Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. "malson" osuu nasevasti asian ytimeen!

[][] Kun asiaa tutkii on pelastuksessa kysymys elämästä - ei joskus jossain muualla - vaan täällä ja nyt. Jeesuksen lupaama iankaikkinen elämä alkaa täällä ja nyt, se muuttuu ja kehittyy paremmaksi kunnes se on todellisuutta sen täyteydessään. [][]

Sillä . . . Joh. 5:24
    Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
    1. Joh. 5:13
    Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
    Room. 13:11
    Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.

Kun täällä maltamme ensin rakastaa ja siltä pohjalta sitten tehdä ratkaisuja, kohtelua jne., niin yllätyksemme aikanaan havahdumme: Kotona. Ikuiseen johtavan elämän prosessi ei, kuten kaikki tiedämme, ole itsemme kiillottamista lakia aina vain paremmin noudattamalla, vaan ihmisten armoilla olevan Kristuksen näkeminen kanssaihmisissä - auttava palvelee huomaamattaan itseään Kristusta.

MATTEUS 25.
    37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
    38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
    39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
    40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

Sitäkään ei kannata muistella, kuinka paljon on tullut kymmenyksiä maksettua:

Matt. 6:3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, 4 että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
    6 Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

LUUKAS 14.
    11 Sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, ja joka itsensä alentaa, se ylennetään."
    12 Ja hän sanoi myös sille, joka oli hänet kutsunut: "Kun laitat päivälliset tai illalliset, älä kutsu ystäviäsi, älä veljiäsi, älä sukulaisiasi äläkä rikkaita naapureita, etteivät hekin vuorostaan kutsuisi sinua, ja ettet sinä siten saisi maksua.
    13 Vaan kun laitat pidot, kutsu köyhiä, raajarikkoja, rampoja, sokeita;
    14 niin sinä olet oleva autuas, koska he eivät voi maksaa sinulle; sillä sinulle maksetaan vanhurskasten ylösnousemuksessa."

antti
  2. Tarkoitatko aloituksellasi sitä, että joutuu kadotukseen ja on paholaisen oma, jos ottaa ihan todesta esim. Lasarusvertauksen (Luuk.16.) ja vastaavanlaiset kohdat?
    Onko ihan pakko selittää, että kyse on käännösvirheist ätai jälkeenpäin lisäyksistä tai muuten vaan valheesta?

Kun tuhlaajapoikavertauksessa, joka oikeastaan on tuhlaajaisävertaus, isä toteaa poikansa kuolleeksi tämän ollessa poissa hänen luotaan, kaukana tuskassa ja vaivassa - miksi ette voi hyväksyä uskovien joukkoon sitä, joka päättelee, että iankaikkisuudenkin puolella on niin, että poissa Jumalan yhteydestä on yhtä kuin tuskassa ja vaivassa eikä kuitenkaan olematon, vapaana tuskasta ja vaivasta?

Mielestäni te oikeaoppiset teette meistä Raamatun kokonaisuutta ajattelevista ihan turhaan kerettiläisiä. Minulle Jumalan oikeudenmukaisuus on mm. sitä, että miljoonia ihmisiä tappaneet ja asiaa katumattomat joutuvat itse lopussa kärsimään ja hehän ovat aiheuttaneet mittaamatonta tuskaa viattomille.
    En voi uskoa, että jumaalton vapautettaisiin ajan rajan tuolla puolen hetikohta tuomion kuultuaan, olemattomuuteen - sapatin lepoon ikäänkuin - vaan hänen "on kuoltava ja sitten tulee tuomio". Kuolema ei ole tuomio vaan sen jälkeen tuomion paikkaan, niinkuin täällä Maassakin on tuomion PAIKAT.

Tottakai toivon, että eivät joutuisi kärsimään, toki. Mutta varsinkaan sitä en voi hyväksyä, että evankeliumin julistamisen sijaan julistetaan ikuista vapautta pahuutensa valtaan jääville. Se ei motivoi parannuksen tekoon vaan kaikkeen pahaan.

antti
  3. Sirkka-Iita tehtailee runsaanlaisesti näitä kuolemattomuus-viestejä. Onkin hyvä kuuluttaa, että Kristuksessa ja vain Kristuksessa on pelastus tässä elämässä ja ikuisuudessa. Mutta toinenkin puoli on huomioitava, jotta ihmiset todella tajuaisivat Kristuksen olevan ainoa hyvä vaihtoehto. Toisessa ketjussa vastikään joku tuntematon kirjoitti mielestäni niin terävän herättelevästi, että minä en ikinä osaisi:

[][] Juudaksen kirje kuuluu Raamattuun joten kukaan ei voi sanoa että se ei olisi Jumalan inspiroimaa tekstiä. Siinä on suora lainaus Eenokin kirjasta, mikä todistaa Eenokin kirjan aitouden.

Juud.1:14-15 "Heistä on myös ennustanut Henok, Aadamista seitsemäs: "Katso, Herra tulee pyhiensä tuhatlukuisen joukon kanssa ja panee jokaisen tuomiolle. Hän rankaisee kaikkia jumalattomia jokaisesta teosta, jonka he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikista julkeista puheista, joita nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet."

Eenokin kirjassa taas kerrotaan selvin sanoin että sen JÄLKEEN kun jumalattomat on tuhottu, heitä tullaan rankaisemaan IKUISESTI paikassa jossa on itku ja hammasten kiristys.

Juudaksen kirjeestä selviää muutenkin että vaikka jumalattomat ovat KAHDESTI KUOLLEITA ja JUURILTAAN REPÄISTYJÄ niin heille on varattu ikuisuus hel-vetissä. [][]

Nimim. "huomautus sirkalle" on hyvä esimerkki siitä, että on laiminlyöty Jumalan ulkopuolelle jäämisestä:

[][] huomautus sirkalle
    ei olemattomiin tuhoutuminen ole rangaistus vaan pikemminkin palkinto. kuka jaksaa olla jonkun narsistisen pellen hovinarrina iankaikkisesti? [][]

Tällä palstalla kun ylistetään kuoleman vapauttavaa voimaa, ei kukaan ehkä usko minua, mutta vastavetona nimimerkille "huomautus sirkalle", totean pelkääväni pahoin, että on olemassa paholainen, narsistien narsisti pelle, hovinarrien hovinarri, joka kiusaa saalistaan niin kauan ja hartaasti, että siellä parutaan ja uikutetaan, että kunpa olisin uskonut, että kuoleman jälkeen tulee tuomio - hylkääminen eroon Jumalasta, syökseminen sen syliin, joka aina on himoinnut saalista jakamaan kärsimykset paholaisen kanssa.

antti
  4. [][] Kuolema on ERO JUMALASTA. Ei olemassaolon loppuminen. [][]

Minullekin Jumala on antanut sellaisen käsityksen, että kuolema on ero Jumalasta.

Kun alex.kasi kysyy epätietoisena, että "Kuolemako vain ero Jumalasta?? ", niin vastaisin kaikille lukijoille, että kuolema on Jeesukselta saadun tiedon mukaan paljon enemmän, paljon muutakin. Ero Jumalasta näet sisältää täältä maan päältä erkannuttua paljon peruuttamatonta vaivaa. Missään tapauksessa kuolema ei ole jumalattomalle mitään sapatinlepoa jossain autuaassa olemattomuudessa vapaana tehdyn väärän valinnan seurauksista.

Ps. 139:24
    Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.
    Dan. 12:2
    Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

Toki toivon Jumalalta sellaista iloista yllätystä jumalattomille, etteivät vaivaan joutuisi, vaan sammumattomuuden sijasta sammuisivat ja äkisti, MUTTEN USKALLA SELLAISTA TOIVEAJATTELUA JULKI TUODA VARMUUTENA.
    Varma toivo on sensijaan Kristuksessa ikuiseen rauhaan pääseminen.

Joku positivisti kirjoitti, että "voimme saavuttaa kuolemattomuuden!", mutta nytpä on niin, että vain pahaa saavutamme. Siksi meidän tulee uskon kautta olla kätkettyinä Kristukseen, joka on jo siirtänyt omansa kuolemasta elämään, maailmasta Jumalan valtakuntaan. Me saavutamme yhä suurempaa synnin mittaa, mutta Kristus on lunastanut meidät ansioillaan puolestamme.

Minä kuolin synteihini (jo), mutta Krsitus pelastaa minut tästä syntisestä liharuumiista. Hän kirkastaa ruumiini, henkeni ja sieluni - (1.Tess.5:23 ) Sanoo Paavali:

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Room.+7:1&rnd=1391454852816

Suosittelen totuuden sanan oikeaa jakamista:
    http://www.ilonpolku.fi/kauppa/product_details.php?p=13341

antti
  5. Edellinen vastaaja vihjaili aivan käsittämättömästi Sirkka-Iitan olevan narsistinen, mutta ei todellakaan Sirkka-Iitassa sellaisia piirteitä ole ollut nähtävissä näinä lukuisina vuosina, kun hän on kirjoitellut. Sirkka-Iita on ihailtavan vakaasti ja aidosti ja sitkeästi hellvetti-käsityksensä takana. Minun omakohtainen tuntemukseni poikkeaa kylläkin siitä kovasti.

[][] Hän on oikeamielinen ja vanhurskas, Hänen rangaistuksensakin ovat tekojensa mukaan, eikä iankaikkisesta iankaikkiseen. [][] Sirkka-Iita

Mutta minä tunnen nahoissani, että olen ansainnut hellvetin tuomion iankaikkisesta iankaikkiseen - samanaikaisesti kun Jumalan paratiisissa iloitaan ikuisesti.
    Käsilläni olen tappanut vähemmän kuin Mooses (2.Moos.2:14)., mutta ne laiminlyönnit, tekemättömät työt - välinpitämättömyyteni vuoksi koen ansainneeni aivan oikeutetusti loputtomat kärsimykset, mittaamattomat vaivat, ajattomat tunnonvaivat.

Se minua vaivaa jo täällä ajassa, että olen niin kehno Herran armotyöstä kertomaan, vaikka itse sain mitä suurimman armahduksen osakseni. Minulla on kuitenkin varma toivo, että Kristus vie minut luokseen Isän kotiin niinkuin on luvannut, "sillä itseään kieltää hän ei saata". Moni muu ehkä kokee ansainneensa vain pikku hetken hellvetin kärsimyksiä, mutta minä olen suursyntinen. Paavali ehkä voi kersua vielä isommista hellvetti-"ansioista" . . .

1. Tim. 1:15
    Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

antti
  6. Muun muassa täältä löytyy ihan riittävän hyvää Raamatun tulkintaa . . .

http://uskonasioita.blogspot.fi/

Totta on, että riitasta löytyy myös ns. lakihenkisyyttä, mutta kukapa meistä ei sitäkin harrastaisi elikkä itsensä tuomitsemisen sijasta tuomitseekin muita.

Matt. 7:1
    "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;

1. Kor. 11:31
    Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi;
    32
    mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi.

Jaak. 5:9
    Älkää huokailko, veljet, toisianne vastaan, ettei teitä tuomittaisi; katso, tuomari seisoo ovella.

antti