Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Uskotko+palstaan?
23.02.2022 22:13
Jännämies+ja+väkivaltainen+murhaaja+ei+ole+synonyymejä.+On+rikollisia,+jotka+ovat+lähtökohtaisesti+rikollisia+eikä+jänniä.+
Opettaisin+lähtökohtaisesti+lapsille+koulussa+sosiaalisia+taitoja,+toisen+huomioimista,+empatiaa+ja+laajakatseisuutta+kanssaihmisiä+kohtaan,+jotka+kaikki+yhdessä+ehkäise+incel+-käyttäytymistä+ja+ATM-syrjäytymistä.+Myös+erityisepiiirteiset+ansaitsee+tukea+ja+ymmärtämystä+miten+muiden+kanssa+tulee+toimeen.+Jos+vaikka+ujo+ei+uskalla+ottaa+kontaktia+toisin+lapsiin,+pitäisi+aikuisen+kotona+ja+koulussa+hienovaraisesti+auttaa+alkuun.+Samoin,+jos+vaikka+Asperger-piirteinen+ei+osaa+lähtökohtaisesti+sosiaalisia+kiemuroita,+hänkin+hyötyy+opista+mitä+muut+odottaa.+Ja+laajakatseisuus+hyödyttää+kaikkia,+voit+olla+huipputyyppi+vaikket+ole+ihan+mediaani+kaikilta+osin.+
Myös+ne+kenellä+on+isompi+riski+joutua+huonoille+teille+tarvitsevat+tukea+ja+ongelmien+ratkaisemista.
23.02.2022 21:34
Minäni+ei+ole+hajalla,+eikä+oikeastaan+ole+koskea+ollut.+Olen+elänyt+turvallisesti+kiintyneen+lapsuuden+espoolaisesta+70/80-luvun+rivitaloalueella,+jossa+lapsi+ei+nähnyt+eikä+tiennyt+mitään+pahaa+olevan+edes+olemassa.+Vahva+perusta+suojelee.+Olen+taspainoinen+tunneihminen.+En+ole+tuuliviiri,+raivokalle+tai+en+ole+yhtään+epävakaa.
Olen+varovainen+suhteissa+vain+alussa.+Jos+mies+osaa+vetää+minut+turvallisesti+kainaloon+ja+osaa+luoda+turvallisen+olon+pääsee+sisempi+luonnonlapsi+villikko+ja+hulluttelija+pintaan.+En+persoonana+mahdu+oikein+stereotypiohin,+.+Toisaalta+minussa+on+ujoutta+ja+hieman+arkuuttakin,+mutta+toisaalta+paljon+tunnetta,+intohimoa,+temperamenttia+ja+yllätyshulluutta.+
Tottakai+mahdollisen+kumppanin+pitäisi+olla+valmis+sopeutumaan+minun+elämääni,+niin+kuin+minunkin+pitäisi+haluta+sopeutua+toisen+elämään.+Eihän+siitä+muuten+voi+tulla+kuin+aikuisten+välinen++’silloin+tällöin+ruokatunnilla+ja+joskus+viikonloppuna+hotellissa’-+tyyppinen+suhde+(lähinnä+FWB+mahtuu+tohon+sapluunaan+kohtuullisen+tutustumisajan+jälkeen+tai+kaukosuhde,+missä+nähdään+harvoin).+Enkä+nyt+tarkoita+tällä,+että+parin+pitäisi+edes+asua+yhdessä,+vaan+sitä+onko+lapset+mukana+yhteisessä+arjessa+vai+ei.+Tässä+iässä+lähes+kaikilla+on+lapsia+elämässä+eli+en+usko,+että+se+on+loppujen+lopuksi+este+isommassa+mittakaavassa.+Enemminkin+pitää+löytää+ihminen,+jolle+se+on+ok.
23.02.2022 20:38
Mutta+ei+tämä+ole+deitti,+vaan+kustelupalsta.+😂+Tosin+nyt+vasta+huomasin,+että+sulla+oli+tuossa+sana+sinkut+mukana….+Vähän+vissiin+liian+vähän+yöunia+minulla.
23.02.2022 18:55
Tuleeko+siellä+oikeaa+keskustelua+eikä+vain+moi+ja+mitä+kuuluu?
23.02.2022 18:46
Missä+on+empatiakyky+ja+toisen+ihmisen+huomiointi?++Jos+menette+verenmakusuussa+liikkumaan,+missä+kohtaa+ajattelit+tutustua+naiseen?
23.02.2022 18:43
Mikäs+osuus+oli+höh?
Joo+tiedän,+ettei+elämää+voi+hallita+kuin+tiettyyn+rajaan+asti.+Tai+sanotaan+ettei+elämää+voi+hallita+koskaan,+mutta+suuntaa+pystyy+ohjaaman+omilla+valinnoilla+hyvin+paljon.+Esim.+hankitko+lapsia+vai+ei/+mihin+haleudut+töihin+ja+onko+työurassa+punainen+lanka/+millaisen+puolison+valitset+yms.+Silti+tietysti+lapsia+voi+tulla+suunnittelematta,+työ+voi+katketa+Yt-neuvotteluihin+tai+hyvä+puoliso+voi+seota+hyvien+vuosien+jälkeen+tai+alkaa+juopoksi+tai+heittää+veivinsä.+Mutta+se+on+elämää.
Lähinnä+mietin+tällä+hetkellä+näin+paljon,+koska+olen+tietyllä+tavalla+tienhaarassa.+En+vielä+tiedä+minne+olen+menossa,+mutta+mietin+minne+haluan+elämääni+ohjata.+Kaipa+tämä+on+jonkin+näköinen+ikäkriisi?+Olen+monta+vuotta+vetänyt+olosuhteiden+pakosta+autotunella,+kovin+paljon+miettimättä.
23.02.2022 18:36
Olen+firmassa,+jossa+riskianalyysit+todellakin+luetaan.+😆+Kuinkahan+monta+on+tullut+vuoden+sisällä+allekirjoitettua+elektronisesti+(lukenut+ja+ymmärtänyt)+rewier+tai+approver-roolissa,+ne+myös+käsitellään+asiantuntijatiimissä+ennen+sitä.+Tosin+se+yleisin+muoto+ei+ole+ihan+tyylipuhdas+FMEA,+mutta+sinne+päin+kuitenkin.+
Periaattessa+olen+tunteilla+käyvä.+Luotan+intuitioon,+Mutta+olen+samaan+aikaan+myös+varsinainen+analysoija.+En++suhteessa+puolisoon/tapailukumppaniiin+(usko+mitä+toinen+sanoo+ja+tuo+ilmi),+mutta+itseäni+kelaan+sitten+ihan+riittävästi.
23.02.2022 18:12
Lähtökohtaisesti+tuon+kaltaiset+järjestelmät+on+liiaksi+pintaan+keskittyviä.+En+ainakaan+ihan+heti+ole+liittymässä.
23.02.2022 16:14
Suosittelen,+kyllä+Porscheen+jarruja,+varsinkin+jos+on+tapana+ajella+motarilla+tai+lähiössäkin+koulujen,+päiväkotien+ja+pihojen+läheisyydessä.+Tietyllä+tavalla+ymmärrän+mitä+haet.+Yksi+työkaveri+mies+sanoi+minulle+nuorena:+”elä+enemmän+ja+ajattele+vähemmän”,+sama+sisältö+perustaessa.+Joskus+on+hyvä+vaan+antaa+mennä+ja+katsoa+jälkikäteen+mihin+päätyi+vai+päätyikö.+Toisaalta+olen+toiminnan+nainen,+ja+en+ole+tottunut+ajelehtimaan+holtittomasti+vaan+mietin+minne+menen+ja+sitten+myös+menen+suuntaan.+Puute+ja+samalla+myös+vahvuus.+Johtuu+pitkälti+luonteesta+ja+nuoruuden+kestävyysurheilutaustasta.+Jos+suunnitelma+oli+90km+lajia+x,+sen+myös+hoidin+(vaikka+ohjelma+oli+suunniteltu+olympiaurheilijan+ja+EM/NEM-tasoisten+mukaan,+ja+itse+olin+kaikista+nuorin+ja+p*skin+hyvä+ainoastaan+harjoittelemisessa).+
Sää+on+ihana+ja+takapihalla+on+kuin+sadussa+(kaunista).+Liikunta,+se+voi+olla+järkeväkin+strategia.
23.02.2022 13:44
On+totta,+että+kun+tietää+kohdanneensa+oikean+ihmisen,+asiat+etenee+usein+omalla+painollaan+ja+nopeammin+kuin+mitä+ne+etenisi+suhteessa,+jossa+tunteitaan+pohtii.+Etenemiseen+vaikuttaa+moni+asia,+eikä+myöskään+hidas+eteneminen+tarkoita,+ettei+olisi+suuria+tunteita!+Joskus+vaan+olosuhteet+vaatii+aikaa+hyvän+pohjan+rakentamiseen!+
Silti.+Silti,+sen+on+nähnyt+niin+monta+kertaa,+että+ihmiset,+jotka+olisivat+2+viikon+jälkeen+etenemässä+vauhdilla,+on+taustalla+bipolaarisuutta,+epävakaata+persoonallisuushäiriötä,+narsismia+yms.+On+kiire+saada+vastapuoli+”kiinni”+ja+tunteet+heilahtaa+täysillä+suunnasta+toiseen.+Ne+heilahtaa+samoin+myös+seuraavan+ihastuksen+kohdalla.+Syynä+voi+olla+myös++kirkuvana+huutava+biologinen+kello.+
Tasapainoinen+ihminen+myös+ajattelee+lapsiaan,+ei+tuntematonta+setää/tätiä+voi+tuoda+kotiin+noin+vaan+ja+ensi+viikolla+heittää+setä/täti+pihalle.+Lapsien+pitää+saada+tottua+uuteen+ihmiseen+ja+uuden+ihmisen+pitää+tottua+lapsiin+ennen+kuin+yhteen+voidaan+muuttaa.+Toki+tässäkin+uuden+ihmisen+oma+motivaatio+vaikuttaa,+ihmiset+voi+tutustua+toisiinsa+hyvin+kohtuullisen+lyhyessäkin+aikaa+kun+halu+viettää+aikaa+yhdessä+löytyy.+Yhtä+hyvin+voi+tutustua+pidemmässä+ajassa+vähitellen.+Lapset+ei+ole+koriste-esineitä,+jotka+laitetaan+hyllylle+pölyyntymään,+kun+äiti/isä+rakastuu.+
Miksi+parin+pitäisi+periä+toisensa?+Jos+ollaan+jo+keski-ikäisiä,+kummallakin+on+jo+todennäköisesti+jo+oma+omaisuutensa+ja+lapset,+jolle+perintö+menee.+Lesken+eläke,+tosin+on+käsittääkseni+merkittävä+etu,+mutta+tähän+mennessä+sekin+on+tuntunut+hyvin+kaukaiselta+asialta+(enkä+ole+tutustunut+yksityiskohtiin).
23.02.2022 08:42
Hah+hah!+Mulla+on+saakeli+kurkku+kipeä,+ja+pitää+kodin+siivous+on+kesken,+joten+en+ole+maratonille+vielä+päässyt.+😆+En+ole+sairaana,+mutta+vähän+tollasta+ehkä+kurkku+ehkä+kipeä+osastoa.+Veikkaan,+että+on+koronaa,+vaikka+kotitestit+näyttää+negaa,+kun+lapsien+lähiympäristö+sairastaa+samoilla,+mutta+kunnon+oireilla+(virallinen+testi+koronaa).+Immuniteetti+on+minulla+vähän+tuollainen,+useamman+sairauden+vasta-aineet+löytyy,+vaikka+itse+taudista+ei+ole+ollut+mitään+havaintoa+koskaan+(esim.+vesirrokko,+borrelioosi).+Siis+maallikko+kielellä+sairastan+oireettomana.+Niin+ja+eiköhän+3+rokotetta+myös+vähän+auta+oireettomuudessa+myös...+Lapsilla+on+myös+ollut+hyvin+lieviä+ehkä+kipeä+ehkä+ei-oireita.+
Elän+tilanteessa,+jossa+alan+miettimään+mitä+seuraavaksi.+Muuten+paketti+on+kasassa,+mutta+olishan+se+mies+ihan+kiva+lisä.+😉+Niin+sanotusti++silmät+alkaa+aueta++ja+alan+haarukoimaan+mitä+itse+haluan.+Sen+tiedän,+että+p*skat+suhteet+on+jo+nähty+eli+vaikka+poden+(ovulaatiota)+en+silti+ole+lähdössä+oikeasti+mihinkään+hölmöön+sekoiluun.+Mielummin+jätän+oikeassa+elämässä+tässä+kohtaa+tilaisuudet+väliin,+jossa+voisi+olla+liian+iso+riski+kontaktiin+(ainakin+se+pahin+viikko).+Myös+edellytys+pn,+että+mies+on+oikeasti+kiinnostunut+niin+paljon,+että+on+valmis+olemaan+aloitteellinen+eikä+asia+jää+flirtin+tasolle.+
Siis+vaikka+kuulostan+epätoivoiselta,+en+sitä+ole.+Ainakaan+vielä.+😂
Kävin+jossain+kohta+samanlaista+keskustelua+itseni+kanssa+työpaikan+suhteen+(olin+ekaa+kertaa+paikassa,+jossa+en+viihtynyt).+Tarvitsen+ja+tarvitsisin+tietyn+angstin+keräämisen,+jotta+ylitän+kynnyksen+tehdä+asialle+jotain.+Kun+tarpeeksi+turhauttaa,+alkaa+tapahtua.++Saa+nähdä+päädynkö+juoksemaan+maratonin,+etsimään+parisuhteen+tai+”vain”+rakastajan?+En+itsekään+tiedä+mihin+oma+ajatus+muovautuu+ajan+kanssa.+Nyt+vain+elämän+päivä+kerrallaan+ja+katson+mihin+se+vie.+
JOS+päädyn+seuranhakijaksi,+olisihan+se+kiva+kuulla+muiden+kokemuksia+mikä+toimii+ja+mikä+ei.+
Pitänee+yrittää+alkaa+nukkumaan.+Pitää+vaan+saada+tuo+Teams+hiljaa+iPhone+asetuksista,+varmaan+20-30+viestiä+piipannut+korvaan+tätäkin+kirjoittaessa+(aikaerojutska).
23.02.2022 00:50
Näin+on,+olemme+erilaisia.+Jos+osaat+tulkita+eleitä+ja+ilmeitä+oikein+ja+toinen+näyttää+vihreää+valoa,+ei+hän+pelästy+tunteita.+Ei+silloin+tule+pakkeja,+vaan+kumpikin+on+mukana+täysillä.+
Silti,+jos+kahden+viikon+jälkeen+on+menossa+kosimassa,+on+usein+taustalla+isoja+pinnan+alla+olevia+ongelmia.+Oma+kokemus+ja+useamman+ystävän+kokemus.
22.02.2022 23:02
Jos+et+kelpaa,+kohderyhmä+voi+olla+väärä.+Ihastutko+ihmisiin,+jotka+arvostaa+hyvin+erilaisia+asioita+kuin+itse+arvostat?+
Joskus+alut+kaatuu,+jos+toinen+on+liian+epätoivoinen.+Jos+itse+vasta+tunnustelee+kuka+toinen+on+ja+vastapuoli+puhuu+jo+yhteisistä+lapsista+ja+yhteisestä+eläkevakuutuksista+ja+suvulle+esittelystä,+kyllä+siinä+helposti+alkaa+useimpia+ahdistaa+(koettu+tilanne+historiasta+2+vko+tuntemisen+jälkeen).+Alussa+kannattaa+yrittää+malttaa+antaa+toiselle+tilaa+herätellä+tunteita+ihan+rauhassa.+
Tapailussa+ja+suhteiden+alussa+on+paljon+luonnollisia+huteja,+molemmin+puolin,+varsinkin+nuorempana+kun+ei+vielä+tunne+itseään+niin+hyvin.+Jos+ei+osaa+kiinnittää+huomiota+itselle+tärkeisiin+asioihin,+voi+etsiä+vääränlaisia+ihmisiä.+Se+vaan+kuuluu+osana+prosessiin.+Jos+ei+pistä+itseään+alttiiksi,+ei+voi+onnistua+ja+se+ettei+joka+yritys+johda+elämän+pituiseen+rakkauteen+on+hyvin+luonnollista.+Eikä+hudit+tee+ketään+huonoksi.+Uutta+matoa+vaan+koukkuun,+kun+on+siihen+itse+valmis!+
Tunteita+ei+voi+valita!+Ei+silloin+kun+itse+ihastuu/rakastuu+yksipuolisesti.+Ei+myöskään+silloin+kun+toinen+on+ihana+ja+muodollisesti+sopiva+typpi,+mutta+omat+tunteet+ei+ala+herätä.+Eikö+silloin+kun+kumpikin+ihastuu/rakastuu,+mutta+elämäntilanteet+tai+moraali+estää.+Se+on+elämää.
22.02.2022 22:30
Jaksoin+katsoa+ekat+6+min+videosta,+aika+pintameingiltä+haiskahtaa+sen+perusteella.+En+ole+Tinderistä+vastaavaa+esittelyä+katsonut+tai+käynyt+edes+sovelluksessa+koskaan,+mutta+tuskin+nuo+nyt+niin+erilaisia+on.+Tämä+ainakin+vaatii+aika+moista+omistautumista+treffailulle,+jos+kutsut+tai+viestit+(tai+miksi+niitä+nyt+kutsutaankin+etääntyy+24h).+
Tuote+ei+mennyt+kaupaksi+tälle+keski-ikäiselle.
22.02.2022 22:10
Nainen+on+itse+valinnut+itse+tilanteensa+(paitsi,+jos+tilanteisiin+on+liittynyt+seksuaalista+tai+henkistä+väkivaltaa).+Ilmiö+on+sama+miksi+monella+suomalaisella+miehellä+on+venäläinen,+itä-eurooppalainen+tai+thai-vaimo+(huom.+joukossa+on+tottakai+myös+aitoon+rakkauteen+perustuvia+liittoja,+mutta+iso+osa+on+näitä).+
Tai+ihan+samaa+harrastaa+nuori+nainen+ja+suomalainen+sugar+daddy-setä.+Suomessa+seuralainen+harvoin+saa+4000D/kk+verotta+(vastaa+Suomessa+6-8te+kuukausipalkkaa).+Sinänsä,+jos+nuori+nainen+on+ulkoisiin+asioihin+mieltynyt+on+sopimus+eikä+ole+niin+tarkka+omasta+seksuaalisuudesta+ja+sitä+laskuttamisesta,+on+sopimus+kohtuullinen.+Sanoisin,+että+kumpikin+käyttää+toista+huoletta+hyväksi,+ja+kumpikin+on+sen+tiennyt.++Siis+Maksettua+rakkautta+prostituution+harmaalla+alueella,+perus+sugar+daddy+isolla+lompakolla.
Toinen+asia+on,+että+kestääkö+nuori+nainen+henkisesti+hyväksikäyttöä+ja+ymmärtääkö+hän+mitä+itse+valitsee.+Luultavasti+ei+ja+siksi+seuraa+pitkä+terapia.+Kuukausirahan+hinta+on+kova.+Mies+ehkä+romanttisesti+kuvittelee+auttavansa+köyhempää+naista+ja+samalla+hyväksikäyttää+naista+omien+halujen+käyttämiseen,+mutta+todellisuudessa+rikkoo+ihmisen.+Kumpikaan+ei+kanna+vastuuta+omasta+osuudesta.+Surullista.
22.02.2022 12:29
Ei+minullakaan+ole+muita+riippuvuutta.+Eikä+liikunta+ole+riippuvuus,+kevyt+liikunta+ei+vaan+tuo+kiksejä.+Liikunnalla+aktivoituu+paljon+muutakin+kuin+pelkät+endorfiinit.
21.02.2022 23:49
En+ole+kaunis,+enkä+superseksikäs.+Miehille+riittää+keskimäärin+vähemmänkin,+😆+esimerkiksi+se,++että+naisesta+vaistoaa+pinnan+alla+kytevän+intohimon.+Sen+näkemisessä+aika+moni+mies+on+etävä,+vaikka+käyttäytyisi+irl+hyvinkin+sovinnaisesti.+Tämä+palsta+puhe+pysyy+oikeassa+elämässä+piilossa.+
Tuo+yhdenillan+juttu+oli+sovittu+alun+perinkin+puhtaasti+yhdeksi+yöksi,+molemmin+puolin.+Taitaa+olla+ainoa+kerta+kun+noin+olen+toiminut.+Itse+surin+voimalla+saavuttamatonta+rakkautta+ja+olin+elänyt+liian+pitkään+selibaatissa.+Olin+vajaa,+mutta+en+lähellekään+valmis+uuteen+suhteeseen.+Mies+lähestyi+hellyyden+kautta+ja+se+teki,+että+annoin+hänen+viedä.+Mies+eli+erohelvettiä,+paitsi+hän+oli+vielä+naimisissa+ja+vaimo+oli+ilmoittanut,+että+täytä+halusi+muualla,+häntä+ei+enää+kiinnosta.+Mies+asuu+toisella+puolella+Suomea,+emmekä+vaihtaneet+edes+yhteistietoja.+Ei+siis+ihan+parisuhdemateriaalia+kuitenkaan.+😆
Tuo+suuri+rakkaus+taas+ei+koskaan+edennyt+edes+treffeille,+emme+halanneet+tai+suudelleet.+Kaikki+oli+vahinkokosketuksia,+älyttömän+pitkiä+silmiin+katsomisia+toistuvasti,+flirttiä,+hänen+rohkeita+sanoja+ja+kerran+auttoi+minua+niin,+että+seisoi+takana+melkein+kiinni+käväseen+melkein+ympärillä+ja+kerran+hän+työnsi+kätensä+omaa+kämmentä+vasten+ja+tuijotti+samalla+pitkään+silmiin.+Siis+hyvin+pientä+ja+hyvin+viatonta.+Olin+varattu,+kun+hänet+tapasin+arjessa.+Ja+kun+erosin+melkein+pari+vuotta+myöhemmin,+hän+oli+varattu.+Asiaan+liittyy+hyvin+paljon+sovinnaisuutta+ja+hyvin+erilaiset+elämäntilanteet.+Paljon+myöhemmin+kumpikin+myönsi+tunteita+ainakin+jollain+tasolla+olleen+ja+hänen+silmiensä+lämpö+kertoi+(toistuva+tilanne),+että+olen+ihmisenä+merkityksellinen,+jos+ei+muuta.+Kertakaikkiaan+ihana+ihminen,+mutta+muu+ei+aina+ole+mahdollista+eikä+ihminen+(hän)+välttämättä+halua+suhdetta,+vaikka+jotain+tunteita+olisi.+
Ja+juurisyy+sille,+etten+ole+vielä+etsinyt+on+ollut,+etten+ole+ollut+valmis+uudelle.+Nyt+vasta+alkaa+kotiläksyt+olla+tehtynä.+Niin+tietysti+sen+lisäksi,+että+olen+kyyninen+rakkauden+löytymisen+suhteen.
21.02.2022 23:46
Itseeni+ei+Hunks’sit+vetoa,+ellei+sitten+ole+suunsa+avaava+älykäs-Hunks.
21.02.2022 22:59
Nuoruuden+kestävyysurheilutausta+tekee+sen+etten+osaa+liikkua+kuin+”normaalit”+tekee,+paitsi+jos+valitsen+kevyen+lajin+kuten+kävely+tai+pyöräily+Huonokuntoisenakin+pitää+ottaa+kaikki+irti.+Kyse+ei+ole+suorittamisesta,+vaan+vanhoista+mielihyvä+radoista,+jotka+aktivoituu+suhteellisen+helposti.+
Lukioikäisenä+treenasin+aamutreenit+oli+3-4krt/vko+ennen+koulua+klo+6-8.+Koulu+alkoi+8.15+800m+päässä+ja+oli+15min+aikaa+mennä+suihkun+kautta+pukemaan+ja+juosta+kouluun.+Voi+varmana+arvata+ettei+meikkaaminen+käynyt+mielessä.+😂+Ma-pe+oli+koulun+jälkeen+2.5-4h+treenit+sis.+2*1h+punttia,+La+oli+puntti+ja+lajitreeni+ja+illalla+toinen+lajitreeni.+Kun+sitä+vetää+useamman+vuoden,+alkaa+se+vaikuttaa+aivoihin.
21.02.2022 22:54
56 / 89