Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
47
Kommenttia
3029
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei minua ärsytä kaupassa käydessäni juuri mikään normaalisti.
Tänään sain kyydin kauppaan kun olen vieläkin jalan takia ajokiellossa.
Huvitti kun nuori mies kantoi kassalle useita kaljatölkkejä, ei rahat riittäneet, yhden kerrallaan vähensi kunnes jäi kolme, olisi rahat riittäneet mutta myyjä huomasi että mies on humalassa, kaljaa ei herunut, vaivannäkö meni hukkaan.
Pitää tunnustaa että minäkin otan joskus takaa liha tai makkarapaketin.
04.01.2025 21:31
Olen aina syönyt kaikkea mistä tykkään.
En mieti terveellisyyttä, joskus nuorempana laihdutin ja opettelin ruokien kalorimäärät.
Voin sanoa että en syö vieläkään terveellisesti, silti ei voi sanoa että kuolen nuorena ruokavalioni takia kun täytin syksyllä 80v.
Kävin äskettäin mittauttamassa kaikki arvot verikokeen kautta. Kaikki oli ihan hyvät.
Kolestrolia ei suvussamme ole ollut kenelläkään.
Ehkä minulla on vaistomainen tunne sisälläni että en syö liikaa makeita tai raskaita ruokia.
Joskus tekee mieli karkkeja mutta jo muutaman jälkeen on kiintiö täynnä, ei enää maistu.
Nyt on jalan takia ollut sellainen olo että ei ruokakaan maistu.
Leikkeleistä syön mielialan mukaan sellaista mikä sattuu miellyttämään.
Kanttarelli sulatejuusto on heikkouteni, sitä on oltava koko ajan ja aprikoosihilloa.
Syöpää on isän suvussa ollut paljon. Äidin puolelta ei ole mitään, muistan äidin äitiä, hän painoi toista sataa kiloa, jalat ei tahtoneet kestää, muuten oli terve, 80-vuotiaana oli ainut lääkitys puoli asreriinia! Ei ollut juuri lääkäreitä tarvinnut.
Kuoli lähes 90-vuotiaana kun napatyrä puhkesi mahan sisään, ylipainon takia?
Meni vähän itsekehumisen puolelle vaikkakin totta on joka sana.
On meissä ja minussa vikojakin, kerron niistä toisella kerralla.
04.01.2025 21:21
Pitää selvittää asia.
Mökin läheltäkin kulkee joku taksi kerran viikossa.
Sillä mummot käy kaupassa.
03.01.2025 15:34
En ole eliittiä, enkä edes halua olla.
Mutta valkoviiniä olen silloin tällöin ottanut ihan kohtuuden rajoissa.
Nyt on pitkä aika kun viimeksi nautin viinistä , en viitsi ottaa edes lohduksi jalan takia.
Paino on pudonnut noin 4kg, ruoka ei ole maistunut koko joulun aikaan.
Ihan hyvä se painon pudotus on, mutta en ole ennen ollut tällainen että voin olla vaikka koko päivän syömättä eikä tule yhtään nälkä.
Ei viinin nauttimisessa ole mitään pahaa, eri asia on jos tulee ongelmaksi ja alkaa kaipaamaan viini annostaan päivittäin.
Minusta on mukavaa ottaan lasillinen, pari ja kuunnella Youtubesta musiikkia.
Dean Martin, Freddie Mecury, ja muut vanhat laulajat ovat suosikkejani.
Kunhan tästä toivun niin ostankin viinipullon.
03.01.2025 13:28
Joulu ja uusivuosi meni kuten muutkin päivät.
Olin Veljen ja veljentyttären luona yökylässä aattona, en raaskinut jättää kissaa pidemmäksi aikaa yksin.
Kaveri ei päässyt koko pyhien aikaan kun veljensä sairastui ja joutuu huolehtimaan hänestä. Saa nähdä joko tänään pääseen tulemaan.
Hyvin ollaan viihdytty kissan kanssa kahdestaankin.
Jalasta on ollut huolta ja murhetta, kamala painava kenkä jäi eilen keskussairaalalle, se on jo edistystä.
Nyt pitää varoa ja kuntouttaa, kävellessä sattui aika kovasti mutta helpotti kun laitoin korokkeen kantapään alle sisälläkin.
Pahinta on tällä hetkellä kun en saa vieläkään ajaa autoa, on aina hommattava kyyi jos haluaa apteekkiin tai kauppaan.
Välillä masensi niin että en viitsinyt edes avata nettiä, harvoin kirjoittelen tabletilla tai puhelimella.
En yleensä ole synkistelevää sorttia, mutta välillä en tehnyt mitään, makailin vain äänikirjaa kuunnellen, kun se kamala kenkä hankasi vielä varpaan rikki ja alkoi tulehtumaan. Jouluaattona yksityiselle lääkärille Joensuussa, reilut 200 euroa meni, mutta oli apua.
Pakkasta on, harmittaa kun en ole päässyt mökille laittamaan linnuille siemeniä, olen muutenkin ollut ympäri vuoden mökkeilemässä. Nyt kun ei voi ajaa autoa niin on pysyttävä kylillä.
Tästä tuli oikea valitusvirsi, jospa ensi kerralla on jotain mukavaa kirjoitettavaa.
Hyvää ja onnellista uutta vuotta kaikille.
03.01.2025 12:55
Nyt nousi 15 euroa, oli aikaisemmin 315 euroa.
Taloyhtiöllä on rahaan, oli kattoremontti, ei tarvinnut maksaa mitään kun ottivat entisistä.
On silloin tällöin peritty ylimääräinen vastike putkiremonttia ajatellen.
Taloyhtiöön kuuluu kaksi kolmekerroksista taloa,talot on hyvinhoidettuja mutta ei ole suositulla asuinalueella.
28.12.2024 14:19
Täällä ei asunnot mene kaupaksi. Muuttaisin vuokralle jos saisin kämpän myytyä, en pidä korkeaa hintaa, kunhan joku ostaisi hinnallaan.
Ei ole velkoja, vastike on 80 neliön kolmiosta vain 330 euroa kk.
Mutta asunto on liian iso minulle ja putkiremontti tulossa.
Vuokralla on huoletonta, saa muuttaa jos ei viihdy, ei ole huolta remonteista....
28.12.2024 14:02
On ikimuistoinen joulunaika.
Hyvin vaikea keksiä mitään positiivista. Mutta tämä on hienoa ja melkeimpä yllättävää kuinka paljon minua on muistettu kun olen jalan takia kotiin sidottuna.
Ikkunalla on amaryllyksia ja muita Joulukukkia .
Lisäksi on ollut kyytiä tarjolla niin paljon että en ehdi kaikki tarjouksia edes käyttämään.
Olen yksin viihtyvä, en kyläile juuri koskaan mutta ei ihmiset ole minua unohtaneet.
Aattona menen veljen luo, kaveri ei pääse kun huolehtii veljistään.
Rauhallista ja leppoisaa joulunaikaa.
23.12.2024 08:37
Pitäisikö täällä haukkua kirjoittajia mieluummin kun etsiä hyviä puolia.
En ymmärrä tällaista asennetta. Tämä on Hillan aloittama ketju, se on vuosia ollut suosittu.
Täällä ei haluta mollata eikä väheksyä ketään.
Minulla on ollut hankalaa jalan kanssa ja muutakin vaivaa. Kyllä näillä kymmenillä tahtoo masentua kun liikkuminen on vaikeaa ja muutakin kremppaa yhtä aikaa.
Edes virkkaaminen äänikirjan kanssa ei huvita, se on ollut ihan parhaita ajankulujani.
Jouluaattona veljeni hakee minut syömään ja yöksikin. Olisivat pitäneet pidemmänkin aikaa mutta en raaski jättää kissaa.
On helpompaa kun pääsin pyörätuolista mutta hirviökenkä on raskas ja kömpelö. On pidettävä yötä päivää.
Ei akillesjänteen katkeaminen ole pikku juttu, nyt sen olen saanut omakohtaisesti kokea.
Kaikkea hyvää lukijoille ja kirjoittajille, rauhallista ja hyvää Joulunaikaa.
21.12.2024 16:55
Minun pitää vähän korjata tietämättömyyttäni akillesjänteen katkeamisen syystä.
Epäilen, mutta en ole varma, ostin paljasjalkakengät ja pidin niitä aina ulkoillessani. Tuntuivat ihan hyviltä.
Mutta jostain luin että eivät ole hyvät iäkkäämmille.
Mitään muuta syytä en keksi.
Pitäisi vähän varoa eikä syöksyä kaikkiin villityksiin mukaan.
Tänään on ollut vähän apeampi olo taas vaihteeksi.
Mutta huomenna tulee veljen leski käymään, sanoi että tekee joulusiivouksen minulle joululahjaksi.
Koitan olla hommassa mukana parhaani mukaan.
Ei makailukaan ole hyvä, siinä vain miettii kaikenlaista.
Kun saisi pienemmän kengän jalkaan että voisi ajaa autoa, on turhauttavaa kun on niin riippuvainen kyydistä ja taxista.
Jos pääsen ajamaan niin mennään kissan kanssa mökille, sinne on kova ikävä. Olen siellä paljon talvellakin.
Kiitos kun olette olleet kannustavia.
18.12.2024 21:14
En minä tiedä miksi katkesi.
Tynsin eteisessä pyörää, olin aikeissa lähteä pyöräilemään. Yhtäkkiä vihlaisi kovasti kantapäästä ihan normaalisti kävellessä.
Menin lenkille vaikka jalkaan koski. sitten se turposi ja kipeytyi lisää, kävin lääkärissä niin sanoi että paranee itsestään. Kantapää meni mustaksi ja tuskin pysyin kävelemään, sitten tuli kiire, ensaa nut varata yhtään jalallani vaikka sitä ennen kannustivat kuntoiluun jalasta huolimatta.
Ensi oli muutaman viikon kipsi, nyt on mahdottoman iso painava ja joustamaton saapas.
Tiedän 2 pv tammikuuta onko näistä ollut mitään hyötyä.
Masentaa ja suututtaa.......
18.12.2024 11:37
En välitä laatikoista. Jos käy vieraita niin ostan vähän valmista.
En ole tehnyt mitään joulun hyväksi, siinä se menee ja tulee kuten muutkin päivät.
Harvinaisen hankalaa on elämä ollut viime aikoina, akillesjänteen katkeaminen ym.. yhtä aikaa.
Meinasin jo masentua mutta onneksi luonteeni ei ole synkkyyteen taipuvainen, alan piristymään..
Oikeasti, masennus on pahempaa kun fyysiset vaivat, nyt senkin tiedän.
17.12.2024 15:45
Minulla on akillesjänne poikki. Se on pitkäaikainen vaiva.
Alkaa nyt jo tympäitä vaikka on vasta alkusoittoa.
17.12.2024 15:39
Luin aikaisempia mielipiteitäni, jotenkin niistä kuultaa läpi ylimielisyys ja suppea ajattelu.
Enkä ärsyynnyin siitä kun kaikki pannaan yhteen laumaan vaikka 80-vuotiaitakin on todella monenlaisia.
Tämä äkillinen kunnon muuttuminen tosi hankalaksi on tuonut nöyryyttä.
Mutta on tuonut myös masennuksen joka on ollut vielä pahempaa kuin fyysiset vaivat.
Nyt viikonloppuna huomasin olevani mieletäni lähes normaali, aloin jopa virkata.
Muutama viikko meni maatessa ja äänikrjoja kuunnellessa vaikka niistkään on tajunnut juuri mitään, kunhan taustalla jotain ääntä kuului.
Nyt tuntuu että kyllä tästäkin selvitään, teen kaikkea mihin pystyn, en stressaa joulusta enkä mistään muustakaan.
Minulla on paljon tukijoita ja auttajia, siinäkin suhteessa olen onnekas.
Olen aina ollut huono ottamaan apua vastaan, nyt siinäkin asiassa olen jotain oppinut.
Tämä akillesjänne vie pitkän ajan parantuakseen. Kunhan kesällä pääsen kissani kanssa mökille.
Nyt on pimein aika ja talvi sekin tahtoo masentaa kun en ole koskaan tykännyt talvesta, paitsi lapsena kun olin kova hiihtämään..
Nyt on täyden kuun aika, se paistaa makuuhuoneen ikkunasta iltaisin. Tytär sanoo että täysy kuu vie häneltä unet, minuun ei vaikuta niin, kunhan ihailen sitä ikkunasta.
16.12.2024 10:18
Miksi ei oltaisi ajassa mukana.
Antaa joulun tulla, se tulee ja menee kuten aina ennenkin.
Nyt on sellainen olo että joulumieltä ei tahdo löytyä hakemallakaan.
10.12.2024 14:54
Kiitos diagnoosista.
Saatan olla vain realisti.
Ensi vaaleissa kannattaa katsoa ketä äänestää.
Tämä persuviha hipoo rasismia.
En todellakaan hyväksy heidän toimiaa ja lupauksiaan, vaikka kuten aina, heilläkin on jotain hyvääkin ainakin lupauksissa.
Oletteko tulleet ajatelleeksi kuink paljon suomessa on persuja äänestäneitä, en vihaa heitä siitä syystä. Ovat samaa kansaa, ehkä seuraavissa vaaleissa vaihtavat kantaa.
10.12.2024 14:45
Tunnen muutaman persuja äänestäneen.
Ihan tavallisia pärjäävi työssä käyviä ihmisiä.
Ei ole puoluekanta tullut mieleenkään kun ollaan juteltu.
Minulle ei kuulu kenenkään poliittinen kanta jos eivät edusta mitään väkivaltaista tahoa.
10.12.2024 14:39
En ole samaa mieltä.
Heissäkin on koulutettuja fiksuja tyyppejä. Heidän puoluevalintansa on oma asiansa.
Mietin joskus mikä on vaikuttanut puoleen valintaan.
10.12.2024 11:36
Persutko ovat yksinään hallituksessa?
Vaikka en äänestä persuja niin tuollainen menee jo älyttömyyksiin.
Persuissa on monenlaisia ihmisiä kuten kaikissa. Ei tee ihmistä paremmaksi että asettuu yläpuolelle. Päinvastoin.
Kannattaa olla tarkkana ketä äänestää seuraavissa vaaleissa. Kansa on äänestänyt näin, uskon tyylin muuttuvan uusien vaalien jälkeen.
10.12.2024 11:25
Suvussamme on myös ruotsinkielisiä, eivät he ole kuin tavallisia suomalaisia, puhuvat rannikkoruotsia.
Joskus aikoinaan muistelen että kertoivat että ruotsinkieliset luulee olevansa parempaa sakkia. En usko että näin enää ajatellaankaan.
Kyllä Närpiössä, Kristiinankaupungissa, Dagsmarkissa ja Karijoella on talot ja pihamaat hyvin hoidettuja. Näissä paikoissa on sukulaisia.
Muualla en ole juuri "hurreja" tavannutkaan.
Kyllä suomenkielisetkin osaavat pitää paikkanas kunnossa, en siksi kirjoita näin.
Täällä Pohjois-Karjalan susirajalla ei juuri ruotsinkieltä kuule.
09.12.2024 17:06
8 / 152