Vapaa kuvaus

Kiva kun poikkesit tsekkaamaan profiiliani :) Olen yksi J-lan luoduista ja eräs Hänen monista kuvistaan. Kannan sydämessäni uskon salaisuutta ja Hänen antamaansa lupausta iankaikkisesta elämästä uskon kautta Hänen Poikaansa, Yeshua HaMashiach'an. J-lani on sisimmältä olemukseltaan ikuinen ja täydellinen Rakkaus. Hän on antanut minulle elävän toivon Pojassaan. Uskon tarkasti käännettyyn Raamattuun ja olen Yeshuaa takaisin palaavaksi odottava jeshualainen. Omaan terveelliset elämäntavat ja rakastan kävelyä luonnossa Herrani kanssa ja pidän mielelläni yhteyttä uskoviin ystäviini. Rakastan erityisesti niitä uskovia, jotka rakastavat Herraani Yeshuaa ja rukoilemista Pyhässä Hengessä sekä ymmärtävät mistä pelastus on lähtöisin: "...Sillä pelastus on juutalaisista. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa; sillä sen kaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa." (Joh.4:22b-24) Jos tahdot periä iankaikkisen elämän, niin sinun on synnyttävä uudesti ylhäältä. Kuten Yeshua sanoi: "Joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan Kuningaskuntaa." (Joh.3:3) Hän lisäsi myös sanoen: "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan Kuningaskuntaan." (Joh.3:5) 'Uudestisyntyminen' tarkoittaa sitä, että otat tänään Yeshua HaMashiach'n vastaan uskon kautta sydämeesi asumaan. Vapahtajamme hebrealaiset alkuperäisnimet ovat Yeshua HaMashiach. Voin kokemuksesta vakuuttaa sinulle, että myös sinä voit syntyä uudesti ylhäältä! Voit kysyä, että miten niin? No siksi, että Johannes todistaa Yeshuasta näin: "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi!" Joh.1:12 Tuon jakeen sana 'kaikille' sisältää myös sinut. Ota siis tänään Yeshua uskossa vastaan sydämeesi asumaan ja koe tänään uudestisyntyminen ihmisen lapsesta J-lan lapseksi! Yeshuan vastaanottaminen sydämeen tarkoittaa pelastussanomaan uskomista eli uskonkuuliaisuutta Yeshuaa kohtaan, mikä merkitsee seuraavaa: (Apt.2:38-40 tässä juutalaiset kysyivät ensin, että mitä heidän tulee TEHDÄ pelastuakseen?) "38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. 40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Jos koet J-lan kutsuvan sinua nyt pelastukseen ja tahdot olla kuuliainen Yeshuaa kohtaan, niin ota jo tänään yhteyttä minuun kuvien alla olevan meiliosoitteeni kautta! ------- Mieliaforismini: "Voit kulkea maailman ympäri etsien jotain kaunista, sitä kuitenkaan löytämättä, ellet kanna sitä mukanasi." - Emerson. Voimme nähdä, kokea ja aistia luonnon äärettömän kauneuden vain Pyhän Hengen kautta! Siksi tarvitsemme Hänet sydämeemme ja oppaaksemme myös täällä alhaalla vaeltaessamme. Vapaa-aikani kuluu hengellisissä harrastuksissa. Pidän erityisesti hartaasta hengellisestä musiikista, edellyttäen, että se on Pyhän Hengen synnyttämää ja sitä esitetään Pyhän Hengen voitelussa. Pyhä Henki on hebreaksi Ruah HaKodesh. Soittelen toisinaan akustista kitaraa ja lauleskelen ylistystä Herralle ja omaksi ilokseni. Jos et vielä ole uskossa tai olet uskossa, mutta olet yhä ilman pelastusvarmuutta, niin opastan mielelläni sinua uskontiellä eteenpäin. Olet Herralle ylen rakas! Kavahdan lahkoja, joten ota rohkeasti yhteyttä! Herra J-lan nimi hebreaksi on Y-H-W-H Elohim. Olisi kiva saada teiltä uskovilta rakentavaa palautetta. Voisit esimerkiksi kertoa mitä kaikkea Yeshua sinulle merkitsee ja miten tulit tuntemaan Hänet. Kerro myös saamistasi rukousvastauksista ja ajankohtaisista rukousaiheistasi, jotka voimme yhdessä kiittäen kantaa taivaan Isän luo. "Vanhurskaan rukous on voimallinen ja tehokas!" (Yakov 5:16). Suomennettu käännöksestä: Complete Jewish Bible (David H. Stern) "Kaikki unelmamme voivat muuttua todeksi, jos meillä on kylliksi rohkeutta tavoitella niitä!" Tuo tietenkin edellyttää sitä, että unelmamme ovat J-lalle mieluisia! Silloin ne ovat meillekin parhaaksi! Voit ottaa yhteyttä: [email protected] Lisäksi voit lukea blogiani: http://yeshuahamashiachonherra.blogspot.com/ Voit myös tutustua nettisivuun: TV is the Image of the Beast: http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/ Myös kotisivuni olen päivittänyt ja pääset sinne yllä olevalta nettisivulta. Iloisiin tapaamiin ja siunausta Yeshuassa! Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=hIxdJWWduBM, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030303570, http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/, http://www.thefreedictionary.com/reversed, http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm, http://www.tucows.com/windows.html, http://www.aish.com/wallcam/default.asp, http://www.zionministry.com/bst_dan.html, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030251277, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030279386, http://www.wyattmuseum.com, http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/, http://www.yeshua-is-adonai.comoj.com/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: --- Skype: Yakov Email: [email protected] Hakusanat: Yeshua, HaMashiach, Y-H-W-H, Elohim, Tanakh, B'rit Chadashah, Ruah HaKodesh

Aloituksia

236

Kommenttia

7621

1. .
    ...On ainoastaan hyvä, että osaat uida kuin ankka. Lisäksi Yeshua tahtoisi mielellään opettaa sinua myös sukeltamaan Hänen armonsa ja anteeksiantamuksensa turviin, sillä ihmisten omavanhurskaus on parhaimmillaankin vain kuin saastainen vaate Luojamme silmissä, kuten VT:n kirjoittaja on todennut.

Kirjoitit:
    "Koetan elää korkean moraalin sääntöjen mukaan..."

Vastaan:
    Oikein hyvä pyrkiä elämään siten ! Se ei voi kuitenkaan pelastaa sinua joutumasta kadotukseen niin kauan kuin turvaat omiin hyviin tekoihisi. Sanon tämän nöyrällä sydämellä ja ehdottomalla varmuudella, sillä tunnen Hänet johon uskon.

Tarvitset henkilökohtaisen syntiesi sovittajan ja sielusi puhdistajan ja sitä Korkein itse tarjoaa meille Pojassaan Yeshuassa, jonka Hän on ikuisissa aivoituksissaan määrännyt meille Messiaaksi ja ainoaksi tieksi, joka vie tuon rakkaan taivaallisen Isämme luo siihen kotiin ja elävään yhteyteen, josta perkele kantavanhempamme eksytti pois kauan sitten.

Taivaallinen Isämme tahtoo pelastaa sinut. Sillä ei ole mitään merkitystä millainen uskonnollinen tausta sinulla on. Tunnen erään uskonveljen, joka oli kaksoismurhaaja, mutta hän löysi armon uskon kautta Yeshuaan. Hänestä tuli yksi kaikkein pyhitetyimmistä uskonveljistäni, jotka tunnen. Hän rakasti Raamattua ja luki JOKA PÄIVÄ luvun Jesaja 53 niin kauan kuin eli maan päällä. Hän eli palavasti uskossa noin 30 vuotta, voitti useita sieluja Korkeimman Kuningaskuntaan ja sai siirtyä ihanasti uskovana kirkkauteen Yeshuan luo, jonka oli tullut tuntemaan ainoana Pelastajana, joka Hän totisesti on.

Yeshua ei ole kuka tahansa Jaakobin jälkeläinen, vaikka Hän lihanruumiinsa puolesta sitäkin on. Hänestä on kirjoitettu Vanhassa Testamentissa - jo satoja vuosia ennen Hänen maan päälle ihmiseksi syntymäänsä - ainakin kolmessa kohden viitaten Hänen jumalalliseen alkuperäänsä:

1) Ps.89:6-8
    "6. Ja taivaat ylistävät sinun ihmeitäsi, Herra, ja pyhäin seurakunta sinun uskollisuuttasi.
    7. Sillä kuka pilvissä on Herran vertainen, kuka Jumalan poikain joukossa on niinkuin Herra?
    8. Hän on Jumala, ylen hirmuinen pyhien kokouksessa, peljättävämpi kaikkia, jotka hänen ympärillänsä ovat."

- Siis Yeshua, joka on tuleva taivaan pilvissä, on PELJÄTTÄVÄ JUMALA !

2) Jes.9:5
    "5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas."

- Siis Yeshua on VÄKEVÄ JUMALA !

3) Miika 5:1
    "Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista."

- Siis Yeshuan, hänen joka syntyi köyhään juutalaiseen perheeseen Juudean Beetlehemissä, todellinen alkuperä on ikuisuudesta. Vain JUMALAN alkuperä on ikuisuudesta ! En tietenkään väitä Yeshuan olevan itsensä isä, sillä Hän on Korkeimman Poika. Korkeimmalla on siis useita Poikia, kuten olen alkamassani keskustelussa "Jumalan Pojat eilen ja tänään" Vanhan testamentin Pyhistä Kirjoituksista osoittanut.

- - -

En muuten kuulu sen kummemmin protestanttisiin kuin katolisiinkaan kirkkoihin. Kirkkoon kuuluminen tai kuulumatta oleminen ei meitä pelasta, vaan yksin ja ainoastaan sen totuuden henkilökohtainen tunteminen, jonka Yeshua - AINOA PELASTAJA - meille Iankaikkisen ja Ylhäisimmän Kirkkauden eli Isänsä luota ikuisesta taivaasta tänne maan päälle mukanaan toi: Yeshua opetti sanoen (Joh.3:3-8 erityisesti jakeet 3 ja 5)

"3. Yeshua vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
    4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
    5. Yeshua vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
    6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
    7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
    8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

Siis kertauksen vuoksi jakeet 3 ja 5:

3."Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos SINÄ ET SYNNY UUDESTI, ylhäältä, SINÄ ET voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

5."Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos SINÄ ET SYNNY VEDESTÄ JA HENGESTÄ, SINÄ ET VOI päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

Huomaa, että Opettajana on Hän, jonka alkuperä on ikuisuudesta ja joka tietää mitä puhuu. Kaikissa niissä kohdissa, missä Yeshua aloitti sanoen "totisesti, totisesti" Hän opetti sellaisia asioita, jotka ovat EHDOTTOMIA JA PERUUTTAMATTOMIA TOTUUKSIA.

On ihanaa muistaa, että Korkein antoi meille Pojassaan Yeshuassa ARMON ja TOTUUDEN. Yeshua tuli alas luoksemme pelastamaan, eikä hukuttamaan maailmaa. Sama armahtavainen ja laupias Herra Hän on tänäänkin juuri sinua kohtaan, jos kunnioitat Häntä ja kiität Häntä kaikesta siitä, mitä Hän on jo sinunkin puolestasi tehnyt maan päällä vaeltaessaan ja Getsemanessa rukoillessaan sekä lopulta Golgatan ristille nääntyessään.

Siunausta Yeshuassa !
    .
  2. .
    Kirjoitit:
    "Onhan jokaisen ihmisen sisäinen minä paha jo
    syntymästään saakka..."

Vastaan:
    Juuri näin asia on. Olet siinä mielessä oikeilla jäljillä, että ymmärrät olevasi syntymästäsi alkaen paha. Sellaisia me kaikki Aadamin jälkeläiset olemme, jos vain olemme rehellisiä itsellemme. Sulla on sen vuoksi tarvetta ja halua tulla parannetuksi.

Yeshua sanoi:
    "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."

Yeshuan vastaus omavanhurskaille fariseuksille on erittäin syvälle luotaava. Siitä voimme löytää paljon viisautta, kuten Hänen muustakin opetuksestansa. Ensinnäkin ihmiset, jotka omasta mielestään ovat sellaisinaan kelvollisia Taivaaseen, eivät sinne pääse. Myöskin ne syntiset, jotka tosin uskovat Yeshuaan, mutta eivät tee parannusta pahoista teoistaan, jäävät myös Taivaan porttien ulkopuolelle.

Ainoastaan ne, jotka tuntevat syntisyytensä ja turvaavat Yeshuan sovitustyöhön Golgatalla sekä kilvoittelevat elämän kaidalla tiellä eli pyrkivät pyhitykseen myös ulkonaisen vaelluksensa suhteen ja pysyvät vahvoina uskossa loppuun asti, saavat iankaikkisen elämän. Pelastuminen ei ole Uuden Liiton opetusten mukaan mikään automaatio, vaan päämäärä, johon tulee peräänantamattomasti kilvoitella, maksoi mitä maksoi !

Toisaalta tiedän kokemuksesta, että kun koko sydämestään etsii yhteyttä Luojaan, sen myös löytää. Yhdyn koko sydämestäni myös Paavalin opetukseen: "Adonai Elohim on siirtänyt meidät perkeleen valtakunnasta rakkaan Poikansa Valtakuntaan. Me olemme saaneet siirtyä pimeydestä Valkeuteen ja kuolemasta elämään."

Myös apostoli Johannes vakuuttaa sanoen:
    "Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Adonai Elohim'in Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, että teillä ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ !"

Siis myös minun kohdallani tuo alkujaan heikko uskoni ja häilyväinen luottamukseni pelastukseen Yeshuassa, on kasvanut Korkeimman armon ja Ruah HaKodesh'in voiman vaikutuksesta tiedon tasolle:

Tiedän, että olen saanut siirtyä kuolemasta elämään ja että minulla on Yeshuaan uskoessani iankaikkinen elämä.

Millaista elämäni sitten Taivaassa tulee olemaan ?

Sanoinkuvaamattoman ihanaa, jopa niin ihanaa, etten täällä ajassa kykene vajavaisilla aisteillani sitä tajuamaan !

Paavali kirjoitti siitä seuraavaa:
    "Sillä mitä ihmisen silmä ei ole nähnyt, eikä korva kuullut ja mikä ei ole ihmisen ajatukseen noussut, sen Korkein on valmistanut niille, jotka Häntä rakastavat."

- - -

Kirjoitit:
    "Sanoisin vaikka sen jos olisit syntynyt Muslemi
    perheeseen, Niin varmasti olisit nykyään Muslemi."

Vastaan:
    En suinkaan ! Äitini oli ja yhä on kristitty. Isäni luopui uskostaan jo vuosikymmeniä sitten. Olin lapsena kristitty, mutta se johtui äitini tuputtamisesta ja pelottelusta, että muuten joutuisin Helvettiin. Olin ateisti noin 7 vuotta ikävuosieni 15-22 välillä aina siihen saakka, kunnes Korkein itse lähestyi minua ja kutsui yhteyteensä yliluonnollisella tavalla, mikä on yksi suurimmista rukousvastauksistani koko elämässäni. Ilman sitä olisin edelleen ateisti.

Olin näet rukoillut jo 12-vuotiaana kohdatessani Luojani, sanoen:

"Kiitos että ilmestyit minulle! Nyt todella tiedän Sinun olevan olemassa ja että seuraat kaikkien ihmisten ajatuksia ja olet halukas myös ilmoittamaan itsesi sinua aidosti etsiville. Kuten tiedät, asun isäni kodissa, jossa ei Sinuun uskota. Siksi eí kannata kertoa heille mitään tästä tapaamisestamme, koska he ovat halveksineet äitiäni hänen uskonsa vuoksi jo vuosikaudet ja samoin he suhtautuisivat minuunkin." (Vanhempani olivat eronneet ollessani 4-vuotias ja äitini oli muuttanut Ruotsiin sekä isäni avioitunut uudelleen Suomessa.)

(Jatkoin edelleen puhettani Adonaille:)

"Tahdon täyttää Sinulle antamani lupauksen heti, kun muutan pois kotoani omaan asuntooni ja saan työpaikan, jolloin saan itse päättää miten elän ja kehen uskon. Saatan tulevina vuosina unohtaa tämän ihmeellisen illan tapahtumat ja antamani lupauksen Sinulle. Ole siis minua kohtaan niin armollinen, että muistutat minua tästä illasta, kun tulee tuo aika elämässäni."

Juuri noin tapahtuikin. tapahtumasta kului reilut 10 vuotta. Jo 3 vuoden kuluttua minusta tuli ateisti. En uskonut edes Korkeimman olemassaoloon ja elin kuten jumalattomat ihmiset, vaikka olinkin mielestäni ns. "siivosyntinen". Korkein ilmestyi minulle juuri sinä keväänä, jolloin valmistuin ammattiini. Hänen silmissään olin SUURISYNTINEN ihminen.

Näin Hän sanoi minulle kasvotusten tuona ihmeellisenä hetkenä, kun Hän uudelleen kutsui minua pääsiäisviikon keskiviikkoiltana v.1971 Hesassa aurinkoisena iltapäivänä Lasipalatsin seinustalla linja-autoa odotellessani ja totta se oli. Siis Korkein ilmestyi minulle ihmiseksi verhoutuneena ! Hän on totisesti EL RO'I eli ilmestyksen Elohim !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  3. .
    Koska olet vain sanakiistojen kipeä, etkä kaihda mitään keinoa mustamaalatessasi Raamatun Pyhiä Kirjoituksia (esim. väittäessäsi usein vastoin fysiikan lakeja), niin en kommentoi enää vastauksiisi.

Siunausta Yeshuassa !
    .