TyöelämäEi vastauksia

Henkilökortti on hakaristi hihassa

Sössötyöntekijöillä on kaupungin työntekijän kortti. Tavarantoimittajilla on firman henkilökortti. Toimistotyöntekijöillä on omansa. Ilman sitä et ole ihmisarvoinen vaan laiton maahanmuuttaja. Sama juttu kuin epäpätevil…
Baarit ja yökerhotEi vastauksia

DJ: EI Saa Soittaa

Olen joskus kysynyt Disco Housea ja Rhytm and Bluesia ja kuullut muiden kysyvän toiveen yökerhon DJ:ltä. Yökerhon tehtävä on viihdyttää ihmisiä, antaa heille tanssia, musiikkia ja iloa. Yökerhot kuitenkin määräävät palk…
IhmisoikeudetEi vastauksia

Suomi on musertanut minua aina

Kun mietin elämääni taaksepäin, ihan lapsuuteen asti, huomaan että nykyiseen minääni verrattuna olisin voinut olla vaikka kuinka paljon enemmän ikätasoon sopivasti. Silti aina sosiaalinen roolini on ollut "joskus sitten…
MediaVastattu 3 v

Sijoitusvanhempien ja lasten kohtelu

Sijoituslasten kohtelu ponnahti jälleen pinnalle – lapsiasiavaltuutettu: ”Tilanne on sietämätön” Johannes Ijäs, Demokraatti 5.12.2012 Helsingin Sanomat "Huonoja sijoituksia" 4.12.2022 Ongelma on rajattu lasten kohteluun…
TyöelämäVastattu 5 v

Uuliberalistiset erottamispaineet

Yleinen tapa on erottaa työntekijä jo ennen työsuhteen alkua, tai viimeistään silloin kun hänessä on jokin vika. Esimiehet kiertävät työpaikoilla niin kuin parkkipirkot ja seuraavat jotain päässään olevaa syylistaa, jon…
PolitiikkaVastattu 4 v

Sinä olet huono

Muista aina, että sinä et tiedä olevasi mielisairas. Katso peiliin. Olet outo. Hyvä, että lapsesi vietiin pois. Ei siellä kukaan sairauksia keksi. Kyse on lapsen edusta. https://i.pinimg.com/originals/4d/05/f2/4d05f22b0…
YhteiskuntaEi vastauksia

Lastensuojelu on jo äärioikeistoa

Se on jo lyönyt itsensä läpi Suomessa määritelmän mukaan. Ja keskiluokka ajattelee, että "en mä tarkalleen tiedä, miksi tuo lapsi kannetaan pois, mutta kyllä he jotain väärää ovat tehneet" ja että "totellaan me aina noi…