Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

121

Kommenttia

16004

1. Ihan hyvä elää fiiliksellä, ja kuitenkin ymmärtää sitä, että se on aina väliaikaista.. siis se fiilis.
  2. Itse lukeudun hyväntahtoisiin ja -uskoisiin ihmisiin. Ja se todellakin luokitellaan tyhmyydeksi ja yksinkertaisuudeksi.

Ne jotka pahantahtoisuuttaan toteuttaa.. omassa typeryydessään kuvittelevat että hyväntahtoinen ei ymmärrä tulevansa kusetetuksi. Hyväntahtoinen joskus vain antaa pahantahtoisen luulla, ettei hän tajua.
    Itse teen sitä tuottaakseni iloa ja helpotusta niin pikkusieluiselle ihmiselle.

Esimieheni .. tai siis esinaiseni on äärettömän pahantahtoinen nainen. Typerä ja itsekäs narsistisuuteen taipuvainen ääliö. Ja minä olen esittänyt hänelle typerystä niin kauan, että hän jo kuvittelee olevansa kaiken yläpuolella. Ainakin minun yläpuolellani. Se on tehnyt hänestä varomattoman. Ja varomattomuuttaan hän mokailee ihan törkeästi. Hän itse aiheuttaa itsellensä hankaluuksia mokillaan. Ja seuraamukset.. niin..

Minua ei haittaa hänen törkeä käytöksensä. Inhoan häntä ja silti ruokin hänen egoaan. Eli oikeastaan minuakin voisi siinä mielessä pitää pahantahtoisena... tavallaan.

Silti luokittelen itseni hyväntahtoiseksi. Teen monia konkreettisia asioita päivittäin tuodakseni pikkuisen iloa tähän maailmaan. Ja jos joku käyttää hyväntahtoisuuttani hyväkseen, sallin sen. Tiettyyn rajaan asti. Siksi, koska se tuottaa hyvää mieltä ja iloa tuolle hyväksikäyttäjälle. Mikä tuottaa positiivisuutta ja siten iloa myös omaan elämääni.

Myönteinen asenne ja toiminta tuottaa myönteisyyttä. Jos hintana on se, mitä joku ajattelee minusta, niin hinta on mitätön. Minua ei kiinnosta jos joku minulle merkityksetön ihminen pitää minua typeränä. Ei vaikuta elämääni suuntaan tai toiseen. Asiaa on hieman vaikea tuoda selkosanaisesti julki.

Eli kaikki hyväntahtoiset eivät ole hölmöjä. Jotkut heistä ovat jopa superälykkäitä. Toki kaikissa ihmisryhmissä on hajontaa älykkyyden suhteen.
  3. Sinä olet selvästi niin kutsuttu vanha sielu.. toivon että ymmärrät mitä tarkoitan.

Ymmärrän tuon jos joku tärkeä ihminen ei pidä tärkeänä tai arvoisena. Minulla se oli oma isä, joka väheksyi minua. Mutta tuo tapahtui vajaa parikymppisenä ja se satutti. En varmaankaan ole päässyt itsekään siitä ylitse, sillä minusta tuntuu kuin en olisi antanut sitä vieläkään täysin anteeksi. Yli luulen siitä päässeeni, mutta jäljet se on jättänyt.
    Varsinkin kun elin lapsuuteni lähes täysin ilman isää ja kun teininä ollessani sitten asuimme jonkin aikaa kämppiksinä, oli se pelkkää halventamistani. Hän on aina ktseenalaistanut valintojani. Koko elämäni ajan.

Pahin isku isälleni taisi olla se kun opiskelin itseni koneistajaksi. Ei kuulemma ole naisen paikka se. Exääni hän vihasi ja poikaamme vieroksuu. Oikeasti isäni on sovinistinen ja naisiaan pahoinpitelevä kuspää. Joten miksi siis antaisin hänen sanomisten vaikuttaa itseeni? No, hän on isäni.

Joten voin kuvitella kumppanin joka alentaa ihmisarvoa ja olemusta. Ja sen kuinka syvälle se voi viiltää.
    Tosiasiallisesti sellainen kertoo kyseisen henkilön omasta epävarmuudesta ja heikkoudesta.. noin mielestäni.
    Kuten isänikin, sellaiset ihmiset jotka painavat toista alas, ovat raukkiksia. Mutta onkin vain mielipiteeni heistä. Ja siksi säälin heitä.

Ja mitä tulee rakkauteen sinun tulevaisuudessasi.. ennustan, ettet tule löytämään sitä suurta rakkautta enää.. mutta saat miellyttävän ihmissuhteen.
    Mutta juu.. harvapa sellaisia suuria rakkauksia saakaan kovin montaa elämässään. Ymmärtääkseni sinä kuitenkin olet jo sen saanut kokea.

Ja hiffaat senkin, että jo tämä keskustelu tälläin ihan tuntemattoman kanssa auttaa prosessoimaan asioita. Täällä palstalla voi saada todella hyviä aspekteja ihan tuntemattomilta.
    Itse käytän palstaa törkeästi hyväkseni peilatakseni asioitani kuin huvipuiston peilisalissa. Suurin osa heijasteista on hyvinkin vääristyneitä, mutta antaa näkökulmia.

Olet oikein ihastuttava ihminen. Noin niin kuin mielestäni. Sinun itsetuntemuksesi hämmästyttää ja ihastuttaa. Olet vahva ja kaunis ihminen. Ainakin sanojesi puolesta voin noin sanoa.
    Kiitos tästä ihanasta keskustelusta. Olen nauttinut pintaraapaisusta sinuuteen.

Minä olen on-off palstalainen. Saatan olla pitkiäkin aikoja palstalla ja toisaalta myös poissakin paljon. Nyt alkaa olla taas fiilis, että voisin olla poissa jonkun aikaa. Katsotaan.

Haluan kuitenkin kertoa, että olen nauttinut ajatusten vaihdosta kanssasi suunnattomasti ja tämä on juurikin ollut palstan antamaa parastaan.
    Emme todellakaan ole samanlaisia ihmisinä, mutta koen, että jaamme aaltopituuden tai jotakin.

Jos nyt häviän palstalta .. kun palaan .. toivon törmääväni sinuun täällä uudelleen. Hyvää jatkoa ja kiitos että jaoit itsestäsi. Tunnut aidolta ihmiseltä. Ja niitä ei ole koskaan liikaa.
  4. Heh.. vai niin. :D
  5. Elämää..