Vapaa kuvaus

uusi vuosi ja uudet kujeet

Aloituksia

58

Kommenttia

2332

  1. En tiedä,
    mutta en koe murehtimista voimien tuhlauksena.
    Murehtimisella on oma aikansa,
    sitä varten meillä on voimia,
    että elämä olisi elämisen arvoista.
    Murheeton voimia täynnä oleva elämä,
    eikös se ole aika tylsää, ihanuuksissa rypemistä...
    oman navan ympärillä pyöriskelyä...

    Joku sananlasku, ettei enempää murheita anneta,
    kuin niitä jaksaa kantaa, pitänee aika hyvin paikkansa.
    Uskon, ettei murehtiminen ole välttämättä valittamista,
    sehän voi olla myös jakamista,
    siten lohdullista ja voimistavaa, mites sille murheelle käy kun sen jakaa,
    pienempi siitä tulee, murunen vain, helpompi kantaa.
  2. Kuuntelin Jenni Haukion kirjan.
    Pidin siitä ja kirjailija itse lukee sen omalla äänellään.
    Sopi erinomaisesti asiaan,
    koska kirja kertoo hänen elämästään ja
    hänen arvostamistaan asioista yhteiskunnassa ja kuinka
    hän on asemansa presidentin puolisona kokenut.
    Kirja on mielenkiintoinen ja siinä on paljon tietoa
    Siinä on lainauksia niin Sauli Niinistön puheista
    kuin Jenni Haukion kirjoittamista kolumneista.
    Koko kirjan matkan kulkee mukana kulttuuri ja oli
    hauskaa kun hän viittaa osuvasti runoilijoihin
    sanomalla ..sen ja sen säkein....

    Kirjassa kuulee syvää kiitollisuutta tuntevan
    ja sydämelisesti ymmärtävän presidentin puolison äänen
    ja suuren arvostuksen Sauli Niinistön työtä kohtaan

    Olen aina arvostanut Jenni Haukiota ja nyt hänen kirjansa
    "Sinun tähtesi täällä" kuunneltuani arvostan vielä enemmän.
    Kirjan otsikko ja ajatuskin on Mirkka Rekolan runosta.

    Muuan herra tuossa edellä ihmetteli, kirjan julkaisun ajankohtaa,
    pitääkö se olla aina lukittu jotain tarkoitusta varten. Ei kait.
    Sopivasti ennen kuin presidenttipari luopuu tehtävistään
    vaikuttaa erinomaiselta ajankohdalta. Heitä ei enää nähdä
    Naantalin Kultarannassa kesäänsä viettämässä.

    Voisin vaikka vetää hatusta ja epäillä,
    että kuulemme Jenni Haukiota vielä politiikassa.
    Hän on työskennellyt vuosien ajan politiikan taustajoukoissa
    ennen avoitumistaan Sauli Niinistön kanssa,
    opiskellut valtiotieteitä ja väitellyt politiikasta.
    Ja nyt hän on elänyt presidentin puolisona
    instituutiossa, jota todella harvat voivat kokea.

    Milloinkas ne Eu vaalit ovatkaan?
    Heti presidentinvaalien jälkeen.
    No, se on vain harmaa haavistukseni.
  3. Mainio pyykkäysrunosi
    täynnä tunnelmaa
    ja saa hyvälle tuulelle.

    "Pojat narulle...
    Pojat pussiin."
    onneksi perinne vielä elää...
    mutta missä ne intersektionaalit viipyvät kun eivät ole
    vielä pyykkipoikiin puuttuneet...
  4. Valitettavasti!