Vapaa kuvaus

"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

73

Kommenttia

1182

1. Katastrofeista ja sodista varmaan tiedotetaan nykyään enemmän kuin ennen - sehän tapahtuu nykyisin reaaliajassa. Katastrofitkin aovat voineet lisääntyä enemmän viimeisen 50-vuoden sisällä. 50 vuotta on kuitenkin verraten lyhyt aika maapallon 4,5 miljardiin vuoteen verrattuna, joten noin lyhyen aikavälin tarkastelusta ei voi paljon tietää onko se hetkellinen "piikki katastrofikuvaajassa" vai jotakin pysyvämpää.
    Sodat varmasti ovat olleet verisempiä kuin ennen, johtuen joukkotuhoaseista ja yksinkertaisesti maapallon lisääntyneestä väestömäärästä eli tapettavaa on jollakin rajoitetulla alueella yksinkertaisesti riittänyt enemmän kuin aikaisempina vuosisatoina.
  2. Eihä tuo pätkä kuvausta mistään todellisesta tapahtumasta vaan opetus ja kasvatustarkoituksiin kerrottu anekdootti, vertauskuvallinen kertomus, ote Pyhää tarinaa siitä kuinka juutalaiset saivat heimoja koossapitävän yhteiskuntajärjestyksensä jumalallisen lain kautta.