Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
120
Kommenttia
15967
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiva kuulla, että olet paranemaan päin.
Sinäkö botti? Hassuja puhut!
11.09.2023 17:38
Ei ole pakko tietenkään. Paitsi elää ja kuolla.
Toki, jotta keskustelun vastavuoroisuus säilyy, niin mainitsen ihan vain mielipiteenäni, että mielipiteen perusteleminen on kuin yrittäisi todistaa olevansa oikeassa.
Ei ole oikeaa tai väärää mielipidettä. On vain mieluisia tai epämieluisia mielipiteitä. Se, että pidät minun mielipiteitäni ilmeisen epämieluisana, ei tarkoita, että olen velvoitettu perustelemaan juuri sinulle mielipidettäni.
Näkemys asiasta on syntynyt erilaisten asioiden summana ja elmänkokemuksena. Ja olen aina valmis muokkaamaan mielipiteitäni jos näen sen itse tarpeelliseksi. Jos saan uuden näkökulman, jonka avulla voin tarkastella mielipidettäni uudestaan, olen hyvin halukas miettimään asioita toiselta kantilta.
Voipi olla että näkemykseni älykkyydestä parinmuodostuksessa eroaa omastasi niin huomattavan paljon, ettei meillä ole keskusteltavaa aiheesta.
Ja sikseen ..
täytynee mainita, että kuka tai mikä on oikea taho määrittelemään älykkyyden?
Itse nyt olen pikkuisen tyhmänpuoleinen ja hitaanlainen ihminen, niin minä se en ole. En kykene määrittelemään älykkyyttä.
Luulisin että jokainen meista tavan tallaajista ajattelee hieman erilailla siitä, mitä on älykkyys.
11.09.2023 17:36
Kirjoitin sulle viestin, mut kämmäsin sen.
No pääpiirteittäin..
Koen olevani aika samankaltainen kuin sinä.. ja ominkin sinut tässä tämän enempää miettimättä kauan kadoksissa olleeksi kaksoissiskoksi.
Menen tunne edellä ja luotan intuitioon. Susta saan hyvät vibat. Olet avoin ja rehellinen .. ainakin mun tunteen mukaan. Aito ja alkuperäinen sinä itse. Taidan tykätä.
Mutta, mutta...
Nyt sulle pitää keksiä lemppari. Toi sun nimimerkkisi on kiva, mut ei kelpaa kutsumanimeksi. Mitä toi sun nimi tarkoittaa?
11.09.2023 17:19
En ole perustelevaa sorttia. Ihan siksi, kun mielipide on vain mielipide. En jaa mielipiteitäni faktatietona, sillä sitähän mielipiteet eivät ole.
Faktoja voi perustella mielin määrin. Koska se on asiatietoa. Mielipide on vain jonkun henkilökohtainen näkemys. Sama kuin pyytäisit minua perustelemaan itseni. Miksi?
Niin.. miksi minä kokisin tarvetta perustella näkemystäni sinullle tai kenellekään muullekaan...
Juu.. ei puhuttu samasta aiheesta, se on tosi. En pysty samaistumaan keskustelun avaukseesi, ja siksi annoin mielipiteeni hieman asian sivusta.
Minä en halua pariutua. Siitä lähtökohdasta katsottuna "kumppaniehdokkaan" älyllä ei ole mitään merkitystä. Otan ihmiset sellaisinaan kuin ovat ja haluan nauttia heistä sellaisenaan kuin ovat. Se riittää minulle.
Nyt pariksi tunniksi maalaamaan piha-aitaa. Heissulivei.
11.09.2023 11:28
En ole puolustuskannalla. Jatkaisin mielelläni keskustelua, mutta lupasin mennä naapuriin exelöimään.
Jos mielipiteeni ei sinulle kelpaa, se on sinun ongelmasi. Ei minun.
Mielipide on kuin perseenreikä..
meillä kaikilla on sellainen.
11.09.2023 10:04
Noh .. mitäpä tuohon nyt sanoisi.
Kuka sä olet? Jotta voin välittää, mun pitäisi tietää kuka sä olet.
11.09.2023 09:57
Ole fiksu. Näe myös kolikon toinen puoli.
Älykkäät ihmiset ovat tärkeitä.. siinä missä vähemmän älykkäätkin.
Peace. ❤️
11.09.2023 09:56
No .. taidettiin puhua aidasta ja aidan seipäästä.
Tottakai äly on suhteellista. Jo itsessään älykkyyttäkin on monenlaista.
Se, että omaa nopeat hoksottimet ei välttämättä ole edes älykkyyttä. Matemaattisesti älykäs ei monasti ole tunneälykäs. Ja hyvän muistin omaava voi huijata moniakin älykkyystestejä.
Älykkyys todellakin on suhteellista. Äly on osa vain kokonaisuutta, mikä ihminen on. Jos on sekametsä ja haluaa sieltä nähdä vain yhden puulajin, täytynee sanoa, että ei kovin viisasta toimintaa.
Minulle äly on suure, jota jollakin on jossakin asiassa ja toisella taas toisessa asiassa.
Nähdäkseni omiin ihmissuhdeasioihin sillä (toisen älykkyydellä) ei ole minulle kuin rikastuttava vaikutus.
Mutta minä olenkin pikkuisen tyhmä.
Ja kerroin ylempänä mielipiteeni. En dissannut.
Jos koet sen dissauksena, lue tekstini uudelleen. Vastuu on lukijalla.
11.09.2023 09:53
No.. sehän ei luonnollisesti ole minun ongelmani. Ehkä vierittämällä..?
11.09.2023 09:39
Neljä kiveä teltan sisäpuolelle. Yksi joka kulmaan...
11.09.2023 09:23
Olen nainen myös. En itse viehäty älystä en miehissä, enkä naisissa.
Itse olen hiemaan tyhmä, mutta keskiverto älykäs, joskin hieman hitaanlaatuinen..
Ihmisissä harmittaa (niin naisissa kuin miehissäkin) älykkyyden nostaminen jalustalle. Se voi olla kovinkin älykästä,mutta ei kovin viisasta.
Älykkyytensä korostajat tuntuvat esittäytyvän "rahvaalle" ylempiarvoisentuntoisena ja jopa ylimielisen oloisena verrattoman älykkyytensä vuoksi.
Enkä sano tätä pahalla. Tosiasiassa ihmisiä ei ärsytä se tieto, että toinen on älykkäämpi kuin itse. Vaan se, kuinka tämä älykkäämpi hieroo sitä koko ajan vasten kasvoja. Ylemmyydentuntonsa siivittämänä.
Econ buustausta.
Itse haluaisin olla onnellinen toisen puolesta hänen erinomaisen ominaisuutensa vuoksi. Mutta se on hyvin vaikeaa. Juurikin siksi, kun älykäs aina korostaa tuota paremmuuttaan.
Me ollaan erilaisia kaikki. Älykkyys on kauneuteen verrattava ominaisuus. Aiheuttaa turhamaisuutta. Älylläkään ei tee mitään jos ei osaa olla viisas.
Noin niin kuin mielipiteenäni.
11.09.2023 09:20
Minähän jo lupauduin.. kauppa-apulaiseksi. En vain pysty toteuttamaan, kun ollaan vaan pseudonyymejä puolituttuja s24 palstalla.
Muutoin auttaisin mielelläni.
11.09.2023 08:57
Näin voipi olla.
11.09.2023 08:55
Kyllä minä ainakin olen saanut sinusta roolittoman kuvan. Tekstisi perusteella vaikutat välittömältä ja aidolta immeiseltä.
Mä en koe roolin vetämisessä palstalla oikein järkeväksi. Tai elämässä muutoinkaan.
Ja aika paha mun on tehdä tuosta ärsyyntymisestä avausta, kun mä ihan oikeasti ärsyynnyn aika harvoin. Oikeastaan jos koskaan. Kiukustun kyllä nopeasti ja se on pikkuisen eri asia, vai olisiko sittenkään?
Mulla vaan hyppää nanosekunnissa yli sen ärsyyntymisvaiheen ja vaan tulistun..?
Mulla aikasta tulinen temperamentti ja kuohahtelen aika pienistä. Joskus turhan pienistä.
11.09.2023 08:54
Kyllä minä ainakin olen saanut sinusta roolittoman kuvan. Tekstisi perusteella vaikutat välittömältä ja aidolta immeiseltä.
Mä en koe roolin vetämisessä palstalla oikein järkeväksi. Tai elämässä muutoinkaan.
Ja aika paha mun on tehdä tuosta ärsyyntymisestä avausta, kun mä ihan oikeasti ärsyynnyn aika harvoin. Oikeastaan jos koskaan. Kiukustun kyllä nopeasti ja se on pikkuisen eri asia, vai olisiko sittenkään?
Mulla vaan hyppää nanosekunnissa yli sen ärsyyntymisvaiheen ja vaan tulistun..?
Mulla aikasta tulinen temperamentti ja kuohahtelen aika pienistä. Joskus turhan pienistä.
11.09.2023 08:52
Eli sä olet tasapainoinen sinkku. Sitähän mä sanoinkin... =)
Mulla vielä hieman hakee elämä paikkaansa ja varsinkin oman arvon tunteeni on vielä hieman hakusessaan. Toisaalta en oikeastaan tarvitse sitä tunnetta mihinkään, niin paskaakos siitäkään.
Kuuntelen itseäni ja tarpeitani .. sit yritän elää niiden mukaan.
Tänään maalasin piha-aitaa tuossa pihallani ja oli ihanaa kun itselleen tekee. Jokainen sutaisu pensselillä sai minut rakastamaan kotiani pikkuisen enemmän. Omaa ihanaa tilaa, joka on minua varten. Ihan minua vain. Se on taivaallista, kun on 25 vuotta elänyt muita varten.
En koskaan vaihtaisi pois. Tätä rakkauden määrää elämääni, itseäni ja kotiani kohtaan. Ei sellaista unelmien prinssiä ole joka minut saisi luopumaan palasestani taivasta.
10.09.2023 19:01
En oikeastaan tunne tarvetta tulla rakastetuksi.
Jos joku minua haluaa rakastaa, se on hänen valintansa ja hänen tapansa. Ihan sama se mulle on..
Minä yleensäkin haluan hyvin vähän mitään. Haluaminen ei ole minun juttuni.
10.09.2023 18:47
Nautin elämästäni ja jos se on syrjäytymistä, niin olen suosiolla syrjäytynyt.
Sinäkin vaikutat hyvin olevan tasapainossa sinkkuelämäsi kanssa. Sinulla on harrasteita ja
mielenkiinnonkohteita..
Vaikutat tasapainoiselta sinkulta.
Enkä mä ainakaan noteeraa edes noita pariutumista tyrkyttäviä. Miksi korjata sellaista, mikä ei ole rikki?
10.09.2023 18:42
Minä en enää vaihtaisi pois yksinasumista..
On niin ihanaa kun voi haistattaa koko maailmalle pitkät ja olla kotonaan ihan yksin.
Mikään ei ole taivaallisempaa kuin ihan oma koti vain minua varten.
Tämä sinkkuelämä tekee minut onnelliseksi.
10.09.2023 18:35
Noin kai minäkin ajattelen exästäni aika pitkälle. Olisin jos hän tarvitsisi minua.
Aito rakkaus ei kuole koskaan.. se elää, kasvaa ja jalostuu elämän myötä. Mutta ei kokonaan katoa.
10.09.2023 10:00
357 / 799