Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mimosa10
profiilit
mimosa10
mimosa10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
116
Kommenttia
3958
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näyttää hyvältä !!! :D
Mä pääsen tänäkesänä peräti viidelle Tapsan keikalle ( eli Tapsa esiintyy kohtuullisen ajomatkan päässä) ! :DD
20.04.2007 18:26
Mun mielestä Tapani Kansa on paljon enemmän, kuin "vain" iskelmälaulaja.
Tapsan lauluohjelmistonsa skaala on tavattoman laaja. Kevyenmusiikin lisäksi Tapsan ohjelmistossa teemasta, tilanteesta ja konsertista riippuen sisältää myös esimerkiksi: Leevi Madetojaa, Jean Sibeliusta, Georg Malmstenia, Tapio Rautavaaraa, Toivo Kuulaa, Schuberttia, Schumannia, Eino Leinoa, Oskar Merikantoa, Lauri Viitaa, Chopinia...
Ei ihan kenen tahansa muun iskelmälaulajan konserteissa ole mahdollisuus kuulla edellä mainittujen säveltäjien ja/tai sanoittajien lauluja.
( Vertailunvuoksi voisin todeta ,että nythän Kari Tapio sanoi yhdessä haastattelussa ,että hänen uusimmalla levyllä oleva " Kuin taivaisiin" on ehdottomasti vaativin laulu, jonka hän on koskaan esittänyt/levyttänyt.
Joopa joo... jos ja kun se ehkä hieman tavallista keskiverto balladia haastavampi "Kuin taivaisiin" on todella Kari Tapion VAATIVIN koskaan laulama laulu, niin eipä hänen reperttuaarinsa kovin vaativia lauluja sitten tosiaankaan sisällä.)
Jorma Hynninen on huippuluokan laulaja, sehän on selviö, koska hän suurta mainetta ja kunniaa isoilla oopperaestradeilla maailmallakin niittänyt, mutta mun mielestä tangoihin hänen äänensä on jotenkin liian oopperamainen. Samoin, kuin Matti Salmisen tulkinnat Georg Malmstenin lauluista on aika kamalan kuuloisia... mun korviini ainakin.
20.04.2007 16:11
Ei ole kylläkään toista yhtä monipuolista, kun Tapsa on.
Tapsa on monipuolisuudessaan taiteilija vailla vertaa, ja on upeaääninen. Nih!
16.04.2007 16:12
Eipäs, vaan jos mä väittäisin olevani loistava laulaja, niin sitten mä en ymmärtäis laulamisesta ja musiikista mitään.
Tapsa laulaa komeesti, ei siitä saa määkimistä tekemälläkään.
11.04.2007 08:44
No, etpä ole säkään näköjään Tapsaa koskaan livenä nähnyt ja kuullut, kun tommosta väität. Menisit sen keikalle joskus niin ,tietäisit vähän paremmin mistä kirjoitat. Mä olen ollut kolme kertaa Kari Tapion keikalla ( Sellaisessa country-musiikki tapahtumassa, Juhannusaattona yhdellä tanssilavalla ja sitten yhdessä kesätapahtumassa, jossa Kari esiintyi siellä torilla ), niin että mä tiedän ainakin edes vähän millasta se Karin esiintyminen livenä oikein on. Ja mä voin sanoa ,että Tapsan esiintyminen on huomattavasti viihdyttävämpää ja eloisampaa.
11.04.2007 08:39
Hyvä Pinsio !:) Sä oletkin aika mestari karaokessa ! Meikäläisestä ei olis kyllä karaokeen osallistumaan, kun ei ole noita laulunlahjoja suotu.
09.04.2007 08:24
Joo, eihän pakko ole mennä tietenkään, jos/kun ei kerran tykkää, mutta luulisi kyllä ,että ihan vaikka vaan uteliaisuudesta menisi katsomaan. Mä ainakin olen käynyt välillä myös kuuntelemassa jotain muitakin tunnettuja artisteja (Kari Tapion keikallakin olen ollut kahdesti ), kuin vaan suosikkejani, jos on sellanen mahdollisuus tullut, että ne ihan kotikylässä tai naapurikunnassa esiintyy.
Tietää ainakin ,että millanen se esiintyjä livenä on . Esimerkiksi että onko just niin tönkkö yms. kun on ajatellutkin, vai voisko sitä kenties sittenkin vähän muuttaa käsitystään.
09.04.2007 08:17
WAU! Olis näemmä mahdollisuus päästä kokemaan KAKS Tapsan konserttia yhdellä kertaa!!! :D
Kyllä tonne täytyis ehdottomasti päästä. Täytyis järjestää sinne oikein joku yhteinen fanimatka :)
08.04.2007 19:13
Et uskalla mennä, koska jos menisit, niin susta tulis kans Tapsan fani kertaheitolla.
Tuonne Imatran Big Band- festivaaleille mua ei sais kirveelläkään. Sen verran heppuleita esiintyjiä siellä näyttää olevan.
08.04.2007 19:10
Tuota Vuorilta laaksoon- laulua mä en ole onnistunut kun kerran kuulemaan radiosta ja siitäkin on jo aikaa tosi kauan, joten mulla ei valitettavasti kovin tarkkaa mielikuvaa siitä biisistä ole.
"Elämäni laulukirja" on huippukaunis laulu. Se herkistää aina kun sen kuulee. Sitä soisi kyllä kuulevan radiosta paljon useammin, kuten myössitä "Vuorilta laaksoon"- lauluakin.
08.04.2007 00:23
Joo, se on upea biisi ( hiukan ehkä synkähkö, mutta kaunis kumminkin) ja sykähdyttävät tulkinnat molemmiltakin Tapsoilta ( Kansalta ja Rautavaaralta) siitä biisistä.
Valaistu ikkuna levyllä mun suosikkejani ovat myös mm." Runoelma" ja "Serenadi" niissä on sellasta maagista tunnelmaa. Esim. kun "Runoelmaa" kuunnellessa mä voin sieluni silmin nähdä kun ne metsän immet tanssii siellä kuutamonvalossa usvaisessa metsässä ja haltija soittaa huilullaan.
08.04.2007 00:13
Tuli kans mieleen, että kun mulla on kans nauhalal se tango-konsertti niin siinä on sellanen hieno tango jota ei tosiaankaan ole tuolla Tapsan tangolevyllä.
Siinä laulettiin jostain "Pencho"- nimisestä pojasta joka soittaa viulua ja antaa ihmisille sillä soitollaan iloa. Se oli mun mielestä hieno laulu. Ne viulutkin kuulosti komeelta siinä taustalla. Toivottavasti Tapsa levyttää sen biisin vielä joskus.
07.04.2007 23:55
HEH :) Eipä jäänyt siis sanattomaksi tyttäreskään :)
07.04.2007 23:51
Herkistyttävä tuo sun juttusi tuossa yllä. Oikein paljon kaikkea hyvää ja elämäniloa sulle elämääsi jatkossa, niin Tapsan ja hänen musiikkinsa myötä, kuin muutenkin :)
Musiikilla on suuri voima ja merkitys ihmiselle. Se auttaa surussa ja antaa ja elämyksiä lohtua.
07.04.2007 23:47
Niin tietäisinkin, ja laittaisinkin ne sanat tähän, mutta kun se on kiellettyä, just kuten nim.merk. "Uralin" totesikin.
07.04.2007 08:49
Tapani Kansa, Yölintu, Tommi Soidinmäki ja Janne Tulkki ovayt sellaisia joiden keikalle aion ainakin mennä.
05.04.2007 16:06
Mulla ei kans ole tietoa siitä, mutta katsotaan ja odotetaan nyt vaan rauhassa ja maltilla. Luova työ vaatii tilaa ja aikaa, niinkuin sanotaan :)
05.04.2007 09:42
Kyllä Tapsa on levyttänyt Ruusu-nimisen laulun
(säv. Beman, san. K. Tuomisaari, sov. J. Salo ) Mulla ei sitä levyä itelläni ole, enkä ole sitä laulua koskaan kuullut, mutta se laulu on sen nimisellä levyllä, kuin: " Tapani Kansa". Se on ihan Tapsan ekoja levyjä eli on suunnilleen varmaan vuoden 1970 äänite.
Sitä ei varmaan valitettavasti ole CD:nä saatavana.
04.04.2007 19:11
Tapsan äiti on tietääkseni kuollut, mutta isä elää. Hänen ikäänsä en kylläkään tarkkaan tiedä.
04.04.2007 18:28
Mikähän muuten " Hopeinen kuu" on ? Onko se tango ???
03.04.2007 20:40
107 / 198