Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mimosa10
profiilit
mimosa10
mimosa10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
116
Kommenttia
3958
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No ei sitä tartte nyt sen paremmin kertoilla ja selostaa ,että missä laulussa ja missä kohtaa niitä sävyjä on. Kyllä sen kuulee ihan kuuntelemalla ,että Tapsan tulkinnat eivät mitään tasapaksua kollotusta ole, vaan sävykkyyttä ja elävyyttä löytyy. Tapsa osaa esim. uskottavasti tulkita erillaisia mielialoja. Äänestä kuuluu niin ilo, suru, kaipaus, tuska yms...
03.05.2010 00:11
Joopa joo.... ja taas on "asiantuntijat" äänessä. Mä kysyisin, että miten niin Tapsa esittää jotain ? Ei esitä. Tapsa on oma ittensä hyvässä ja pahassa. Sanoo asiat suoraan, ei nöyristele ja mielistele . Kun se ei vedä jotain tekopyhää mielinkielin roolia julkisuudessa ( kuten monet muut artistit), niin sitten sitä mollataan ylimieliseksi ja kusipääksi.
Olen ollut useilla kymmenillä Tapsan keikoilla ja Tapsa pyrkii aina tekemään parhaansa. Oli kyseessä sitten pienempi tai isompi esiintymistilaisuus, niin Tapsa ei vähättele ja ylenkatso vaan vetää aina yhtälailla täysillä oli keikka sitten Hartwal-areenalla tai vaikka jossain Sysmän tanssilavalla. Ylimielienen artisti ei niin tekisi.
Olen monella keikalla Tapsan kanssa jonkun sanan aina vaihtanutkin ja hän on ollut aina hyvin ystävällinen, huomaavainen ja mukava mua kohtaan , vaikka joskus olen huomannut että on ollut vähän ärtyneellä tuulella, niin ei oo koskaan tiuskinut ja äyskinyt mulle.
02.05.2010 21:16
Tapsa, ääni ja tulkinnat on vaan petraantuneett kun ikää ja elämänkokemusta ja herkkyyttä on tullut lisää, kuten näistäkin arvoisteluista voi lukea :
Tapani Kansa: Tapsa ja Rautavaara (POP-lehdestä otettu arvostelu)
Tapani Kansa on artisti, jonka tulevien tekemisten ennakoiminen on täysin mahdotonta. Viimeksi Tapsa yllätti tekemällä levyllisen pop-iskelmää, taustavoiminaan mm. Aikakoneen Sani ja Alex. Lopputulos oli sen verran onnistunut, että levylle olisi voinut ennakoida tulevan heti perään jatkoa. Vaan mitä tekee Tapsa nyt? Hän heittää pop-iskelmän elementit nurkkaan ja palaa uudella levyllään suomalaisen populaarimusiikin juurille levyttämällä pitkäsoitollisen Tapio Rautavaaran klassikoita.
Rautavaara oli taidokas tulkitsija ja lauluntekijä. Mutta vaikka tämä monien mielestä onkin lähes pyhäinhäväistys, niin rohkenen silti väittää, että eipä mies laulajana mitenkään loputtoman ihmeellinen ollut. Varsinkaan Tapani Kansaan verrattuna, jolla äänen puolesta olisi kaikki edellytykset kansainvälisenkin suosion saavutukseen.
Paitsi loistava laulaja, on Tapani Kansa myös Suomen taidokkaimpia tulkitsijoita. Tältä levyltä löytyvistä Rautavaaran kappaleista jos mistä tämä käy ilmi. Eritoten tämä käy ilmi kappaleissa Orpopojan valssi ja Juokse sinä humma, joissa Tapsan tulkinnat ovat vertaansa vailla. Levyn päättävän Sinisen unen voisi muuten mainita myös tässä yhteydessä, mutta siitä Vesa-Matti Loiri on levyttänyt vuonna 1987 niin sofistikoituneen ja herkän version, että sen ylittäminen edes teoriassa on täysi mahdottomuus. Jopa Suomen Frank Sinatralta Tapani Kansalta.
Vaikka Tapsa ja Rautavaara on cover-levy, kulkee se omia itsenäisiä polkujaan. Ei liene väärin sanoa, että Rautavaaran kappaleet tarjoavat tälle kokoelmalle pikemminkin lähtökohdat kuin raamit. Kansan musiikin tuntijoille tämä tuskin lienee mikään yllätys. Kansan ylpeys ei salli harrastaa toden toistoa, vaan lähes koko uransa ajan artistin tavoitteet ovat olleet uudenlaisten tulkintojen luomisessa.
Läpi uransa Kansa on saanut levytettäväkseen toinen toistaan hienompia kappaleita. Mutta kun puhutaan levykokonaisuuden tasosta, on Tapsa ja Rautavaara jopa Kansan tuotannossa aivan poikkeuksellinen. Jotta albumi löytäisi vertaisensa, saadaan matkata ajassa aina seitsemäntoista vuotta taaksepäin, jolloin Kansa levytti Heikki Sarmannon säveltämiä Lauri Viidan runoja albumilleen Betonimylläri.
Suurin asia, mitä hyvä levy voi kuulijassa saavuttaa, on saada tämä herkistymään. Tapsa ja Rautavaara on tällainen levy.
-Juha Rantala-
Hesarista :
http://www.hs.fi/kulttuuri/levyt/artikkeli/Tapsa+ja+Rautavaara+-+lauluja+elämän+poluilta/HS20041013SI1KU03t2h
02.05.2010 20:53
Oli aivan loistava jakso ! Tapsa oli edukseen. Aivan ihana !
23.04.2010 23:14
Niin ja jos mä kirjoittelisin tänne useammalla eri nikillä, niin mua ei mollattais täällä räksyttäjäks tms.
Mut lopetataan nyt tää kinastelu jo tähän ( sä kun sait sanoa taas viimisen sanan niin sulla ainakin pitäis olla hyvä mielikin ) ja valmistaudutaan katselemaan illan Tartu mikkiin- ohjelmaa. Enää reilu pari tuntia sen alkuun :o)
23.04.2010 18:39
Niin just. Miettis nyt Annukin vähän ,että kumpi on häijymmin kirjoitettu : Se että Tapsalla on enemmän karismaa, kun noilla muikistelijoilla vai se , että toivoo että laulaja olis niellyt jotain myrkkyä ?
Mä olen muutenkin huomannut että Tapsan mollaajat on täällä just semmosia , että ne syyttää ja mollaa kyllä mieluusti muita, mutta ovat sokeita sille mitä ite tänne kirjoittavata ja ovat kirjoittaneet. (Syyttävät Tapsaakin siitä ,että Tapsa mielestä syy on ainakin jossakin muussa kun hänessä itsessään, mut itehän he just sellasia ovatkin.)
23.04.2010 14:22
Se on ihan turha yrittää kirjoitella tommosia provoja. Mä en näin henkilökohtaisia asioitani tänne sepostele enkä niillä leveile. Keskustelkaa siis ihan keskenänne minkä musiikin tahdissa paneskelette ja kuinka usein. Ei vois ainakaan meikäläistä vähempää kiinnostaa.
21.04.2010 19:01
ja vähintäänkin TUPLASTI karismaa, kun vertaa esim. noihin ylemmässä kuvassa pällisteleviin muikistelijoihin.
21.04.2010 18:34
Kari Tapion vaikertavaa örinää ja/tai Tom Jonesin korvia raastavaa karjuntaa jos joutuis kuuntelemaan siinä samalla, niin siitä kyllä jäis niin pahat traumat, että himot , halut ja kyvyt loppuis ikuisiksi ajoiksi.
16.04.2010 21:28
En mäkään haluais olla sun, eli tollasen pässinpään kaveri/ystävä/sukulainen enkä onneksi olekkaan. NIH!
16.04.2010 21:21
Tapsa ei ole mikään älykääpiö eikä nim.merk."Mäkitorppa" oo mikään imbeselli. Suhun nuo luonnehdinnat sopii kyllä varsin mainiosti.... Itseasiassa oletkin imbeselli älykääpiö ;)
16.04.2010 20:59
Sä se olet täysidiootti jonka kirjoituksissa ei ole päätä eikä häntää. Pelkkää provoomista ja toisten mollaamista vaan.
HUOM! Kiitos sulle "Tapsa 553 "fiksuista ja asiallisista kommenteista.
16.04.2010 20:56
Te Tapsan mollaajat ootte yhtä säälittäviä ja surkeita, kun krapulaisen ripulipaska.
16.04.2010 20:50
Täytyy tänne kirjoitella nyt kun Annu niin mun kommenttieni perään haikailee.
En mä sitä Mikkoa mollaa jos ei aihetta ole. NIH ! Tapsa on takuuvarmasti hyvä ja kyllä Mikkokin saattaa olla ihan hyvin edukseen.
Pari viikkoa täytyy vielä jaksaa odottaa.... Aika tuntuu matelevan tosi hitaasti. Sais tulla jo tänään tuo jakso.
09.04.2010 12:41
Mä ( tai kukaan muukaan) en tartte tänne kirjoittelemiseen ainaskaan teidän Tapsan mollaajien lupaa, joten turhaan meuhkaatte siitä , että kuka tänne saa kirjoitella ja kuka ei.
09.04.2010 12:35
Näköjään on juu puheenaiheet tulleet paljonkin järkevämmiksi kun mä olen ollut poissa.... hohoijaa... täytynee taas palata ruotuun, niin saatais jotain tolkkua taas näihinkin juttuihin.
08.04.2010 19:12
Paras nais-ja miesartistin välinen duetto :
http://www.youtube.com/watch?v=1y30-09tsf4
18.03.2010 17:58
Nuoremmista artisteista mä soisin sen palkinnon Tommi Soidinmäelle, Tomi Markkolalle tai Laura Voutilaiselle.
17.03.2010 09:06
Tiedoksi vaan, että Tapsa ei oo leuhka, eikä törkeimmin käyttäytyvä artisti. Ja kyllä Tapsa ansaitsis sen Iskelmäfinlandin sinä missä joku Kari Tapiokin ja Antti Huovilakin sen on saanut.
17.03.2010 09:04
Miesten väliset duetot on mun mielestä järjetäen aikas kauheita. Esimerkiksi se "Kulkukoirat", jonka Reijo Taipale ja Topi Sorsakoski laulaa yhdessä. Ja se "Mä elän vieläkin" on kans aika hirvee. Se ei oo kylläkään duetto kun siinä on useampia laulajia : Pate Mustajärvi, Topi Sorsakoski, Jorma Kääriäinen ja ainaskin joku joku neljäs tyyppi vielä.
17.03.2010 08:44
37 / 198