Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minäpä paistan juuri joulutorttuja. Ihan perinteisiä luumumarmeladilla. Päivällä keitin riisipuuron ja tein luumu-rusinasoppaa. Tuli vaan aika paksua soppaa ..ennemminkin paksua kiisseliä,mutta kyllä se puuron kanssa menee. Ja tärkeintähän on, että maku on kohdillaan...
26.12.2025 18:09
Eihän niissä lisukkeissa tarttis mennä liiallisuuksiin, mutta se on meillä uudenvuoden perinne. Ja hyvää on, sen vakuutan.
26.12.2025 17:26
No toi on oikein hyvä ajatus. Meillä on nuo tortillat, jokainen saa rakentaa mieleisiään. Kevyttä tai raskasta, tulista tai mietoa. Juustoisen tai kylmän tonnikalavräpin.. meillä on yleensä keittiön sivutaso täynnänsä erilaisia täytteitä. Varmaan joku kuuskytä purkkia ja purnukkaa mistä rakentaa. Työläs ja kova tehdä, mutta helppo sit rakentaa erilaisia vräppejä. Toi sun leipäajatus on myös hyvä. Jokainen voi rakentaa mieleisiään.
26.12.2025 16:07
Aika hyvä oivallus. Pitänee paikkaansa. Oikein persläpistä hommaa.
26.12.2025 14:21
Mitään wikiä .. dokkareista ja tiekusta.
26.12.2025 14:19
Aloitan jo aamusta ruoanlaiton. Ruoaksi on tuhannen ja yhden maun tortilloja.
Pilkon rehuja, availen purkkeja, paistan ja maustan lihoja noin 8 tuntia ja sit tulee vieraita ja ryypiskellään, ollaan sosiaalisia ja pelataan pleikkaa. Perinne naapurissa. Jo lähes 20 vuotta samaa perinnettä kunnioittaen. Myös tänä vuonna.
Meille uusivuosi on tärkeämpi juhla kuin joulu.
26.12.2025 14:18
Ei oikeastaan. Päinvastoin. Ms on vakaa, eikä ole temppuillut ja lekurin mukaan se on nyt pysyvästi remissiossa ja lääkityskin lopetetaan lähivuosina.
Se tarkoittaa että eteneminen on pysähtynyt pysyvästi. Selvisin siis aika vähillä vaurioilla koko taudista. En ole siis parantunut, mutta melkein. Eli juurikin loistavia uutisia terveydentilaani koskien.
On vain aika raskas ja vaikea vuosi edessä, joten siksi toivon että selviän.
26.12.2025 14:09
Kiitos.
Heh, itse en toivoisi eläväni kovin pitkään. Turhaa semmoinen homma. Mutta elän sen mikä minulle on määrätty, nautin niin kuin vain voin.
26.12.2025 14:03
Noinkin voi käydä. Katsotaan. Riippunee siitä ja tästä sekä mistä roikkuu. Naapurit tarvitsevat nyt minua enemmän. Oikeasti.
Poitsun terveys on romahtanut ja exän jaksaminen on kortilla.
Ensisijaisesti perhe ja omat huvit sit joskus kun se onnistuu.
26.12.2025 14:01
No mulle ei jää edes tuota laskujen jälkeen elämiseen. Joten sinulla on hyvin pullat uunissa.
26.12.2025 13:58
No natseihin en vertaa mitään.. ovat ihan oma lukunsa! Kristinuskon nimeen on tapettu ja kuollut ihmisiä mittavia määriä ja se on fakta.
Ihan alkuun uskonto oli hyvin populistinen joka lupaili hyvää ja kymmenen kaunista .. kasvanut tässä vuosisatojen aikana moneen suuntaan. Myös miekalla kuten sanoit. Ylläri pylläri sinulle, kristinuskolla ja islamilla on yhteiset juuret ja sama jumala. Se, miten palvotaan ja uskotaan sanansaattajiin on erilaista. Eri profeetat ja eri tavat.
Allah on suomennettuna Jumala. Ei nimi. Sillä jumalalla ei saa olla nimeä. Kristinuskot ja islam eriytyivät hyvin aikaisin alkuperäisestä alku-uskonnosta joka oli yhteinen. Tuolloin vuonna nakki ja muusi alku-uskonto oli hyvin populistinen ja lupasi kuoleman jälkeistä pelastusta jos eläisi säännöstön mukaan.
Eläminen ei ollut tuolloin kovinkaan herkullista touhua, niin kuoleman jälkeinen paratiisi tai se taivas toi lohtua. Populistista paskaa. Ei vaan pure enää nyky-yhteiskunnassa kun kaikki maallistuvat. Joten pitää luvata kaikkea maallista hyvää ja kymmentä kaunista tässä elämässä, jotta tyhmät uskoo. Kuten persut teki. Ja mikä oli lopputulos .. sama kuin uskonnollakin .. kärsimystä kärsimyksen päälle.
Lupauksia ei pystytä lunastamaan.
Hullujen hommaa.
26.12.2025 13:55
En laita senttiäkään ilotulitteisiin. Eikä laita vissiin köyhä kaupunkimmekaan. Onhan se aikamoista rahan haaskuuta.
26.12.2025 10:54
No enköhän minä selviä vielä yhdestä vuodesta.. ainakin. Sulla on ollut kova kohtalo. Todella lähellä on lähtö ollut sinulla ja varsinainen ihme, että olet vielä olemassa.
26.12.2025 10:51
Juu.. kristinuskolaiset varastivat joulun Jessen syntymäjuhlaksi. Ja valehtelivatkin koko asiasta.
Kansa ei olisi kääntynyt kristinlahkoon jos vanhat juhlat olisi peruttu. Niinpä kristityt omivat vanhan kansan juhlat ja muuttivat niitä mieleisekseen. Ja kansa uskoi. Tyhmä kansa.
Kristinusko on eräällä tavalla hyvin samanlaista kuin persut nykyään. Ja kansa uskoo. Tyhmä kansa. Populistinen juttu.
26.12.2025 00:37
Lanttulaatikko on hyvää ja Juliat on mun suosikkejani. Jos asuisit lähempänä, niin voisin tulla verottamaan varastojasi.. :)
26.12.2025 00:30
Hei sullekin. Älä sä vällää tuosta trollista. Se vaan kiusaa sua kun sua on helppoa kiusata. Sä hermostut ja ruokit sitä trollia sillä hermostumisellasi. Ja siitä se trolli tykkää.
Enkä mä muutenkaan tykkää haukkumisesta. Se ei ole kivaa, vaikka kuinka toinen olisi ansainnut sen.
Ja nyt on sitäpaitsi joulu. Joulurauhaa kaikille. Myös sinulle.
26.12.2025 00:28
Hurja haave. Kertakaikkinensa. Minä itse tyydyn lähimarketin herkkuihin. Mutta minäpä olenkin köyhä.
Toi sun haaveesi on aika siisti kuiteskin. Aiotko edes yrittää toteuttaa sitä?
26.12.2025 00:21
Kyllä muiden kanssa yövaatteet puetaan ..paitsi tietty pujottelijan kanssa.
Muut vieraat pitävät yleensä genitaalinsa kalsareissaan, mikä oikein hyvä. :)
25.12.2025 16:06
Ymmärrän pointtisi hyvin. Lihavuus on haitta, mutta muista että elämää eletään vain kerran. Kun aika jättää, niin si sen ole niin väliä minkä kokoinen olet. Tosin lihavat harvoin elävät vanhaksi.. elämä pitää priorisoida. Ite syyllistyn naatiskelemaan ja piutpaut piittaan miten minun pitäisi elää.
25.12.2025 16:01
Sama juttu. Puhtaana puhtaisiin lakanoihin on ihana tunne. Aivan parhautta.
Joskus kun mulla on yövieraita, niin silloin puen yövaatteet ja en oikeastaan tykkää nukkua vaatteilla. Katos kun mulla on vain yksiö ( iso tupakeittiö ja makkari ) , niin yövieraat nukkuvat samassa sängyssä kanssani. Ei vierasille halua kuitenkaan mitään nakkeilua näyttää.. niin säädyllisesti puen yövaatteet.
Tosin sohvatuolistani saa sängyn ja on minulla moottoroitu ilmapatjasänky varastossa, mut jostakin syystä nukun yleensä vieraani kanssa samassa sängyssä. Johtunee mukavuudenhalustani. En hevillä halua nukkua ilmapatjalla tai kovalla sohvasängyllä. Kuunaan en laittaisi vierastani nukkumaan niillä.
25.12.2025 15:16
59 / 806