kari.tolonen
"Ajattelen, siis olen." (Descartes) "Minä en ajattele, minä vain olen." (Tuntematon) Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia73 aloitusta · 1182 kommenttia
- niin!
- kuinka ryhmä sokeita kuvaili elefanttia tunnustelemalla sitä kukin kerran yhdestä kohdasta?
- >>Hänet kastettiin Isän ja Pyhän Hengen nimeen,!
Heistä molemmathan olivat paikalla sitä todistamassa! >>
Tuskimpa pitää paikkaansa! Johanneksen kerrotaan kastaneen parannuksen kasteella luokseen tulleet, syntinsä tunnustavat ihmiset.
Johanneksella oli mahdollisesti yhteyksiä Qumranin lahkoon ja tällä lahkolla oli kaikenlaisia rituaalisia kasteita ja pesuja, jotka sinänsä eivät siis olleet vieraita juutalaisuudessa.
Vaikka evankeliumit kertovatkin kyyhkysen ilmestymisestä Jeesuksen kasteen jälkeen, mikään tuskin antaa syytä olettaa juutalaisen Johanneksen kastaneen ketään kolminaisuuden tai "kaksinaisuuden" nimeen. - maailman ja muiden lahkojen ja kirkkojen olevan Saatanan hallussa.Siitähän sitten syntyy tasapuolisuus kun kaikki sanovat toisistaan saman asian. - Saatana menisi varmaan pyörälle päästään jos olisikin sellainen lahko, joka ei näin sanoisikaan.
- linkkifilminpätkässäkin (tosin vielä elossa olevien) "vanhat luut" lihoineen, nahkoineen päivineen, katosivat ellei kirkkomaan mullistakaan nouse mitään vanhoja luita? Evankeliumin kertomuksesta voisi ajatella "mullan pölisseen2 Jeesuksen kin noustessa ylös vaikkakin kyseessä olikin suuri kivi - mutta mineraaliainesta kumminkin sekin, kuten multakin.
- Tarkoittanetko kahtatoista Israelin heimoa joista Juutalaiset ovat yksi, muiden yhdentoista heimon hävittyä jo ennen ajanlaskumme alkua teille tietymättömille.
Eihän meikäläinen toki pysty viisaita kyselemäänkään mutta kun viisaitakin on, niin "syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herransa pöydältä putoovat2. - Minne?
- Mihin ne ihmiset hävisi?
- Silloinhan olen tehnyt hyvän työn, jos todella tuli totuus esiin minun valheeni myötä.
- millaisia mielikuvituksellisia tulkintoja?
- >> he (adventistit) kirjoittavat vain kuinka Raamattu sanoo, >> menee kylläkin pieleen sikäli, että kyllä teillä on siitä mitä Raamattu sanoo, aivan oma omituinen ja omalaatuinen tulkintanne jonka tulkintojen perustana ovat sellaiset mm. henkilöt kuin Hiram Edson, Joseph Bates, Owen R.L. Crosier ja Ellen Gould Harmon ja heidän muotoilemansa opinkäsitykset.
- Kait nyt helluntalaiset jos ketkä ovat näitä "tosi uskovaisia" samoin nkuin tieetysti kaikki muutkin uskovaiset. Näistähän sanoin etten tosiasiassa tiedä kenenkään tilaa symämen pohjia ja munaskuita myöten kuinka hurskas ja epäitsekäs kukin on tai ei ole.
- että pidän mahdollisena ihmisellä olevan hyviä tekoja tehdessään myös oma lehmänsä ojassa, eli toive saada Jumalalta korvaus uhrauksestaan. Tämä luonnollisesti on vain omaa (ilkeämielistä) epäluuloisuuttani ihmisten epäitsekkäiden vaikuttimien suhteen. Aivan hyvin voi olla, että OIKEAT, TOSI USKOVAT ovat tällaisista omanvoitonpyynnin toiveista yhtä kaukana kuin itä on lännestä. :)
- enkä kannata mitään erityisesesti mitään oppia, kaikkein vähimmän nyt tuota ns. menestysteologiaa. Voi hyvin tietysti olla niinkin että OIKEAT uskovaiset ovat niin täynnä jumalallista 'agapea' etteivät he sydämensä syvyydessä käy lainkaan kauppaa Jumalan kanssa. :)
- liittyykään jatko: "niin saat sen tulevana vuonna takaisin"?
- Maanjäristyksiä on aina ollut. Mannerlaatat avat liikkuneet hamasta siitä saakka kun tämän pallon sula kiviaines on pinnalta jähmettynyt mannerlaatoiksi. Nykyisiä suuremmat järistykset ovat toki olleet kyseessä silloinkin kun esim. Alpit tai himalajan vuoristo ovat nousseet kurttuina silloisten merien pohjasta. - Tällaiset haitit ovat loppujen lopuksi pientä mm. edellä mainitsemiini verraten.
- >>Merkki ja sinetti on yksi ja sama asia! >>
Onko? Kun Jumala pani Kain'iin merkin ettei kukaan tappaisi häntä, niin oliko tuo merkki Jumalan sinetti? - Kun yksilöstä lähtee henki (>>1) ilmavirta, hengitys, huounta,...) tämä kuolee. Henki (>>2) jonkun, esim. tilaisuuden ilmapiiri, "fiilis", tunnelma, yksilön tai yhteisön mentaalinen tila,...) voi kuitenkin jatkaa "olemassaoloaan" ja toimintaansa yksilön kuolemasta riippumatta toisten yksilöiden tai yhteisön kautta.
- siinä lisäehdotelma, jota ei tarvitsekaan hyväksyä. - Henki: 1) ilmavirta, hengitys, huounta,...
2) jonkun, esim. tilaisuuden ilmapiiri, "fiilis", tunnelma, yksilön tai yhteisön mentaalinen tila,...
- siinä muutama ehdotelma, joita ette tietenkään hyväksy - >> Adventistien profetioiden tutkijat, siis muista kirkkokunnista, ovat
samaa mieltä"lohikäärmeen", " pedon" sekä " väärän profeetan"
tunnistamisesta, >>
Olisiko liikaa pyydetty jos voisit mainita muutaman tälläisen tutkijan sekä heidän taustansa eli lähinnä kirkkokuntansa.