Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dharma80
profiilit
dharma80
dharma80
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
1
Kommenttia
71
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Meillä myös pojilla oli aatu ja peetu niminä 2kk, sairaalassa annettiin ne nimet. Ristiäisten jälkeen sitten Matias ja Rasmus :)
05.01.2007 11:49
6kk ikäiset Matias ja Rasmus
03.01.2007 20:12
Kyllä kaikki menee ihan hyvin ja pyydä apua!
Tää on just tätä tautiaikaa mut onneks sekin menee äkkiä ohi..ottan jo koska meille tulee eka flunssa :S
Hyvää Uutta Vuotta teille kaikille myös!
29.12.2006 11:25
Mulla tätä ylipainoa kanssa on aikaslailla, eli samoissa on suurinpiirtein toi BMI kun sullakin. Heinäkuussa syntyi kaksospojat rv 39+2 eli kohta maaginen puolivuotta täynnä pojilla:)
Mulle ei olla ylipainosta oikeastaan mitään mainittu. Sokeritestit otettiin, niissä ei ollu mitään ja normaalit neuvola seuraukset oli raskauden aikana, eikä ollut edes verenpaine korkea. Painoa tuli n 10kg odotusaikana...ja sitä tietenkin sanottiin ettei paino sais nousta liikaa odotusaikana että hiukan piti syömisiä katsella.
Töissäkin olin loppuun asti, pariviikkoa kesälomaa pidin ennen äippäloman alkua. Kuuman kesän tähden hiukan oli tukalat ajat loppuvaiheessa mutta kunnialla selvisin siitäkin :) Synnytys meni ilman mitään ongelmia,molemmat pojat oli raivotarjonnassa ja 5min välillä syntyivät. Kaikki tulleet kilot jäivät sairaalaan ja paino oli kotiinpäästyä alempi kuin vuosiin..mutta nyt paino hiukan noussut, eli entisissä lukemissa olen. Vatsa kyllä on "löysäpussi" :( että sitä kun hiukan sais kiinteytettyä.
Eli mulla ei ole mitään vaikeuksia ollut vaikka olen huomattavasti ylipainoinen..eli tsemppiä sulle yritykseen :)
27.12.2006 12:56
Mulla ei ole muita lapsia, ensimmäiset ovat.
Aikas mukavasti on arki mennyt, ei olla sairasteltukaan..onneksi. Ensimmäiset 3kk pojat nukkui yöt erinomaisesti mutta sen jälkeen yöt on menny aikas huonoiksi. Heräilevät tämäntästä ja itkeskelevät, johtunee vissiin hampaista. Alas tuli esimmäiset 4kk iässä ja nyt ylös on tulossa 4 hammasta kerralla. Ollaan kiinteitä syöty jo parisen kuukautta ja hyvin maistuu. Korvikkeella ollaan kasvettu syntymästä lähtien kun maitoa multa ei tullut. Vaikeampaa alkaa varmaankin kohta tulemaan kun konttaaminen alkaa mutta samalla kiva katsella kun itse pääsevät kulkemaan :)
Sulla touhua siellä piisaa kun 2 pientä vauvojen lisäksi. Kannattaa pyytää apua mahdollisimman paljon! ja kai mies auttaa sinua? meillä isukki on poikien hoidossa apuna erittäin paljon ja kaikki onnistuu häneltä siinäkun mullakin :)
Kysele ihmeessä kaikkea mahdollista multa!!!
Paljon tsemppiä ja voimia sinulle :)
26.12.2006 13:13
elikkäs meillä on pian puolivuotiaat kaksospojat!
syntyivät 3.7.06 :)
22.12.2006 20:13
Paljon onnea koko perheelle!!!
t: 5,5kk ikäisten kaksospoikien äiti :)
17.12.2006 23:13
Meillä molemmat istuimet takana kun eteen ei saa laittaa turvatyynyn tähden. Välillä ois kiva kyl kulkea niin että toinen edessä ja toinen takana :)
12.12.2006 12:28
tänään oltiin 5kk neuvolassa ja mitat olisi:
Masa 7940g 65cm (2960,50)
Rasse 7340g 63cm (2660,49)
05.12.2006 18:16
5kk ikäiset kaksospojat :)
30.11.2006 12:40
Meillä kaksospojat tykkää kasvissoseesta..siinä on siin perunaa,porkkanaa ja maissia.
Sitä pistellään parikertaa päivässä ja maistuu :)
pojat on muutamaa päivää vaille 5kk
29.11.2006 14:35
Mulle ei koskaan mainittu tosta sairaslomalle jäännistä?!?! se varmaankin riippuu paikkakunnista millaiset systeemit on...Ainoastaan sauna- ja yövuoroista sain lapun ettei tarvi tehdä..seki tosin vasta aikas loppupuolella. En tosin "valittanutkaan" voinnistani, koska mielestäni mulla meni erinomaisesti kaikki :)
29.11.2006 14:16
Mä jäin töistä rv33, pidin ennen äitiysloman alkua 2 viikkoa kesälomaa.
Töissä olin palvelukodissa, vanhuksia hoitamassa. Eli työ oli erittäin raskasta, nostoja noston perään. Mutta työkaverit pitivät huolta siitä mitä touhusin, enkä mm. nostoja lopussa tehnyt varmaan ollenkaan. Vatsakin mulla tuli kunnolla esiin vasta kun lopetin työt. Päivääkään en ollut sairaslomalla raskauden aikana, helppo raskaus oli!
Nyt pojat melkein 5kk ja menoa piisaa :)
Paljon tsemppiä sulle!!!
28.11.2006 14:19
Elikkä isukin työvuoro on ma-pe 07-15.30
Lähtee puol7 ja tulee 16 tai jälkeen, riippuen onko kiirettä töissä ollu.
23.11.2006 14:44
Meillä kaksospojille puhkes ekat hampaat 4kk iässä. Toiselle hiukan aiemmin joten hänellä jo 2 hammasta esillä.
15.11.2006 15:35
Meillä kaksospojat ovat 4kk ja 9pv. oppisivat eilen kääntymään selältä mahalleen ja nyt ollaan kokoajan kääntyilemässä. 2viikkoa on jo toisella ollut kaksi hammasta ja toisella yksi :) Nauravat ja juttelevat kovin. Nuorempi poika on jo pitemmän aikaa liikkunut selälleen ollessa vanhempien sängyllä päästä päähän (suojat oltava ja valvottava tarkkaan)Esineitä otetaan käsiin ja tutkitaan kovin.
Kuukauden verran ollaan velliä juotu aamuin illoin ja pikkusen soseita maisteltu mutta ne ei oikein maistu. Korvikkeella ovat kasvaneet koko ajan.
Yöt menee pätkittäin vaikka ensimmäiset 3kk nukkusivat koko yön, nyt herätään parikertaa syömään. Toivonmukaan alkaa uni maistumaan taas paremmin.
4kk mitat: Matu 7300g ja 63cm
Rasse 6780g ja 61,5cm
14.11.2006 14:16
Meillä kaksospojat syntyivät rv 39+2. Aamulla alkoi supistelut ja siitä 7h päästä pojat maailmassa. Normaalisti alakautta syntyivät.
A-herra oli 2960g ja 50cm B-herra 2660g ja 49cm.
Sairaalassa oltiin viikko kun painoa ei alkanut tulemaan kunnolla, mutta kun lisäravinto aloitettiin niin jo painokin alkoi nousemaan. Sairaalassa olo oli aikas helppoa kun isukki oli seurana koko ajan, paitsi öinä.
Se vaan harmitti kun hoitajat eivät käyneet katsomassa kovinkaan usein eli ite oli pärjättävä alusta alkaen.
Paljon onnea sinne :)
09.11.2006 15:40
Meille syntyi esikois kaksospojat 3.7.06 eli täyttivät juuri 4kk.
Odotusaikana mulla ei ollut ongelmia ja sairaslomalla en ollu päivääkään vaikka vanhuksia hoidin, työkaverit oli kieltämässä hommia kokoajan ja tarkkailivat mitä touhusin :D vatsakin tuli esiin oikeastaan vasta kun jäin äippälomalle joten siitä ei ollu kauheesti haittaa.
Pojat syntyivät rv 39+2 normaalisti alateitse 5 minuutin välillä. Aamulla supistukset alkoi ja siitä 7h päästä pojat olivat maailmassa.
Eli mulla ei ole mitään pahoja kokemuksia kaksoisraskaudesta eikä synnytyksestä ja vauva-arkikin on ollut yllättävän helppoa.
Paljon onnea ja tsemppiä odotukseen :)
07.11.2006 12:33
Meille syntyi kaksospojat 3.7.06
rv39+2 ja sairaalaan saavuttaessa olin auki 5cm. Siitä poikien syntymään meni aikaa n.3,5h
26.10.2006 10:05
Meillä kaksospojat alkoivat nauramaan ääneen tässä pariviikkoa sitten, eli 2,5kk ikäisinä. Vaippaa vaihdettaessa kun kutittaa masua niin alkaa semmonen naurukohtaus että ihan kippuraan menevät :)välillä on nauru tullu kun kainaloita tai kaulanalusta kuivaa. Vauvan nauru vie kyllä mukanaan!
26.09.2006 12:14
2 / 4