Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
162
Kommenttia
2982
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
osoittaa tuikun ja sen kantajan pienuutta ja saattaa johtaa siihen, että rekisteröinti tulee pakolliseksi, mikä ainakin minun mielestäni on tervetullut toimenpide.
Muutenhan asialliset nimettömänä kirjoitetut viestit ovat OK, mutta häiriköinti- ja ilkeilytarkoituksissa kirjoitetut viestit joutavat poistettujen joukkoon.
Valitettavasti siinä menee sitten muitakin viestejä, mutta sen saamme kestää kunnes järjestyssäännöt alkavat mennä kaikkien kalloon!
Ja jos ei mene, niin ei kannata valittaa jos ainoastaan rekisteröidyillä jäsenillä on vastaisuudessa kirjoitusoikeus.
14.10.2005 09:45
Ihmettelin, että minne osa viestistäni jäi kun lähetin sen liikkeelle.
Nyt kun olin täällä lukemassa näin, että pätkä viestistä on tuolla keskellä ja vaikuttaa tosi hassulta!
"Niin että kanelia voi laittaa muuallekin kuin puuron päälle tai pullien väliin!
Hyvää päivän jatkoa!" (Tämän piti olla viestin lopussa.)
13.10.2005 11:11
Kaupunkiasunnossa asuessani muutti seinän taakse naapurirappuun yksinäinen mies, jolla oli joka viikonloppu isoääniset juomingit kavereitten kanssa, pikkutunneilla oli stereot täysillä...
Nuku siinä sitten.
Muutenkin olivat talot vanhoja, huonosti äänieristettyjä että normaalioloissakin kuului kun naapuri kuorsasi seinän takana, varsinkin juominkien jälkeen.
Poikani ehdotti kerran leikillään että alkaisin käyttää sellaisia kuulosuojaimia, mitä metsuritkin käyttävät, hänelläkin on sellaiset jossakin varastossa.
Sain ne häneltä ja niitten avulla sain vihdoinkin unirauhan.
Syrjällään nukkuminen oli hankalaa, mutta kun laitoin pikkutyynyistä renkaan, jonne upotin suojaimen, niin hyvin toimi sekin konsti!
Nyt asun maalla, missä on taatusti hiljaista, eikä ole minkäänlaista häiriötä seinien takana.
13.10.2005 10:43
Taitaa olla viimeinen aurinkoinen ja lämmin syyspäivä tänään sääennusteitten mukaan.
Täällä on ollut vieläkin parin kymmenen asteen lämpötila, eilen illalla (tai keskellä yötä) oli vielä 10 astetta mittarissa.
Mietin, että miten käyttäisin tämän päivän ja päätin ladata pick-nickkorin (tulikohan oikein kirjoitettua ;-)) ja akvarellitarvikkeet mukaan ja ajan meren rannalle kallioille retkelle.
Niin että kanelia voi laittaa muuallekin kuin puuron päälle tai pullien väliin!
Hyvää päivän jatkoa!
Muuten, oletteko maistaneet maustettua kahvia joskus? (Paitsi pohjanmaalaista tapaa ennen vanhaan laittaa suolaa kahviin :-))
Kaupungissa on pieni erikoisliike, missä saa jauhattaa kahvin eri tavalla paahdetuista pavuista. Siellä saa myös kahvijauhoihin erilaisia mausteita. Kokeilin kerran kanelilla maustettua kahvia ja ihastuin ikihyväksi. Tuoksu siinä on herkullinen, tulee kanelipullat mieleen! Nyt olen ruvennut suodattamaan itse kanelikahvia.
Laitan hiukan kanelia suodatinpussin pohjalle ja mittaan siihen kahvijauhot. Kahvinmaku on jotakin siihen suuntaan kuin tuo erikoisliikkeen kahvi.
En sitten tiedä, käyttävätkö he kanelitankoja ja jauhavat mausteen itse, joka antaa tietenkin tuoreemman maun.
13.10.2005 09:52
Siitä kyllä huoli pidetään (niinkuin sinä nyt :-))
Jos nyt joku kirjoittaja sai sen käsityksen että Ruuneperi oli "tunteeton" kun hän heti kohta uzman hätääntyneen viestin perään kirjoitti oman närkästyksensä, ettei kirjoittajat pysy aiheessa, niin sen ymmärtää.
Aina roiskuu kun rapataan.
12.10.2005 10:23
tämän kertaiset reaktiot siinä "kirjoittajan vastuu"-ketjussa!
Uzma lähetti hätäpäissään viestin, ehkä peläten että viesti voi olla viimeinen kun koko talo tärisee ja että ainakin joku saa lukea hänen viestinsä.
Ei siinä ehtinyt katsella meneekö nyt oikean "aiheen" alle vai mihin...
Sinä tulet kuivan asiallisesti moittimaan tai toteamaan että "ette osaa kirjoittaa aiheesta näemmä"!!!
Silloin tuntui tosiaan nämä meidän kirjoitustouhut täällä hiusten halkomiselta!
12.10.2005 09:54
tuntea tuta, niinkuin olet huomannut, itse kukin!
Olen ollut huomaavinani että rekisteröimättömien, jo tutuksi käyneitten, kirjoittajien nimimerkkejä on alettu väärinkäyttää.
11.10.2005 18:18
olivat todella elämäni löytö!
Olen kokeillut kaikkia markkinoilla olevia korvatulppia mutta mitään niistä en ole voinut käyttää.
Olen kokeillut myös vahalla kyllästettyjä pumpulitulppia, mutta ei nekään ole auttaneet.
Näitä untuvatulppia myydään täällä apteekissa
(dunöronproppar).
Ne ovat sopivan pieniä ja suippokärkisiä, sopivat hyvin korvakäytävään, eivät paina eivätkä tee korvakäytäviä helliksi.
Ehkä niitä myydään myös suomalaisissa apteekeissa?
11.10.2005 18:07
Kun olen matkalla niin silloin käytän nukahtamislääkettä.
Koskaan kun ei tiedä minkälaisen hotellihuoneen saa, onko se diskoteekin lähettyvillä, kuuluuko ulkoa meteliä tai onko kova liikenne joka kuuluu sisälle.
Kaikki äänet ovat minusta häiritseviä kun asun ympäristössä, missä on ehdottomasti hiljaista.
Matkavarusteisiini kuluu myös untuvaiset korvatulpat, pehmoiset ja tehokkaat, jotka eivät tee korvakäytäviä kipeiksi.
11.10.2005 16:20
alkavat kehittää uusia kukkavanoja!
TV:ssä oli eräs orkidean asiantuntija antamassa neuvoja ja sanoi että orkideat viihtyvät hyvin valoisassa, mutta ei suorassa auringon paisteessa.
Kukkakaupasta saa usein orkidean läpinäkyvässä muoviruukussa ja tämä ekspertti sanoi että ulkoruukuksi on hyvä valita lasiastia.
Minulla oli vanhoja lasisia kahvikannuja, joista otin vaan kahvat pois ja laitoin orkidearuukut niihin.
Näyttää kuin valo vaikuttaisi juurien kehittymiseen, ovat muuttuneet vihreiksi.
Kuihtuneitten kukkavanojen puolivälistä on lähtenyt uusien vanojen alkuja, niin myös lehdykän juuresta.
Talveksi vien ruukut alakertaan, missä en pidä paljoa lämpöä päällä parissa huoneessa. Yläkerran ikkunoilla on aivan liian lämmintä.
Alakerrassa minulla on marraskuun kaktuskin verhon takana unohduksissa.
Joka vuosi on sama yllätys: kaktus tupaten täynnä nuppuja!
En ole mikään kukkien hoitaja, minulla on oltava sellaisia kukkia jotka hoitavat itse itsensä! :-)
11.10.2005 11:31
Kuinka selität sen tosiasian että muutama vuosi sitten laittoi Suomi24 kaikkien IP-numerot näkyviin nikin perään?
Oli helppo seurata samasta koneesta lähteviä viestejä.
Ne jotka räyhäävät chatilla ovat tietoisia että joutuvat "bannatuksi" jos samasta IP-numerosta lähtee liikaa törkyä.
Dynaamiset IP-numerotkin on kytketty aikaan ja voidaan kyllä tarpeen vaatiessa jäljittää.
11.10.2005 10:39
Lääkärit tietävät että jotakin tapahtuu/voi tapahtua potilaan persoonallisuudessa leikkauksen yhteydessä, mutta eivät osaa selittää mistä se johtuu.
Itselläni on eräs hyvä ystävä joka muutama vuosi sitten leikattiin ja häneen leikkaus vaikutti positiivisesti.
Aikaisemmin hän oli aina huolestnut ja väsynyt, nyt hänellä riittää energiaa vaikka toisille jakaa ja on aina hyväntuulinen.
Ex-mieheni, joka oli aina rauhallinen ja positiivinen, on kuulemma "muuttunut" leikkauksen jälkeen. Näin sanoo poikamme, joka on ollut ihmeissään isänsä muutoksesta lyhyen ajan sisällä.
Poika väittää että isästä on tullut ärtyisä ja huonotuulinen, jopa ilkeä, eikä häntä voi tunnistaa entiseksi leppoisaksi isä-ukoksi.
10.10.2005 12:14
Et tainnut olla palstoilla muutama vuosi sitten kun ylläpito päätti yks kaks laittaa viestien lähettäjien IP-osoitteet näkyville nikin perään!
Siitäkös rähäkkä nousi!
Oli helppo nähdä mitkä viestit olivat samasta koneesta lähtöisin, vaikka nikkejä olisi ollut kuinka monta.
10.10.2005 11:04
että jaksat auttaa muita, olisi varmasti hyvä jos kirjoittelet viestejä tänne meille ja saat pieneksi hetkeksi yhteyttä ulkomaailmaan, missä meidän ajatuksemme pyörivät palstaviestien poistoissa ja sitä suuruusluokkaa olevissa ongelmissa.
Haluaisin että kaikki riitapukarit täältä ikäihmisten palstoilta voisivat tulla sinne luoksesi kaivelemaan raunioita ja auttamaan tosihädässä olevia!
10.10.2005 11:00
Kysyt viestissäsi, miksi rekisteröitynyt vain on luotettava juttukaveri.
Eihän siitä ole kysymys, vaan viestin sisällön suojaamisesta.
Onhan tuo nähty, kuinka kävi kun nimimerkki Ellumari poisti nimimerkkinsä rekisteristä!
Heti alkoi joku kirjoittaa pelkkää potaskaa ellumarina! Kuka tahansa voi kirjoittaa nyt ellumarina ja on vaikea tietää koska "oikea" ellumari on liikkeellä, jos ei osaa päätellä viestien sisällöstä että niin on.
Tämä ei olisi ollut mahdollista, jos Ellumari olisi vaan piilottanut nikkinsä, jolloin nikki olisi ollut suojattu ikiajoiksi.
10.10.2005 10:39
"kaikki entiset kirjoittajat"? :-DD
Jos entisiä häiriköitä on palstoilta häipynyt niin on kyllä vanhoja kirjoittajia uskaltautunut tulemaan taas takaisin, uusien kirjoittajien lisäksi, seriffin läsnäolon ansiosta!
Luulisi jo tänä päivänä olevan jokaiselle viestiensä häviämisestä marisevalle selvää, että viesti häipyy, jos sen on kirjoittanut vastauksena johonkin provosoivan tuntoiseen viestiin. Olipa viesti ollut kuinka asiallinen tahansa.
Niin on käynyt monen viestille, niin minunkin, mutta sen olen voinut arvata jo vastausta kirjoittaessani, enkä valita.
10.10.2005 10:23
mutta nyt hän on varmaankin täystyöllistetty jonkin aikaa lähitulevaisuudessa :-D
Arpajaiskeskuksen johtaja sanoi TV:ssä että mahdollisuus samanlaiseen voittoon on jo ensi viikolla yhtä hyvin kuin vasta joskus kolmen vuoden päästä. Rouva Fortunasta se riippuu.
09.10.2005 22:32
että pedofiilit olisivat ns. hyviä ihmisiä.
Kirjamarkkinoille on juuri tullut belgialaistytön kirjoittama kirja.
Hän oli erään belgialaisen vankina ja kidutettavana monta vuotta.
On pedofiilejä, jotka käyttävät hyväkseen jopa vauvoja.
Joku vuosi sitten paljastui laaja pedofiiliskandaali Amerikassa,
missä katoliset papit ovat käyttäneet hyväkseen nuoria rippikoululaisia.
Tuollainen raakuus toista ihmistä kohtaan on pahuutta.
09.10.2005 20:47
Nyt täytyy pamauttaa vaikka kuohuviinipullon korkki kattoon Kimin komean voiton kunniaksi!
Uskomaton kaveri, 17. sijalta ykköseksi!
Oli pakko kiljua kun huomasin että nyt Kimi aikoo ohittaa Fisichellan!
No niin, pistänpä pari tippaa kuohuviiniä vielä korvan taakse ja lähden jatkamaan valokuvien lataamista koneeseen.
Heippa kaikille!
09.10.2005 17:11
täällä Ruotsissa sekä vanhempien että nuorempien keskuudessa.
09.10.2005 14:40
101 / 150