Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. Tässä se, mihin olen luullut vastailleeni.
    Näemmä luullut; anteeksi että olen väärään ketjuun vastannut.
    Mutta tuo on mielestäni outoa, että on ex aj kuitenkin näkee ison vaivan, että juuri sinne, mistä itse on poistunut tyytymättömänä - ohjaa toisia.

>>>
    Vain yksin Jeesus
    Kirjoittanut: EX-adventisti 19.9.2007 klo 22.21

Itse olen eronnut adventtikirkosta opillisten näkemysten vuoksi. En usko Ellen G. Whiten profeetallisuuteen, tutkivaan tuomioon, suljettuun oveen,sapattiin sinettinä ja ruokavalio-oppiin. Silti huomaan, ettei millään seurakunnalla ole puhtaat jauhot pussissa. En voi käsittää sitä, että Jesukseen pelastajanaan uskovasta tehdään harhaoppinen jos hän ei usko ikuiseen helvettiin! Minä en usko! RAAMATTU sanoo" Se sielu joka syntiä teksee, sen on kuoltava. Sapatti ei pelasta eikä myöskään ikuiseen helvettiin uskominen. Ainoastaan Jeesus pelastaa. Vastakkainasettelu on käsittämätöntä! Jeesuksen uhrikuolema voi meidät yhdistää, ja silloin me olemme veljiä ja siskoja keskenämme, niin kuin Jeesus rukoili "että he olisivat yhtä".
    Ikinä en liity takaisin adventtikirkkoon ja ikinä en ole samaa mieltä iankaikkisesti kestävästä kirutuksesta helvetisstä. Ero Jumalasta on kadotuksessa kuitenkin iankaikkinen.
    Olen kiitolline niile kirjoittajille jotka ovat aukaiseet silmiäni, kuitenkin yksin Pyhä-Henki voi johdattaa totuuteen!

Laitan muutaman linkin adventistien audiopankkiin, kertokaa mielipiteenne ja onko jossain harhaoppia. Olavi Peltosen tunsin henkilökohtaisesti ja hänestä mieleeni on jäänyt armon korostaminen. Hän minulta kysyi 7-vuotiaana haluanko seurata Jeesusta (ei Elleniä) ja siihen kysymykseen vastasin myöntävästi.
    Parannusta on jokaisen meistä tehtävä. Mutta, ennen kaikkea vastustakaa harhaoppia! Ilman Kristusta minun sovittajanani ja lunastajanani minä olen ansainnun kadotuksen, uskon suunnasta riippumatta. Kumpa Kristuksen rukoukseen vastattaisiin ja me olisimme yhtä Kristuksen ristinkuoleman tähden!
  2. Minä sentään häpeäisin keskiaikaisuuttani, jos sitä olisin - enkä näkisi Jerran luovan yhä uutta.

Apt. Johannes puhuu siksi, että hän näki valtaistuimen.

Hän ei siteerannut muiden olettamuksia, vaan kommunikoi suoraan valtiaan kanssa.
    Ilmestyskirja on siksi enemmän kuin juoru juorulta sukupolvesta sukupolveen kulkeutuneet olettamukset.

Keskiaikaiset mielikuvat joutuvat häpeään jo siitäkin syystä, että ne eivät osanneet ottaa huomioon Israelin syntyä ja Jerusalemin keskeisyyttä Jumalan suunnitelmissa. Luther toki viimeisinä aikoinaan näki paljon, ja muutti käsityksiään näkemisen myötä - mutta ei katsonut asiakseen enää niistä kirjoitella.

Sillä hänen elämäntehtävänsä oli osoittaa omavanhurskauden tie itsepetokseksi ja esitellä puhdas armon evankeliumi. Tässä Lutheria taas tarvittaisiin, sillä hänen Galatalaiskirjeen selitysteoksensakin sekä "Sidottu ratkaisuvalta vastaan vapaa" (Erasmus Rotterdamilaisen kansa väittely) ovat jääneet paljolti unholaan.

Me älyttömät galatalaiset nostamme jälleen omavanhurskauden ja itseriittoisuuden päätä.

Johannes näki jotakin ja kuvaa antikristuksen luonnetta ja sisintä:

Ilm 13:5-8

5 Pedolle annettiin suu, joka herjaa ja puhuu suuria sanoja, ja se sai tämän vallan neljänkymmenenkahden kuukauden ajaksi.
    [Dan. 7:8 | Dan. 7:25, 12:7; Ilm. 11:2]

6 Niin se avasi suunsa ja alkoi herjata Jumalaa. Se herjasi hänen nimeään ja hänen asuinsijaansa ja niitä, jotka asuvat taivaassa.
    7 Sille annettiin myös lupa käydä taisteluun pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja niin sen valtaan annettiin kaikki heimot, kansat, kielet ja maat.
    [Dan. 7:21-26]

8 Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan.
    [Luuk. 10:20+]

Keskiaikaisten mieliin ei mahdu muuta kuin paavi.
    Jos, rakas lukija, päivität ajatuksesi, voit havaita, että "niin mailma muuttuu, eskoseni".

Milloinkas olemme kuulleet paavin herjaavan kristittyjen Jumalaa?
    Katsokaamme uutiset, lukekaamme lehdet ja avoimet vihan julistukset!
    Miltä taholta kristittyjen Jumala, Israelin Jumala, saa herjat?
    Missäpäin sanotaankaan, että heillä se ainoa oikea Jumala on! Ja sen ainoa profeetta - poikaa heidän oppinsa mukaan ei Jumalalla olekaan.

UnaF. näyttää jääneen keskiaikaiseen jalkapuuhun ikuisesti. Mutta me muut voimme nähdä, mistäpäin antikristus tulee. Se väärä profeetta tullee nimikristittyjen parista - kristitythän on silloin jo ylöstemmattu.

Antikristuksen komennossa tulee olemaan mahtavat asevarastot ja armeijat. Uutiset paljastakoot meille, mistä senkaltainen vaara on uhkaamassa.
  3. Profetiat pitivät paikaknsa lähiajassa, mutta ne ovat Raaamtussa siksi, että niissä on ennen muuta kauasakntoinen totuus.

Järissään oleva hengellinen ihminen voi sijoittaa Sak 14. ja Hes 39-48. vain Lähi-Itään ja pian - ehkä jo meidän sukupolvemme aikana - tapahtuvaksi.
    Varsinkin temppeliasiaa ajatellen.
  4. MINÄ OLEN SE SYNTINEN - tuota toista en tunne

Vanha käännös sanoo tosiaankin, että tuo toinen meni vanhurskaampana kuin toinen.
    Uusi käännös toteaa rohkeasti, että toinen ei ollut ensinkään vanhurskas, (Jeesuksen sanat).

Jeesushan sanoi, että se toinen "rukoili itsekseen"! Elikkä taivas ei lainkaan huomioi sellaista puhetta, jossa esitetään jotain omaa.
    Näinollen hän oli omavanhurskas, eikä Jumalan lapsi.

Toisella ei ollut muuta "vaatetta päällään" kuin vain: "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!"

Tämähän on aitoa uskonvanhurskautta; tämä että uskaltautuu Isän kasvojen eteen alastomana.
    Mieluusti jeesus tuollaisen pukee valkoiseen vanhurskauden vaatteeseen.

Valkoinen hevonen ja sen ratsastaja - Ilm 19:11-16

11 Minä näin taivaan avoinna: näin valkoisen hevosen ja sen selässä miehen. Hän on uskollinen ja totuudellinen, hän tuomitsee ja taistelee vanhurskaasti.
    [Ilm. 11:19 | 2. Makk. 3:25, 11:8; Ilm. 6:2 | Ilm. 1:5, 3:14]

12 Hänen silmänsä olivat kuin tulen liekit, hänellä oli päässään monta kruunua, ja häneen oli kirjoitettu nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin hän itse.
    [Ilm. 1:14, 2:18 | Ilm. 2:17]

13 Hänellä oli pukunaan vereen kastettu viitta, ja hänen nimensä on Jumalan Sana.
    [Jes. 63:2,3 | Joh. 1:1]

14 Hänen jäljessään tulivat taivaan sotajoukot, valkoisilla hevosilla ratsastavat soturit, joiden puku oli HOHTAVAN VALKEAA PELLAVAA.
    [Matt. 28:3; Luuk. 2:13]

15 Hänen suustaan lähtee terävä miekka. Sillä miekalla hän lyö kansoja, hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla ja polkee viinikuurnassa kaikkivaltiaan Jumalan hehkuvan vihan viinin.
    [Ilm. 1:16, 2:16 | Ilm. 2:27, 12:5 | Ilm. 14:19,20]

16 Hänen viittaansa on reiden kohdalle kirjoitettu nimi: kuninkaiden Kuningas, herrojen Herra.
    [Ilm. 17:14]

armahdettu syntinen
  5. MEILLÄ ON PUOLUSTAJAMME TAIVAASSA

Läheisetkin torjuvat Jobin - Job 19:21-29 :

21 Säälikää minua, säälikää, te, jotka olette ystäviäni! Jumalan käsi on koskenut minuun.
    22 Miksi tekin vainoatte minua, yhdessä Jumalan kanssa? Ettekö ole jo kylliksi minua kalvaneet?

23 Kunpa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, kunpa ne talletettaisiin kirjaan,
    24 uurrettaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi taltalla hakaten, lyijyllä piirtäen!

25 Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
    26 Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan,
    [19:26,27: 1. Kor. 13:12]

27 saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa.
    28 Mutta te sanotte: "Kuinka puristamme hänestä totuuden esiin? Syyllinen hän joka tapauksessa on."

29 Pelätkää toki miekkaa! Tuollainen kovuus on synti, joka ansaitsee kuoleman. Muistakaa: on olemassa tuomari.

Sinä olet tehnyt syntiä, Job - Job 22:5-11

5 Eikö sinun pahuutesi ole suuri? Eivätkö sinun syntisi ole loppumattomat?
    [Job 4:17, 15:14]
    6 Olet aiheetta ottanut veljeltäsi pantin, riistänyt häneltä hänen ainoan vaatteensa. [22:6-9: Job 4:3,4, 31:16-23 : 2. Moos. 22:25,26; 5. Moos. 24:12,13; Aam. 2:8]

7 Uupuneelle et ole antanut vettä, nälkäiselle et ole ojentanut leipäpalaa. [Sananl. 25:21]
    8 Katsot, että maa kuuluu sille, jonka on valta, vain hänen suosikkinsa saavat sitä asua.
    [Jes. 5:8; Miika 2:2]

9 Lesket saivat lähteä luotasi tyhjin käsin, orpojen kädet sinä sysäsit syrjään.
    [2. Moos. 22:21; Jes. 1:17; Miika 2:9]

10 Ihmekö siis, että sinun ympärillesi on viritetty ansoja, että yhtäkkiä joudut kauhun valtaan.
    11 Päivä pimenee, et voi nähdä mitään, ja vedet vyöryvät sinun ylitsesi.

Herran sanat Jobin ystäville - Job 42:7-10 :

7 Kun Herra oli puhunut Jobille, hän sanoi temanilaiselle Elifasille: "Minä olen vihastunut sinuun ja kahteen kumppaniisi, sillä te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job.

8 Ottakaa siis seitsemän sonnia ja seitsemän pässiä, menkää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa hyvitykseksi omasta puolestanne polttouhri. Palvelijani Job rukoilee teidän puolestanne, ja minä kuulen hänen rukouksensa. Näin minä säästän teidät rangaistukselta ja häpeältä, vaikka te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job."
    [1. Moos. 20:7; Job 22:30]

9 Temanilainen Elifas, suahilainen Bildad ja naamalainen Sofar tekivät niin kuin Herra oli heitä käskenyt, ja Herra kuuli Jobin rukouksen.

10 Kun Job oli rukoillut ystäviensä puolesta, Herra käänsi hänen kohtalonsa. Herra antoi Jobille kaksin verroin kaikkea, mitä hänellä oli ennen ollut.

"USKOSTA VANHURSKAS ELÄÄ USKOSTANSA"

"Meidän veljiemme syyttäjä" hoivasi
    Jobia oamlla tavallaan - kovuudella

Lopussa vasta saivat tuomion
    nuo tekopyhät sielunhoitajat

Job parani ja eneni
    siunasi vainoojansa

Jumala itse puhui
    Jobiansa puolusti

Kerran puhui
    se jo riitti.