Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

116

Kommenttia

3958

1. Mun mielestä Tapani Kansa on paljon enemmän, kuin "vain" iskelmälaulaja.
    Tapsan lauluohjelmistonsa skaala on tavattoman laaja. Kevyenmusiikin lisäksi Tapsan ohjelmistossa teemasta, tilanteesta ja konsertista riippuen sisältää myös esimerkiksi: Leevi Madetojaa, Jean Sibeliusta, Georg Malmstenia, Tapio Rautavaaraa, Toivo Kuulaa, Schuberttia, Schumannia, Eino Leinoa, Oskar Merikantoa, Lauri Viitaa, Chopinia...
    Ei ihan kenen tahansa muun iskelmälaulajan konserteissa ole mahdollisuus kuulla edellä mainittujen säveltäjien ja/tai sanoittajien lauluja.

( Vertailunvuoksi voisin todeta ,että nythän Kari Tapio sanoi yhdessä haastattelussa ,että hänen uusimmalla levyllä oleva " Kuin taivaisiin" on ehdottomasti vaativin laulu, jonka hän on koskaan esittänyt/levyttänyt.
    Joopa joo... jos ja kun se ehkä hieman tavallista keskiverto balladia haastavampi "Kuin taivaisiin" on todella Kari Tapion VAATIVIN koskaan laulama laulu, niin eipä hänen reperttuaarinsa kovin vaativia lauluja sitten tosiaankaan sisällä.)

Jorma Hynninen on huippuluokan laulaja, sehän on selviö, koska hän suurta mainetta ja kunniaa isoilla oopperaestradeilla maailmallakin niittänyt, mutta mun mielestä tangoihin hänen äänensä on jotenkin liian oopperamainen. Samoin, kuin Matti Salmisen tulkinnat Georg Malmstenin lauluista on aika kamalan kuuloisia... mun korviini ainakin.