Vapaa kuvaus

EU hajoitettakoon tai tuhoutukoon rahanahneena byrokraattien temmellyskenttänä sekä ihmisten perusturvan vaarantajana ja jokainen olkoon sellainen kuin haluaa. Sivusta teknologiaa seuraava ja soveltava persoona, joka ei useimmille koskaan tule ymmärretyksi kaiketi. Mieluiten pysyn omissa oloissani, mutta kuitenkin avoin aina ihmiselle, joka osaa olla oma itsensä ja esittämättä mitään roolihahmoa. Itseänsä parempina pitävistä ihmisistä niin naisista kuin miehistäkään en piittaa..enkä myöskään toisia hyväksikäyttäviä yrittäviä edellämainitusti. Moni valitettavasti"vielä ainakin"luulee saavansa elantonsa sekä tyydytyksensä toisten kusetuksella..luetaan poliittista uutislehteä, ollaan niin hymyilevää puukko selkään ajatellen.Ajattelu kieroilulla mädättää ihmisen mielen. Mua tuskin ketään ihminen osaisi arvostaa tai pitää meikäläisestä paitsi ne jotka tuntevat minut ja osaavat kysyä minulta..tällä tasolla teknologiassa, jonka hallitsen omaan sekä ja hallitsen niin kaikki on maailmassa avointa..Ja niin kovin yksinäistä..Onneksi emäntäni tukee raskaassa opintiessäni..se ei pääty koskaan...Niin..ja se mitä en osaa..kysyn sellaiselta, joka neuvoo ihmisenä. Kellekään ihmiselle en koskaan ivaa enkä osaakaan vaan kuuntelen mielenkiinnolla..Meillä kaikilla on lahja johonkin, jonka ylittäminen ei vielä onnistu yksilötasolla onneksi kellekään, ei edes sellaiselle, joka mahdollisesti omaa narsistin tai omatietoisen petturin lahjat.Kiitos siitä. Suosikkileffat: tähtiportti Vapaa-aikanani: Kalastus Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Norja..Islanti Katson tv:stä mieluiten: tähtiportti En pidä: egoilijoista tai narsisteista..itseään erinomaisen ja ehdottoman tärkeänä pitävistä henkilöistä Koulutus: --- Ammatti: Tiede/teknologia Työskentelen: prosessinhoitaja/teknikko Ase tai siviilipalvelus: viestimies Siviilisääty: Varattu Lapset: En oikein tiedä

Aloituksia

19

Kommenttia

284

1. Esitetään kysymys näin päin?Tarvitseeko Suomi tällöin olemassaoloakaan?Niistä verorahoista, joilla"työtön työvoima"on koulutettu, olisi sulaa hulluutta lähteä viemään ulkomaille ketään.Eli onko Suomen velvollisuus maksaa ihmiset ulos, jotta joillakin turhanpäiväisillä paperinpyörittäjillä riittäisi työtä.Ei varmaan näin.Sekä maksaa kansa koulutetuksi ja ulos.Hölmöläisten hommia siinä kohtaa.

Myös työttömät ovat kuluttajia siinä kuin kirjoittajakin.Esimerkiksi työmarkkinatuesta menee 20% veroa brutto-osuudesta.Työttömät joutuvat elämään aika pitkälti omalla kotiseudullaan ja näin ylläpitävät paikallista toimintaa.

Toinen kohta koskee miehiä ja mietipä sitä, että varsin moni olisi pois asevelvollisuuden piiristä.Mihin armeija perustuisi?Joihinkin konttoreihin ja pukutyö ihmisiin ja kieltäytyjiinkö?Ei kiitos.

Entäpä naisten kohdalla?Ajaisitko heidät ulkomaille ja antaisit maan väestön"patuuntua"?Lopputulos kilpailukyvyssä himmenisi pikkuhiljaa.

Ei ole maan tavallisten ihmisten vika, että kärsitään työttömyydestä vaan niiden, jotka ajavat tämän yhteiskunnan asioita omaa etua ainoastaan ajaen.

Onko kilpailukyky jokin olennaisuus?Menestys koostuu muustakin esimerkiksi kuin lyhytnäköisestä voitontavoittelusta.Se koostuu elämästä itsessään ja sen mielekkyydestä.Kaikella on rajansa ja voitaisiin puhua"yhteiskunnan virittämisestä", joka ikävä kyllä vaikuttaa siltä, että se leikkaa kiinni vielä.Siksi, että Yhdysvaltain roskamallin mukaista riisto yhteiskuntaa halutaan tännekin.
  2. Saapahan tämä työkkärin ja sosiaalitoimen väki suojatyöpaikan pelleilemällä ja ajattamalla ihmisiä kiusanteolla henkisesti hengiltä.Ei sen väen koulutuksella kai mitään merkitystä ole mitä ovat nämä virkailijat.Pääasia, että jokin muodollinen skeidalappu löytyy ja sopivan puolueen jäsenkirja"kukka perseessä"yleensä se, jossa ei jätetä.

Esimerkiksi eräässäkin kaupungissa nuorten siis alle 25-vuotiaiden asioita hoitaa entinen nuorisovankilan vartija...aika pätevä pohjakoulutus, josta ei paljoa mainita.Monille ehkä olisi lievä shokkikin.Ei asiassa sinällään mitään väärää ole.Moraalisesti väärin.Kuvaa tietysti omalla tavallaan ainakin miten suhtaudutaan nuoriinkin.

Noista yhteispalvelupisteistä sanon vain olennaisimman tarkoituksen.Ihmisten Stasimaisen kyttäämisen, että tiedetään missä"syrjäytyneet etc."ovat ja tekevät.Mistäköhän huomaa tarkoituksen?Siitä, että missä ovat näiden yhteispalvelupisteiden tulokset esimerkiksi vuoden ajalta?Moniko joutunu tai päässyt tai jotakin, moniko työllistynyt ja asiat rehellisinä?Tuskin mieluista julkaistavaa.

Ei niillä työkkärissä tai yhteispalvelupisteissä tarkoitus ole edes kai inhimillinen kohtelu.Pitää olla kai tehokas ihmisten kiusaamisessaki.Järjestelmän tarkoitus on kai luoda mahdollisimman halpaa ihmisjoukkoa siten, että joutuu maksamaan vain pääasiassa työmarkkinatukia,minimi toimeentulotukia ja asumistukia ja aina nekin jonkun uhan alla.Mitähän kicksejä tuostakin joku virkamies saa?

Niin ja työvoimatoimistot voisi nimetä työttömyysvoimattomiksitoimistoksi ja työministeriön lakkauttaa.Ainakin omista kokemuksista, jos jossain tarvii vielä tehostamisen tehostaa..niin just näissä.
  3. Jokainen vastaa omasta terveydestään kuitenkin itse.Ylettömässä viinanläträämisessä on sekin huono puoli kaikkien ruumiillisten oireitten ohella, että ainakin omien havaintojen mukaan ovat aika monet kovia valehtelemaan ja puhumaan seläntakana mitä sylki suuhun tuo, jos et heidänlaistaan syystä tai toisesta miellytä.Sen kyllä huomannu liiankin monta kertaa.Tavaksi tulee pummaaminen, erilaiset selitykset päästäkseen viinakauppaan tai hakemaan pussikaljaa kyydillä, kun juoja itse on niin rapakunnossa ettei viitsi lähteä ja toisaalta ei haluakaan.Onhan elämä kai kivaa, kun vastuita voi jättää.

Jotkut selittävät syitä, jotkut eivät, mutta sen moni alkoholisti tai alkava sellainen voisi ymmärtää ettei sotke muitten ihmisten elämää vain ryypätäkseen.Jos kykenee.
  4. No, sinulla on käynyt tuuri ettei häiriköimään alkanu.Omalla kohdalla on aika samanlaisia mietelmiä.Itsellä ei tällaista suojaa esimerkiksi ole, vaikka itsekin pienellä paikkakunnalla olen.Ehkä miehellä ei ole samaa uhkaakaan niin kovin.Mutta pieniä vippaskonsteja käyttämällä pärjää tässäkin asiassa, jos sattuisi joutumaan häiriköinnin kohteeksi.

Itse loin mm."illuusion"itsestäni ihmisenä, joka ei paljoa paljasta itsestään.Haittapuoli vain on, että joku muu sitten luo tuon"illuusion"toisinpäin.Lievä erakoituminen kaiketi pistää silmään.Miehenä,joka vain tulee ja menee.Huomannut vain niissä harvoissa ihmisissä, jotka yrittäneet oppia tuntemaan.Eikä omasta itsestäni kyllä juuri kukaan selvää otakaan.Eipähän ainakaan kellekään harmia aiheuta, mutta..?

Muista muuten kuitenkin näissäkin asioissa se kääntöpuoli, joka tuli mieleeni lähinnä omasta kokemuksestani.Kun selvität taustaa..Ole tarkka miten sen teet.Joillekin niitä"luurankoja"luodaankin kaappiin.En tietenkään tarkoita, että itse loisit ja tähän tapaukseen en siinä suhteessa kommentoi.Moni tarina vain värittyy, muuntuu ja sekoittuu, jos taustoja selvittelee"kaverin kaverin serkun tuttava-periaatteella.Erityisesti yksinäisille ja hieman syrjäänvetäytyville ihmisille.Omalla kohdallani olen niitä itse saanut kaappiin ja toisaalta olen ymmärtämättömyyttäni niitä luonutkin toiselle nuorempana ja tyhmempänä.No pentu olen itsekin monen määritelmän mukaan kaiketi edelleenkin, mutta kai sitä viisastuu iän mukana, tiedä sitten?

Niin,"jos jotakin pitäisi kertoa"niin kokeile diplomaattisemmin.Nimetön kirje sopivasti muotoiltuna mm.olisi yksi keino.Se paljastaa henkilön sisälukutaitoakin ja reaktioita aika hyvin.Montaa muuta rehellistä keinoa ei enää mieleen tulekaan.Menevät sitten jo suoranaiseksi valehteluksi.

Loppujen lopuksi..miksi ajautua sinne elämässä mitä joutuu liian kovin miettimään?Itse luovutan, jos noin joutuu miettimään.