Mikä on elämämme tarkoitus?

zenit

Joskus tulee mieleen mikä on elämisen tarkoitu!
miksi me olemme syntyneet tänne maailmaan?
Onko jokin voima määrännyt toiset kurjuuteen ja
päin vastoin toiset ylelliseen rikkauteen!
Toiset henkisesti vajavaisina, vastaavasti toiset raajarikkoisina.

Joillakin on harrastus kerätä rahaa pahojen päivien varalle Vastaavasti toinen osapuoli elää
aina vain päivä kerrallaan. Elämän laki on rikas
sortaa köyhää, kuitenkaan köyhä ei pysty sortamaan rikasta.

Elämän laki on vahvempi on aina oikeassa ja hei-kompi väärässä. Ne joilla on paljon rahaa he
määräävät pelin säännöt. Ja kurja maksavat sakot.
Eikö tämä kaikki ole turhuuksien turhuutta .

17

583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esa-T

> Eikö tämä kaikki ole turhuuksien turhuutta .<

Turhuuksien turhuutta oli ihmisten aikaansaannokset saarnaajankin mielestä. Kaikki se mitä ihminen saa aikaan yleensä häviää 100 vuoden sisällä, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Luonto korjaa itsensä alkuperäiseen muotoonsa yllättävän nopeasti, joten on ihan järkevää miettiä kannattaako niin paljon ahertaa eri asioitten eteen.

Koulutukset, työpaikat, tittelit, omaisuus, yms.
      Ovat kaikki niitä asioita mitkä auttaa tässä elämässä, myös ne auttaa hukuttamaan sen mikä on pysyvää.

Askeettisuus on ollut monelle työkaluna löytämään sisimpänsä, mutta kyllä kurjuudellakin voidaan yhtähyvin kadottaa totuus.

Kannattaa etsiä jotain mikä pysyy, jotain mitä ei voida ottaa pois. Uskon että se on elämän tarkoitus.

Tähän ei ole oikoreittiä, mutta Jeesus kulkee sisällämme tienä totuutena ja elämänä opastaen siinä. Luvaten että etsivä löytää.

Jokaisen sisältä löytyy tämä elämä, joka opastaa juuri sitä vauhtia kuin olemme valmiit kuuntelemaan.

• zenit

Mainitsemasi Jeesus usko on toive ajattelua!

Sillä totuushan on tässäkin asiassa sellainen,
        että Todellinen Jeesus usko on kadonnut eli mennyt
        hakoteille. Tämä mainitsemasi Jeesus pysyi isänsä
        käskyissä hamaan Ristin kuolemaan, mutta nykyisin
        Jeesus uskovat pitävät Vara Jeesuksen käskyt.

Pois se minusta! Sellainen ei sovi millään muotoa
        minulle, luulisin Nirvanan olevan parhaan olotilan
        mitä ihminen voisi mahdollisesti saavuttaa.

Onhan tämä maailma täynnä omatekeisiä Hurskasteli-
        öitä, jotka koettavat kalastaa sieluja itselleen.

Katselin juuei Sateliitti ohjelmasta kuinka
        Jumalainen Bush suuri American Päälikkö puhuu
        siitä kuinka jumallinen hän on, Kuitenkin hän
        hyökkää Irakiin ilman Yhdistyneiden kansakuntien
        lupaa. Hän rikkoo oman tekemänsä sopimuksen, ettei
        kukaan maailman mahti voi hyökätä ilman Y Koon
        lupaa. Tämän ajattelun mukaan tämä suuri Johtaja on syyllistynyt Kansain välisten lakien rikkomi-
        seen. Samoin ovan hänen apurinsa samassa jamassa.

Siksi tämä kaikki Teko jumalallisuus on narripeliä
        Ja viattomat ihmiset ovat vain uhreja sodan
        Jumalalle. Eikö tämä Jeesus muistaaksen sanonut
        näin autuaita ovat rauhantekiät. Ei siis Sodan
        tekiät.

• Mies

Samanlailla ajattelen.
        Lisäisin että alussa oli Jumala ja hänen enkelinsä.Lusifer(perkele) oli yksi ylimmistä enkeleistä.
        Perkele tavoitteli valtaa ja yritti Jumalan voittaa.Siitä Jumala suuttui ja heitti perkeleen pois taivaasta.
        Peli ei päättynyt!

Jumala loi paratiisin ja kaiken.
        Perkele oli käärmeenä paratiisissa ja sai ihmisen lankeamaan.
        Ihminen siis käytännössä = elämän tarkoitus= hyvän ja paha taistelukenttä.
        Ihmisen sielusta taistellaan ja loppusijoitus paikkoja on 2.
        Toinen on taivas ja toinen helvetti.

Näin siis elämäntarkoituksena on valita joko helvetti tai taivas.Hyvä tai paha.

Tämä siis karkea asian yhteenveto.
        Perkele työskentelee ihmisissä yhä tehokkaammin koska Jumala on määrännyt ajan ja hetken jolloin kaikki tämä päättyy.
        Raamattu kertoo aika tarkasti näitä tapahtumia.
        Keroo että mitä on tapahtunut ja mitä vielä tulee tapahtumaan ennen loppua.
        Kyse on siitä siis että kestätkö kohdata valitsemasi tien päätepisteen.Tämä siis henkilökohtaisella tasolla.
        Kyse on valinnoista.

• Zenit
        Mies kirjoitti:

Samanlailla ajattelen.
        Lisäisin että alussa oli Jumala ja hänen enkelinsä.Lusifer(perkele) oli yksi ylimmistä enkeleistä.
        Perkele tavoitteli valtaa ja yritti Jumalan voittaa.Siitä Jumala suuttui ja heitti perkeleen pois taivaasta.
        Peli ei päättynyt!

Jumala loi paratiisin ja kaiken.
        Perkele oli käärmeenä paratiisissa ja sai ihmisen lankeamaan.
        Ihminen siis käytännössä = elämän tarkoitus= hyvän ja paha taistelukenttä.
        Ihmisen sielusta taistellaan ja loppusijoitus paikkoja on 2.
        Toinen on taivas ja toinen helvetti.

Näin siis elämäntarkoituksena on valita joko helvetti tai taivas.Hyvä tai paha.

Tämä siis karkea asian yhteenveto.
        Perkele työskentelee ihmisissä yhä tehokkaammin koska Jumala on määrännyt ajan ja hetken jolloin kaikki tämä päättyy.
        Raamattu kertoo aika tarkasti näitä tapahtumia.
        Keroo että mitä on tapahtunut ja mitä vielä tulee tapahtumaan ennen loppua.
        Kyse on siitä siis että kestätkö kohdata valitsemasi tien päätepisteen.Tämä siis henkilökohtaisella tasolla.
        Kyse on valinnoista.

Jälleen on palattu Mytologian alueille. En keskus-tele mytologian aiheiden parissa, siksi etsin todellista perustetta, mikä on meidän elämämme
        todellinen tarkoitus, Koska saarnaaja sanoo ei
        ole mitään eroa ihmisen ja eläimen välillä, sillä molemmat kuolevat.

Yksi asia ainakin on varma. Me olemme syntyneet
        siksi, että tulemme kerran kuolemaan! kuitenkin voin lopuksi mainita sen, Että mitä ihminen kylvää
        sitä hän myös niittää. Sanan laskuissa sanotaan
        jotenkin näin; Nenää pusertamalla saadaan veri.

vihoja pusertamalla saadaan riita. Martti Luther
        muistaakseni sanoi näin. Eläkää sovussa kaikkien
        ihmisten kanssa mikäli se teistä johtuu! Sillä
        leppeä puhe taltuttaa kiukun. Toivotan rauhaa
        sinulle ystäväni. Vaikka emmehän me kaikki ajattele samalla tavalla ::

• jli

Tähän sopinee ote linkistä:
      http://www.nic.fi/~jlindell / kirjoitus "Mihin uskoa?"

5. Miksi minä elän ?

Jumala loi ihmisen olemaan oma kuvansa. Hän antoi ihmiselle myös tehtävän: "Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä." Tuosta Jumalan antamasta tehtävästä on syytä ottaa esille kaksi seikkaa:

Ensinnäkin tämä maailma on Jumalan, mutta ihmisellä on siihen käyttöoikeus . Me saamme viljellä maata, louhia malmeja, kulkea paikasta toiseen, käydä kauppaa ja tuottaa tarvittavaa energiaa. Siinä suhteessa olemme - hienosti sanottuna - luomakunnan herroja.

Toiseksi olemme Jumalalle vastuussa toimistamme hänen maailmassaan. Vastuu tekemisistämme koskee yhtälailla suhteitamme toisiin ihmisiin kuin luonnon hyväksikäyttöäkin. Eläimet eivät ole vastuussa teoistaan, ihminen on. Mikä on elämän tarkoitus? Käydä koulua, tehdä työtä, syödä ja nukkua? Auttaa muita vai tavoitella mahdollisimman suurta nautintoa? Hoitaa ihmissuhteita, luoda taidetta tai huvitella (elän vain viikonloppuisin!)? Hyviä ja tärkeitä asioita jokainen. Mutta eivät ne riitä elämisen tarkoitukseksi, koska ne perustuvat ihmisen omaan tekemiseen ja yrittämiseen.

Vammainen, sairas, vanha tai väsynyt ei välttämättä pysty tekemään mitään sellaista, mikä voisi antaa hänen elämälleen tarkoituksen. Onko hänen elämänsä sitten tarkoituksetonta? Henki pois? Ja miksi monet tehokkaat, suositut tai vapaa- aikanaan huikeasti irrottelevat ihmiset kokevat elämänsä tarkoituksettomaksi jopa itsemurhaan asti?

Jumala loi ihmisen, että ihminen Jumalaa rakastaen eläisi Jumalan yhteydessä. Yhteys Jumalaan on ihmisen elämän tarkoitus. Tuo yhteys puuttuu nykyään useimmilta ihmisiltä. Siksi niin monet kokevat elämänsä olevan vailla tarkoitusta. Yhteys Jumalaan ei riipu ihmisen omasta suorituskyvystä. Siihen on mahdollisuus jokaisella, vammaisella, sairaalla, vanhalla ja väsyneelläkin.

• Mielestäni elämällä ei ole mitään ylempää asetettua tarkoitusta. Elämän tarkoitus on se minkä valitsemme sen tarkoitukseksi

• Nappi

Elämällä ei ole tarkoitusta. Merkitys on täysin ihmisen keksintöä.

Kun puhutaan, että jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, käsitän, että Jumala on vain sana kaikelle ilman identiteettiä. Ei se mitään ajattele vaan puhutaan kaikesta. Ihminen on mieleltään kuin peili, josta heijastuu kaikki se, mikä on ulkona, pienemmässä muodossa.

Kun eeva tarttui tiedon puun hedelmään ja pariskunta söi siitä, varoitettiin, että tiedon puun hedelmät ovat herkullisia mutta petollisia. Se tarkoittanee sitä, että vaikka sanat ovatkin käteviä ja hyödyllisiä niin ne helposti ottavat ihmisen valtaansa, kun erehdytään kuvittelemaan, että niissä on enemmänkin kuin työkalun elkeitä.

• .
      Mikä on olemassaolomme tarkoitus ?

Vastaukseni on: Meille on annettu mahdollisuus löytää Todellinen Elämä. Sen etsimiseksi tarvitaan tyytymättömyyttä nykyisiin olosuhteisiin, joten sulla on siinä mielessä edellytyksiä löytää se.

En siis pyri saivartelemaan, vaan herättämään kysymyksen siitä, että mitä Todellinen Elämä on.

Langetin jo 12-vuotiaana omasta puolestani kuolemantuomion tälle vääryyden maailmalle ja sen pyrkimyksille. Valitsin jo silloin uskon Yeshuaan ja siten varmistin pääsyn parempaan paikkaan, Kirkkauden Kuningaskuntaan ja osallisuuden ikuiseen elämään ja onnelliseen olemassaoloon Luojani yhteydessä. Reilu 10 vuotta myöhemmin Hän antoi minulle siitä Pyhän Hengen lahjan vakuudeksi ja sinetiksi osallisuudesta ikuiseen perintöön. Ylistetty olkoon Hänen pyhä nimensä !

Kaikille kuuluu Yeshuan varoitus myös tänään:
      "Sillä mitä se hyödyttäisi ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon ?"

Koska vastaus on: EI MITÄÄN, niin kannattaa vastata myöntävästi Yeshuan kutsuun:

" TULE JA SEURAA MINUA ! "

Siunausta Yeshuassa !
      .

• Zenit

Sillä kaikkien kohdalla asia ei ole näin yksin kertainen, sillä mitä enemmän tietää sitä enemmän
        nämä uskon näkemykset karisevat maailman tuuliin,
        koska esimerkiksi Raamatun mytologia tyrmää jo monet ajattelevat ihmiset pois näiltä linjoilta.

Sillä ihmisellä pitäisi olla todellinen lapsen
        usko jolla voitaisiin niellä kaikki mitä tarjotaan
        ilman mitään omaa ajattelukantaa. Mielestäni on
        kaiken takana päämäärä joka on meille tuntematon.

Sanoisin vaikka sen jos olisit syntynyt Muslemi
        perheeseen, Niin varmasti olisit nykyään Muslemi.

Siis meitä johdattelevat nämä ympäristöstämme
        tulevat sivu vaikutteet, jotka antavat monelle
        oman suuntansa valinnan, Kuitenkin on kulttuureja
        jotka eivät hyväksy muuta kuin oman kuttuurinsa
        määräävän suunnan.

Esimerkiksi: Onko ihminen kykenevä syntymään
        kuolemansa jälkeen uudesti? Recarnation? Siis
        onko itämainen karman lain henki vielä vaikutta-
        massa meihin syntyessämme.

Siis minun mielestäni Nirvan saavuttaminen on
        paras vaihto ehto näin pahassa maailmassa. Jossa
        uskokin on vain piiloitettu Purevalta Tiikeriltä

Onhan jokaisen ihmisen sisäinen minä paha jo
        syntymästään saakka, mutta taito hallia sisällään
        asuvaa tiikeriä, tämä taito tekee meistä sitä mitä me pohjimmalta olemme. Siis pyrkikäämme
        ymmärtämään todellista omaa itseämme.

• Zenit kirjoitti:

Sillä kaikkien kohdalla asia ei ole näin yksin kertainen, sillä mitä enemmän tietää sitä enemmän
        nämä uskon näkemykset karisevat maailman tuuliin,
        koska esimerkiksi Raamatun mytologia tyrmää jo monet ajattelevat ihmiset pois näiltä linjoilta.

Sillä ihmisellä pitäisi olla todellinen lapsen
        usko jolla voitaisiin niellä kaikki mitä tarjotaan
        ilman mitään omaa ajattelukantaa. Mielestäni on
        kaiken takana päämäärä joka on meille tuntematon.

Sanoisin vaikka sen jos olisit syntynyt Muslemi
        perheeseen, Niin varmasti olisit nykyään Muslemi.

Siis meitä johdattelevat nämä ympäristöstämme
        tulevat sivu vaikutteet, jotka antavat monelle
        oman suuntansa valinnan, Kuitenkin on kulttuureja
        jotka eivät hyväksy muuta kuin oman kuttuurinsa
        määräävän suunnan.

Esimerkiksi: Onko ihminen kykenevä syntymään
        kuolemansa jälkeen uudesti? Recarnation? Siis
        onko itämainen karman lain henki vielä vaikutta-
        massa meihin syntyessämme.

Siis minun mielestäni Nirvan saavuttaminen on
        paras vaihto ehto näin pahassa maailmassa. Jossa
        uskokin on vain piiloitettu Purevalta Tiikeriltä

Onhan jokaisen ihmisen sisäinen minä paha jo
        syntymästään saakka, mutta taito hallia sisällään
        asuvaa tiikeriä, tämä taito tekee meistä sitä mitä me pohjimmalta olemme. Siis pyrkikäämme
        ymmärtämään todellista omaa itseämme.

.
        Kirjoitit:
        "Onhan jokaisen ihmisen sisäinen minä paha jo
        syntymästään saakka..."

Vastaan:
        Juuri näin asia on. Olet siinä mielessä oikeilla jäljillä, että ymmärrät olevasi syntymästäsi alkaen paha. Sellaisia me kaikki Aadamin jälkeläiset olemme, jos vain olemme rehellisiä itsellemme. Sulla on sen vuoksi tarvetta ja halua tulla parannetuksi.

Yeshua sanoi:
        "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."

Yeshuan vastaus omavanhurskaille fariseuksille on erittäin syvälle luotaava. Siitä voimme löytää paljon viisautta, kuten Hänen muustakin opetuksestansa. Ensinnäkin ihmiset, jotka omasta mielestään ovat sellaisinaan kelvollisia Taivaaseen, eivät sinne pääse. Myöskin ne syntiset, jotka tosin uskovat Yeshuaan, mutta eivät tee parannusta pahoista teoistaan, jäävät myös Taivaan porttien ulkopuolelle.

Ainoastaan ne, jotka tuntevat syntisyytensä ja turvaavat Yeshuan sovitustyöhön Golgatalla sekä kilvoittelevat elämän kaidalla tiellä eli pyrkivät pyhitykseen myös ulkonaisen vaelluksensa suhteen ja pysyvät vahvoina uskossa loppuun asti, saavat iankaikkisen elämän. Pelastuminen ei ole Uuden Liiton opetusten mukaan mikään automaatio, vaan päämäärä, johon tulee peräänantamattomasti kilvoitella, maksoi mitä maksoi !

Toisaalta tiedän kokemuksesta, että kun koko sydämestään etsii yhteyttä Luojaan, sen myös löytää. Yhdyn koko sydämestäni myös Paavalin opetukseen: "Adonai Elohim on siirtänyt meidät perkeleen valtakunnasta rakkaan Poikansa Valtakuntaan. Me olemme saaneet siirtyä pimeydestä Valkeuteen ja kuolemasta elämään."

Myös apostoli Johannes vakuuttaa sanoen:
        "Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Adonai Elohim'in Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, että teillä ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ !"

Siis myös minun kohdallani tuo alkujaan heikko uskoni ja häilyväinen luottamukseni pelastukseen Yeshuassa, on kasvanut Korkeimman armon ja Ruah HaKodesh'in voiman vaikutuksesta tiedon tasolle:

Tiedän, että olen saanut siirtyä kuolemasta elämään ja että minulla on Yeshuaan uskoessani iankaikkinen elämä.

Millaista elämäni sitten Taivaassa tulee olemaan ?

Sanoinkuvaamattoman ihanaa, jopa niin ihanaa, etten täällä ajassa kykene vajavaisilla aisteillani sitä tajuamaan !

Paavali kirjoitti siitä seuraavaa:
        "Sillä mitä ihmisen silmä ei ole nähnyt, eikä korva kuullut ja mikä ei ole ihmisen ajatukseen noussut, sen Korkein on valmistanut niille, jotka Häntä rakastavat."

- - -

Kirjoitit:
        "Sanoisin vaikka sen jos olisit syntynyt Muslemi
        perheeseen, Niin varmasti olisit nykyään Muslemi."

Vastaan:
        En suinkaan ! Äitini oli ja yhä on kristitty. Isäni luopui uskostaan jo vuosikymmeniä sitten. Olin lapsena kristitty, mutta se johtui äitini tuputtamisesta ja pelottelusta, että muuten joutuisin Helvettiin. Olin ateisti noin 7 vuotta ikävuosieni 15-22 välillä aina siihen saakka, kunnes Korkein itse lähestyi minua ja kutsui yhteyteensä yliluonnollisella tavalla, mikä on yksi suurimmista rukousvastauksistani koko elämässäni. Ilman sitä olisin edelleen ateisti.

Olin näet rukoillut jo 12-vuotiaana kohdatessani Luojani, sanoen:

"Kiitos että ilmestyit minulle! Nyt todella tiedän Sinun olevan olemassa ja että seuraat kaikkien ihmisten ajatuksia ja olet halukas myös ilmoittamaan itsesi sinua aidosti etsiville. Kuten tiedät, asun isäni kodissa, jossa ei Sinuun uskota. Siksi eí kannata kertoa heille mitään tästä tapaamisestamme, koska he ovat halveksineet äitiäni hänen uskonsa vuoksi jo vuosikaudet ja samoin he suhtautuisivat minuunkin." (Vanhempani olivat eronneet ollessani 4-vuotias ja äitini oli muuttanut Ruotsiin sekä isäni avioitunut uudelleen Suomessa.)

(Jatkoin edelleen puhettani Adonaille:)

"Tahdon täyttää Sinulle antamani lupauksen heti, kun muutan pois kotoani omaan asuntooni ja saan työpaikan, jolloin saan itse päättää miten elän ja kehen uskon. Saatan tulevina vuosina unohtaa tämän ihmeellisen illan tapahtumat ja antamani lupauksen Sinulle. Ole siis minua kohtaan niin armollinen, että muistutat minua tästä illasta, kun tulee tuo aika elämässäni."

Juuri noin tapahtuikin. tapahtumasta kului reilut 10 vuotta. Jo 3 vuoden kuluttua minusta tuli ateisti. En uskonut edes Korkeimman olemassaoloon ja elin kuten jumalattomat ihmiset, vaikka olinkin mielestäni ns. "siivosyntinen". Korkein ilmestyi minulle juuri sinä keväänä, jolloin valmistuin ammattiini. Hänen silmissään olin SUURISYNTINEN ihminen.

Näin Hän sanoi minulle kasvotusten tuona ihmeellisenä hetkenä, kun Hän uudelleen kutsui minua pääsiäisviikon keskiviikkoiltana v.1971 Hesassa aurinkoisena iltapäivänä Lasipalatsin seinustalla linja-autoa odotellessani ja totta se oli. Siis Korkein ilmestyi minulle ihmiseksi verhoutuneena ! Hän on totisesti EL RO'I eli ilmestyksen Elohim !

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Zenit
        Yakov kirjoitti:

.
        Kirjoitit:
        "Onhan jokaisen ihmisen sisäinen minä paha jo
        syntymästään saakka..."

Vastaan:
        Juuri näin asia on. Olet siinä mielessä oikeilla jäljillä, että ymmärrät olevasi syntymästäsi alkaen paha. Sellaisia me kaikki Aadamin jälkeläiset olemme, jos vain olemme rehellisiä itsellemme. Sulla on sen vuoksi tarvetta ja halua tulla parannetuksi.

Yeshua sanoi:
        "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."

Yeshuan vastaus omavanhurskaille fariseuksille on erittäin syvälle luotaava. Siitä voimme löytää paljon viisautta, kuten Hänen muustakin opetuksestansa. Ensinnäkin ihmiset, jotka omasta mielestään ovat sellaisinaan kelvollisia Taivaaseen, eivät sinne pääse. Myöskin ne syntiset, jotka tosin uskovat Yeshuaan, mutta eivät tee parannusta pahoista teoistaan, jäävät myös Taivaan porttien ulkopuolelle.

Ainoastaan ne, jotka tuntevat syntisyytensä ja turvaavat Yeshuan sovitustyöhön Golgatalla sekä kilvoittelevat elämän kaidalla tiellä eli pyrkivät pyhitykseen myös ulkonaisen vaelluksensa suhteen ja pysyvät vahvoina uskossa loppuun asti, saavat iankaikkisen elämän. Pelastuminen ei ole Uuden Liiton opetusten mukaan mikään automaatio, vaan päämäärä, johon tulee peräänantamattomasti kilvoitella, maksoi mitä maksoi !

Toisaalta tiedän kokemuksesta, että kun koko sydämestään etsii yhteyttä Luojaan, sen myös löytää. Yhdyn koko sydämestäni myös Paavalin opetukseen: "Adonai Elohim on siirtänyt meidät perkeleen valtakunnasta rakkaan Poikansa Valtakuntaan. Me olemme saaneet siirtyä pimeydestä Valkeuteen ja kuolemasta elämään."

Myös apostoli Johannes vakuuttaa sanoen:
        "Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Adonai Elohim'in Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, että teillä ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ !"

Siis myös minun kohdallani tuo alkujaan heikko uskoni ja häilyväinen luottamukseni pelastukseen Yeshuassa, on kasvanut Korkeimman armon ja Ruah HaKodesh'in voiman vaikutuksesta tiedon tasolle:

Tiedän, että olen saanut siirtyä kuolemasta elämään ja että minulla on Yeshuaan uskoessani iankaikkinen elämä.

Millaista elämäni sitten Taivaassa tulee olemaan ?

Sanoinkuvaamattoman ihanaa, jopa niin ihanaa, etten täällä ajassa kykene vajavaisilla aisteillani sitä tajuamaan !

Paavali kirjoitti siitä seuraavaa:
        "Sillä mitä ihmisen silmä ei ole nähnyt, eikä korva kuullut ja mikä ei ole ihmisen ajatukseen noussut, sen Korkein on valmistanut niille, jotka Häntä rakastavat."

- - -

Kirjoitit:
        "Sanoisin vaikka sen jos olisit syntynyt Muslemi
        perheeseen, Niin varmasti olisit nykyään Muslemi."

Vastaan:
        En suinkaan ! Äitini oli ja yhä on kristitty. Isäni luopui uskostaan jo vuosikymmeniä sitten. Olin lapsena kristitty, mutta se johtui äitini tuputtamisesta ja pelottelusta, että muuten joutuisin Helvettiin. Olin ateisti noin 7 vuotta ikävuosieni 15-22 välillä aina siihen saakka, kunnes Korkein itse lähestyi minua ja kutsui yhteyteensä yliluonnollisella tavalla, mikä on yksi suurimmista rukousvastauksistani koko elämässäni. Ilman sitä olisin edelleen ateisti.

Olin näet rukoillut jo 12-vuotiaana kohdatessani Luojani, sanoen:

"Kiitos että ilmestyit minulle! Nyt todella tiedän Sinun olevan olemassa ja että seuraat kaikkien ihmisten ajatuksia ja olet halukas myös ilmoittamaan itsesi sinua aidosti etsiville. Kuten tiedät, asun isäni kodissa, jossa ei Sinuun uskota. Siksi eí kannata kertoa heille mitään tästä tapaamisestamme, koska he ovat halveksineet äitiäni hänen uskonsa vuoksi jo vuosikaudet ja samoin he suhtautuisivat minuunkin." (Vanhempani olivat eronneet ollessani 4-vuotias ja äitini oli muuttanut Ruotsiin sekä isäni avioitunut uudelleen Suomessa.)

(Jatkoin edelleen puhettani Adonaille:)

"Tahdon täyttää Sinulle antamani lupauksen heti, kun muutan pois kotoani omaan asuntooni ja saan työpaikan, jolloin saan itse päättää miten elän ja kehen uskon. Saatan tulevina vuosina unohtaa tämän ihmeellisen illan tapahtumat ja antamani lupauksen Sinulle. Ole siis minua kohtaan niin armollinen, että muistutat minua tästä illasta, kun tulee tuo aika elämässäni."

Juuri noin tapahtuikin. tapahtumasta kului reilut 10 vuotta. Jo 3 vuoden kuluttua minusta tuli ateisti. En uskonut edes Korkeimman olemassaoloon ja elin kuten jumalattomat ihmiset, vaikka olinkin mielestäni ns. "siivosyntinen". Korkein ilmestyi minulle juuri sinä keväänä, jolloin valmistuin ammattiini. Hänen silmissään olin SUURISYNTINEN ihminen.

Näin Hän sanoi minulle kasvotusten tuona ihmeellisenä hetkenä, kun Hän uudelleen kutsui minua pääsiäisviikon keskiviikkoiltana v.1971 Hesassa aurinkoisena iltapäivänä Lasipalatsin seinustalla linja-autoa odotellessani ja totta se oli. Siis Korkein ilmestyi minulle ihmiseksi verhoutuneena ! Hän on totisesti EL RO'I eli ilmestyksen Elohim !

Siunausta Yeshuassa !
        .

Ystäväni Yakov:

Olen löytänyt sen mitä etsin, Kiitän kovasti neuvoistasi, nyt näemme Palestiinassa erään esi-merkin mihin johtaa ilman viisautta tehty päätös Juutalaisten paluusta Palestiinaan.

Tämä Juutalaisten pääseminen valmiiksi asuttuun
        maahan on tehnyt tästä Palestiinasta Paholaisen
        leikkikentän. Kyllä Juutalaisilla olisi ollut
        muitakin oleskelu paikkoja, ettei heitä olisi
        tarvinnut lähettää Palestiinaan, siellä asuvan kansan sortajiksi.

Se mitä mainitsin syntymisestä Muslimivaltion
        kansalaisena. Diksi sanon suoraan sen, että Mudlemien laki kieltää ankarasti kääntymisen
        Kristin uskoon, Joten kerran Muslemi, niin aina
        muslemi.

Muslemi on pakkotoiminen usko. Siksi poikani karta sitä.

Kirjoituksistasi Päätellen, olen saanut sen käsi-tyksen, että kuulut Catolisen uskon suunnan alaisiin sisar kitkkoihin, Ja olet saanut oman
        hyvänolon tuntosi Uskostasi. Ole siis onnellinen
        siitä mitä sinulla on. Minä taas en ole onnelli-nen siitä mitä sinä tarjoat. Minä olen jo vanha
        ja osaan eroittaa jyvät akanoista ja olen uima-taitoinnen Ankka Joten en tarvitse uima opetusta.

Kiitän kuitenkin hyvistä neuvoistasi, Koetan elää
        korkean moraalin sääntöjen mukaan :
        Kiittäen kaikesta Zenit :

• Zenit kirjoitti:

Ystäväni Yakov:

Olen löytänyt sen mitä etsin, Kiitän kovasti neuvoistasi, nyt näemme Palestiinassa erään esi-merkin mihin johtaa ilman viisautta tehty päätös Juutalaisten paluusta Palestiinaan.

Tämä Juutalaisten pääseminen valmiiksi asuttuun
        maahan on tehnyt tästä Palestiinasta Paholaisen
        leikkikentän. Kyllä Juutalaisilla olisi ollut
        muitakin oleskelu paikkoja, ettei heitä olisi
        tarvinnut lähettää Palestiinaan, siellä asuvan kansan sortajiksi.

Se mitä mainitsin syntymisestä Muslimivaltion
        kansalaisena. Diksi sanon suoraan sen, että Mudlemien laki kieltää ankarasti kääntymisen
        Kristin uskoon, Joten kerran Muslemi, niin aina
        muslemi.

Muslemi on pakkotoiminen usko. Siksi poikani karta sitä.

Kirjoituksistasi Päätellen, olen saanut sen käsi-tyksen, että kuulut Catolisen uskon suunnan alaisiin sisar kitkkoihin, Ja olet saanut oman
        hyvänolon tuntosi Uskostasi. Ole siis onnellinen
        siitä mitä sinulla on. Minä taas en ole onnelli-nen siitä mitä sinä tarjoat. Minä olen jo vanha
        ja osaan eroittaa jyvät akanoista ja olen uima-taitoinnen Ankka Joten en tarvitse uima opetusta.

Kiitän kuitenkin hyvistä neuvoistasi, Koetan elää
        korkean moraalin sääntöjen mukaan :
        Kiittäen kaikesta Zenit :

.
        ...On ainoastaan hyvä, että osaat uida kuin ankka. Lisäksi Yeshua tahtoisi mielellään opettaa sinua myös sukeltamaan Hänen armonsa ja anteeksiantamuksensa turviin, sillä ihmisten omavanhurskaus on parhaimmillaankin vain kuin saastainen vaate Luojamme silmissä, kuten VT:n kirjoittaja on todennut.

Kirjoitit:
        "Koetan elää korkean moraalin sääntöjen mukaan..."

Vastaan:
        Oikein hyvä pyrkiä elämään siten ! Se ei voi kuitenkaan pelastaa sinua joutumasta kadotukseen niin kauan kuin turvaat omiin hyviin tekoihisi. Sanon tämän nöyrällä sydämellä ja ehdottomalla varmuudella, sillä tunnen Hänet johon uskon.

Tarvitset henkilökohtaisen syntiesi sovittajan ja sielusi puhdistajan ja sitä Korkein itse tarjoaa meille Pojassaan Yeshuassa, jonka Hän on ikuisissa aivoituksissaan määrännyt meille Messiaaksi ja ainoaksi tieksi, joka vie tuon rakkaan taivaallisen Isämme luo siihen kotiin ja elävään yhteyteen, josta perkele kantavanhempamme eksytti pois kauan sitten.

Taivaallinen Isämme tahtoo pelastaa sinut. Sillä ei ole mitään merkitystä millainen uskonnollinen tausta sinulla on. Tunnen erään uskonveljen, joka oli kaksoismurhaaja, mutta hän löysi armon uskon kautta Yeshuaan. Hänestä tuli yksi kaikkein pyhitetyimmistä uskonveljistäni, jotka tunnen. Hän rakasti Raamattua ja luki JOKA PÄIVÄ luvun Jesaja 53 niin kauan kuin eli maan päällä. Hän eli palavasti uskossa noin 30 vuotta, voitti useita sieluja Korkeimman Kuningaskuntaan ja sai siirtyä ihanasti uskovana kirkkauteen Yeshuan luo, jonka oli tullut tuntemaan ainoana Pelastajana, joka Hän totisesti on.

Yeshua ei ole kuka tahansa Jaakobin jälkeläinen, vaikka Hän lihanruumiinsa puolesta sitäkin on. Hänestä on kirjoitettu Vanhassa Testamentissa - jo satoja vuosia ennen Hänen maan päälle ihmiseksi syntymäänsä - ainakin kolmessa kohden viitaten Hänen jumalalliseen alkuperäänsä:

1) Ps.89:6-8
        "6. Ja taivaat ylistävät sinun ihmeitäsi, Herra, ja pyhäin seurakunta sinun uskollisuuttasi.
        7. Sillä kuka pilvissä on Herran vertainen, kuka Jumalan poikain joukossa on niinkuin Herra?
        8. Hän on Jumala, ylen hirmuinen pyhien kokouksessa, peljättävämpi kaikkia, jotka hänen ympärillänsä ovat."

- Siis Yeshua, joka on tuleva taivaan pilvissä, on PELJÄTTÄVÄ JUMALA !

2) Jes.9:5
        "5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas."

- Siis Yeshua on VÄKEVÄ JUMALA !

3) Miika 5:1
        "Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista."

- Siis Yeshuan, hänen joka syntyi köyhään juutalaiseen perheeseen Juudean Beetlehemissä, todellinen alkuperä on ikuisuudesta. Vain JUMALAN alkuperä on ikuisuudesta ! En tietenkään väitä Yeshuan olevan itsensä isä, sillä Hän on Korkeimman Poika. Korkeimmalla on siis useita Poikia, kuten olen alkamassani keskustelussa "Jumalan Pojat eilen ja tänään" Vanhan testamentin Pyhistä Kirjoituksista osoittanut.

- - -

En muuten kuulu sen kummemmin protestanttisiin kuin katolisiinkaan kirkkoihin. Kirkkoon kuuluminen tai kuulumatta oleminen ei meitä pelasta, vaan yksin ja ainoastaan sen totuuden henkilökohtainen tunteminen, jonka Yeshua - AINOA PELASTAJA - meille Iankaikkisen ja Ylhäisimmän Kirkkauden eli Isänsä luota ikuisesta taivaasta tänne maan päälle mukanaan toi: Yeshua opetti sanoen (Joh.3:3-8 erityisesti jakeet 3 ja 5)

"3. Yeshua vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5. Yeshua vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

Siis kertauksen vuoksi jakeet 3 ja 5:

3."Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos SINÄ ET SYNNY UUDESTI, ylhäältä, SINÄ ET voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

5."Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos SINÄ ET SYNNY VEDESTÄ JA HENGESTÄ, SINÄ ET VOI päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

Huomaa, että Opettajana on Hän, jonka alkuperä on ikuisuudesta ja joka tietää mitä puhuu. Kaikissa niissä kohdissa, missä Yeshua aloitti sanoen "totisesti, totisesti" Hän opetti sellaisia asioita, jotka ovat EHDOTTOMIA JA PERUUTTAMATTOMIA TOTUUKSIA.

On ihanaa muistaa, että Korkein antoi meille Pojassaan Yeshuassa ARMON ja TOTUUDEN. Yeshua tuli alas luoksemme pelastamaan, eikä hukuttamaan maailmaa. Sama armahtavainen ja laupias Herra Hän on tänäänkin juuri sinua kohtaan, jos kunnioitat Häntä ja kiität Häntä kaikesta siitä, mitä Hän on jo sinunkin puolestasi tehnyt maan päällä vaeltaessaan ja Getsemanessa rukoillessaan sekä lopulta Golgatan ristille nääntyessään.

Siunausta Yeshuassa !
        .

• maiqqu

Elämän tarkoitus on nauttia siitä. Oppia rakastamaan niin itseä kuin toisia. Oppia tuntemaan itsensä, kuka minä olen.

• Zenit

Juuri moraalin periaatteet ovat neettä rakastamme
        niitäkin jotka meitä vihaavat. Meidän tulee olla
        rauhan tekiöitä ja sodan vihaajia, Koska pahuus
        on nykyään pahinta kuin koskaan minun pitkän elämäni aikana, Siksi en havittele kohdalleni
        muuta kuin Nirvanan, josta tämän maailman pahuus
        on kokonaan poissa.
        Rauhan terveisin Xenit ::

• maiqqu
        Zenit kirjoitti:

Juuri moraalin periaatteet ovat neettä rakastamme
        niitäkin jotka meitä vihaavat. Meidän tulee olla
        rauhan tekiöitä ja sodan vihaajia, Koska pahuus
        on nykyään pahinta kuin koskaan minun pitkän elämäni aikana, Siksi en havittele kohdalleni
        muuta kuin Nirvanan, josta tämän maailman pahuus
        on kokonaan poissa.
        Rauhan terveisin Xenit ::

Rakastamme niitäkin, jotka meitä vihaavat. Kyllä.
        Meidän tulee olla sodan vihaajia. Ei.
        Vain rauhan rakastajia.

Eikö parempi niin.

• ihmisten elämän tarkoituksen olevan, "että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä; sillä hänessä me elämme, liikumme ja olemme..."
      Ap.t.17:30).

Jumala on salattu Jumala ja Jumalan kuvaksi luotu ihminen on salattu "sydämen ihminen", ja "mielen ihminen" tai "luonneihminen", miten sen kukakin kuvailee. Tätä kuolevaista ihmistä Raamattu käskee vertaamaan eläimiin, jotka hukkuvat. (Ps.49:13,21, Rm.1:23. 2.Pt.2:12).

Salatun Jumalan ja salatun sydämen ihmisen saattaa yhdeksi Jeesus Kristus tuntemisensa kautta.

• Zenit

Hyvä Jakov: Tiedät varmasti sen Että Ankat osaavat
      uida, Ne eivät kehity koskaan paremmiksi uimareik-si kun mitä ne ovat. Minäkin joka olen osannut
      uida näin kauvan, että enää puuttuu vain 25vuotta sadasta, Niin luulen vielä uimataitoni riittävän aivan loppumetreille.

Olen huomannut Theosofian olevan hieman avarampi
      katsomus kannoiltaan. Uskoisin, että sieltä pystyn löytämään Nirvanan, jonka minäkin olisin
      oikeutettu saamaan, Kuitenkin sinä hyvä ystävä
      tarjoat minulle vielä toista Helvettiä.

Minähän asun jo helvetissä! onko tarkoituksesi viedä minua helvetistä helvettiin. Minä olen
      rauhaa rakastava mies, enkä minä halua ketään
      uhkailla ::

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      4913
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      526
      2537
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      146
      2117
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      2069
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      19
      1705
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1624
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1515
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      113
      1121
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      127
      894
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      869
    Aihe