Vapaa kuvaus

Aloituksia

5

Kommenttia

187

  1. Taisi ainakin Väinölän Olohuonen tuota mainostaa kun viimeksi kävin. Muutenkin paikka on uudistunut edukseen.
  2. Bensamallihan se. Kun avaa Escortin konepellin, ymmärtää miksi ;) Jotakuinkin ainoa reitti jossa pääsee hyvin moottoritilan puolella työskentelemään menemättä auton alle.

    Ja toiseksi ... noilla kaapeleilla jotka autossa oli, ja tuon pistokkeen mukaan tuli haalittua, yhdyskappale osuu jotakuinkin jarrutehostimen viereen. Siitä on helppo toteuttaa reitti suoraan tuohon tuulilasin edessä olevaan kaukaloon, jossa kulkee jo valmiiks johtosarja. Siihen tuo kaapeli on helppo niputtaa mukaan, sen sijaan että tekisi kiinitykset sille rintapeltiin koko matkalle puolella toiselle ja valmiiksi ahtaassa tilassa - tai toinen vaihtoehto olisi reitittää nuo kaikki autossa jo olleet lämmittimen kaapelit uudelleen, ei hyvä sekään. Varsinkin koska tolppa on parkkipaikalla kuskin puolella, joten pistokekin on tarkoitus siellä säilyttää.

    Kolmanneksi, haluan tuon läpiviennin mahdollisimman ylös ja suojaan turhalta vedeltä. TET-kumillahan tuon tiivistää aion, joten tiiviimpi siitä jokatapauksessa tulee kuin alkuperäisellä tiivisteellä, mutta siitä huolimatta turha tuota kovin kuraiseen paikkaan on alkaa sovittaa. Ja riittävän ylhäältä tullessa välttyy myös lattiaverhoilun tuhoamiselta.

    Merkkilikkeelle tai millekään korjaamolle en periaatteessa moisesta maksa, niinkuin en mistään muustakaan. Varsinkin kun noita on itsekin tullut joskus työkseen laiteltua. Saahan tuonkin itse selvitettyä kunhan tarpeeksi purkaa, kunhan ajattelin että joku varmasti tietää, onko tuolla alueella esim johtosarjoja sisäpuolella ...
  3. On sen ikäinen auto kyseessä että ainakaan PSA:n toisessa merkissä eli Citikassa ei ollut enää jakajaa käytössä, eli tuossa on melko varmasti nimneomaan kaksoispuola josta nuo johdot lähtee eikä jakajaa enää lainkaan. Mistäkö sen voi varmistaa? Jos siitä lähtee sytytsjohdot vain tulpille eli yhteensä neljä, kyseessä on juuri tuollainen. Jos lähtee viideskin, sen päästä löytyy sitten puola.

    Eli tuossa kaksoispuolassa on todellakin puola itsessään, mekaanista jakajaa ei ole lainkaan vaan tuo antaa kahdelle tulpalle kerrallaan kipinän ja ohjaukselta tulee vain tieto, millä hetkellä ja kummalle parille kipinä annetaan. Kahdelle tulpalle siksi, että kun mekaaninen jakaja puuttuu, tuossa on kaksi puolaa samassa kuoressa, se toinen tulppa saa aina "turhan" kipinän muttei se siellä mitään haittaakaan. Nykyisin tuo on toteutettu niin että joka tulpalle on oma puolansa.