Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No.. linukka sai minut toisiin aatoksiin.
28.02.2023 18:40
Niin.. asia on se, että sinä luulet anonyymiä randeksi, noin minun näkökulmastani asia nähtynä. Kova syytös, ilman todisteita.
28.02.2023 18:38
Niin jos sairauden tuntua ei ole, niin on aika auttamattomissa.
28.02.2023 18:35
Juu, lepsuksia sattuu kaikille ja toisille enemmän kuin toisille. Mutta valheellisen tiedon levittäminen on panettelua. Ei siis mitaan vahinkoja, vaan tarkoituksellista hyökkäämistä. Ja haukkuminen.. se on tyhmää.
28.02.2023 18:33
Aika pätevä olet. Voisi olla hyvä. Sellainen rauhallinen, mutta rajoja antava.
28.02.2023 18:30
Olet kyllä jutun juuressa. Joudun itsekin vähän miettimään asiaa lähemmin.
28.02.2023 18:28
Ihanan yltiöromanttista. Ja samalla ihan plääh. Riippuu miltä kantilta katsoo.
Minä sairastuin vakavasti kymmenisen vuotta sitten ... luulin kuolevani ja että minulla on vain vähän aikaa elämässäni jäljellä. Opin elämään. Tässä ja nyt. Opin arvostamaan sitä mitä minulla oli ja tavoittelemaan sitä mitä halusin. Opin olemaan onnellinen. Ja minä olen onnellinen. Alan jopa rakastamaan itseäni ja elämääni.
Millä sinä teet itsesi onnelliseksi? Haaveilemallako? Kuinkas sitten, jos löydät naisesi, sen haaveiden rakkaasi ja törmäätkin siihen tosiasiaan, ettei hän täytäkään kaikkia vaatimuksiasi ja unelmasi ei käykään toteen?
Oletko miettinyt sitä.
Toivon todella, että löydät hänet, mutta rakennat elämääsi toisen varaan. Ja vielä sellaisen joka on vain haavetta.
Mutta on tuokin tapa elää. Sinun elämäsi on sinun ja sinä valitset tapasi elää. Eli en tuomitse.
28.02.2023 18:25
Niin. Minä uskon tuohon, että voimme saada hyvää toisiltamme. Paljonkin. Ja olen saanutkin ihan mittavissa määrin itsekin.
Mutta miten kuvittelisit jos oikeasti olisi vastassa mieleltään järkkynyt olento voivasi auttaa? Halu toisen auttamiseksi on, mutta ei keinoja.
28.02.2023 18:14
Mutta kuka meistä on se oikea sanomaan kenestäkin että se mielenterveys järkkyy. Tietääkseni olemme toisillemme tuntemattomia täällä. Ei voi olla niin hyvää psykiatria että pystyy sanomaan että hei.. sun mielenterveytesi järkkyy, kun ei tiedä mikä on se tilanne irl.
28.02.2023 18:10
Sinä oletkin asiallisuuden perikuva. Kiltti ja toiset huomioon ottava keskustelija.
28.02.2023 18:06
Pikkuinen leikkimielinen trollittelu nyt on osa palstakulttuuria.. ilkeämielinen ja tarkoituksellinen panettelu on eri asia.
28.02.2023 18:04
Miten sä voisitkaan auttaa tuntematonta? Voi yrittää olla ystävällinen, mutta en itse laittaisi lusikkaani siihen soppaan.
28.02.2023 18:02
En tarkemmin jaksanut tarkistaa. Vähän luin netistä ja oli joku listaus jossa listattiin sosiaaliturvaa .. Sveitsi oli kolmen huonoimman joukossa. Ymmärtääkseni.
Mutta väliäkö tuon oikeasti. Eikös ole kuitenkin parasta että sinä viihdyt siellä ja sun on hyvä olla. Joko olet kansalainen?
28.02.2023 16:09
Joo.. aikanaan tuli paljonkin pantua. Tästä tosin jo kai lähemmäs kaskytä vuotta. Muutama vuosi sitä panemista exän kanssa harrastettiin. Naapurin ukolla oli sama harrastus, mutta sen panemistuotteet eivät kerenneet kypsymään. Oli kova käyttämään. Toi sitten meille omia raakoja panojaan ja otti meiltä seisoneita panoja. Me kun exän kanssa kypsytettiin panoa aina vähintään kolme kuukautta pullotuksen jälkeen. Premiumia pantiin. Ai että oli hyvää, oli vain hiivaisia pohjalta.
Paneminen on kivaa, mutta työlästä ja puhtautta vaativaa hommaa. Jos nyt äkkiseltään arvoisin,niin niitä panoja noina vuosina tuli varmaan pitkälle toistatuhatta.
28.02.2023 16:02
Elät siis vasta sitten kun haaveesi käy toteen. No tapa se on tuokin elää. Valintakysymys.
Minä en kykene itse uskomaan siihen herra oikeaan. Minulle se on utopiaa. Enkä mielestäni ole menettänyt mitään vaikka en sitä oikeaa olekaan kohdannut.
Elän täyttä elämää tässä ja nyt. Olen aikalailla tyytyväinen siihen mitä minulla on. Kuvailisin jopa onnelliseksi. Mutta minä tyydynkin aika vähään.
Silloin kun tajuaa oman kuolevaisuutensa, ymmärtää mikä elämässä oikeasti on tärkeää.
Sinulle se oma rakas on tärkeä yhtälössä, jossa voisit olla onnellinen. Mutta hänkin on haave vain.
Kai sinulla on tässä hetkessä ja tässä elämässä jotakin, ihan itsessäsi, mihin olet edes tyytyväinen. Vai onko elämäsi kokonaan unelmointia? Toki, unelmointi on hyvä pakokeino reaalimaailmasta.
28.02.2023 15:25
Olisi kiva juttu tuo likaantumattomat vaatteet. Sen keksinnön kun saisi ylettämään astioihinkin. Ja roskatkin kävelisivät itse kierrätykseen...
No joo.. helppoahan meillä on, kun sähkövempeleet tekee kaiken meidän puolesta.
28.02.2023 12:52
Hullaannun palstalaisista joka päivä kun kerkeän palstailemaan. Tai siis hulluunnun..
28.02.2023 12:46
Ei haaveilemisessa kai mitään pahaa ole. Se, etten itse sitä harrasta, ei tarkoita, että se olisi jotenkin väärin.
Taidat olla sellainen kaunosielu..? Teitäkin tarvitaan. Muutoin tämä maailma olisikin liian kylmä paikka. Mutta oletko sinä onnellinen? Nyt ja tässä? Se on se tärkeä seikka, joka sinun tulisi tiedostaa.
Joillakin se haavemaailma luo surkeutta, kun ei ole saavuttanut sitä mistä haaveilee...
28.02.2023 12:35
Noh olin lukevani netistä, että Sveitsin sosiaaliturva on Euroopan häntäpäässä.
Huonompi juttu, jos sitä joskus tarvii.
No kun sulla on niin pieni vero, pystynet laittamaan sivuun pahan päivän varalle.
28.02.2023 12:29
No hyvät sulle.
28.02.2023 06:34
442 / 806