikasia takaisin pesään ja kuivina keväinä teen niille kuralammikon rakennusaineeksi.

Oih.. rakastan pääskysiä.. ne on lintumaailman valioita. Ennen oli kiva seurata kun pääskyt lenteli naapuritalon räystään alle. Kivaa puuhaa.
        Nyttemmin on naapuritalöyhtiö verkottanut räystäät, etteivät linnut pääse pesimään. Mikä tavallaan harmi. Ymmärrän toki että taloyhtiö haluaa huolehtia kiinteistöstä, mutta luonnolle tulisi antaa sijaa tässä modernissa maailmassa.

Tarkoitan, että jos joku eläin sopeutuu urbaaniin kulttuuriin, se pitäisi antaa tapahtua, vaikka jotakin haittaakin siitä muodostuisi.

Pääskyistä tuli mieleen kun kerran oltiin lomalla Bulgariassa.. meillä oli penthouse 7:nessä kerroksessa ja parveke oli matala, sekä kapea. Pääskysiä pesi parvekkeellamme ja niitä pääsi seuraamaan läheltä. Muutoin samanmoisia pääskyjä, mutta sulat olivat ennemminkin ruskeita kuin mustia. En näitä kotoperäisiä muuttajia ole noin läheltä päässyt koskaan tarkastelemaan, mutta ymmärtääkseni täällä viihtyvien pääskyjen sulat ovat mustia.

Jaa, sä teet pääskyille keväisin kuraa.. vai niin, vai niin..

Tiesin entuudestaan, että pidän sinusta.. mutta tuo tieto.. sait minusta ihailijan.

Oih.. rakastan pääskysiä.. ne on lintumaailman valioita. Ennen oli kiva seurata kun pääskyt lenteli naapuritalon räystään alle. Kivaa puuhaa.
        Nyttemmin on naapuritalöyhtiö verkottanut räystäät, etteivät linnut pääse pesimään. Mikä tavallaan harmi. Ymmärrän toki että taloyhtiö haluaa huolehtia kiinteistöstä, mutta luonnolle tulisi antaa sijaa tässä modernissa maailmassa.

Tarkoitan, että jos joku eläin sopeutuu urbaaniin kulttuuriin, se pitäisi antaa tapahtua, vaikka jotakin haittaakin siitä muodostuisi.

Pääskyistä tuli mieleen kun kerran oltiin lomalla Bulgariassa.. meillä oli penthouse 7:nessä kerroksessa ja parveke oli matala, sekä kapea. Pääskysiä pesi parvekkeellamme ja niitä pääsi seuraamaan läheltä. Muutoin samanmoisia pääskyjä, mutta sulat olivat ennemminkin ruskeita kuin mustia. En näitä kotoperäisiä muuttajia ole noin läheltä päässyt koskaan tarkastelemaan, mutta ymmärtääkseni täällä viihtyvien pääskyjen sulat ovat mustia.

Jaa, sä teet pääskyille keväisin kuraa.. vai niin, vai niin..

Tiesin entuudestaan, että pidän sinusta.. mutta tuo tieto.. sait minusta ihailijan.

Kiellän ehdottomasti kaikenlaisen ihailun, sillä minussa on runsaasti ärsyttäviä puolia.
        Esimerkiksi saatan verottaa huolimattomasti esille jätettyjä konvehtirasioita. ;)

Ne eteläiset pääskyset ovat saattaneet olla tervapääskyjä (tai sitten jotain ihan muita, joista en tiedä mitään).
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tervapääsky

Meillä on noitakin, mutta ne pesivät muualla kuin rakennuksissa, enkä ole vielä nähnyt ainuttakaan pesää. Lentäessä niillä on sellainen bumerangimainen muoto ja siten näyttävät ihan erilaisilta kuin räystäs- tai haarapääskyt.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Kiellän ehdottomasti kaikenlaisen ihailun, sillä minussa on runsaasti ärsyttäviä puolia.
        Esimerkiksi saatan verottaa huolimattomasti esille jätettyjä konvehtirasioita. ;)

Ne eteläiset pääskyset ovat saattaneet olla tervapääskyjä (tai sitten jotain ihan muita, joista en tiedä mitään).

Meillä on noitakin, mutta ne pesivät muualla kuin rakennuksissa, enkä ole vielä nähnyt ainuttakaan pesää. Lentäessä niillä on sellainen bumerangimainen muoto ja siten näyttävät ihan erilaisilta kuin räystäs- tai haarapääskyt.

Iloksesi voin ilmoittaa, että minun ihailuni sinua kohtaan on hiipunut olemattomiin.

• buddy-love kirjoitti:

Jumankekka.. mikäs mahtipöhö sä olet minua komentelemaan?!?

Ärsyttävyys .. se on niin suhteellista. Näin etänä netin välityksellä joudut nyt vaan ottamaan ihailuni vastaan mukisematta. Se, joka auttaa pääskysiä ON ansainnut ihailuni.

Minulla on tapanani antaa luonnolle myös se pieni siivu, mitä voin. Ruokin satunnaisesti pihapiirini harakkaa ja se on jo oppinut ilmoittamaan itsestään kun hänellä on nälkä. Tulee nykyään ikkunan taakse koputtelemaan.

Pidän myös vettä eläimille kesäisin, vaikka vain ihan pikkuinen piha minulla onkin. Kerrostaloksi tässä on yllättävän paljon elämää. Varpusia, talitiaisia, oravia, sorsia, lokkeja, harakoita, hiiriä, myyriä, siilejä ja kettuja. Toki myös rottia.
        Asun kaupungin keskustassa, mutta puiston reunamalla. Järvi on aika likellä joten noita sorsia on. Käyvät joskus sisällä asti.

Jumankekka.. mikäs mahtipöhö sä olet minua komentelemaan?!?

Ärsyttävyys .. se on niin suhteellista. Näin etänä netin välityksellä joudut nyt vaan ottamaan ihailuni vastaan mukisematta. Se, joka auttaa pääskysiä ON ansainnut ihailuni.

Minulla on tapanani antaa luonnolle myös se pieni siivu, mitä voin. Ruokin satunnaisesti pihapiirini harakkaa ja se on jo oppinut ilmoittamaan itsestään kun hänellä on nälkä. Tulee nykyään ikkunan taakse koputtelemaan.

Pidän myös vettä eläimille kesäisin, vaikka vain ihan pikkuinen piha minulla onkin. Kerrostaloksi tässä on yllättävän paljon elämää. Varpusia, talitiaisia, oravia, sorsia, lokkeja, harakoita, hiiriä, myyriä, siilejä ja kettuja. Toki myös rottia.
        Asun kaupungin keskustassa, mutta puiston reunamalla. Järvi on aika likellä joten noita sorsia on. Käyvät joskus sisällä asti.

No olkoon nyt tämän kerran, mutta toivottavasti se ei jatku pitkään. :)

Meillä on korppeja ja jätin niille ylimääräisen eväsleipäni. Näytti kelvanneen, sillä seuraavana päivänä sitä ei enää ollut ja jatkuvasti oli pari korppia tarkkailemassa tuleeko lisää tarjoilua. Hienoja lintuja ovat.

Sorsat ovat hauskoja (ja ankat, tiesitkö, että kun ankoille heittelee virvelillä siimassa olevaa painoa, niin ne ryhtyvät jahtaamaan sitä).

Pari vuotta sitten täällä oli mäyrä melkein rappusilla ja hämmentyi kun kävin kyselemässä kissaa sisälle.

On myös supikoiria, mutta niistä pitäisi päästä eroon, sillä niistä on paljon haittaa linnuille ja muillekin metsän otuksille.

• Anonyymi kirjoitti:

Iloksesi voin ilmoittaa, että minun ihailuni sinua kohtaan on hiipunut olemattomiin.

Hienoa, voisiko sen jopa kehittää valtavan inhon suuntaan?

• buddy-love kirjoitti:

No olkoon nyt tämän kerran, mutta toivottavasti se ei jatku pitkään. :)

Meillä on korppeja ja jätin niille ylimääräisen eväsleipäni. Näytti kelvanneen, sillä seuraavana päivänä sitä ei enää ollut ja jatkuvasti oli pari korppia tarkkailemassa tuleeko lisää tarjoilua. Hienoja lintuja ovat.

Sorsat ovat hauskoja (ja ankat, tiesitkö, että kun ankoille heittelee virvelillä siimassa olevaa painoa, niin ne ryhtyvät jahtaamaan sitä).

Pari vuotta sitten täällä oli mäyrä melkein rappusilla ja hämmentyi kun kävin kyselemässä kissaa sisälle.

On myös supikoiria, mutta niistä pitäisi päästä eroon, sillä niistä on paljon haittaa linnuille ja muillekin metsän otuksille.

No.. mä veikkaan, että sä et asu kaupungin keskustassa, jos tuollainen määrä elukoita on. Korpit ovat lintumaailman fiksuimpia .. oikeita neropatteja. En ole koskaan nähnyt korppia livenä, minähän olen citykani, mutta haluaisin toki joskus nähdä.

Muutama vuosi sitten löysin pihalta kuolleen haukanpoikasen. Oli ollut todella kova tuuli ja olisikos tuuli paiskannut sen ikkunoita päin. Olin ounastellut että pesä olisi voinut olla naapuritalon katolla, kun sieltä oli kuulunut sen tyyppistä kiljuntaa kesän aikana.
        Haukaksi tunnistin kellertävistä jaloista ja koukkukynsistä.

Ensin luulin ettei välttämättä olisi kuollut, mutta muurahaiset olivat jo herkuttelemassa sen silmällä, joten totesin kuolleeksi ja vein roskiin.
        Mikä harmi.

Eläimet pitäisi olla tervetulleita urbaaniin ympäristöön, mutta useimmat ihmiset ovat eri mieltä. Käsittämätöntä kuinka itsekkäitä ihmiset ovat. Toki, eläimistä saattaa olla haittaa kiinteistöille, mutta silti mielestäni niille pitää antaa tilaa levitä urbaaneihin lähiöihin. Samalla tavoin kuin ikä aiheuttaa korjaustarpeita, pitäisi osata ymmärtää, että luonto aiheuttaa niitä myös. Mutta ei.

Ja kaupungissahan ei saisi edes kuulua luonnon ääniä. Keväällä lintujen pitäisi olla hiljaa, ettei ihmiset häiriinny. Höh.

No.. mä veikkaan, että sä et asu kaupungin keskustassa, jos tuollainen määrä elukoita on. Korpit ovat lintumaailman fiksuimpia .. oikeita neropatteja. En ole koskaan nähnyt korppia livenä, minähän olen citykani, mutta haluaisin toki joskus nähdä.

Muutama vuosi sitten löysin pihalta kuolleen haukanpoikasen. Oli ollut todella kova tuuli ja olisikos tuuli paiskannut sen ikkunoita päin. Olin ounastellut että pesä olisi voinut olla naapuritalon katolla, kun sieltä oli kuulunut sen tyyppistä kiljuntaa kesän aikana.
        Haukaksi tunnistin kellertävistä jaloista ja koukkukynsistä.

Ensin luulin ettei välttämättä olisi kuollut, mutta muurahaiset olivat jo herkuttelemassa sen silmällä, joten totesin kuolleeksi ja vein roskiin.
        Mikä harmi.

Eläimet pitäisi olla tervetulleita urbaaniin ympäristöön, mutta useimmat ihmiset ovat eri mieltä. Käsittämätöntä kuinka itsekkäitä ihmiset ovat. Toki, eläimistä saattaa olla haittaa kiinteistöille, mutta silti mielestäni niille pitää antaa tilaa levitä urbaaneihin lähiöihin. Samalla tavoin kuin ikä aiheuttaa korjaustarpeita, pitäisi osata ymmärtää, että luonto aiheuttaa niitä myös. Mutta ei.

Ja kaupungissahan ei saisi edes kuulua luonnon ääniä. Keväällä lintujen pitäisi olla hiljaa, ettei ihmiset häiriinny. Höh.

Olen välillä Helsingissä, mutta sielläkin ympärillä on puita ja enimmäkseen olen täällä aika syrjässä kaikesta. Kyläkin autiotuu vauhdilla, sillä täällä on kuollut paljon vanhuksia muutaman viime vuoden aikana (yksikään ei kuitenkaan koronaan).

Meillä tuli täällä ilmeisesti kanahaukka kaksista laseista läpi, sillä sen näköisiä höyheniä oli jäänyt sirujen keskelle. Hengissä kuitenkin säilyi ja oli itsekseen kadonnut paikalta. Meillä oli siihen aikaan fasaaneita pihalla ja oli ilmeisesti jahdannut yhtä niistä.

On ollut myös kotka pihasssa ja merikotka lensi vierestä matalalla ohi kun teimme laituria.
        Kalasääksillä on pesä tuossa melkein vieressä ja niemeen ei voi mennä silloin kun niillä on poikasia (hermostuvat ja tulevat huutelemaan yläpuolella kierrellen).

• buddy-love kirjoitti:

Olen välillä Helsingissä, mutta sielläkin ympärillä on puita ja enimmäkseen olen täällä aika syrjässä kaikesta. Kyläkin autiotuu vauhdilla, sillä täällä on kuollut paljon vanhuksia muutaman viime vuoden aikana (yksikään ei kuitenkaan koronaan).

Meillä tuli täällä ilmeisesti kanahaukka kaksista laseista läpi, sillä sen näköisiä höyheniä oli jäänyt sirujen keskelle. Hengissä kuitenkin säilyi ja oli itsekseen kadonnut paikalta. Meillä oli siihen aikaan fasaaneita pihalla ja oli ilmeisesti jahdannut yhtä niistä.

On ollut myös kotka pihasssa ja merikotka lensi vierestä matalalla ohi kun teimme laituria.
        Kalasääksillä on pesä tuossa melkein vieressä ja niemeen ei voi mennä silloin kun niillä on poikasia (hermostuvat ja tulevat huutelemaan yläpuolella kierrellen).

Oho.. lasista läpi ja selvisi? Aika moinen.
        Ollut hurja takaa-ajo.

Oho.. lasista läpi ja selvisi? Aika moinen.
        Ollut hurja takaa-ajo.

Ei sitä ainakaan hengettömänä mistään löytynyt ja vertakin oli vain aivan vähän. Niitä fasaaneja häipyi tuon jälkeen samaa tahtia kuin aiemminkin, eli todennäköisesti oli vain hetken parantelemassa itseään.

• Anonyymi

Mulla meni 10/15 oikein.

• Anonyymi

Ei yhtään oikein kun en tehnyt mokomaa visaa.

Minulle elokuvien uusinnat riitti, enkä ole viitsinyt katsoa huutokauppapellen uusintoja enää pitkiin aikoihin.
      Mainosrahoitteiset pellet tuhosivat itsensä. Kaikki mainoksia tukkivat ääliöpellet menevät boikottiin.

Joten päinvastoin kun luulevat, mainostaminen vähentää myyntiä.

>simiti<

• Anonyymi

Tälläkin paskapalstalla käytän adblockia.

>simiti<

• Ai? No mä avaan aina noi visat toiseen välilehteen odottamaan, kymmenen minuutin kuluttua kun klikkaa kohtaa "katso mainos" se skippaa mainoksen 9/10 ja pääsen suoraan visaan.

Kärsimätön laukeaa lahkeeseen, sanoisin.

• Anonyymi kirjoitti:

Tälläkin paskapalstalla käytän adblockia.

>simiti<

Youtube on alkanut vaatia mainoksiaan näkyville, mutta sen voi vielä ohittaa kun avaa sivun yksityisen selauksen puoelle.

• 13 oikein

• Oho! Leffanikkari..

Oho! Leffanikkari..

No juu, muutama meni kylläkin arvaamalla

• Loistava tulos!

Olet ehtinyt joskus ruutuakin katsomaan 😊

• Anonyymi

Juhlat pystyyn! Olet elokuvatietäjä vailla vertaa.
      Vastasit oikein 15 kysymykseen

Tosi helppo oli. Johtunee siitä, että olen jo vanha ja vanhemmat leffat tuttuja 😁

• Mahtava tulos!

Aika kova, olikohan ekat täydet pisteet. Itellä on ihme jos muistaa pääosan näyttelijät leffan jälkeen...

• 14/15
      Oli myös onni myötä ja uusien ja kaikkein vanhimpien puuttuminen auttoi. Joskus ei varsinaisesti muistanut kohtausta mutta tiesi kyseisten näyttelijöiden esiintyneen tai puuttuneen jostain leffasta.

• Tein vielä uudestaan ja kysymyksistä vaihtui kolme tai neljä joten niitä on yhteensä tavallista enemmän. Al Pacino olisi nyt pitänyt tietää ketsuppipullosta kun kolme melkein saman ajankohdan elokuvaa vaihtoehtoina.

• Loistava tulos!

Oli tosiaan sopivan senioriversio, tuoreempien leffojen kohdalla olisin itse sutinut jonkun 0-4/15...

• scrg kirjoitti:

Tein vielä uudestaan ja kysymyksistä vaihtui kolme tai neljä joten niitä on yhteensä tavallista enemmän. Al Pacino olisi nyt pitänyt tietää ketsuppipullosta kun kolme melkein saman ajankohdan elokuvaa vaihtoehtoina.

Osassa noita IS:n visoja on paljonkin varianssia, osassa ei yhtään. Yleensä on sen 1-3 vaihtelevaa kysymystä, noin perstuntumalla.

• Anonyymi

Vastasit oikein 11 kysymykseen

Tooodella pettymys, ei olisi pitänyt lukea johdantoasi.. "Senioripainotteinen" motivoi - vastaamaan 🤣 Liikaa sota- kauhu- ja toimintaleffoja, ei minun makuun.

- Sheena

• Hieno tulos!

Aaaaa, luit siis "myyntipuheen" ja menit täkyyn 😂
        No mun vinkkelistä ne oli leffoja joista jonnet ja jennat ei paljon tiedä, mutta 40+ osasto tietää senkin edestä = senioriosasto 😉

• 13/15
      Siellä oli pari, joista en saanut selvää. Muuten meni mukavasti. 😊

Thänks! 😃

• Loistava tulos!

Ei helpoin, mutta ei pahakaan, vähän haastettakin.

• Tulos 14/15. Eikä yhtään elokuvaan jostain 1980-90 -lukua aikasemmilta vuosikymmeniltä, vai oliko siellä joku 1970-luvultakin, ei ehkä tainnut olla.

• Mulla tais olla vanhin Takaikkuna ja sit oli Hei me lennetään toiseks vanhin muut olikin ysäriä tai 2000 luvun alkua.😀.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Mulla tais olla vanhin Takaikkuna ja sit oli Hei me lennetään toiseks vanhin muut olikin ysäriä tai 2000 luvun alkua.😀.

Juu, oli siellä visassa Hei me lennetään, mutta Takaikkunaa en muista (muuten kyllä muistan kyseisen elokuvan ja olen sen nähnytkin).

• Norppa83 kirjoitti:

Juu, oli siellä visassa Hei me lennetään, mutta Takaikkunaa en muista (muuten kyllä muistan kyseisen elokuvan ja olen sen nähnytkin).

Moikka! Jeps. Ne vaihtelee kyllä vähäsen ne kysymykset mikä on ihan hyväkin. Mulla taas ei ollu Manaajaa mikä oli ollu joillakin.🙂.

• Loistava tulos!

Meni kyllä nappiin, hyvä hyvä!

• randombypasser kirjoitti:

Loistava tulos!

Meni kyllä nappiin, hyvä hyvä!

No joo, ihan kelpo tulos =D

• 13/15. Senioriosasto sopii ihan hyvin 😄 Al Pacino oli kyllä paha, en millään muistanut mistä leffasta kuva oli.

• Loistava tulos!

Se oli hyvä kysymys se Pacinon kysymys, arvaan että useimmat vastasi Naisen tuoksu ja ja... No itekin melkein vastasin, kunnes muistin ettei moisen näköistä hahmoa siinä leffassa ollut.

Loistava tulos!

Se oli hyvä kysymys se Pacinon kysymys, arvaan että useimmat vastasi Naisen tuoksu ja ja... No itekin melkein vastasin, kunnes muistin ettei moisen näköistä hahmoa siinä leffassa ollut.

Se oli paha kysymys, kun alkoi päässä hahmot sekoitussuhde toisiinsa eritoten kun en ole mitään noista leffoista nähnyt vuosikausiin, mutta pitänee laittaa katselulistalle nyt kun illat alkaa pimenemään, sää kylmenee niin ehkä sitä aavistuksen enemmän viihtyy taas suoratoistopalvelujen ääressä 🤗

• Aletheias kirjoitti:

Se oli paha kysymys, kun alkoi päässä hahmot sekoitussuhde toisiinsa eritoten kun en ole mitään noista leffoista nähnyt vuosikausiin, mutta pitänee laittaa katselulistalle nyt kun illat alkaa pimenemään, sää kylmenee niin ehkä sitä aavistuksen enemmän viihtyy taas suoratoistopalvelujen ääressä 🤗

Se kyssäri oli siksi helppo, että kuvan Pacino selkeästi kohdisti katseen, mutta Naisen tuoksussa Pacino esitti sokeaa. Joskin muuten hyvin aistillista, naisten tuoksun tuntevaa. Ja tähän jätän tän tarinnoinnin tai menee yöunet.... Iteltä 😂

Se kyssäri oli siksi helppo, että kuvan Pacino selkeästi kohdisti katseen, mutta Naisen tuoksussa Pacino esitti sokeaa. Joskin muuten hyvin aistillista, naisten tuoksun tuntevaa. Ja tähän jätän tän tarinnoinnin tai menee yöunet.... Iteltä 😂

Sulla on nyt selkeästi jotain pientä lemmenkipeyttä ilmassa 😂 Toivottavasti uni silti tulee, vaikka mieli seikkailisi missä 🤗

• Aletheias kirjoitti:

Sulla on nyt selkeästi jotain pientä lemmenkipeyttä ilmassa 😂 Toivottavasti uni silti tulee, vaikka mieli seikkailisi missä 🤗

Ei, ei oikeastaan, mutta olen aina samaistunut siihen leffan hahmoon, olkoonkin etten ole (vielä) menettänyt näkökykyäni. Mutta hajuaisti on aina... sanotaan vaikka toiminut kelvollisesti ja nähdäkseni siksi olen päässyt ko. leffan kanssa... Vaikkapa toisenlaiselle tasolle? Eikä sitten siitäkään sen enempää, vaikka eipä tuosta haittaakaan ole ollut, naisen tuoksu on... erityinen.

Ei, ei oikeastaan, mutta olen aina samaistunut siihen leffan hahmoon, olkoonkin etten ole (vielä) menettänyt näkökykyäni. Mutta hajuaisti on aina... sanotaan vaikka toiminut kelvollisesti ja nähdäkseni siksi olen päässyt ko. leffan kanssa... Vaikkapa toisenlaiselle tasolle? Eikä sitten siitäkään sen enempää, vaikka eipä tuosta haittaakaan ole ollut, naisen tuoksu on... erityinen.

Tuoksu on ehkä elegantein aisteista. Siinä on jotain hienovaraista, mutta alkukantaista. Naisen tuoksuun en itse naisena osaa sen enempää ottaa kantaa, mutta tuoksuilla on kyllä huikea vaikutus monessakin mielessä.

Jotenkin uoeaa, että leffa voi vaikuttaa tuolla tavalla 😊

• Aletheias kirjoitti:

Tuoksu on ehkä elegantein aisteista. Siinä on jotain hienovaraista, mutta alkukantaista. Naisen tuoksuun en itse naisena osaa sen enempää ottaa kantaa, mutta tuoksuilla on kyllä huikea vaikutus monessakin mielessä.

Jotenkin uoeaa, että leffa voi vaikuttaa tuolla tavalla 😊

Voipi olla, voipi olla. Ainakin se on hyvin herkkä huomaamaan asioita, toisinaan asioita joita ei muuten voisi edes huomata, asioita jotka voivat johtaa yllättäviin lopputuloksiin, mitä ne sitten lienevätkin.

Kiitokset. Se leffa on merkityksellisyydessään mahdollisesti ollut mulle tärkein Pacinon leffoista, ehkä menisin henkilökohtaisesti myös antamaan sille arvosanan Pacinon paras veto. Monta muutakin hyvää vetoa on ollut, mutta tuo on ehkä antanut itselleni eniten, monellakin tavalla, monessa tasossa, vuosien aikana aina vain uusilla tavoilla. Ja jos mitään, niin heti ekalla katsontakerralla selitti hajuaistini toiminnan, mikä naurattaa vieläkin.

• Anonyymi

4/15, puolustaudun sillä et tää oli kyl aika pappavisa 😂 Vaikka en mä oo muutenkaan mikään klassikkoleffojenkaan katsoja. Loistan sitten muilla osa-alueilla tämänkin edestä :D

• Se on... Tulos!

Jep, se oli seniorivisa, hyvin selkeästi, katsoi leffoja tahi ei. Eli siis seuraavaa visaa odotellessa, eikös? 😁

• Yksi huolimattomuusvirhe taas, mutta aika monta arvausta, joten olkoon 🙂

Vastasit oikein 8 kysymykseen

• Kelpo tulos!

Ei aina voi voittaa, enkä tiedä olisiko leffavisan kohdalla edes suotavaa voittaa...

• 13/15 bridget jones ja mouling rouse meni väärin.🙂.

• Olivat niiden ainoiden joukossa, mitkä tiesin varmaksi 😄

• Xena-183 kirjoitti:

Olivat niiden ainoiden joukossa, mitkä tiesin varmaksi 😄

Niin ne leffat jää eri tavalla ihmisten mieliin ja leffamaku vaihtelee. Onneks me ollaan kyllä löydetty myös leffa mistä molemmat tykkäsivät.😀. Niin ja oikein hyvää huomenta ja sunnuntai päivää sulle Xena!😊.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Niin ne leffat jää eri tavalla ihmisten mieliin ja leffamaku vaihtelee. Onneks me ollaan kyllä löydetty myös leffa mistä molemmat tykkäsivät.😀. Niin ja oikein hyvää huomenta ja sunnuntai päivää sulle Xena!😊.

Huomenta Mj 😄
        Kyllä vaan, se oli hyvä leffa 👍
        Minulle käy kyllä melkein kaikki muu kuin kauhu. 🙂
        Ja oikein mukavaa sunnuntaita sinulle Mikkojuhan 😉

• Xena-183 kirjoitti:

Huomenta Mj 😄
        Kyllä vaan, se oli hyvä leffa 👍
        Minulle käy kyllä melkein kaikki muu kuin kauhu. 🙂
        Ja oikein mukavaa sunnuntaita sinulle Mikkojuhan 😉

Kiitos Xenaseni niin kyllä olikin...ja tästä päivästä tulee kyllä hyvinkin mukava varmasti.😊.

• Loistava tulos!

Briketti ja mylly olivat itselleni helpoimmasta päästä vaikken ole kumpaakaan nähnyt.

Loistava tulos!

Briketti ja mylly olivat itselleni helpoimmasta päästä vaikken ole kumpaakaan nähnyt.

Kiitos veliseni.😀.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      140
      4231
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      38
      2490
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      144
      2138
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      23
      1194
    5. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      71
      1092
    6. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1007
    7. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      34
      935
    8. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      63
      916
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      47
      854
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      104
      825
    Aihe