Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3034
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lämmin kiitos Mira
07.08.2024 10:16
Lämmin kiitokseni Tepa
07.08.2024 10:16
Miksi itse käyt täällä ? Elokuun lämpimät pimenevät illat on mahtavia. Minäkin olen purkanut sydäntäni täällä synttäristressin takia. Joku jo kertoi kyllästyneenä. Minullakin on tänään huono päivä, Borrelioosi ei enää näy ainakaan kokeissa, mutta välillä väsyttää armottomasti.
06.08.2024 15:48
Lämpimät myöhästyneet onnittelut 💖
06.08.2024 15:38
Niinpä olen. 80v on aikamoinen saavutus. Kyllä tästä rauhoitun. Seuraava hehkutus alkaa kun täytän 90v. on kymmenen vuotta aikaa toipua palstallakin 😎 Se tietenkin edellyttää että pysyn hengissä siihen asti.
06.08.2024 12:59
Kaikenlaisia oireita on, täytän huomenna 80v. Tämä on ihan hyvä ikä jos ei ota huomioon kolotuksia. Kirjoitan tänne siksi että tykkäisin olla kuusikymppinen.
Alkaa olla ikää sen verran että kaiken voi laittaa iän piikkiin.
Kaveri sanoo että muistini on liiankin hyvä, mutta ei minusta.
Itsekin hämmästyn kuinka hyvin muistan asioita joista oikeasti kiinnostun. Kai tällä iällä on nähnyt niin paljon että ei ota turhia paineita, eikä halua muistella moneen kertaan nähtyjä asioita..
05.08.2024 22:58
En ole huomannut sellaista.
On hankalaa kun ei saisi olla vanha akka kuten alemmassa viestissä sanotaan.
Olen vanhan nainen tai akka. Jos on 80-vuotias niin aika vanha on, vaikka millä mittarilla.
05.08.2024 22:29
Minusta olisi mahtavaa jos Ste-lla saisi avata uuden ketjun jossa voitaisiin jutella rauhassa arkisista ja meille tärkeistä päivittäisistä asioista.
Keneltä on pois jos ketju voisi jatkaa rauhassa.
On ihmisiä jotka haluavat huomiota hinnalla millä hyvänsä, ovat kateellisia jos joku on "suositumpi" kun he.
Satun tuntemaan sellaisen ihmisen. Hän ei kestänyt olla edes häissä kun morsiuspari vei huomion hänestä, piti häriköidä.
Kaikkein tehokkain keino on olla huomioimatta ilkeitä viestejä. Ihan kun niitä ei olisi edxes lähetetty
05.08.2024 21:30
Tällainen ketju olisi mukava missä vaikkapa Viljo vastailee vähän huumorilla tai vakavamminkin palstalaisten viesteihin.
Minusta ei olisi niin pitkäjännitteiseen asiaan, käyn välillä useammin ja sitten voi tulla pitkäkin tauko.
05.08.2024 20:34
Minulla on karvankasvu vähentynyt. Naamaan ei ole vielä tullut koskaan.
Mutta ihan huomaamatta väheni säärikarvojen ja kainaloiden ajelu.
Ei niihin kasva enää lainkaan karvaa.
Nykyihmiset ajaa joka paikasta karvansa, minultakin on ajeltu kun menin leikkaukseen, olin ihan trendikäs vähän aikaa.
05.08.2024 20:07
Kaveri sanoi että minulla on vaatekaapissa vaatteita joka painoon.
Valitettavasti painoni vaihteli varsinkin nuorempana aika paljon.
On tosi paljon vaatteita, johtuu siitäkin että en raaski laittaa kiertoon mitään, jos joskus vielä pitäisin?
Juuri äsken mietin että laitan kierrätykseen sellaiset vaatteet joita en varmasti pidä tai ovat kutistuneet?
Se vaatii minulta todella suurta luonteenlujuutta, katsotaan kun menen huomenna keskustaan. Pitää käydä kaupassa ostamassa kissanruokaa ja samalla käyn pesemässä koneellisen pyykkiä asunnolla. Olisi hyvä sauma katsella vaatekaappiaan.
05.08.2024 20:01
Oletko koskaan ajatellut tältä kannalta?
Nykyiset nuoret ovat suunnillen yhtä kauan nuoria kun mekin oltiin.
Sanoinkin heille että tuntuu että ei ole pitkää aikaa siitä kun olin nuori.
Onneksi heistä se on kaukainen asia.
Mitä siitä jos kroppa muuttuu, niinhän se muuttuu kaikilla jos elävät vanhaksi.
02.08.2024 23:41
Pisteet ja pilkut olivat vähän sikin sokin. Alkaa jo väsyttää.
02.08.2024 22:04
Odottelin tytärtä ja hänen jäkikasvuaan käymään. Oli mahtavaa jutella 19-vuotiaiden kanssa asioista. Ovat fiksuja nuoria ihmisiä. Itse täytän ensi viikolla 80v, mutta hyvin meillä huumorintajut kävi yksiin. Sanoin heille, että ihmettelen mihin aika on karannut, vastahan olin heidän ikäisensä. Ja isomummin poika vauva. Nyt on aikuinen mies.
En yleensä tee muuta kun pakolliset, muun ajan virkkaan ja kuuntelen äänikirjoja.
02.08.2024 22:03
Nautin siitä kun olen elossa.
Saan nähdä kauniin luonnon ympärilläni.
En osaa sanoa mitään erityistä, tavallinen arki touhuineen on nautinnollista.
Rajoituksia on tullut, ei jaksa kuten nuorempana, en välitä vaikka pihamaa ei ole tiptop, eikä mökkikään kuten nuorempana. Tärkeintä että itse viihdyn.
Ihanaa on nähdä isomummin jälkikasvua. Kauniita fiksuja nuoria ihmisiä.
Puhuttiin heidän kanssaan iästä, he nauroivat kun kerroin saaneeni ajokortin taas viideksi vuodeksi. Epäilin että naapurit painuu piiloon kun mummo kaasuttaa autotallista.
Kyllä tästä synttäristressistäkin selviää.
02.08.2024 20:07
Käyn myös 70+ sivuilla joskus.
Myös paikkakunnat sivuilla käyn.
Luen iltapäivälehdet ja Karjalaisen.
Youtubesta kuuntelen kaikenlaista virkatessani.
Lauantaina tulee porukkaa, Stressaa! Saattaa joku tulla jo huomennakin.
Käytiin eilen Joensuussa isommissa kaupoissa, ostelin kaikenlaista.
Mietin sellaistakin, edesmennyt poikamme täyttäisi 60-vuotta joulukuussa ja minä 80-vuotta elokuussa. Jos jaksaisin niin pidettäisiin suuremmalle porukalle pojan muistetelut ja minunkin pyöreitä vuosiani.
Sen voisi järjestää vähän myöhemmin.
Teen itse mansikkakakun näille jotka tulevat viikonloppuna. Muille ilmoitan tuosta mitä kirjoittelin. Se kahvilan varaaminen ei onnistunut.
01.08.2024 19:07
Kyllä tänne sopii monenlaista.
Sel-la/ Skillan sai ihmiset mukaan kirjoittamaan, sehän on hyvä asia.
En viitsi juuri puhelimella tai tabletilla avata suomi24 sivuja. Kun laitan läppärin valmiiksi niin käyn ensimmäisenä juuri tällä sivulla.
Ei hänen tarkoituksenaan ole ollut saada ihmisiä riitelemään vaan kertomaan tavallisista sattumuksista päivien ja elämän varrelta.
Ensi viikolla tulee pyöreät vuodet täyteen, En halua enää riidellä kenenkään kanssa, nuorempana olin ärhäkämpi.
Osaan vieläkin suuttua, mutta en aloita riitaa. Ihan äskettäin annoin tulla tuutin täydeltä eräälle henkilölle joka oli ärsyttänyt tahallaan minua pitkän aikaa, mielestäni oli tarvetta sellaiseen. Saman asian olisin voinut sanoa sivistyneemmin mutta suutuin oikeasti.
Ei me silti vihamiehiä olla, kun nähtiin niin naurahdettiin asialle, mutta ehkä pidän hänet vastaisuudessa käsivarrenmitan päässä.
01.08.2024 14:55
Toivon että Se-lla jaksaa kirjoitella kaikesta huolimatta.
Ihmettelen kaikkein eniten sitä kun ei anneta edes yhden ketjun olla sopuisa juttupaikka.
Onhan täällä suomi 24 tilaa vaikka minkälaisille mielipiteille.
Odotan kauhulla noin viikon päästä tulevia synttäreitäni.
Niin moni on ilmoittanut odottavansa kutsua juhlimaan enkä ole tehnyt asialle mitään.
Jos varaisin suositusta kahvilasta paikan ja palvelun. Pitänee soittaa ja kysellä huomenna.
En ole sosiaalinen joten kaikki ylimääräinen aiheuttaa ahdistusta.
Olen sitten oikeasti 80+, vaikka olen viihtynyt palstalla aika kauan.
Äitini tuumasi tämän ikäisenä, en voi käydä eläkeläisten kerhoissa kun siellä on vain vain vanhoja ihmisiä.
Minä kyllä tiedostan vielä että 80-vuotias on vanha.
Ei äidillä muistisairautta ollut taisi laskea leikkiä.
Olen istuskellut ulkona virkkaamassa, nyt kuuntelen samalla youtubesta selityksiä raamatusta. On mielenkiintoista kuunneltavaa, historioitsijan, papin ym... mielipiteitä.
Hyvin erilaisia on mielipiteet, kaikki kuitenkin perustelevat asiansa aika hyvin.
On aina jokin asia joka minulla jää päälle ja kuuntelen asiasta kaiken mitä löydän netistä kunnes kyllästyn.
30.07.2024 20:54
Kiitos. En osaa sanoa muuta <3
Kun sanon tunteeni tällä hetkellä niin sain pljon voimaa viestistäsi.
Mutta tiedän kuinka paljon ikä rajoittaa jaksamista.
Nelikymppinen rakas sukulaiseni sanoi tänään että nyt juhlitaan kunnolla. Hän on rakas ja haluaisin niin tehdä. He ovat tottuneet minuun energisenä, sanoin sen hänelle suoraan, en ole enää viisikymppinen joka kertoi teille kummitusjuttuja kun muut meni nukkumaan. Kyllä hän ymmärsi nopeasti mitä tarkoitin.
25.07.2024 21:55
Sain paljon voimaa vastauksestasi.
Tiedät varmaan kuinka epävarma on voimistaan näillä kymmenillä.
Voi kun olisin niin voimissani kun täytin 50v. Varasin kunnon puitteet ja juhlittiin niitä kunnolla.
Kiitos sinulle .
25.07.2024 20:56
16 / 152