Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
120
Kommenttia
15967
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tanks. 😊
25.07.2023 12:10
Ehkä olen hieman pettynytkin itseeni. Mutta kyllä se varmaankin kuuluu tähän astiaan..
Olen tietoisesti hieman repinyt niitä kerroksia ja se sattuu. Mutta ymmärrys siitä, että minun on lupa tehdä niin, on yllättävä ja minulle vieras. Ja minun on niin hyvä ollut olla minä.
On ikävää huomata itsestään sellaisia kerroksia, jotka on rikottava. Vaikka se tuntuu pahalta. Rakentaa itseään uudelleen.
Nyt minulla on aika, paikka ja tila tehdä se. Ja uskon itseeni, tiedän että nousen kuin Fenix tuhkasta. Olen uskomattoman vahva.
Ensin minun tulee kuitenkin palaa poroksi.
Mutta ymmärrys siitä, että saan tehdä niin, lohduttaa minua suunnattomasti.
25.07.2023 11:30
Kiitos Disukka. Tuo oli juuri se mitä nyt tarvitsin kuulla.
25.07.2023 10:25
Niin.. minun venettä soudan vain minä. Siihen hommaan en päästä ketään muuta. Ja hei .. Rande on mun broidi.
25.07.2023 09:04
Kiitos.
Tämä oli mainio. ❤️
25.07.2023 09:02
Se, joka ei ymmärrä, että kipu on oleellinen osa kaikkea elävää, se ei ole kipuillut vielä tarpeeksi.
25.07.2023 08:11
Niin. Kriisi sanassa on turhaan negatiivinen kaiku.
Elämähän on vuoristorataa.. eikä ylämäkeä voi seurata ikuinen ylämäki. Eikä mikään alamäki ole loputon. Kriisi on vain muutostapahtuma, metamorfoosi. Ja se, miten siihen suhtautuu, on aika lailla itsestään kiinni.
25.07.2023 07:55
No nyt laitoit sellaisen tuhtia tavaraa, että saan taas miettiä itseni puhki. Ihan oikeasti.
Tiedän toki, etten ole vuosiin ollut kovin rohkea. Toisin oli ennen sairastumistani. Tai no näkisin, että tämä liika varovaisuus on koko elämäni summa summarum...
No, minun pitää miettiä tätä asiaa. Mielipiteesi on kiinnostava ja avaa antoisia lokeroita itsestäni. En tyrmää sitä vaikka mieleni haluaisi huutaa, että kyllä minä olen rohkea, tietäisitpä vain.
Tuossa voi olla itua. Mielipiteessäsi. Katsotaan kunhan pureskelen sitä ensin.
25.07.2023 07:49
Hei kiitti.. rypäs tässäkin on ihan selvästi kyseessä. En oikeastaan pääse metsään, mutta sauvakävelylenkkini on muodostunut päivittäiseksi nollaukseksi. Se tavallaan on helpottanut oloani. Siitä on muodostunut rutiini johon tartun.
Oikeasti odotan jo, että lomani päättyisi ja pääsisin töihin puurtamaan. Hetkeksi unohtamaan itseni ja ajatukseni. Tekemään vaan. Keskittymään johonkin itseni ulkopuoliseen.
Olen aina ennenkin paennut asioita työn tekemiseen ja nyt loma itsestäni olisi tervetullut.
Minä olen oikeastaan jumiutunut itseeni tällä hetkellä. Hyvin herkällä korvalla kuuntelen itseäni. Jopa liian herkällä. Se on minulle uutta. Minusta kumpuaa ajatuksia ja tunteita, jotka ovat minulle uusia ja vieraita. Ehkäpä jopa vääristyneitä. Eli olen ollut liikaa itseni kanssa.
Tämä palsta on hyvä peili. Juuri siksi, kun on niin erilaisia näkemyksiä. Jos olisin vienyt tämän asian läheisilleni, olisin ihan solmussa. Sitäpaisi kaikilla läheisilläni tuntuu olevan oma elämä nyt solmukohdassa. Paras ystäväni sai juuri pojan. Toinen ystäväni meni naimisiin ja läheisin sukulaiseni menetti työnsä. Exälle en kuunaan kertoisi mitään tästä, vaikka hän onkin ystäväni.
Eli ei minulla olisikaan ketään, jota häiritä tällä hetkellä identiteettikriisissäni. Ja tämähän on vain oma ongelmani. Jäsentelyä vaille. Kyllä tämä tästä.
25.07.2023 07:38
Juu.. kauan kadoksissa ollut kaksoisveljeni.
Meillä on suht samanlainen näkemys rahasta, joten ymmärrän.
Mä olen oppinut sentään jo kehuja ottamaan vastaan, kun vaan sanoo kehujalle kiitos, niin kaikki on hyvin. Ihan sama sitten tarkoittiko kehuja sitä aidosti vai ei. Ja ihan sama olenko samaa vai eri mieltä asiasta. Kehukin on vain mielipide.
No, tuossa baarimielessä, mä voin budjetoida sen säästökuuriini. Nimeän sen vaikka velirahastoksi ja laitan parisataa sivuun että päästään tanssimaan. Ja kun mä isken tanssilattialle, se on kutakuinkin pari pullollista kaljaa illan aikana. Eli en kuole siihen. Eikä velanmaksusuunitelmani kaadu siihen.
No, juu.. olihan ne viskit tavallaan laadukkaampaa vierasvaraa, mutta sun suosituksella. Ja eipä niitä ole tullut tarjottua kuin kolmelle. Yllättävää kyllä, vieraita minulla ei ole tänä kesänä ollut juurikaan.
Kaikilla on jotakin elämää suurempaa meneillään. Tai sitten olen vain erakoitunut tahallisesti heistä. No.. molemmat ovat tosiasiallisesti syynä. Tämä tuntuu olevan suurten mullistusten kesä.
No olen saanut aikaa itselleni ja omalle suurelle mullistukselleni.
25.07.2023 07:16
Kiitos .. ja sä olet velho. Oikeasti.
24.07.2023 23:59
Noh.. juu, ei si viskiä sinulle. Vaikka nuo on sinulle ostettuna tuolla hyllyllä..
Kyllä me yhteisymmärrykseen päästään varmasti asiassa kuin asiassa.
On vaan niin noloa, kun sä tulet vieraakseni ja tuot tuliaisia niin paljon. En mä tietenkään pahastu, mutta nolostun. Kuten tiedät, olen huono ottamaan huomionosoituksia vastaan, oli se sitten kahvipaketti tai autokyyti.
Koen jääväni velkaan.. tai no tavallaan.
Olen ihminen joka ei ole saanut paljon, kaiken olen ansainnut pienestä pitäen omalla työlläni.
Lehtien jakoa, mansikan poimintaa, pihojen hiekoittamista ja siivousta tein jo lapsena ansaitakseni rahani. Itseni olen elättänyt 14-vuotiaasta ja päivätyöt aloitin jo 15 kesäisenä.
Raha ei ole minulle tärkeää. Minulla on sitä vähän, mutta tarpeeksi. Se riittää minulle.
Mutta kerron persaukisuudestani siksi, kun tulee tilanteita, jotka vaativat rahallista panostusta. Kuten esimerkiksi vaikka baari-ilta. Niihin minulla ei ole varaa.
Ruoka ja juoma ei ole minulle ongelma. Niihin varani kyllä riittävät. Ja vierailleni myös.
Ja jos pysyn budjetissani vielä tämän vuoden.. pääosa veloistani on maksettu. Ja sit pitäisi helpottaa.
Laskeskelin että tammi-helmikuussa minulla olisi varaa lähteä täydennysreissulle Tallinnaan. Siihen asti luulisin varastoni riittävän.. heh.
No .. oikeasti mä pärjään kyllä. Raha on vain rahaa. Se ei ole tärkeää ollenkaan.
Eli sen verran riittävästi sitä minulla on.
Mutta tämän avautumisen myötä, hyvää yötä.
24.07.2023 23:57
Aika tekee toivottavasti tehtävänsä. Uskon niin. Tai sitten opin elämään niiden kanssa.
24.07.2023 23:32
Ehkä, mutta tuo Xenan velho löysi syyn. Kannatti todellakin tulla palstalle porisemaan.
24.07.2023 23:31
Kiva kuulla. Hyppy tyhjän päälle ei koskaan ole helppoa.
24.07.2023 23:13
En pelkää kuolemaa, en suinkaan. Sehän on kuin uni. Poistuu tästä elämästä. Mitä pelättävää siinä olisi?
En ole koskaan pyrkinyt hallitsemaan elämääni, paitsi ehkä juuri nyt. Tässä identiteettikriisissäni. Ehkä tämä on ensimmäinen kerta kun oikeasti yritän hallita elämääni.
Rakkauden pelko? Se on pelkoa menettämisestä.
24.07.2023 23:12
Ihanaa törmätä noin määrätietoiseen ja selkeään ihmiseen. Sulla on pasmat aika selvät. Se on hyvä se.
Kiitos keskystelusta, se on ollut nautinto minulle. Hyvää jatkoa sinulle ja kaikkea hyvää tulevaisuudessakin.
24.07.2023 23:08
Se kamala ämmä on ollut mun niskassani jo .. öö .. 12 vuotta.
Niin .. paska duuni ja paskat työkaverit.
Juu.. mä oikeasti yritän saada raha-asiani kuntoon. Varmaan loppuvuodesta helpottaa. Toivon ainakin. Mutta se vaatii tiukkaa budjetointointia ja itsekuria.
Baarikaappini on kyllä huventunut, mutta eiköhän sieltä lirut löydy.. heh. Aina sen verran, että veljelle on viskiä.. ellei exä juo niitä salaa.
Mutta juu, kyllä olet tervetullut. Aina veliseni.
24.07.2023 23:03
Niin .. sekin on suhteellista. Yksilökohtaisesti minä olen aina pitänyt ajattelemista lempipuuhanani.
24.07.2023 22:54
Hitto.. sä osuit kultasuoneen. Todellakin.
Myönteisen muutoksen jälkeen olen todellakin ajatellut, että ehkä minulla on vielä lupa suunitella tulevaa.
Se että ms-tautini ei ole edennyt kolmeen vuoteen, on superhyvä uutinen. Ja lääkärin varovainen arvio oli, ettei etenemistä ehkä enää tapahdukaan - on megalomaaninen lottovoitto.
Sehan tarkoittaisi, että olisin parantunut parantumattomasta sairaudestani.
Todellakin elämäni päättyi, kun sain diagnoosini, enkä elänyt enää elämääni kuten olisin halunnut.
Olen lähes yhtä isossa identiteettikriisissä kuin silloin kun sain diagnoosini. Hitto, sä olet velho.
Toihan se on syynä. Tietenkin.
En ollut itse osannut yhdistää tuota tähän.
Kiitos. Siis iso kiitos.
Nyt tuossa valossa kaikki käy järkeen.
24.07.2023 22:52
367 / 799