Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3029
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miehelleni alettiin syöttämään soseutettua ruokaa vuodeosastolla eikä laitettu proteesia suuhun. Hänellä oli yläproteesi ja pystyi ihan hyvin puremaan ruokansa.
Siksi kävin kerran päivässä syöttämässä joko lounas ruuan tai päivällisen, laitoin ensimmäsenä hampaat suuhun ja pyysin soseuttamatonta ruokaa.
Ei sanominen tehonnut, enkä viitsinyt alkaa riitelemään.
22.02.2025 18:48
Löysin äänikirjana Tiibettiläinen kuolleiden kirjan. Kirjoittanut Guru Rimbochen.
Suomenkielisessä äänikirjassa on ensin valtava määrä selityksiä mitä alkuperäisen kielen sanat tarkoittaa.
Minusta heidän uskontonsa olisi minulle sopivampi kuin tämä meidän valtauskonto. Ostin Thaimaan reissulla Buddan patsaan ja seinävaatteen joten nekin on valmiina :)
En ole kuunnellut vielä kokonaan äänikirjaa. Tavallisessa kirjassa olisi kuviakin, ne puuttuvat.
Todellisuudessa en varmaan höyrähtäisi mihinkään uskontoon. Mutta olen hyvin kiinnostunut näistä asioista.
Sain immuniteetin uskontoihin lapsuuden ahdistavasta uskonnollisuudesta. Mutta mielenkiinto asioista voi olla perua lapsuuden kokemuksista.
Kiitos Dementer ja kaikkea hyvää sinnekin.
20.02.2025 22:06
Toivotan paranemista Korppis.
Ei sitä tiedä mitä vastaan tulee, kaikkeen on vain sopeuduttava.
Pärjäät paremmin kuin minä pienemmän vaivan kanssa, varmaan on luonne kysymyskin.
Valitin kuinka vaikeaan on jalan kanssa.
Kun on ollut kohtalaisessa kunnossa ja äkkiä jouduin muutamaksi viikoksi pyörätuoliin, jalkaa ei saanut varata yhtään lattiaan.
Ovenpielet on maalattava kun opettelin pyörätuolikuskiksi.
Odotellaan kesää, taas tuli mieleen että sekin on liian lyhyt.
19.02.2025 17:56
Minä aion etsiä käsiini tuon Kuolleiden kirjan, alkoi kiinnostamaan.
Saakohan sitä äänikirjana?
En juuri muuta tee kun kuuntelen äänikirjoja. Nyt kuuntelen Douglas Kennedyn "Toinen nainen" kirjaa. Alkoi vähän tahmeasti mutta onkin mielenkiintoinen.
Mökillä ollaan kissani kanssa, ei tahdo pakkanen hellittää, päivällä oli alle 10-asteen, nyt on pakkanen taas kiristymässä.
Olen lämmittänyt uunia joka päivä, puut on säästyneet kun oli pitkä tauko mökkeilyssä jalan takia. Nyt niitä kuluu kovaa vauhtia.
Mukavaa ja rauhallista elämää, tällaisesta tykkään.
19.02.2025 17:31
Olen tyytyväinen. Pääsin pitkästä aikaa mökille. Nyt nautitaan elämästä kissani kanssa.
Oli monta kuukautta että en päässyt mihinkään kun akillesjänne katkesi.
Vihlaisi vain kovasti kun talutin pyörää ulos.
Paljasjalkakengät eivät olleetkaan niin hyvät leikelyille jaloilleni.
17.02.2025 19:05
Viimeinkin päästiin mökille kissani kanssa. Kun lämmittää uunia niin tarkenee.
Nukun paljon paremmin täällä, on niin rauhallista.
Kaveri oli auttamassa siirtymisessä kun jalka ei vielä ole kunnossa vaikka parempaan päin on menossa.
Kysyin lääkäriltä että kuinka kauan tämä oikein kestää, sanoi että ainakin vuosi menee. Akillesjänteen katkeaminen ei ole pikku juttu.
Onneksi voin jo kävellä vaikka rasitus saa jalan turpoamaan ja kipeäksi.
Sain passin ja Keskiviikkona pääsee pankkiinkin, ei nykyisin pankkiinkaan mennä noin vain.
Tilit pitäisi avata uudelleen kun suljettiin murtautumisen takia,
Onneksi ei käynyt pahemmin, ehdin väliin.
Kun luen korppiksen vaikeuksista niin hänellä on ollut vaikeampaa, vaikka hänelläkin alkaa olla valoa tunnelin päässä.
Olen tyytyväinen kaikesta huolimatta. Mikäs tässä on ollessa lämpimän uunin vieressä. Kissa on uunin päällä.
Kissa oli pahalla päällä kun tultiin. Oli pakkasta 18-astetta, uuninpäällys jääkylmä vaikka mökissä peruslämpö oli päällä.
Onneksi on ei ole putket jäätyneet joten vesi tulee hanasta.
Oli mahtavaa kun saa ajaa autoa, kielsivät joksikin aikaa jalan takia. Olin harmissani kun piti aina pyydellä kuskia. Ajelin taxillakin aika paljon.
Nyt vasta huomasin kun ajelin mökille että ei ajokielto tullut turhaan vaikka epäilin. Jalkaan alkoi sattua ajaessa pidemmällä matkalla. Kauppareissulla sitä ei vielä huomaa.
Kiva lukea kuulumisa täältä nojatuolista :)
17.02.2025 17:32
Kyllä "palvelija" on tarpeen näillä kymmenillä.
Jos nuorempi ja terveempi tekee raskaammat työt niin minä passaan vuorostani muuten, teen vaikka hyvää ruoka.
12.02.2025 07:37
Minä olen pitänyt lutuista hellyyttävänä, hyvä esimerkki on kissanpentu.
Mutta voi sitä käyttää ihmiseenkin, varsinkin suloiseen lapseen.
Näin eri tavalla ymmärrämme sanoja.
Ei kai tämä kovin tärkeä asia ole.
12.02.2025 07:34
Arvostan ystäviäni suuresti. Kun tarvitsin apua niin he auttoivat.
Olen aina ollut yksin viihtyvä, nyt kun loukkasin jalkani huomaan että onhan minulla ystäviä. Riensivät apuun kun sitä tarvitsin.
Haluan vointini ja kuntoni mukaan myös olla avuksi jos pystyn.
11.02.2025 17:55
Kävin passikuvassa toissapäivänä, poliisi on avoinna vain joka toinen tiistai joten ei ollut kiirettä.
Kyllä passikuva on huonontunut vuosien mittaan. Menee loputkin luulot itsestään kun näkee sen.
Pitää kai vaihtaa profiilikuva, laitoin kuvan siksi kun olen kova virkkaamaan ja halusin esitellä tekeleitäni.
Nettipankkiin en pääse, mutta onneksi pankkiortti toimii.
11.02.2025 17:05
En ole huomannut. Eikö asiaa huomaa itsellään?
Ainoa missä olen nähnyt suu auki läähättämistä on vanhainkodin vuodeosasto.
09.02.2025 11:45
En tiedä auttaako koulutus.
Olen ollut huomaavinani että valta ja rikkaus tahtoo turmella ihmistä.
Suurvalloilla on vallan kahvassa ihmisiä jotka voivat saada tuhoa aikaan.
Ihmishengetkin ovat halpa hinta heidän etujensa rinnalla.
Varsinkin itäinen naapuri on esimerkki. Miten paljon on menetetty nuoria ihmisiä turhan sodan takia.
08.02.2025 22:25
Minulla on lievää ylipainoa, mielestäni on vain hyväksi näillä kymmenillä.
Nuorempana kamppailin pitääkseni painon ihannelukemissa.
08.02.2025 21:26
Olen virkannut useamman mekon ja hameen. Kannattaa tehdä aika ohuesta langasta että ei tule painava.
Olen ollut "himovirkkaaja", nyt kädet eivät tykkää kun lyhyitä aikoja virkata, se on ottanut koville.
07.02.2025 17:50
Kissani alkaa nieleksimään ja kakomaan jos on karvapallo mahassa.
Haluaa syödä ruohoa, nyt on ulkona rapun pielessä sulla, syö sieltä mutta kasvattamani ruoho ei kelpaa vaikka on tarkoitettu juuri kissoille.
07.02.2025 11:11
Mukava kuulla että parempaan päin olet menossa. Hyvä että saat kuntoutusta niin pysyt kunnossa hanlaluuksista huolimatta.
Olen huomannut että kuntoni on huonontunut kun en ole päässyt tekemään harjoituksia joita olin tehnyt ainakin kolmesti viikossa vuosien ajan.
Ensi viikolla 12pv pääsen näyttämään jalkaa.
Se on melko kivuton jos ei rasita paljon.
07.02.2025 11:08
Luin aloituksen ja olen kommentoinut tähän enneknin.
Mutta nyt tuli vain tajuntaan aloituksen " vanhuus inhottaa."
En mieti mitä olen kirjoitellut. Nyt vain ajattelen että miksi inhottaa.
Jos elää vanhaksi niin on vanha, kaikki eivät kuole hyväkuntoisina.
Mutta varmaa on että kaikki kuolee,.
Ei mminua inhota tulla vanhaksi, se on vain tosi asia että vanhat kuolee ennen nuorempia.
Vanhuudessa on puolensa kun sen hyväksyy. Tajuaa miten pitäisi elää, mutta on vähän myöhäistä.
Mitä sitten, nyt eletään nyt, eletään niillä voimilla mitä meille on suotu elämämme varalle sen loppuun asti.
05.02.2025 20:21
Minulla on onneksi käteistä jonkin verran. Pärjään ainakin vähän aikaa. Tuo poliisilaitoksen viivyttely passin kanssa harmittaa. Koetan huomenna saada asioihin nopeutta.
05.02.2025 17:43
https://www.youtube.com/watch?v=UPCRFTJG7WM
Nyt en kirjoita kirjasta. Tätä ei esim. Face anna avata.
On Ukrainalainen knasanlaulu.
05.02.2025 17:33
Kyllä on tuttua.
Kissa syö Kanan filettä raakana ja porsaan lihaa valikoidusti. Nyt Sheepa vain kelpaa mutta sekin näyttää tympäisevän.
Mitä nöyrä palvelija voisi enemmän tehdä ?
Kissa ei liho kun on nirso. Mutta kyllä kelpasi halvin purkkiruoka kun tuli kulkurina mökille. Siksi annan kaiken anteeksi, se on kokenut kovia.
05.02.2025 17:13
4 / 152