Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
shamr0ck
profiilit
shamr0ck
shamr0ck
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
187
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oireiden perusteella juurikin se kampuran tunnistin. Mutta todennäköisesti ostit halvan tarvikkeen. Jos olisit kysellyt asiaa Opel-foorumill, sinulle olisi kerrottu että ne tarvikeanturit ei toimi lainkaan. Eli alkuperäistä tilanne.
14.11.2015 12:20
Taisi ainakin Väinölän Olohuonen tuota mainostaa kun viimeksi kävin. Muutenkin paikka on uudistunut edukseen.
30.07.2009 16:57
Vaikka se on siinä ja siinä kannattaako tähän edes vastata ... sähköalalla tunnetut ja hyviksi havaitut Telemecanique ja Hager tulevat Ranskasta. Lienee monella teistäkin kodin sähköpääkeskus koottu Hagerin komponenteista, ja jos sähkölämmitys löytyy niin tuota sitten ohjataan Telemecaniquen kontaktoreilla ...
07.05.2009 06:18
Sama kävi itsellä mielessä kun mainitsi että asunnon osto mielessä lähivuosina. Siinä tapauksessa ehdottomasti tuonne Länsi-Porin puolelle koska kun tuo osto on ajankohtainen, itse ainakin lähtisin hakemaan tuolta puolelta. Joten miksei pyrkisi jo nyt samalle seudulle.
06.05.2009 06:19
Hei! Väinölä OK nykyään vaikka muutakin puhutaan, yllättänyt rauhallisuudellaan. Palveluista vaan pulaa. Sampola tai Impola ehkä kuitenkin ne viimeiset vaihtoehdot. Tuosta mainitsemastasi Lepääkorvesta pitkähkö matka keskustaan, samoin Luotsinmäestä ... Herralahti jotakuinkin keskustan kupeesta. Pormestarinluoto ollut maineeltaan paha, siistiytynyt viime vuosina ja olen KUULLUT alueen parantuneen, omaa kokemusta ei ole. Mutta on Porin lähiöistä ehkä kauneinta seutua ja lähellä keskustaa. Itse juuri muuttamassa Vähäraumalle Väinölästä, tuolla asunut ennenkin eikä ole alueesta juuri pahaa sanottavaa. Palvelut kunnossa eikä keskustaankaan mikään paha matka. Entiset kaupungin asunnot hoitaa nykyään YH-asunnot, eli heiltä kannattaa kysyä, mutta yksityisten kohteita välittää sujuvasti OVV ja Vuokralukaali, noista kannattaa kysellä. Yksityisten kohteissa se hyvä puoli ettei ole sidottu noihin perinteisiin vuokra-alueisiin, osaketaloissa voi päästä jo ihan eri seudulle. Tsemppiä asunnon hakuun, valikoimaa tällä hetkellä Porissa on.
05.05.2009 05:53
Saattapi olla jopa niinkin että kun PSA:n toisella merkillä eli Peugeotilla on iät ja ajat ollut siellä hyvä asema, ei toista sinne edes yritetä rahdata. Noita 404, 504 Pösöjähän sihnne rahdattiin Euroopasta niin pitkään kun niitä riittä, sitten kun loppuivat alettiin laivata muitakin. Tuota 504:äähän tehtiin Keniassa ja Nigeriassa vuoteen 2005 asti, kun kysyntää noille malleilla on riittänyt. Tosin, tekeehän Saipa Corp. Iranissa mm. Xantiaa yhä, mene ja tiedä markkinoivatko noita myös Afrikan puolelle ...
20.02.2009 06:18
Ääni täältä myös Hellon suuntaan. Tosin Pressakin on hyvä mutta hinta-laatusuhteella Hello pesee Pressan.
09.02.2009 05:46
Bensamallihan se. Kun avaa Escortin konepellin, ymmärtää miksi ;) Jotakuinkin ainoa reitti jossa pääsee hyvin moottoritilan puolella työskentelemään menemättä auton alle.
Ja toiseksi ... noilla kaapeleilla jotka autossa oli, ja tuon pistokkeen mukaan tuli haalittua, yhdyskappale osuu jotakuinkin jarrutehostimen viereen. Siitä on helppo toteuttaa reitti suoraan tuohon tuulilasin edessä olevaan kaukaloon, jossa kulkee jo valmiiks johtosarja. Siihen tuo kaapeli on helppo niputtaa mukaan, sen sijaan että tekisi kiinitykset sille rintapeltiin koko matkalle puolella toiselle ja valmiiksi ahtaassa tilassa - tai toinen vaihtoehto olisi reitittää nuo kaikki autossa jo olleet lämmittimen kaapelit uudelleen, ei hyvä sekään. Varsinkin koska tolppa on parkkipaikalla kuskin puolella, joten pistokekin on tarkoitus siellä säilyttää.
Kolmanneksi, haluan tuon läpiviennin mahdollisimman ylös ja suojaan turhalta vedeltä. TET-kumillahan tuon tiivistää aion, joten tiiviimpi siitä jokatapauksessa tulee kuin alkuperäisellä tiivisteellä, mutta siitä huolimatta turha tuota kovin kuraiseen paikkaan on alkaa sovittaa. Ja riittävän ylhäältä tullessa välttyy myös lattiaverhoilun tuhoamiselta.
Merkkilikkeelle tai millekään korjaamolle en periaatteessa moisesta maksa, niinkuin en mistään muustakaan. Varsinkin kun noita on itsekin tullut joskus työkseen laiteltua. Saahan tuonkin itse selvitettyä kunhan tarpeeksi purkaa, kunhan ajattelin että joku varmasti tietää, onko tuolla alueella esim johtosarjoja sisäpuolella ...
20.01.2009 05:34
Pohjanmaasta ei ole kokemusta pohjois-pohjanmaata, tarkemmin ottaen Raahea enempää. Ei tuo mainisemasi siellä toteudu, jopa paikallisten asenne kaupunkiinsa on negatiivisempi kuin täällä. Ero on vain siinä, liekö se pohjalainen ylpeys, ettei siitä puhuta ääneen. Kaikki on olevinaan hyvin mutta eriyisesti tuo yhteistyökyky kaatuu järkyttävään kateuden määrään ja selkäänpuukottamiseen. Ei ollut Savo sen kummempaa seutua, niinkuin ei ollut pääkaupunkiseutukaan, se itseasiassa on ollut kaikkein ikävintä seutua asua vaikka "mahdollisuuksia" pitäisi olla. Noin kolmannenneks elämästäni olen töiden perässä asunut muualla, joten hiukan on kokemustakin mielipiteeni pohjaksi. Toisaalta en edes ole koskaan ajatellut itseäni esim "porilaisena", niinkuin en missään kaupungissa asuessani vastaavasti, tuntuisi hölmöltä hahmottaa itseään tai ketään muutakaan asuinpaikkansa mukaan ... Se nyt on vain kaupunki, ja tämä on niin pieni maa ettei noiden välillä pääse täällä edes suuria eroja syntymään.
19.01.2009 05:38
Kiitos tästä neuvosta. "Käpyterä" toki löytyy jo, ei ilman sitä olis hommaan alettukaan :) Vielä jos joku tietäisi sen, että jos tuolta akkukaukalon kautta mennään, mitä on sisäpuolella vastassa? Jos sinne vaan porata uskaltaa, saan kyllä vetojousella tuotua kaapelin sitten alas joten se ei ole ongelma. Sattuu vaan tuo käytettävissä olevien kaapelien pituus tuomaan jakokappaleen sellaiseen kohtaan, että parhaan asennuksen saisi juuri tuo kaukalon kautta. En vaan viitsisi irroittaa koko kojelautaa että näkisin mitä on vastassa, käsikään tuonne ei tunnu mistään menevän.
Yksi vaihtoehto joka tuli mieleen on tuon oikean lokasuojan kauttaa jossa on olemassa jo valmis kaapelireitti ruiskun eculle ... pääsisikö tuonne sisälokasuojan irroituksella vai meneekö koko etulokasuojan irroitukseksi?
18.01.2009 13:34
Mikä tahansa kaupunki on sen näköinen kuin asukkaansakin. Itse olen pitkään asunut muuallakin, mutta palannut Poriin eikä ole mitään valittamista. Ihmiset jotka suhtautuvat ympäristöönsä niinkuin tässäkin ketjussa kirjoitetaan, tekevät asenteellaan, missä tahansa asuvatkin siitä juuri sen näköisen ... ovatpahan sitten lopulta oikeassakin. Mutta miksi ottaa se lähtökohtainen asenne että kaikki on "perseestä" ja arvioida kaikki sen mukaan? Pori on loppujen lopuksi aika hyvä kaupunki ... mukavia ihmisiä riittää ympärillä, koulutusmahdollisuuksiakin löytyy ja tekevälle riittää töitä.
Mikä vittu meitä porilaisia oikein vaivaa - ihan oikeesti?
18.01.2009 13:03
Eipä muuten juuri valittamista, mutta kenen ajatus tuon koko alueen järjestelyt oikein on, ja kuka moisen on edes hyväksynyt? Suomessa on paljon hyviä esimerkkejä joissa CM ja Prisma ovat jopa saman katon alla, asiakkaan on helppo vertailla, äänestää jaloillaan ja tämähän tuo tervettä kilpailua. Täällä taas vaikka vierekkäin rakennettiinkin, liikennenjärjestelyt totetutettiin niin järkyttävän huonosti että harvaa ihan oikeasti taitaa huvittaa kaupasta toiseen enää siirtyä.
JA kun nyt noiden kokoa vertaa niin pitää toki muistaa että Prisman valikoima on huomattavasti laajempi, tekeehän se pakostakin neliöitä. Ja jos se koko häiritsee kun vaikkapa pienillä ruokaostoksilla käy, eikö ne kannattaisi hoitaa vaikkapa lähikaupassa, pysyy sekin pystyssä ..?
02.01.2009 09:16
En tunne ketään jolle olisi enää aikoihin bentsoja noihin määrätty, kuten ei itsellenikään. Ylipäänsä ovat aika "vanhoja" lääkkeitä, serotoniinitoimintaa tukeva lääkitys on se jolla tänä pävänä saadaan tuloksia. Bentsot olivat aikanaan "ilopillereitä" joilla kyllä oireita sai peiteltyä mutta todellista paranemista eivät auttaneet, paniikkihäiriössä usein eivät auttaneet edes oireisiin.
16.11.2008 21:37
Ei se tänä päivänä ihan noinkaan mene ... nykylääkkeet eivät turruta. Nämä nk serotoniinin takaisinoton estäjät ovat hormonilääkkeitä, eivät turruta tai muuta parsoonaasi vaan antavat sinulle pelivaraa siinä tilanteessa kun normaalisti oireet iskisivät. Toisinsanen kontrolloivat mielialaan vaikuttavien hormonien toimintaa - jolloin sinulle jää itsellesi aikaa ja voivamaroja miettiä miksi kyseisessä tilanteessa ahdistaa, ja selvitäkin siitä. Ja kun niinden ansiosta tilanne ei karkaa käsistäsi, pystyt analysoimaan tilanentta itse ja löytämään syitä oireisiin, tätä kautta alkaa sitten se paranemisprosessi. Lääkket ovat vai tärkeä apu siinä, ei niiden tarkoitus ole sinua parantaa vaan antaa sinulle mahdollisuus parantaa itse itsesi.
Joku myös mainitisi avuksi tuon sosiaalisiin tilanteisiin itsensä pakottamisen. Totta kyllä, mutta ei pidä suinpäin rynnätä vaan analysoiden ... kuuntele omia ajatuksiasi kun ahdistus herää, mikä siinä edessä olevassa tilanteessa pelottaa, mitä sellaista sanot itsellesi mikä tuon aiheuttaa. Niin yksinkeraiselta kuin se muuten kuulostaa, ensimmäinen lääke tuohon on vaikkapa korvaavat toiminnot. Anna mielellesi muuta tehtävää, tarkkaile mitä hyvänsä mitä ympärillä tapahtuu ... jännitys ei ehdi kasautua tilannetta odotellessa kun ajatuksen on muualla.
16.11.2008 12:19
Ettei pelkästään haukkumiseksi mene niin annetaan aikuisopetuksesta kyseisen ammattiopiston sähköosastolle täydet pisteet. Taisi olla jo ensimmäinen päivä kun meille ilmoitettiin että kun on aikuisryhmäst kysymys, meillä on ymmärrettävästi muutakin elämää eikä poissaoloista nipoteta kunhan niistä ilmoittaa ja homma toimii. Niinpä tuo tutkintokin tuli hankittua kahdeksassa kuukaudessa suunnitellun kahden vuoden sijaan kun ryhmä teki töitä, ja opettajat tekivät homman sen mukaan mitä meillä oli jo osaamista ... painotetaan vain siihen mihin on tarvetta. Järjestyi vielä vakituinen työkin koulun kautta, paljon paremmin tuo homma ei voisi toimia.
14.11.2008 05:47
On sen ikäinen auto kyseessä että ainakaan PSA:n toisessa merkissä eli Citikassa ei ollut enää jakajaa käytössä, eli tuossa on melko varmasti nimneomaan kaksoispuola josta nuo johdot lähtee eikä jakajaa enää lainkaan. Mistäkö sen voi varmistaa? Jos siitä lähtee sytytsjohdot vain tulpille eli yhteensä neljä, kyseessä on juuri tuollainen. Jos lähtee viideskin, sen päästä löytyy sitten puola.
Eli tuossa kaksoispuolassa on todellakin puola itsessään, mekaanista jakajaa ei ole lainkaan vaan tuo antaa kahdelle tulpalle kerrallaan kipinän ja ohjaukselta tulee vain tieto, millä hetkellä ja kummalle parille kipinä annetaan. Kahdelle tulpalle siksi, että kun mekaaninen jakaja puuttuu, tuossa on kaksi puolaa samassa kuoressa, se toinen tulppa saa aina "turhan" kipinän muttei se siellä mitään haittaakaan. Nykyisin tuo on toteutettu niin että joka tulpalle on oma puolansa.
20.10.2008 06:07
... Se vika olisi takapäässä. Pehmeähän sen alustan kuuluu ollakin, joten liekö takapallot lopussa tai sitten tukivarren laakerit menossa mikä jumittaa perän liikettä. Korjausopas on Haynesin numero 3451, Alfameriltä tuon saa.
19.10.2008 18:45
En tiedä kumpi on mielestäsi se "takapää" kun siellä on kaksi sisäänkäyntiä ... Kuitenkin, ainakin kun juuri äsken kävin, auki olleet neljä kassaa olivat siellä R-kioskin päässä. Mitä on aivan loistava ajatus koska ensinnäkin, ne ovat suoraan pakastealtaiden jälkeen jotka muutenkin otetaan viimeisenä kyytiin ja siitä pääsee sitten suoraan kassalle. Toiseksi, Pick'n Pay ei myy tupakkaa jota moni kuitenkin ostaa, se hoituu R:ltä näppärästi ohi mennessä. Kolmanneksi, ei kai siellä nyt sentään kumpaankaan suuntaan niin tolkuttoman pitkä matka ole, itse käyn aina työpäivän päätteeksi enkä ole kyllä huomannut tuolla matkasta kärsiväni, jos vertaa vaikka uuteen Prismaan tai keskustan Cittariin ... noissa saa kyllä kävellä koko rahan edestä.
03.10.2008 17:21
Jokin ovista ei sulkeudu kunnolla tai sitten jossakin ovimoottorissa on vikaa. Kuitenkin syyhyn tuohon on se että joku ohjaavista moottoreista, eli yleensä jommankumman etuoven, jää antamaan auki-tietoa. Berlingosta ei ole kokemusta mutta tämä ihan yleisellä keskuslukon tietämyksellä. Berlingo on kuitenkin sen verran yksinkertainen auto että vian rajaaminen voisi onnistua yksinkertaisella kokeilulla ... irroita ensin toisen etuoven johtosarjan liitin a-pilarista. Ja kokeile lukita toisesta ovesta. Jos onnistuu, vika on tuossa ovessa jonka liitin on auki. Jos ei onnistu, kokeile sama toisinpäin. Takaovet tuskin ovat ohjaavia mutta jos ei noin selviä niin kokeile vaikka ovi kerrallaan noin erottaaksesi sen oven jossa ongelma piilee. Ja se voi muuten piillä ihan tuossa liittimessäkin, niiden avaamisesta ja puhdistamisesta voisi kanssa aloittaa. Jos ei näillä selviä niin sitten voikin olla jo mystisempää ...
22.08.2008 19:53
Oliko irroittamasi diskantin napojen välissä konkka? Jos oli, se oli se jakosuodin etkä muuta löydä. Helpointa olisi johdottaa kokonaan uudelleen kunnon johdoilla siis.
20.08.2008 05:37
1 / 10