Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Uskotko+palstaan?
  2. On+totta,+että+kun+tietää+kohdanneensa+oikean+ihmisen,+asiat+etenee+usein+omalla+painollaan+ja+nopeammin+kuin+mitä+ne+etenisi+suhteessa,+jossa+tunteitaan+pohtii.+Etenemiseen+vaikuttaa+moni+asia,+eikä+myöskään+hidas+eteneminen+tarkoita,+ettei+olisi+suuria+tunteita!+Joskus+vaan+olosuhteet+vaatii+aikaa+hyvän+pohjan+rakentamiseen!+Silti.+Silti,+sen+on+nähnyt+niin+monta+kertaa,+että+ihmiset,+jotka+olisivat+2+viikon+jälkeen+etenemässä+vauhdilla,+on+taustalla+bipolaarisuutta,+epävakaata+persoonallisuushäiriötä,+narsismia+yms.+On+kiire+saada+vastapuoli+”kiinni”+ja+tunteet+heilahtaa+täysillä+suunnasta+toiseen.+Ne+heilahtaa+samoin+myös+seuraavan+ihastuksen+kohdalla.+Syynä+voi+olla+myös++kirkuvana+huutava+biologinen+kello.+Tasapainoinen+ihminen+myös+ajattelee+lapsiaan,+ei+tuntematonta+setää/tätiä+voi+tuoda+kotiin+noin+vaan+ja+ensi+viikolla+heittää+setä/täti+pihalle.+Lapsien+pitää+saada+tottua+uuteen+ihmiseen+ja+uuden+ihmisen+pitää+tottua+lapsiin+ennen+kuin+yhteen+voidaan+muuttaa.+Toki+tässäkin+uuden+ihmisen+oma+motivaatio+vaikuttaa,+ihmiset+voi+tutustua+toisiinsa+hyvin+kohtuullisen+lyhyessäkin+aikaa+kun+halu+viettää+aikaa+yhdessä+löytyy.+Yhtä+hyvin+voi+tutustua+pidemmässä+ajassa+vähitellen.+Lapset+ei+ole+koriste-esineitä,+jotka+laitetaan+hyllylle+pölyyntymään,+kun+äiti/isä+rakastuu.+Miksi+parin+pitäisi+periä+toisensa?+Jos+ollaan+jo+keski-ikäisiä,+kummallakin+on+jo+todennäköisesti+jo+oma+omaisuutensa+ja+lapset,+jolle+perintö+menee.+Lesken+eläke,+tosin+on+käsittääkseni+merkittävä+etu,+mutta+tähän+mennessä+sekin+on+tuntunut+hyvin+kaukaiselta+asialta+(enkä+ole+tutustunut+yksityiskohtiin).
  3. Hah+hah!+Mulla+on+saakeli+kurkku+kipeä,+ja+pitää+kodin+siivous+on+kesken,+joten+en+ole+maratonille+vielä+päässyt.+😆+En+ole+sairaana,+mutta+vähän+tollasta+ehkä+kurkku+ehkä+kipeä+osastoa.+Veikkaan,+että+on+koronaa,+vaikka+kotitestit+näyttää+negaa,+kun+lapsien+lähiympäristö+sairastaa+samoilla,+mutta+kunnon+oireilla+(virallinen+testi+koronaa).+Immuniteetti+on+minulla+vähän+tuollainen,+useamman+sairauden+vasta-aineet+löytyy,+vaikka+itse+taudista+ei+ole+ollut+mitään+havaintoa+koskaan+(esim.+vesirrokko,+borrelioosi).+Siis+maallikko+kielellä+sairastan+oireettomana.+Niin+ja+eiköhän+3+rokotetta+myös+vähän+auta+oireettomuudessa+myös...+Lapsilla+on+myös+ollut+hyvin+lieviä+ehkä+kipeä+ehkä+ei-oireita.+Elän+tilanteessa,+jossa+alan+miettimään+mitä+seuraavaksi.+Muuten+paketti+on+kasassa,+mutta+olishan+se+mies+ihan+kiva+lisä.+😉+Niin+sanotusti++silmät+alkaa+aueta++ja+alan+haarukoimaan+mitä+itse+haluan.+Sen+tiedän,+että+p*skat+suhteet+on+jo+nähty+eli+vaikka+poden+(ovulaatiota)+en+silti+ole+lähdössä+oikeasti+mihinkään+hölmöön+sekoiluun.+Mielummin+jätän+oikeassa+elämässä+tässä+kohtaa+tilaisuudet+väliin,+jossa+voisi+olla+liian+iso+riski+kontaktiin+(ainakin+se+pahin+viikko).+Myös+edellytys+pn,+että+mies+on+oikeasti+kiinnostunut+niin+paljon,+että+on+valmis+olemaan+aloitteellinen+eikä+asia+jää+flirtin+tasolle.+Siis+vaikka+kuulostan+epätoivoiselta,+en+sitä+ole.+Ainakaan+vielä.+😂Kävin+jossain+kohta+samanlaista+keskustelua+itseni+kanssa+työpaikan+suhteen+(olin+ekaa+kertaa+paikassa,+jossa+en+viihtynyt).+Tarvitsen+ja+tarvitsisin+tietyn+angstin+keräämisen,+jotta+ylitän+kynnyksen+tehdä+asialle+jotain.+Kun+tarpeeksi+turhauttaa,+alkaa+tapahtua.++Saa+nähdä+päädynkö+juoksemaan+maratonin,+etsimään+parisuhteen+tai+”vain”+rakastajan?+En+itsekään+tiedä+mihin+oma+ajatus+muovautuu+ajan+kanssa.+Nyt+vain+elämän+päivä+kerrallaan+ja+katson+mihin+se+vie.+JOS+päädyn+seuranhakijaksi,+olisihan+se+kiva+kuulla+muiden+kokemuksia+mikä+toimii+ja+mikä+ei.+Pitänee+yrittää+alkaa+nukkumaan.+Pitää+vaan+saada+tuo+Teams+hiljaa+iPhone+asetuksista,+varmaan+20-30+viestiä+piipannut+korvaan+tätäkin+kirjoittaessa+(aikaerojutska).
  4. Jos+et+kelpaa,+kohderyhmä+voi+olla+väärä.+Ihastutko+ihmisiin,+jotka+arvostaa+hyvin+erilaisia+asioita+kuin+itse+arvostat?+Joskus+alut+kaatuu,+jos+toinen+on+liian+epätoivoinen.+Jos+itse+vasta+tunnustelee+kuka+toinen+on+ja+vastapuoli+puhuu+jo+yhteisistä+lapsista+ja+yhteisestä+eläkevakuutuksista+ja+suvulle+esittelystä,+kyllä+siinä+helposti+alkaa+useimpia+ahdistaa+(koettu+tilanne+historiasta+2+vko+tuntemisen+jälkeen).+Alussa+kannattaa+yrittää+malttaa+antaa+toiselle+tilaa+herätellä+tunteita+ihan+rauhassa.+Tapailussa+ja+suhteiden+alussa+on+paljon+luonnollisia+huteja,+molemmin+puolin,+varsinkin+nuorempana+kun+ei+vielä+tunne+itseään+niin+hyvin.+Jos+ei+osaa+kiinnittää+huomiota+itselle+tärkeisiin+asioihin,+voi+etsiä+vääränlaisia+ihmisiä.+Se+vaan+kuuluu+osana+prosessiin.+Jos+ei+pistä+itseään+alttiiksi,+ei+voi+onnistua+ja+se+ettei+joka+yritys+johda+elämän+pituiseen+rakkauteen+on+hyvin+luonnollista.+Eikä+hudit+tee+ketään+huonoksi.+Uutta+matoa+vaan+koukkuun,+kun+on+siihen+itse+valmis!+Tunteita+ei+voi+valita!+Ei+silloin+kun+itse+ihastuu/rakastuu+yksipuolisesti.+Ei+myöskään+silloin+kun+toinen+on+ihana+ja+muodollisesti+sopiva+typpi,+mutta+omat+tunteet+ei+ala+herätä.+Eikö+silloin+kun+kumpikin+ihastuu/rakastuu,+mutta+elämäntilanteet+tai+moraali+estää.+Se+on+elämää.
  5. En+ole+kaunis,+enkä+superseksikäs.+Miehille+riittää+keskimäärin+vähemmänkin,+😆+esimerkiksi+se,++että+naisesta+vaistoaa+pinnan+alla+kytevän+intohimon.+Sen+näkemisessä+aika+moni+mies+on+etävä,+vaikka+käyttäytyisi+irl+hyvinkin+sovinnaisesti.+Tämä+palsta+puhe+pysyy+oikeassa+elämässä+piilossa.+Tuo+yhdenillan+juttu+oli+sovittu+alun+perinkin+puhtaasti+yhdeksi+yöksi,+molemmin+puolin.+Taitaa+olla+ainoa+kerta+kun+noin+olen+toiminut.+Itse+surin+voimalla+saavuttamatonta+rakkautta+ja+olin+elänyt+liian+pitkään+selibaatissa.+Olin+vajaa,+mutta+en+lähellekään+valmis+uuteen+suhteeseen.+Mies+lähestyi+hellyyden+kautta+ja+se+teki,+että+annoin+hänen+viedä.+Mies+eli+erohelvettiä,+paitsi+hän+oli+vielä+naimisissa+ja+vaimo+oli+ilmoittanut,+että+täytä+halusi+muualla,+häntä+ei+enää+kiinnosta.+Mies+asuu+toisella+puolella+Suomea,+emmekä+vaihtaneet+edes+yhteistietoja.+Ei+siis+ihan+parisuhdemateriaalia+kuitenkaan.+😆Tuo+suuri+rakkaus+taas+ei+koskaan+edennyt+edes+treffeille,+emme+halanneet+tai+suudelleet.+Kaikki+oli+vahinkokosketuksia,+älyttömän+pitkiä+silmiin+katsomisia+toistuvasti,+flirttiä,+hänen+rohkeita+sanoja+ja+kerran+auttoi+minua+niin,+että+seisoi+takana+melkein+kiinni+käväseen+melkein+ympärillä+ja+kerran+hän+työnsi+kätensä+omaa+kämmentä+vasten+ja+tuijotti+samalla+pitkään+silmiin.+Siis+hyvin+pientä+ja+hyvin+viatonta.+Olin+varattu,+kun+hänet+tapasin+arjessa.+Ja+kun+erosin+melkein+pari+vuotta+myöhemmin,+hän+oli+varattu.+Asiaan+liittyy+hyvin+paljon+sovinnaisuutta+ja+hyvin+erilaiset+elämäntilanteet.+Paljon+myöhemmin+kumpikin+myönsi+tunteita+ainakin+jollain+tasolla+olleen+ja+hänen+silmiensä+lämpö+kertoi+(toistuva+tilanne),+että+olen+ihmisenä+merkityksellinen,+jos+ei+muuta.+Kertakaikkiaan+ihana+ihminen,+mutta+muu+ei+aina+ole+mahdollista+eikä+ihminen+(hän)+välttämättä+halua+suhdetta,+vaikka+jotain+tunteita+olisi.+Ja+juurisyy+sille,+etten+ole+vielä+etsinyt+on+ollut,+etten+ole+ollut+valmis+uudelle.+Nyt+vasta+alkaa+kotiläksyt+olla+tehtynä.+Niin+tietysti+sen+lisäksi,+että+olen+kyyninen+rakkauden+löytymisen+suhteen.