itsensä, suorastaan pakottaa muuttamaan viikko ja päivärytmiä.
Talviunet on kohta jo nukuttu. Ei aikaakaan kun talojen räystäiltä tippuvat vesipisarat kuin iloiten auringon valosta ja lämmöstä. Linnut visertävät aikaisesta aamusta iloisena etsien lumesta sulanneilta mättäiltä tarpeita pesänrakennusvietin innoittamina.
Laitetaan ne verkkarit päälle ja lähdetään lenkille ja kuntosalille. Hyvää se meille kaikille tekisi. Kuulokkeet korviin ja volet niin kovalle ettei hengitystään kuule ja kaikki turha miettiminen jää vähemmälle. Ollaan mieluummin Porscheja ilman jarruja.
https://www.youtube.com/watch?v=8c3SM5R_tRs
AV
Maaliskuu koittaa, on aika voittaa...
15
111
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä ajatus on tässä aika kova treeniä ollut jo jokunen kuukausi.. mukava ku aurinko paistaa 🌞
Suosittelen, kyllä Porscheen jarruja, varsinkin jos on tapana ajella motarilla tai lähiössäkin koulujen, päiväkotien ja pihojen läheisyydessä. Tietyllä tavalla ymmärrän mitä haet. Yksi työkaveri mies sanoi minulle nuorena: ”elä enemmän ja ajattele vähemmän”, sama sisältö perustaessa. Joskus on hyvä vaan antaa mennä ja katsoa jälkikäteen mihin päätyi vai päätyikö. Toisaalta olen toiminnan nainen, ja en ole tottunut ajelehtimaan holtittomasti vaan mietin minne menen ja sitten myös menen suuntaan. Puute ja samalla myös vahvuus. Johtuu pitkälti luonteesta ja nuoruuden kestävyysurheilutaustasta. Jos suunnitelma oli 90km lajia x, sen myös hoidin (vaikka ohjelma oli suunniteltu olympiaurheilijan ja EM/NEM-tasoisten mukaan, ja itse olin kaikista nuorin ja p*skin hyvä ainoastaan harjoittelemisessa).
Sää on ihana ja takapihalla on kuin sadussa (kaunista). Liikunta, se voi olla järkeväkin strategia.- Anonyymi
Höh, ajattelet ja mietit liikaa. Yrität hallita ja kontrolloida ehkä mahdotonta?
Itse olen iloinen jos saan rakkautta vaikka yhden kevään tai kesän, vuoden tai viisi...jopa kymmenen. Voinko edes vaatia ikuista ja lopullista, tuohan olisi lähinnä lapsellista:)
Voit valita ja hallita tietä mihin menet, mutta et sitä mitä tiellä kohtaat, vaikka laskisit todennäköisyyksiä. Elämä voi yllättää niin hyvässä kuin pahassa.
Tykkään kuitenkin tyylistäsi, olet varmaan yhtä hankala parisuhteissa mitä minäkin:)
AV Anonyymi kirjoitti:
Höh, ajattelet ja mietit liikaa. Yrität hallita ja kontrolloida ehkä mahdotonta?
Itse olen iloinen jos saan rakkautta vaikka yhden kevään tai kesän, vuoden tai viisi...jopa kymmenen. Voinko edes vaatia ikuista ja lopullista, tuohan olisi lähinnä lapsellista:)
Voit valita ja hallita tietä mihin menet, mutta et sitä mitä tiellä kohtaat, vaikka laskisit todennäköisyyksiä. Elämä voi yllättää niin hyvässä kuin pahassa.
Tykkään kuitenkin tyylistäsi, olet varmaan yhtä hankala parisuhteissa mitä minäkin:)
AVMikäs osuus oli höh?
Joo tiedän, ettei elämää voi hallita kuin tiettyyn rajaan asti. Tai sanotaan ettei elämää voi hallita koskaan, mutta suuntaa pystyy ohjaaman omilla valinnoilla hyvin paljon. Esim. hankitko lapsia vai ei/ mihin haleudut töihin ja onko työurassa punainen lanka/ millaisen puolison valitset yms. Silti tietysti lapsia voi tulla suunnittelematta, työ voi katketa Yt-neuvotteluihin tai hyvä puoliso voi seota hyvien vuosien jälkeen tai alkaa juopoksi tai heittää veivinsä. Mutta se on elämää.
Lähinnä mietin tällä hetkellä näin paljon, koska olen tietyllä tavalla tienhaarassa. En vielä tiedä minne olen menossa, mutta mietin minne haluan elämääni ohjata. Kaipa tämä on jonkin näköinen ikäkriisi? Olen monta vuotta vetänyt olosuhteiden pakosta autotunella, kovin paljon miettimättä.- Anonyymi
Emberizi kirjoitti:
Mikäs osuus oli höh?
Joo tiedän, ettei elämää voi hallita kuin tiettyyn rajaan asti. Tai sanotaan ettei elämää voi hallita koskaan, mutta suuntaa pystyy ohjaaman omilla valinnoilla hyvin paljon. Esim. hankitko lapsia vai ei/ mihin haleudut töihin ja onko työurassa punainen lanka/ millaisen puolison valitset yms. Silti tietysti lapsia voi tulla suunnittelematta, työ voi katketa Yt-neuvotteluihin tai hyvä puoliso voi seota hyvien vuosien jälkeen tai alkaa juopoksi tai heittää veivinsä. Mutta se on elämää.
Lähinnä mietin tällä hetkellä näin paljon, koska olen tietyllä tavalla tienhaarassa. En vielä tiedä minne olen menossa, mutta mietin minne haluan elämääni ohjata. Kaipa tämä on jonkin näköinen ikäkriisi? Olen monta vuotta vetänyt olosuhteiden pakosta autotunella, kovin paljon miettimättä.Ymmärrän hyvin, ihmisillä on lähes samat tarpeet teinistä hautaan.
Haluat varmistaa etteivät ne huonot kokemukset toistuisi, järkevää mutta hankalaa.
Olet siis järkevämpi mitä nuorempana ja tärkeintä onkin kai se ettet ole "EMO-nainen", he hakevat vielä hajonnutta minäänsä ja sinä jo suunnilleen tiedät kuka olet, olet kokonainen kaiken kokemasi jälkeen. Tuohon ikään viisastuu ja hyvä niin. Viisaus tuo ja luo myös tuskaa, mutta ei aina voi voittaa "täyspottia" vaikka mitä tekisi.
Osaathan myös hullutella? Pelkkä kontrollointi mitä missä milloin miten ja miksi voi olla vaikea tapa elää ja olla jos haluaisi romantiikkaa. Toisaalta onhan sinulla paljon "pelissä" jos miettii sitä arkipäivää. Haastava työ ja toimi perheen päänä kun tuo ne oikeat arvot jota ei pelkkä ihastus voi muuttaa. Ihastuksen tulisi sopeutua siihen kuka olet ja miten elät? Tämä voi olla syy miksi on vaikea löytää kumppania johon vielä ihastuisit ja suhde voisi kehittyä ajallisesti niin syvälliseksi jotta kellot soisivat?
Elämä on.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, ihmisillä on lähes samat tarpeet teinistä hautaan.
Haluat varmistaa etteivät ne huonot kokemukset toistuisi, järkevää mutta hankalaa.
Olet siis järkevämpi mitä nuorempana ja tärkeintä onkin kai se ettet ole "EMO-nainen", he hakevat vielä hajonnutta minäänsä ja sinä jo suunnilleen tiedät kuka olet, olet kokonainen kaiken kokemasi jälkeen. Tuohon ikään viisastuu ja hyvä niin. Viisaus tuo ja luo myös tuskaa, mutta ei aina voi voittaa "täyspottia" vaikka mitä tekisi.
Osaathan myös hullutella? Pelkkä kontrollointi mitä missä milloin miten ja miksi voi olla vaikea tapa elää ja olla jos haluaisi romantiikkaa. Toisaalta onhan sinulla paljon "pelissä" jos miettii sitä arkipäivää. Haastava työ ja toimi perheen päänä kun tuo ne oikeat arvot jota ei pelkkä ihastus voi muuttaa. Ihastuksen tulisi sopeutua siihen kuka olet ja miten elät? Tämä voi olla syy miksi on vaikea löytää kumppania johon vielä ihastuisit ja suhde voisi kehittyä ajallisesti niin syvälliseksi jotta kellot soisivat?
Elämä on.
AVTarkoitan siis tällaista EMO-naista.
https://www.youtube.com/watch?v=L6sPO4BUWYc
AV Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, ihmisillä on lähes samat tarpeet teinistä hautaan.
Elämä on.
AVMinäni ei ole hajalla, eikä oikeastaan ole koskea ollut. Olen elänyt turvallisesti kiintyneen lapsuuden espoolaisesta 70/80-luvun rivitaloalueella, jossa lapsi ei nähnyt eikä tiennyt mitään pahaa olevan edes olemassa. Vahva perusta suojelee. Olen taspainoinen tunneihminen. En ole tuuliviiri, raivokalle tai en ole yhtään epävakaa.
Olen varovainen suhteissa vain alussa. Jos mies osaa vetää minut turvallisesti kainaloon ja osaa luoda turvallisen olon pääsee sisempi luonnonlapsi villikko ja hulluttelija pintaan. En persoonana mahdu oikein stereotypiohin, . Toisaalta minussa on ujoutta ja hieman arkuuttakin, mutta toisaalta paljon tunnetta, intohimoa, temperamenttia ja yllätyshulluutta.
Tottakai mahdollisen kumppanin pitäisi olla valmis sopeutumaan minun elämääni, niin kuin minunkin pitäisi haluta sopeutua toisen elämään. Eihän siitä muuten voi tulla kuin aikuisten välinen ’silloin tällöin ruokatunnilla ja joskus viikonloppuna hotellissa’- tyyppinen suhde (lähinnä FWB mahtuu tohon sapluunaan kohtuullisen tutustumisajan jälkeen tai kaukosuhde, missä nähdään harvoin). Enkä nyt tarkoita tällä, että parin pitäisi edes asua yhdessä, vaan sitä onko lapset mukana yhteisessä arjessa vai ei. Tässä iässä lähes kaikilla on lapsia elämässä eli en usko, että se on loppujen lopuksi este isommassa mittakaavassa. Enemminkin pitää löytää ihminen, jolle se on ok.
- Anonyymi
Kevät on muuten hienoa aikaa, mutta liian kirkas on aurinko, että ulkona silmät sirrillään joutuu liikkumaan ja meikäläiselle aurinko saa reaktion, että alkaa väsyttämään ihan mahdottomasti.
Lisäksi tulee hengästynyt olo, kun aamulla lähdet liikkelle ja laitat liikaa vaatetta päälle ja päivällä aurinko lämmittää ja tuntuu, että on liikaa vaatetta ja sit uuvuttaa.
Pahintahan tässä on se, että edessä voi olla tukalan kuuma kesä, kuten pari edellistä kesää on ollut, kuivia ja tukalan kuumia korvennus pätsejä.
Heti aamusta alkaa aurinko korventamaan ja korventaa koko päivän, että asunnossa on 26.... 28 lämmintä ja illalla laitat ovat ja ikkunat auki, että vähän viilenis ja myöhään yöhön menee ja yrität sitten saada nukuttua ja joudut herään aikaisin laittaan ilmanvaihdon kiinni, ettei kuumaa ilmaa ala asuntoon viraamaan jo klo 08 alkaa aurinko paahtamaan.
Sitä kun jatkuu pari kuukautta, niin hirveä univelka on, kun tappohelle väsyttää ja päätä jomottaa ja on tukala olo, siksi kesä on yhtä painajaista.
Syksy on paras vuodenaika, kun alkaa ilmat viiletä ja iltaisin on mukavan hämärää, eikä aurinko korvenna ja pystyy nukkumaan, kun ei ole tukalan kuuma.- Anonyymi
Eikös lämpötila ole vaatetus kysymys? Lämpö lisääntyy ja vaatteet vähenevät?
Kun on tosi kuumaa ollaan alasti.
AV
- Anonyymi
Maaliskuussa alkaa siian onginta kausi. Menen siis meren rannalle joka päivä 6-8 tunniksi siikaa onkimaan. Pitää pyöräillä 10 km meren rantaa mutta sen on vaivan arvoista.
- Anonyymi
TuOhan on mitä mainioin harrastus, yhdistyy liikunta, jännitys saamisesta ja hyöty jos jotain saa. Vähän samaa mitä siian kuin piiankin suhteen:)
AV
- Anonyymi
Maaliskuu on vielä talvea. Huhtikuussa on vasta kevät.
Suomessa on neljä vuodenaikaa.
Iloitaan ja ollaan onnellisia, että meillä on talvi. - Anonyymi
Nyt on jo kaks kuukautta talvipäivän seisauksesta, mutta ihan järkyttävän kylmä. Vihreiden vouhotusta, energiansäästö aurinko.
- Anonyymi
Sama paska jatkuu
- Anonyymi
Onneksi olkoon, yksi harvoista aloituksista ilman jännämiehiä ja alfoja muita sudensukuisia onnistujia viina lääkkeenä joka vaivaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924637
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?843862Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1433438Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152615Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292544- 432141
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282057Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261830Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91707- 881689