Vapaa kuvaus

Aloituksia

5

Kommenttia

187

1. Tuskin kukaan tulee vaa'an kanssa sitä vuoden takaista kuormaa tutkimaan. Kysyttiin sitikan veto-ominaisuuksia, minä kerroin oman kokemukseni. En kehuskellut sillä.

Kokemuksesta tiedän myös kumpi on helpompi jarrutustilanteessa, laiton tonninen jarruton vai laillinen kahden tonnin jarrullinen kuorma.

Joillekin tietenkin on pakkomielle tarttua viestissä edes johonkin mahdolliseen asiaan josta pääsee nipottamaan, unohtaen kokonaan mistä asiasta oli edes kysymys. Jokainen peräkärryä vetänyt tietää että sitä lopullista massaa paljon olennaisempaa on kärryn ominaisuudet ja miten se kuormataan. Ja se, miten sen yhdistelmän kanssa ajetaan. Sen verran on kokemusta sekä asuntovaunun, autotrailereiden sekä noiden kevytperävaunujen kanssa että uskallan väittää tietäväni mistä puhun. Varsinkin kun en ole noiden kanssa joutunut edes läheltä piti-tilanteisiin. Ja kuten sanon jo edellisessä viestissä, jonkun Muulin kanssa en edes harkitsisi moista reissua.
  2. Ketosen henkilökohtainen suhtautuminen kyseiseen automerkkiin on tullut ennenkin esiin. Toimittajan ammattitaitoon kuuluisi kyllä käsitellä asioita objektiivisesti ja jättää ne omat mielipiteensä vähäisemmälle huomiolle. Turbo-lehdessä moisen ymmärtäisin koska se on koko lehden linja, Tuulilasissa se on asiatonta. Minkä tahansa automerkin kohdalla. Ja mitä Ketosen "tietoon" tulee, sekin voidaan kyseenalaistaa aiemipien kirjoitusten perusteella. Itse en kyseistä artikkelia ole vielä nähnyt, lehti on kyllä tullut kotiin mutta kun itse olen tien päällä.