Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
120
Kommenttia
15967
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuumia aaltoja on ollut jo toista vuotta, mutta nyt tämä vuonna ne on eskalotuneet. Eli, kyllä olen mummoutumassa.
24.07.2023 22:42
Kiitos mielenmaisemastasi. On aina mukavaa keskustella ihmisen kanssa joka aidosti haluaa antaa itsensä ymmärettäväksi.
Se, kykenenkö minä ymmärtämään sinua sen enempää kuin muut, on kyseenalaista.
Ja tottakai sinä olet poikkeuksellinen.. tietysti. Ihan kuin meistä jokainen, joka uskaltaa olla oma itsensä.
En tunnista itsessäni sinun ajattelutapaasi rakkaudesta, minä kun taasen höperöidyn vähän väliä milloin mistäkin.
Minä ihastun kaikkeen ja kaikkiin ihan tuosta vaan. Nytkin olen ihastunut sinun tapaasi keskustella asioista.
Rakastan paljon, mutta koskaan en ole ollut rakastunut. Luullakseni. Joten olemme erilaisia sen suhteen. Entä sitten, vaikka olemmekin.
Sinun tapasi on ihan yhtä oikeanlainen kuin minunkin. Se on vain erilainen. Ja hyvä niin.
Se, mikä tuntuu sinulle hyvältä tavalta on oleellisin juttu.
Muistettaneen kuitenkin, että sinä teit tämän aloituksen koska halusit ihmisten mielipiteitä tilanteestasi.
Se tarkoittaa, että ihmiset kertovat omia näkökantojaan. Ja niitä näkökantoja on yhtä monta kuin vastaajaakin.
Et voi mielestäni "paeta" heidän eriäväisyyttään "outouden" verhon taakse.
Erilaisuus on rikkaus ja ihan hienosti olet jaksanut keskustella eri kommentoijien kanssa.
Ainakin, mitä minä olen lukenut.
Tässä on pieni dilemma.. sä et halua spekuloida tai analysoida jotakin sellaista, mikä on teoreettista, mutta kuitenkin asia mietityttää sen verran, että teit tämän keskustelun aloituksen.
No, en valita.. olen nauttinut keskustelusta kanssasi.
24.07.2023 22:40
Kiitos.
Toi merkkaa paljon sinulta kuultuna.
24.07.2023 22:14
Niin.. en ole vielä toiminut kuin ajatuksen tasolla. Joitakin konkreettisia asioita olen tehnyt ja sisäinen paatos on jo.
Tuntuu kuin olisin tähän asti seilannut virran vietävänä ja nyt vasta olisin tajunnut, että hei, mullahan on airot.
Se mihin soudan tämän pikku veneheni, se alkaa vasta hahmottumaan.
Saa nähdä mitä tapahtuu näille pitkän linjan suunitelmilleni. En ole kovin suunitelmallinen ollut koskaan.
24.07.2023 22:13
Niin. Olet hyvinkin oikeassa.
24.07.2023 22:06
Mun pomo on kamala ämmä. Ei sille kävisi millään mikään järjestely.
Joudutaan vaan nyt toteamaan, että no can do.
Sitä paitsi olen jo sopinut pujottelijan kanssa treffit ensi lauantaille.
Juu.. jos pääset niin tule vaan. Tosin rahatilanteeni on taas persaukinen.. tai melkein. Ja sullahan on sitäpaitsi yhtä jos toista koko lomasi ajaksi suuniteltuna, niin voidaan ehkä miettiä syyskuulle maailman parantamista.. ?
Hitsi.. se Sysmä kuulosti hyvältä.. mut no can do.
24.07.2023 22:06
Minulla on ollut jonkin aikaa .. muutaman vuoden .. maksa-arvot rajapinnassa. Joudun siksi ajattelemaan maksaani ja unilääkkeistä luopuminen oli se, mitä pystyin tekemään.
En voi luopua esimerkiksi ms-tautiani hidastavasta lääkkeestä, mutta tuosta pystyin.
Ja olen nukkunut yllättävän hyvin, mitä nyt kuumat aallot kiusaavat.. ilman lääkitystä.
Jos uneni häiriintyy taas, tietysti aloitan lääkkeet uudelleen. Mutta yritän kuitenkin ilman. Olosuhteet ovat erilaiset kuin silloin, kun aloin käyttämään unilääkkeitä.
Olen nukkunut yli kymmenen vuotta erilaisten lääkkeiden avulla ja luonnollisesti luomuun siirtyminen ottaa aikansa. Aivoille on annettava aikaa normalisoitua. Mitä se normaali sitten onkaan.
En tiedä onko ratkaisu oikea, mutta se tuntuu hyvälle ratkaisulle.
24.07.2023 21:57
Pujottelija on lutuinen. Siinä olet ihan oikeassa.
Se että hän elää elämäänsä joka hänelle on määrätty, ei tee hänestä yhtään sen vähemmän lutuista.
24.07.2023 21:47
Niin. Koen kyllä,että mielialani on kunnossa. En ole masis tms. Selkeys ja järkevyys, ne enempi ovat vaivana.
Itse olen sitä mieltä, että on ulkoista elämistä ja sisäistä.
Eli ulkoisesti elävät arvostavat maailman matkailua ja vaikkapa omistamiaan asioita.
Ja sisäisesti elävät arvostavat omaa sisäistä kehitystään ja sitä mitä itse ovat luoneet.
Ne on kaksi ihan erilaista maailmaa, joita ei voi vertailla keskenään. Jokainen meistä elää arvojensa mukaisesti ja kukapa sitä voisi toisen puolesta arvottaa. Rikas elämä on jokaisen itsensä määrittelemä suure.
24.07.2023 21:44
Hei.. luuletko oikeasti olevasi siinä suhteessa jotenkin erilainen.. sama on monella.
Ei vaan löydy sitä yhteistä rajapintaa, ei vaikka hakisi.
Moni on vain hännystelijä, myötäilee vaikka olisikin eri mieltä. Sä et selvästi kuulu niihin. Mikä on hyvä.
Joo.. itse pidän eriävistä mielipiteistä kannanottona tärkeämpinä kuin samanmielisyyttä. Niistä saa enemmän ajateltavaa.
Tietää ainakin mikä ei kolahda.
Et sä ole yhtään outo, olet yksilöllinen. Ihan perus. Eriävä ajattelumalli on ihan fine.. paitsi myötäilijöille. Mutta nekin on ihan fine.
Erilaisuus ihmisten välillä ei tee kenestäkään outoa. Muista se.
24.07.2023 21:37
Minulla on epämääräinen tunne siitä, etten halua hormonaalisia lääkkeitä horjuttamaan omaa hormonaalista toimintaani.
Olen ollut kahdesti jättikortisonilla ja ne eivät olleet helppoja kokemuksia. Steroidit saavat koko hormonaalisen järjestelmän sekaisin ja tasapainoon pääseminen vei kauan.
Toki, jos elämä alkaa liukumaan ihan pieleen, olen valmis siihenkin. Mutta vasta viimeisenä keinona.
24.07.2023 21:28
Juu. Luulen tosiaan, että on kyse vaihdevuosista. Plussana, että olen jättänyt unilääkkeet pois. Minulla oli masennuslääke unilääkkeenä ja arvelen, että ottaa aikansa kun aivot tottuvat olemaan luomuna.
Tämä on nyt eräänlaista etsikkoaikaa...
24.07.2023 21:23
Ei tarvitse kysyä. Tiedän vastauksen kysymättäkin.
24.07.2023 21:20
No.. selkeä ja selkeä.
Mä teen niin kuin koen oikeaksi. Siten ettei mun tarvitse jälkeenpäin katua.
Aikuiseksi tuleminen.. ööh.. mä kyllä luulen että tämä on nyt sitä.
*
Ja kiitos kutsusta. Lähtisin mielelläni Sysmään .. pääsisinhän metsään .. mutta minulla alkaa maanantaina työt. Vika lomaviikko meneillään.
24.07.2023 21:18
Ethän sä nyt mikään poikkeava ole. Kaukana siitä. Olet vain yksilöllinen.
Eriävät näkemykset vain vahvistavat omaa näkemystäsi ja tietoisuuttasi poissulkemalla vaihtoehtoja. Sekin selkeyttää omaa ajatusmaailmaasi.
Sä alat jo nyt tietämään mikä sulle on oikea tapa tässä tilanteessa.
24.07.2023 21:11
En suostu mihinkään hormonaaliseen lääkitykseen. En todellakaan.
Kestän tämän paskan kuin mies.. heh.
24.07.2023 21:07
Kyllä. Apuja täältä löytyy aina. Sinäkin olet nyt auttanut minua ja kiitos siitä.
Asioiden jäsentelyä ja sen sellaista on helpompi tehdä, kun saa vertailukohtia ja ajatuksia, joita ei itse osaisi edes ajatellakaan.
Yksi palstan hienointa antia.
24.07.2023 21:00
Niin.. huomaan olevani muutoksen edessä, mutta se muutos on sisäinen. Minuuteni muutos.
Olet tehnyt isoja päätöksiä luottaen omaan sisäiseen näkemykseesi. Näin olen minäkin aina toiminut. Niin hyvässä kuin pahassakin. Sen vain tietää kun toimii oikein.
Vaikka kuinka se sattuisikin.
24.07.2023 20:55
Jaa, en tuota huomannut sinun kirjoittaneeksi. Luulin sitä joksikin toiseksi anonyymiksi.
Siis toi ettet koe tarvetta pohdiskella teoreettisia tilanteita.
Niin. Sithän sulle jää oikeastaan vaihtoehdoiksi kysyä asiaa kun tilanne on oikea tai olla epätietoisuudessa. Sun valinta.
Mut haluatko säilyttää tämän suhteen tällä tasolla,mitä se on nyt?
24.07.2023 20:50
No, ei pujottelija minua huolisikaan. Hänellä on oma elämä elettävänään.
24.07.2023 20:44
368 / 799