Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
162
Kommenttia
2982
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen joskus kertonut täällä palstoilla parvekkeelleni pesineestä räksäperheestä.
Parissa päivässä rakensi räksäpariskunta pesän oranssinpunaisten pelargonioitten joukkoon kukkalaatikkoon.
Naaras muni munan päivässä, yhteensä 7 munaa, jotka kaikki kuoriutuivat mutta yksi poikasista ei selvinnyt hengissä.
Tasan kuukauden sain seurata niitten elämää suorana lähetyksenä tietokoneen välityksellä.
Kytkin videokameran tietokoneeseen ja niin minulla oli oma räksäohjelma seurattavana!
Kyllä tuo räksäperhe muistutti mitä tahansa suurperhettä ja antoi ajanvietettä ja huvia myös vierailleni, varsinkin lapsille!
Oli todella tyhjän tuntoista kun viimeinenkin poikanen uskaltautui parvekkeen kaiteelle ja lensi pois.
17.10.2005 21:17
Tuo on suomalainen vastine meidän Nix-puhelimelle, josta yhtiöitten jotka haluavat markkinoida, myydä tai tehdä rahakeräyksiä puhelimitse pitäisi ensin tarkistaa että puhelinnumero ei ole suojattu.
Sitä ei suinkaan aina tapahdu ja puhelinsoittoja tulee silloin tällöin.
17.10.2005 15:11
niin siitä vaan!
Miten kävi Saksan kanssa, kun itä-Saksa
liitettiin taas länteen?
17.10.2005 13:11
olet kaupallisten voimien vallassa, olitpa sitten rekisteröitynyt tai et jonnekin Suomi24:lle tai jollekin muulle forumille.
Kaikki sivustot mitä tutkit, ovat markkinavoimien tiedossa.
Tänne rekisteröityminen ei muuta mitään siinä suhteessa.
17.10.2005 13:04
Täällä Ruotsissa joutui huumeitten salakuljettaja kiinni joku aika sitten.
Hänellä oli haschiksesta muotoon puristettu matkalaukku! Maalattu siniseksi (kai se oli jotakin karamelliväriä)!
17.10.2005 12:58
Puhelimen näytöstä näen onko soittaja vieras vai tuttu.
Kun joku tuntematon alkaa huudella: - Ai, kiva kun itse vastasit...! niin yleensä tyrmään heti alkuun ja sanon että jos on myynnistä tarkoitus puhua niin en ole kiinnostunut. Kiitos soitosta!
Ja puhelin kiinni. Sillä sipuli.
Olen ilmoittanut myös puhelinnumeroni ns. "nix-puhelimeen", jonka pitäisi estää myyntipuhelut, mutta ne jotka kuitenkin soittavat eivätkä tarkista Nix-puhelimesta, saavat syyttää itseään.
17.10.2005 12:46
että TV:n katseluajan voisi mitata ja maksaa vaan katseluajasta!
Voihan sähkönkulutukseenkin ja sähkölaskujen suuruuteen itse vaikuttaa.
Täällä Ruotsissa on digibokseja yritetty myydä jo monien vuosien ajan, eivätkä ole menneet kaupaksi.
Varastot ovat olleet pullollaan vanhoja digibokseja, niitä nyt sitten pakkopullana saadaan menemään, eivätkä aina toimi kun ei digiverkosto ole vielä luotettava joka paikassa.
Esim. Gotlannissa on paikkoja, missä on jo siirrytty digilähetyksiin, mutta kaikki eivät lähetyksiä näe vaikka ovat hankkineet kalliit lisälaitteet.
17.10.2005 11:22
Olen tyytyväinen tämän päivän TV-ohjelmien tarjontaan, sen vähän mitä TV:tä katson, enkä ole pyytänyt uutta tarjontaa mihinkään suuntaan.
Sen takia minusta on väärin, että PAKOTETAAN ihmiset hankkimaan kalliita lisävarusteita.
Täällä maalla on TV-antennit katolla, näemme 3 kanavaa ja se on riittänyt minulle.
Kaupungissa asuessa oli satelliittikanavia niin paljon ettei niihin edes ehtinyt tutustua, enkä pitänyt niin suurta tarjontaa tarpeellisena.
Jos hankin digiboksin, niin se ei riitä. On hankittava joka TV:lle oma boksi, sen lisäksi uusittava antenni.
Toinen vaihtoehto on paraboliantennin hankkiminen ja ohjelmapaketin maksaminen kuukausittain.
Sen lisäksi TV-lupamaksu.
Ei tule mitään! TV menee kellariin varastoon odottelemaan parempia aikoja.
Ensi vuonna marraskuussa kun TV pimenee, ostan pitkästä aikaa kunnon stereot ja kuuntelen musiikkia niin että kalliot kaikuu ympärillä.
17.10.2005 10:36
on rajaton!
Onhan niitä tarinoita käärmeittenkin salakuljettajista, joilta käärme on päässyt
livahtamaan omille teilleen.
Ajatella nyt tilannetta, kun tullimies näkee että jonkun housun etumus alkaa pullistella sinne tänne!
Tuskinpa auttaa selitys, että vällykäärme se vaan on kun housussa kiemurtelee vihreä mamba!
17.10.2005 09:53
että tuo poistettujen viestien kirjoittaja oli hyvin ahkera papukaija-merkkien jakaja näillä palstoilla!
17.10.2005 09:49
Kotini oli ainoa koko kylällä missä "uskallettiin" antaa mustalaisten yöpyä.
He saivat hakea heiniä ladosta ja tehdä petin tuvan nurkkaan.
Isä oli luvannut että heinät saavat sitten ottaa hevoselle kun aamulla lähtevät.
Tietenkin he nukkuivat kuin prinsessa herneen päällä sellaisen lupauksen jälkeen!
Parin kilometrin päässä asui mustalaisperhe, joka oli kyllästynyt kiertolaiselämään.
He tulivat auttamaan peltotöissä, esim. perunan istuttamisessa ja saivat muutaman rivin omaan käyttöön.
Heidän aikuinen tyttärensä tuli myös joskus lapsenvahdiksi äidin ja isän ollessa asioilla.
Hän siivosi ja laittoi hyvää ruokaa ja vastaili meidän uteliaitten lasten kysymyksiin, esim. vaatetuksestaan.
Yksi heidän pojistaan kävi ylioppilaaksi ja pääsi Sibelius-akatemiaan. Hänestä tuli muusikko.
Tuo mustalaisperhe oli esimerkillisen kunnollista, rehellistä ja työteliästä väkeä.
Mustalaiset ovatkin ensimmäinen kosketus omassa elämässäni erilaista kulttuuria edustavien kanssa.
Täällä Ruotsissa asuu yli sadasta eri maasta tulevia ihmisiä.
Ihmisen erilainen ulkonäkö ei enää hätkähdytä, kaikki olemme ihmisiä, kunnollisia tai hulttioita.
17.10.2005 09:44
on hyvä pitää ne erillään.
Selema on niinkuin semmoinen käsinukke, joka puhuu mitä sattuu, vielä viäntää savon murteella :-D
Siinä on jännät paikat jos tikunvedossa Selema voittaa ja on alettava kirjoittaa savon murteella!
16.10.2005 20:31
Ja nyt tiedämmekin kuka tuo mies mahdollisesti oli ;-)
Papukaijamerkkien kerääjä.
16.10.2005 18:08
Nyt minä ymmärrän!!! SINÄKÖ se olitkin siellä australialaisen tullimiehen kopeloitavana???
Olitko hakemassa papukaija-merkkeihin aineistoa?
:-DDDDD
16.10.2005 18:07
ja pitkää tikkua vetäisin kaikkien kahden, Seleman ja MdK:n välillä.
16.10.2005 14:49
Ensimmäisen kerran kun reagoin ja huomasin että suomen kieleen on tullut uusia sanoja ja sanontatapoja oli, kun Suomeen lomalle tullessani kuulin jonkun sanovan "tosi mahtavaa"!
Ei 50- ja 60-luvulla puhuttu mistään tosi mahtavasta!
Sitten kuulin kun alettiin "sisäistää" ja "mieltää" asioita.
Sellaisetkin ilmaisut kuullostivat oudolta korvissani.
Kieli kehittyy koko ajan ja jos ei omaa kieltänsä kuule päivittäin ja ole kosketuksissa sen kanssa niin omasta kielestään alkaa vieraantua.
Kun olin työmatkoilla Suomessa ja jouduin paljon ihmisten kanssa tekemisiin niin joskus kuulin jonkun sanovan, että puhun "vanhanaikaista" suomen kieltä.
Käytin teknillisistä apuvälineistä niitä nimikkeitä mitä olin oppinut vielä Suomessa asuessani.
Uusiakin apuvälineitä oli tullut, joitten suomenkielisistä nimikkeistä minulla ei ollut harmainta aavistustakaan.
16.10.2005 11:04
Ei kai tuottane ylivoimaisia vaikeuksia vaikka kokeilutarkoituksena vaatia rekisteröintipakkoa ikäihmisten palstoilla kirjoitteleville.
16.10.2005 10:51
Lähesty tietsikkaa varovaisesti, pyyhi siitä pölyt pois, liikuttele hiukan hiirtä että surffailu tulee mieleen.
Istahda hetkeksi koneen ääreen, mutta älä tee koneella muuta kuin ehkä selaat palstalaisten nikkejä ja jos ne tuntuvat järkyttävän liikaa, siirry telkan ääreen katsomaan Kauniita ja Rohkeita :-)
Näin iltapäivällä voit jo vähän aloittaa lyhkäisten viestien kirjoittamisella, mutta jos näpit väsyvät, jätä tämä vaihe huomiseen.
Yritämme suhtautua kärsivällisyydellä ja ymmärtämyksellä oireyhtymääsi ;-)!
14.10.2005 15:07
Niin ajattelin tänä aamuna kun olin katsonut aamu-uutiset TV:stä ja nähnyt sen kaaoksen ja epätoivon mikä siellä toisella puolella maailmaa vallitsee.
Tunne vaan vahvistui, kun lenkilläni istahdin harjun rinteessä penkille, katselin alapuolella kimaltelevaa järven selkää, kauniita syysvärejä jotka kuvastuivat järven pinnasta. Kaikkialla syvä rauha. Jalkojeni alla tukeva maa.
Ajattelin, että on epäoikeudenmukaista, että maailmassa on paljon köyhyyttä ja hätää ja niinkuin se ei riittäisi, tulee vielä tällaisia kauheita luonnonkatastrofeja.
(Selvisin itse tsunamista SriLankalta vuorokauden marginaalilla.)
Voi vaan toivoa että ei tulisi kauheita sateita ja kylmää ja että apua ehtii perille.
14.10.2005 13:15
olemme saaneet seriffin.
Luulisi että se riittää, mutta välillä tuntuu että vieläkin vahvempia toimenpiteitä tarvittaisiin ja yksi niistä on rekisteröintipakko.
Jos sama nimimerkki alkaisi suoltaa häiriköintiviestejä niin ylläpidon on helppo "bannata" sellainen nikki ja kirjoittelut loppuu siihen.
14.10.2005 10:09
100 / 150