Vapaa kuvaus

48 ikäinen miehenalku Helsingistä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

13

Kommenttia

494

  1. Kyseisiä härveleitä en omista mutta perehdyin tuohon jonkin verran.
    En vertaile muihin yhdistelmiin koska sitä et kysynyt.
    Emolevy:
    http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/4CoreDual-VSTA/g1.htm

    Emolevyn väylänkesto 340MHz merkitsee sitä ettei mikään prosessori ota enempää.Sehän maksimissaan meinaisi tuolla E2140 n. 2700MHz.



    Myös jos 667MHz:n muistia saat jostain halvemmalla kuin 800MHz:n osta pois koska hyötyä 800MHz:n muistista ei ole.

    No eipä nuo kaikki E2140 prossut aina paremmallakaan emolevyllä kulje yli 3GHz:n tosin mahdollisuus siihen on olemassa jos emo on laadukkaampi.

    Jonkinnäköinen "seinä" saattaa tulla vastaan tuolla emolevyllä noin 300MHz väylällä joka merkitsisi sitä että kulkisi n. 2,4GHz.Veikkaankin että modaamattomalla lankulla jää tuohon.

    http://www.hardwarecanucks.com/hardwarecanuck-reviews/1026-asrock-4coredual-vsta-review.html
  2. Nimenomaan se prossun nopeus vaikuttaa.Oletetaan että prossu on esim. Core2 duo E6300 joka toimii 7 X 266MHz niin muisti toimii silloin 533MHz.Jos tuota prosessoria kellotetaan niin tuo muistin MHz nousee samassa suhteessa. 7 X 333MHz joka tekee muistille silloin 667MHz.Periaatteessa CL 4 on nopeampi samalla kellotaajuudella muttei merkittävästi.Itselläni on "varamuistina" 667MHz specsattua halpismuistia joka kulkee yli 800MHz.Silloin silläkin päästään tällä E6400 prossulla yli 3,2GHz:n nopeuteen.
    Itse ottaisin tuon 667MHz:n muistin.Todennäköisesti se kulkee CL4 ja 533MHz myös.
    Omat paremmat muistit kulkee varmasti CL3 667MHz,CL4 800MHz(käytännössä menee yli 900MHz).

    Tuossa on niin monta juttua mikä vaikuttaa esim. käytetty jännite että miten ne todellisuudessa kulkee ettei mitään varmaa osaa sanoa.Kuitenkin jos kellottaa aiot niin 667MHz on parempi vaihtoehto.