Vapaa kuvaus

Oletko 100% varma, että pääsisit Taivaaseen, jos kuolisit tänään? Haluatko elää ikuisesti? Näin se onnistuu: https://www.youtube.com/watch?v=yJTh1fbpfmk

Aloituksia

36

Kommenttia

119

1. Aloitusviestin+videolla+kerrotaan,+kuinka+ihminen+voi+välttää+kuoleman+kokonaan.
  2. Jatketaan+lukemista+Matteuksen+24.+luvusta:Matt+24:32+Mutta+oppikaat+fikunapuusta+vertaus:+kuin+sen+oksa+on+tuores+ja+lehdet+puhkeavat,+niin+te+tiedätte+suven+läsnä+olevan:Matt+24:33+Niin+myös+te,+kuin+te+näette+nämät+kaikki,+tietäkäät,+että+se+on+läsnä,+oven+edessä.Matt+24:34+Totisesti+sanon+minä+teille:+ei+suinkaan+tämän+sukukunnan+pidä+hukkuman+ennen+kuin+kaikki+nämät+tapahtuvat.Matt+24:35+Taivas+ja+maa+pitää+hukkuman,+mutta+minun+sanani+ei+pidä+suinkaan+hukkaantuman.Matt+24:36+Vaan+siitä+päivästä+ja+hetkestä+ei+tiedä+kenkään,+ei+taivaan+enkelitkään,+vaan+minun+Isäni+yksinänsä.Matt+24:37+Mutta+niinkuin+Noan+ajat+olivat,+niin+pitää+myös+Ihmisen+Pojan+tulemus+oleman.Matt+24:38+Sillä+niinkuin+he+niinä+päivinä+vedenpaisumisen+edellä+olivat,+söivät+ja+joivat,+naivat+ja+huolivat,+hamaan+siihen+päivään+asti,+jona+Noa+arkkiin+sisälle+meni,Matt+24:39+Ja+ei+tietäneet+ennen+kuin+vedenpaisumus+tuli,+ja+otti+pois+kaikki:+niin+pitää+myös+Ihmisen+Pojan+tulemus+oleman.Matt+24:40+Silloin+on+kaksi+kedolla:+yksi+otetaan+ylös,+ja+toinen+jätetään.Matt+24:41+Kaksi+jauhavat+myllyssä:+yksi+otetaan+ylös,+ja+toinen+jätetään.Matt+24:42+Valvokaat+siis;+sillä+ette+tiedä,+millä+hetkellä+teidän+Herranne+on+tuleva.Monet+ihmiset+viittaavat+faktaan,+että+"kukaan+ihminen+ei+tiedä+päivää+eikä+tuntia"+Kristuksen+ylöstempaukseen+tulemisesta,+johon+viitataan+jakeissa+36+ja+42.+He+ovat+oikeassa+tehdessään+niin.+Kuitenkin,+he+sopivasti+jättävät+huomiotta+lausunnon+jakeessa+29,+että+tämä+päivä+tulee+vaivanajan+jälkeen+ja+opettavat,+että+Kristus+voi+tulla+"hetkenä+minä+hyvänsä"+siitä+huolimatta,+että+vaivanaika+ei+ole+vielä+tullut.https://ihanjarkevablogi.blogspot.com/2020/07/herran-paiva.html
  3. Seuraavaksi+me+näemme+seuraavien+lausuntojen+avaavan+luvun+7:Ilm+7:I+Ja+sitte+näin+minä+neljä+enkeliä+seisovan+neljän+maan+kulman+päällä,+ja+neljää+maan+tuulta+pitävän,+ettei+tuuli+oisi+puhaltanut+maan+päälle,+eikä+meren+päälle,+eikä+yhdenkään+puun+päälle.Ilm+7:2+Ja+minä+näin+toisen+enkelin+auringon+koitosta+tulevan+ylös+jolla+oli+elävän+Jumalan+sinetti,+ja+hän+huusi+suurella+äänellä+niille+neljälle+enkelille,+joiden+maata+ja+merta+oli+annettu+vahingoittaa.Ilm+7:3+Ja+sanoi:+älkäät+maata+eikä+merta+eikä+puita+vahingoittako+siihenasti+kuin+me+merkitsemme+meidän+Jumalamme+palveliat+heidän+otsissansa.On+selvää+näistä+jakeista,+että+tähän+mennässä,+Jumala+ei+ole+alkanut+vahingoittaa+maata,+puita,+tai+merta.+Jumalan+viha+on+tulossa+kaadettavaksi,+rakeiden+ja+tuleen+sekoittuneen+veren+muodossa,+joka+tulee+polttamaan+kolmanneksen+puista+ja+kaiken+vihreän+ruohon.+Kuitenkin,+ylöstempauksen+on+tapahduttava+aiemmin,+ennen+kuin+hän+aloittaa+kaatamaan+vihaansa+ja+syöksee+tulta+maanpäälle.+Välittömästi+tämän+julistuksen+jälkeen,+ja+ennen+kuin+Jumala+alkaa+kaataa+vihaansa+Ilmestyskirjan+luvussa+8,+lukematon+suuri+joukko+ilmestyy+taivaassa:Ilm+7:9+Sen+jälkeen+näin+minä,+ja+katso,+suuri+joukko,+jota+ei+yksikään+lukea+taitanut,+kaikista+pakanoista,+ja+sukukunnista,+ja+kansoista+ja+kielistä,+seisovan+istuimen+edessä+ja+Karitsan+edessä,+valkeilla+vaatteilla+puetetut,+ja+palmut+heidän+käsissänsä.Ilm+7:13+Ja+yksi+vanhimmista+vastasi+ja+sanoi+minulle:+kutka+nämät+valkeilla+vaatteilla+puetetut+ovat,+ja+kusta+he+tulleet+ovat?Ilm+7:14+Ja+minä+sanoin+hänelle:+herra,+sinäpä+sen+tiedät.+Ja+hän+sanoi+minulle:+nämät+ovat+ne,+jotka+suuresta+vaivasta+tulivat,+ja+he+ovat+vaatteensa+pesseet+ja+ovat+vaatteensa+Karitsan+veressä+valaisseet.Ilm+7:15+Sentähden+ovat+he+Jumalan+istuimen+edessä+ja+palvelevat+häntä+päivällä+ja+yöllä+hänen+templissänsä.+Ja+se,+joka+istuimella+istuu,+asuu+heidän+päällänsä.Ilm+7:16+Ei+heidän+pidä+enään+isooman,+eikä+enään+janooman,+eikä+aurinko+lankee+heidän+päällensä,+ei+myös+yksikään+palavuus.Ilm+7:17+Sillä+Karitsa,+joka+istuimen+keskellä+on,+kaitsee+heitä+ja+johdattaa+heitä+eläväin+vesilähdetten+tykö,+ja+Jumala+on+kuivaava+kaikki+kyyneleet+heidän+silmistänsä.Nyt+kun+kaikki+uskovaiset+on+poistettu,+hän+voi+alkaa+kaatamaan+vihaansa+samana+päivänä.Ilm+8:I+Ja+kuin+hän+seitsemännen+sinetin+avasi,+oltiin+ääneti+taivaassa+lähes+puoli+hetkeä.Ilm+8:2+Ja+minä+näin+seitsemän+enkeliä+Jumalan+edessä+seisovan,+joille+seitsemän+basunaa+annettiin.Ilm+8:3+Ja+toinen+enkeli+tuli+ja+seisoi+alttarin+edessä,+ja+hänellä+oli+kultainen+pyhän+savun+astia,+jolle+paljo+suitsutusta+annettiin,+kaikkein+pyhäin+rukouksiin,+kultaiselle+alttarille+antaaksensa,+joka+on+istuimen+edessä.Ilm+8:4+Ja+suitsutuksen+savu+pyhäin+rukouksista+nousi+enkelin+kädestä+Jumalan+eteen.Ilm+8:5+Ja+enkeli+otti+pyhän+savun+astian,+ja+täytti+sen+alttarin+tulesta,+ja+heitti+maan+päälle,+ja+niin+tapahtuivat+äänet+ja+pitkäisen+jylinät+ja+leimaukset+ja+maanjäristykset.Ilm+8:6+Ja+ne+seitsemän+enkeliä+seitsemällä+basunalla+hankitsivat+basunilla+soittamaan.Ilm+8:7+Ja+ensimäinen+enkeli+soitti+basunalla,+ja+tuli+rakeita+ja+tulta+verellä+sekoitettuja,+jotka+maan+päälle+heitettiin;+ja+kolmas+osa+puista+paloi+ja+kaikki+viheriäinen+ruoho+paloi.Nyt+katsotaan+selkeintä+kappaletta+kaikista,+Matteus+24,+jossa+Jeesus+selvästi+tuo+esiin+ylöstempauksen+aikajanan+suhteessa+Herran+Päivään,+täydellisessä+harmoniassa+1.+Tessalonikalaiskirjeen+4+&+5+luvun+ja+Luukkaan+17.+luvun+kanssa:Matt+24:29+Mutta+kohta+sen+ajan+vaivan+jälkeen+aurinko+pimenee,+ja+kuu+ei+anna+valoansa,+ja+tähdet+putoavat+taivaasta,+ja+taivaan+voimat+pitää+liikutettaman.Matt+24:30+Ja+silloin+näkyy+Ihmisen+Pojan+merkki+taivaassa,+ja+silloin+kaikki+sukukunnat+maassa+parkuvat+ja+saavat+nähdä+Ihmisen+Pojan+tulevan+taivaan+pilvissä+suurella+voimalla+ja+kunnialla.Matt+24:31+Ja+hän+lähettää+enkelinsä+suurella+basunan+äänellä,+ja+he+kokoovat+hänen+valittunsa+neljästä+tuulesta,+yhdestä+taivasten+äärestä+niin+toiseen.Tässä+me+näemme,+että+Herran+Päivä+ja+ylöstempaus+(joka+on+samana+päivänä)+tapahtuu+välittömästi+vaivanajan+jälkeen.+Siksi+"vaivanaika"+ei+ole+Jumala+kaatamassa+vihaansa,+koska+hänen+vihansa+suuri+päivä+ei+tule+ennen+kuin+vaivanajan+jälkeen!
  4. 1.Tes+5:I+Mutta+ajoista+ja+hetkistä,+rakkaat+veljet,+ei+teille+tarvitse+kirjoittaa;1.Tes+5:2+Sillä+te+itse+visusti+tiedätte,+että+Herran+päivä+on+tuleva+niinkuin+varas+yöllä.1.Tes+5:3+Sillä+kuin+he+sanovat:+nyt+on+rauha+ja+ei+mitään+hätää,+silloin+kadotus+lankee+äkisti+heidän+päällensä,+niinkuin+raskaan+vaimon+kipu,+ja+ei+he+suinkaan+saa+paeta.1.Tes+5:4+Mutta+te,+rakkaat+veljet,+ettepä+te+ole+pimeydessä,+ettei+se+päivä+teitä+käsittäisi+niinkuin+varas.1.Tes+5:5+Te+olette+kaikki+valkeuden+lapset+ja+päivän+lapset:+emme+ole+yön+emmekä+pimeyden.1.Tes+5:6+Niin+älkäämme+siis+maatko+niinkuin+muut,+vaan+valvokaamme+ja+olkaamme+raittiit.1.Tes+5:7+Sillä+jotka+makaavat,+ne+yöllä+makaavat,+ja+ne,+jotka+juopuvat,+ne+yöllä+juovuksissa+ovat.1.Tes+5:8+Mutta+me,+jotka+päivän+lapset+olemme,+olkaamme+raittiit,+puetut+uskon+ja+rakkauden+rintaraudalla+ja+autuuden+toivon+rautalakilla.1.Tes+5:9+Sillä+ei+Jumala+ole+meitä+pannut+vihaan,+vaan+autuutta+omistamaan,+meidän+Herran+Jesuksen+Kristuksen+kautta,Jälleen+kerran,+samat+elementit+liittyvät+Herran+Päivään:1.+Jumalan+viha2.+Tuho+pelastumattomien+päälle3.+Pimeys4.+Verrattaan+synnytystuskissa+olevaan+naiseen5.+Verrataan+varkaaseen2.Pie+3:10+Mutta+Herran+päivä+on+tuleva+niinkuin+varas+yöllä,+ja+silloin+taivaat+suurella+pauhinalla+menevät+pois,+mutta+elementit+pitää+palavuudesta+sulaman,+ja+maa,+ja+rakennukset,+jotka+hänessä+ovat,+pitää+palaman+ylös.1.+Verrataan+varkaaseen2.+Taivaat+menevät+pois+suurella+pauhinalla3.+TuliNyt+kun+me+olemme+nähneet+kaikki+kolme+selvää+viittausta+sanontaan+"Herran+Päivä"+Uudessa+Testamentissa,+meidän+tulee+laittaa+1.+Tessalonikalaiskirjeen+5.+luku+sen+oikeaan+kontekstiin.+1.+Tessalonikalaiskirjeen+5.+luku+alkaa+konjuktiolla+"mutta"+ja+on+luvussa+4.+alkaneen+ajattelun+jatkoa.1.Tes+4:13+Mutta+emme+myös+tahdo+teiltä+salata,+rakkaat+veljet,+niistä,+jotka+nukkuneet+ovat,+ettette+murehtisi+niinkuin+muut,+joilla+ei+toivoa+ole:1.Tes+4:14+Sillä+jos+me+uskomme,+että+Jesus+on+kuollut+ja+noussut+ylös,+niin+on+Jumala+myös+ne,+jotka+nukkuneet+ovat,+Jesuksen+kautta+tuova+edes+hänen+kanssansa.1.Tes+4:15+Sillä+sen+me+sanomme+teille+Herran+puolesta:+että+me,+jotka+elämme+ja+jälkeen+jäämme+Herran+tulemiseen,+emme+suinkaan+ennätä+niitä,+jotka+nukkuneet+ovat.1.Tes+4:16+Sillä+itse+Herra+astuu+alas+taivaasta,+suurella+huudolla,+ja+ylimmäisen+enkelin+äänellä+ja+Jumalan+basunalla,+ja+kuolleet+Kristuksessa+ensin+nousevat+ylös.1.Tes+4:17+Sitte+me,+jotka+elämme+ja+jälkeen+jäämme,+temmataan+ynnä+heidän+kanssansa+pilvihin,+Herraa+vastaan+tuulihin,+ja+niin+me+aina+Herran+kanssa+olemme.1.Tes+4:18+Lohduttakaat+siis+teitänne+keskenänne+näillä+sanoilla.Tämä,+totta+kai,+on+selkein,+eniten+tunnetu+kohta+Raamatussa+koskien+ylöstempausta.+Kuitenkin,+monet+lopettavat+lukemisen+siinä+5.+lukuun+jatkamisen+ja+tarinan+loppuun+pääsemisen+sijaan.1.Tes+5:I+Mutta+ajoista+ja+hetkistä,+rakkaat+veljet,+ei+teille+tarvitse+kirjoittaa;1.Tes+5:2+Sillä+te+itse+visusti+tiedätte,+että+Herran+päivä+on+tuleva+niinkuin+varas+yöllä.Mihin+hän+viittaa+kun+hän+sanoo+"ajoista+ja+hetkistä"?+Hän+viittaa+aikoihin+ja+hetkiin+joista+hän+juuri+kertoi+meille+luvussa+4+-+ylöstempaukseen.+Kirkolla+Tessalonikassa+ei+ollut+tarvetta+että+Paavali+kirjoittaa+heille+ylöstempauksen+ajoista+ja+hetkistä,+koska+he+tiesivät+jo,+että+Herran+Päivä+on+tulossa+niin+kuin+varas+yöllä.+Siksi+Herran+Päivän+ajankohta+on+sama+kuin+ylöstempauksen+ajankohta.
  5. Kannattaa+katsoa+tuo+aloituspostauksen+video.+Siinä+kerrotaan,+kuinka+sinä+voit+olla+100%+varma+siitä,+että+pääset+Taivaaseen.Kun+ihminen+pelastuu+uskomalla+Jeesukseen,+Pyhä+Henki+tulee+hänen+sisälleen+asumaan,+ja+opastamaan+häntä:1.+Joh+4:13.Siitä+me+tunnemme,+että+me+pysymme+hänessä+ja+hän+meissä,+ja+että+hän+antoi+meille+Hengestänsä.Efesolaisille+4:30Ja+älkäät+Jumalan+Pyhää+Henkeä+murheelliseksi+saattako,+jossa+te+lunastuksen+päivään+asti+kiinnitetyt+olette.Jumala+on+antanut+meille+kristityille+lahjaksi+ikuisen+elämän,+ja+todisteeksi+siitä+hän+on+antanut+Pyhän+Hengen+pantiksi+sydämiimme.1.+Joh+510.+Joka+uskoo+Jumalan+Pojan+päälle,+hänellä+on+todistus+itsessänsä:+joka+ei+usko+Jumalaa,+hän+tekee+hänen+valehteliaksi;+sillä+ei+hän+uskonut+sitä+todistusta,+jonka+Jumala+on+Pojastansa+todistanut.11.+Ja+tämä+on+se+todistus,+että+Jumala+on+meille+ijankaikkisen+elämän+antanut,+ja+se+elämä+on+hänen+Pojassansa.12.+Jolla+Jumalan+Poika+on,+hänellä+on+elämä;+jolla+ei+Jumalan+Poika+ole,+ei+hänellä+ole+elämää.13.+Näitä+minä+teille+kirjoitin,+jotka+Jumalan+Pojan+nimen+päälle+uskotte:+että+te+tietäisitte+teillänne+ijankaikkisen+elämän+olevan,+ja+että+te+uskoisitte+Jumalan+Pojan+nimen+päälle.Ne,+jotka+ovat+pelastettuja,+tietävät+(Pyhän+Hengen+avulla)+itsekkin+olevansa+pelastettuja:Roomalaisille+815.+Sillä+ette+ole+saaneet+orjuuden+henkeä,+että+teidän+vielä+pitäis+pelkäämän,+mutta+te+olette+saaneet+valittuin+lasten+hengen,+jossa+me+huudamme:+Abba,+rakas+Isä.16.+Se+Henki+todistaa+meidän+henkemme+kanssa,+että+me+olemme+Jumalan+lapset.
  6. Hepr.+6:4-6+puhuu+ihmisistä,+jotka+kuulevat+evankeliumin,+ja+tulevat+lähelle+pelastumista,+mutta+päättävät+lopulta+torjua+sen.++Nämä+ihmiset+eivät+ikinä+ole+olleet+pelastuneita.Kannattaa+kuunnella+tämä+saarna:https://www.youtube.com/watch?v=A-WnALWUGaY&feature=emb_titlePelastusta+ei+voi+menettää.Joh+3:18:sta+mukaan+maailmassa+on+kahdenlaisia+ihmisiä,+niitä+jotka+uskovat,+ja+niitä+jotka+eivät+ole+uskoneet.+Kuitenkin+siinä+hypoteettisessa+tilanteessa+missä+joku+(ei+dementoitunut+tai+kroonisesti+sairas)+kristitty+ei+yhtäkkiä+tietäisikään+mihin+uskoo,+hän+on+edelleen+seuraavan+jakeen+mukaan+pelastunut:2.+Tim.+2:13+"Ellemme+usko,+niin+hän+pysyy+kuitenkin+uskollisena,+joka+ei+itsiänsä+kieltää+taida."Jumala+pitää+lupauksensa.+Hän+on+antanut+meille+kristityille+lahjaksi+ikuisen+elämän.+Todisteeksi+siitä+hän+on+antanut+Pyhän+Hengen+pantiksi+sydämiimme:1.+Joh+4:13+Siitä+me+tunnemme,+että+me+pysymme+hänessä+ja+hän+meissä,+ja+että+hän+antoi+meille+Hengestänsä.Efesolaisille+4:30+Ja+älkäät+Jumalan+Pyhää+Henkeä+murheelliseksi+saattako,+jossa+te+lunastuksen+päivään+asti+kiinnitetyt+olette.Pitää+myös+ymmärtää,+että+uskossa+on+eri+tasoja:+Mark+9:24+"Herra,+minä+uskon,+auta+minun+epäuskoani".+Ihmisten+usko+saattaa+heikentyä+harhaoppien+takia,+mutta+aito+pelastava+Jeesukseen+usko/luotto+ei+katoa+täysin+koskaan.+Tämän+lisäksi+on+olemassa+ihmisiä,+jotka+esittävät+olevansa+kristittyjä,+mutta+eivät+ole.+Tälläinen+huijari+voi+tietenkin+julkisesti+julistaa+"lähtevänsä"+uskosta,+mutta+Raamattu+tekee+selväksi+sen,+etteivät+tälläiset+ihmiset+ikinä+olleet+aitoja+uskovia:https://www.youtube.com/watch?v=izNnoy562YA1+John+2:19+They+went+out+from+us,+but+they+were+not+of+us;+for+if+they+had+been+of+us,+they+would+no+doubt+have+continued+with+us:+but+they+went+out,+that+they+might+be+made+manifest+that+they+were+not+all+of+us.