Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

184

1. 1.kaksi kertaa
    2.sen kaksi kertaa
    3.Ei ole tapana sammua. Ehkä kerran, pari..
  2. No.. näin alkuun voin sanoa sinulle, että kaikki lesbonaiset eivä ole miesmäisiä. Läheskään kaikki. Ja itsekin olen hyvin femme.

Kerroit että monet tuntemasi naiset ovat olleet femmejä mutta lesbo-piireihin tultuaan muuttaneet ulkonäköään poikamaisemmaksi.
    Kysyit myös, onko lesbo kulttuurissa paineita tai ennakko-odotuksia uusia tulokkaita kohtaan?

Vastaus:On, valitettavasti.

Itsekin olen aikanani käynyt läpi jonkinlaisen muodonmutoksen, identiteettikriisin ja muuttanut ulkonäköäni kaivatessani hyväksyntää.
    Olen tosin niin naisellinen kasvonpiirteiltäni ja muodoiltani, ettei minusta kovinpoikamaista saisi tekemälläkään
    -tästä olen aikoinani ollut jopa hyvin katkera..

Eli kyllä, voi olla vaikeaa tulla hyväksytyksi piireissä naisellisena naisena.
    Alkuun varsinkin, kun olet vielä uusi tulokas, sinua pidetään joko kokeilevana heterona tai bissenä (ja usko pois, tällä sanalla ei ole kaunis sointi lesbopiireissä..)

Itse piireihin tullessani seurustelin ja vasta sinkkuna huomasin kuinka vaikea ihmisten oli ottaa minua todesta kun minulla oli vaaleat pitkät hiukset, meikkiä ja hame...
    Suoraan sanottuna minua katsottiin kieroon.
    Joten leikkasin hiukseni, värjäsin punaiseksi, lakkasin käyttämästä hameita tahi meikkiä ja muutin pukeutumistyylini muutenkin.
    Jätkää minusta ei saanut, mutta ihmiset lakkasivat katsomasta minua, kuin olisin hetero lepakkoluolassa..

Nykyään, vanhempana ja viisaampana(?)en enää ajattele muiden mielipiteitä, vaan olen se mikä tuntuu minulta. Olen femme ja annan ihmisten ajatella mitä tahtovat.
    Suuri osa piireistä tosin jo tietääkin mikä olen naisiani, joten sitä ei edes tarvitse enää todistella.
    Olen siis muodonmuutoseni käynyt ja olen nyt sitä mikä tuntuu oikealta.

Luulempa että ne jotka sinunkin ystävistäsi kokevat tulevansa paremmin hyväksytyksi muuttamalla tyyliään, palaavat takaisin femme-lookkiin myöhemmin, JOS (ja alleviivaan sanan JOS) se tuntuu oikealta.

On kuitenkin myös niitä jotka ovat koko elämänsä yrittäneet esittää tyttöä, yhteiskunnan heteronormien mukaan, vaikka se on tuntunut väärältä, ja vasta lepakkopiireissä huomanneet, että on muitakin samankaltaisia, jolloin ovat voineet lakata esittämästä ja olla sitä mikä tuntuu hyvältä.

On myös niitä jotka ovat alunalkaenkin niin maskuliinisia pienestä pitäen, ettei heistä saa perinteistä naista edes tekemällä. Oma kultani myös. Jos hänelle laittaisi hameen hän näyttäisi transvetiitiltä...

Toivottavasti vastaukseni auttoi sinua ymmärtämään jotakin..

Meitä on moneen junaan. ja kaikki etsivät identiteettiään jossain vaiheessa.
    Se mikä toisesta tuntuu hyvälle, voi olla toiselle kauhistus. Joten annetaan kaikkien kukkien kukkia, jookos?
  3. jeps.. :D
  4. Eipä ole tullut kiinnitettyä huomiota aiemmin, mutta nyt kun mainitsit, niin huomaan että yleensä olen seurustellut itseäni isompien kanssa. Pidempien ainakin.

En kyllä varmaan osaisi olla kauheasti itseäni hennomman tai lyhyemmän naisen kanssa..?

Mutta ehkä minä olen etsinytkin sitä, joka suojelee minua pahalta maailmalta..
    ja löytänyt myös:)