Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
150
Kommenttia
2606
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
kahvikuppien hinnoista, jos et SINÄ ITSE???
Olet jauhanut täällä kaikkea muuta, mutta et itse keskustelun aihetta!
Siinä olet käynyt läpi US-dollarit, jenkkien bensan hinnat, talolainojen korot, oman kahvikuppisi hinnat oikein laskuesimerkein...Kahvipaketin kuitit...
Puolukan poimimiset...
Tämän keskustelun aihe oli euron vaikuttaminen hintoihin! Meneekö jakeluun?
05.06.2005 22:54
etteikö markoista euroihin siirtyminen olisi vaikuttanut hintojen muutoksiin. (Lue korotuksiin)
Ei tarvitse raljeerata asiattomuuksilla ja puhua US-dollareista ja maailmankansalaisuudesta, kun keskustelun aihe koskee euron vaikutuksesta luvattuihin hinnanalennuksiin, joita ei ole tullut.
Ei myöskään palkkoja ja eläkkeitä olla nostamassa yhtä hanakasti kuin hintoja.
Merkeistä päätellen käy päinvastoin, palkkoja ja eläkkeitä lasketaan ja sosiaalilainsäädäntöä kiristetään sitä mukaa kuin "lihapatojemme" äärelle tulee lisää porukkaa uusista EU-maista.
05.06.2005 20:08
on vanhoja juttuja. Ensimmäiset feministit ajoivat naisten asiaa vaatimalla naisille äänioikeutta.
Suomi oli ensimmäisenä pohjoismaista, jossa naiset saivat äänioikeuden.
Feministiliikkeitä on monta eri lajia.
60- ja 70-luvulla oli täällä Ruotsissa mm G8-naiset, oli Punasukat.
60-luvulla alkoivat naiset tehdä töitä kodin ulkopuolella enenevässä määrin ja törmäsivät kaikenlaisiin epäoikeudenmukaisuuksiin, joita nämä naisasialiikkeet, feministit, ryhtyivät poistamaan.
Ei näillä liikkeillä ole mitään tekemistä lesbouden kanssa, muuta kuin että feministien joukossa on tietenkin myös lesboja.
05.06.2005 19:43
Kysy apteekista ruotsalaista Myggania.
Tähän mennessä tehokkain tuntemani aine.
Se on kuin deodoranttipullo, tuoksuu hyvälle.
Sipaisu niihin paikkoihin, missä iho on paljaana, ranteisiin, nilkkoihin, niskaan, otsaan...
Olin eräässä keskiyön konsertissa, joka pidettiin keskellä metsää. Ilma kuhisi oravaa pienempiä ötököitä, mutta sain istua rauhassa koko konsertin ajan.
Myggan on helppo kuljettaa vaikka taskussa kun liikkuu seuduilla missä on hyttysiä tai mäkäröitä.
05.06.2005 00:50
takuulla samassa yhteydessä kun €uro on otettu käyttöön.
Sama juttu Ranskassa, missä hinnat ilmoitetaan vielä sekä frangeissa että euroissa.
Siellä halutaan pystyä vertailemaan hintojen kohtuullisuutta vanhaa valuuttaa vastaan ja ranskalaiset sanovat aivan samaa kuin mitä tässäkin keskustelussa on tullut ilmi, että euron käyttöön otto on nostanut hintoja.
Kuinka on Suomessa, vieläkö hinnat näkee mummun markoissakin?
Olen kyllä huomannut Suomi-reissuilla että kalliiksi on kaikki tullut entiseen verrattuna.
04.06.2005 22:53
Jospa tuo "villitys" johtuu siitä, että vaikka yhteiskunta onkin vuosikymmenien aikana muuttunut valtavasti, niin joissakin asioissa ei kehitys
mene eteenpäin samaa vauhtia ja sen takia on syntynyt noita feministi-liikkeitä.
Jotkut feministit ovat liian aggressivisia ja antavat vääristyneen kuvan, mistä oikeastaan on kysymys. Ei siitä, että naisista tulisi miehen kaltaisia. Miehet on miehiä ja naiset naisia, mutta molemmat ovat IHMISIÄ ja saman arvoisia.
Vielä 30- ja 40-luvulla oli selvä työnjako:
mies huolehti toimeentulosta, nainen kodista.
Nyt ei enää tällaisilla roolijaoilla ole merkitystä, kun naiset ovat tulleet työmarkkinoille siinä kuin miehetkin ja vetävät kortensa kekoon perheen elättämisessä.
Palkka-asioissa nainen vetää vieläkin lyhyemmän korren monella työpaikalla. Ennen vanhaan vedottiin miehen suurempaan palkkaan että mies syö enemmän!
Naisia pahoinpidellään, huoritellaan.
Jopa pienet lapset ovat oppineet tuollaiset sanat ja voi vaan kuvitella minkälaisia aikaihmisiä heistä tulee ja minkälainen näkemys naisesta heille kehittyy.
Ehkä voisimme jo kasvatuksen avulla kitkeä jotakin negatiisia puolia pois.
Paljon on kehitystäkin tapahtunut kun katsoo nuoria perheitä, missä isät osallistuvat kaikella tavalla perheensä elämään.
Jotkut ns. "miesten miehet" saattavat irvailla kun näkevät jonkun "tohvelisankarin" mattoja hakkaamassa vaimonsa apuna tai ulkoiluttamassa lapsiaan.
Mainitsit homoliitot. Eihän kysymys ole eriarvoisuudesta, vaan heidän seksuaalisesta suuntauksestaan.
Koska keskustelun aihe on feminismi niin luulen, että homomiehet pitävät vähintäänkin yhtä paljon naisten puolta kuin heteromiehet! En usko, että homomies esim. pahoinpitelisi naista.
Pöyristyttävää mielestäni on tuo homokauhu, ihmisiä hekin ovat muitten ihmisten joukossa.
Ei se ole ajan ilmiö, asiasta vaan puhutaan tänä päivänä enemmän ja se on hyvä asia jos tieto lisääntyy.
04.06.2005 13:45
sitä että sota-aikana suomalaiset naiset saivat suuren vastuun ja työtaakan kun yrittivät pitää kotirintamalla asemat kunnossa.
Mikään työ ei ollut liian raskasta, eikä naiselle sopimatonta.
Raatamista jatkui monen naisen kohdalla vielä sodan jälkeenkin, kun miehet palasivat takaisin rintamalta, moni haavoittuneena, invaliidina, traumoista kärsivänä, alkoholisoituneena ja olivat työhön kykenemättömiä pitkän aikaa, jotkut lopun ikänsä.
En usko että monikaan mies häpesi, jos hänen naisensa sai raataa sellaisissa töissä joihin vaaditaan miehen fysiikkaa.
Kaikki työt sopivat naiselle.
Mutta oli paljon töitä, jotka eivät sopineet miehelle (eikä taida sopia vieläkään)!
Muistan ettei veljieni tarvinnut koskaan tiskata, siivota tai petata sänkyjänsä. Niistä saimme me
siskot ja äiti pitää huolta.
Mutta minä kelpasin hyvin metsuriksi, ojankaivuuseen, pelloille raatamaan ja minun odotettiin tekevän töitä yhtä tomerasti kuin mies.
Minulle jäi hyvin epäilevät ajatukset miehen ja naisen tasa-arvoisuudesta.
Tasa-arvosta taistelematta olen kyllä myöhemmin elämässä luonut omaan elämääni sellaiset olosuhteet ja elinehdot, että tunnen olevani "tasa-arvoinen" kenen kanssa tahansa.
En usko että mitään muutosta saadaan aikaan lakipykälillä tai pakolla vaan muutoksen pitäisi syntyä omassa itsessä, jolloin muutos olisi myös todellista ja kestävää.
Tarvitsemme toinen toistamme.
04.06.2005 11:15
on ihanteellinen ratkaisu mielestäni.
Eli asutaan omissa asunnoissa ja tavataan kun on tilaisuutta.
03.06.2005 18:32
verrattuna nuorena oloon, löytyy vaikka millä mitalla.
Ajatella nyt ensinnäkin koulunkäynti ja hyvän työpaikan saanti, joka ei ole itsestään selvyys tämän päivän nuorille. Meille löytyi aina töitä.
Sitten oli puolison löytäminen, perheen perustaminen, avioliiton arkipäivä, perhe-elämän ja työelämän yhteensovittaminen.
Kaikki vaatimukset joka puolelta...Omaa aikaa ei ollut koskaan.
Nyt olen vapaa kuin lintunen ja nautin vapaudestani.
En millään haluaisi takaisin noihin nuoruusvuosiin.
Eläkeläisenä voi harrastaa kaikkea kivaa ja käyttää aikansa niinkuin parhaaksi näkee.
03.06.2005 18:26
Hiiret ovat ovelia ja tottuvat kaikkeen...
Olen virittänyt pari hiirenloukkua, joihin laitan Dajmia syötiksi. Dajmin sidon lujasti ohuella langalla, että hiiri saa vähän kiskoa...
On toiminut hyvin.
03.06.2005 11:44
niin en jää sänkyyn keppuroimaan vaan nousen ylös ja alan tehdä jotakin "hyödyllisempää".
Koska asun maalla omassa talossa niin en häiritse naapureita jos pölyimuri hyrähtää käyntiin keskellä yötä, tai laitan pyykkikoneen käyntiin.
Ehkä on silitettävää tai mankeloitavaa pyykkiä.
On sattunut sellaistakin, että olen päättänyt leipoa leipää pikkutunneilla. :D
Olen mummoni kanssa samaa mieltä, että "haudassa saa sitten maata tarpeekseen", eikä kannata päätänsä vaivata. Nukuttaa varmasti sitten kun on tarpeeksi väsynyt.
Tiedän kokemuksesta että jos herään pikkutunneilla ja vessareissun jälkeen ei uni tulekaan, niin tiedän että menee pari tuntia ennenkuin alkaa uni tulla.
Siispä keksin jotakin muuta unta odotellessa.
Voihan sitä sytyttää valot ja vaikka lukea.
(Hyvä vihje lukemiston valitsemisessa on puhelinluettelo :)) Kun alkaa lukea kaikki Aaltoset järjestyksessä, niin uni voi tulla jo ennenkuin kaksi tuntia on kulunut.)
03.06.2005 11:21
on ympäri SriLankaa. Jos käyt esim. Kandyssa, niin muutamia kymmeniä kilometrejä Colomboon päin on Pinnawelan elefanttikoti.
Siellä on sellaisiakin elefantteja jotka ovat sotainvaliideja. Jotkut ovat kävelleet miinaan ja menettäneet jalan, joltakin on ammuttu korvat pois :/
Merikilpikonnat ovat sukupuuttoon kuolemassa ja niitä yritetään auttaa lisääntymään erikoisissa farmeissa.
SriLankalla tunnet, että olet kaukana kotoa!
Hyvää matkaa!
02.06.2005 20:20
Katso www.sterling.dk niin näet että
FlyMeHomen lentolipputarjoukset ovat samalla sivulla.
02.06.2005 15:38
Asuin aikaisemmin lähiökeskuksessa, missä oli kaikki palvelut 100 metrin säteellä.
Oli terveyskeskus, apteekki, pankki, posti, pari elintarvikemyymälää ja muita pieniä liikkeitä,
hyvät kulkuyhteydet keskustaan.
Jätin kaiken ja muutin maalle, missä viimeinenkin yhteiskunnan palveluista, hammaslääkärin vastaanotto, lakkautettiin. Kylällä on vaan pieni osuuskaupan sivumyymälä.
Ajattelin, että terveyttänsä ei voi taata, asuipa maalla tai kaupungissa kaikkien palveluitten keskellä. Ja loppu tulee aikanaan. Millä tavalla se sitten tulee, siihen ei voi varautua.
Nyt järjestän elämäni vaan sillä tavalla että tunnen viihtyväni.
Kaupungissa oli liikaa häiritsevää säpinää, täällä luonnon keskellä on rauhallista.
02.06.2005 10:20
on asukas, Espanjassa henkikirjoilla oleva asukas.
01.06.2005 19:52
Lähetin sinulle kuvan omasta tuolistani (jos tuo meiliosoite nyt vaan osui oikeaan).
01.06.2005 15:37
olen kanssasi! Päättäjätkään eivät ymmärrä mistä on kysymys.
Katsoin eilen illalla Ruotsin TV:stä ajankohtaisohjelmaa, missä kansanedustajille esitettiin kolme kysymystä, jotka koskivat EU:n perustuslakia.
Kun tämä kysymyskierros alkoi, ei kukaan osannut vastata.
Sitten ehti huhu kiertää kansanedustajien joukossa että TV tekee tällaista ohjelmaa, kysymykset ja vastaukset jaettiin meilien välityksellä ja loppupäässä alkoi tulla oikeita vastauksiakin.
Sitten oli pakko tunnustaa, että olivat saaneet lunttilaput kouraansa! Muuten eivät olisi osanneet vastata yhteenkään kysymykseen.
01.06.2005 15:21
Voit samalla kysäistä Finnairilta, mainostavatko ne ja myyvät kilpailevien yhtiöitten lentomatkoja.
Vai onko Sterling ihan hakoteillä, kun kehuu sekä Iceland Expressin ja FlyMeHomen kuuluvan talliinsa! Jopa omilla sivuillaan! - Vai onko peräti niin ettet usko yhtiöllä olevan muita kuin YHDEN ainoan sisaryhtiön???
01.06.2005 13:40
Ensinnäkin siirsin kaikki kellot silmieni ulottuvilta pois.
Aika on enää suhteellinen käsite minulle, enkä sitä enää seuraa kellon viisareista muulloin kun on pakko, esim. jokin varattu aika josta on pidettävä kiinni, ettei jonkun toisen kuviot sekannu :D
En myöskään seuraa ajan trendejä, esim. muotia tai muuta ajan henkeen kuuluvaa, en ainakaan tietoisesti.
Ei ole minkäänlaisia pakotteita, jotka saisivat minut "juoksemaan mutkille", juoksentelen tai laahustelen omassa tahdissani.
Syön kun on nälkä, nukun silloin kun uni maistuu (vaikka keskellä päivää), tulen ja menen milloin haluan ja minne haluan.
Eläkkeellä olo on vapautta. Teen mikä tuntuu mukavalta ja onneksi mukavia harrastuksia on riittävästi ja terveyttäkin vielä niin paljon että voi harrastaa liikuntaa eri muodoissa, matkustaa ja nauttia uuden näkemisestä ja kokemisesta.
Titi50, mainitsit tuon rahapuolen.
Minäkin ajattelin, että nyt sitten tulee rahaa vähemmän, mutta en ajatellut että menot pienenevät hurjasti.
Näin on minun kohdallani:
Ei tarvitse enää ostella kalliita vaatteita joka näkemässä.
Työmatkakuluja ei ole enää eikä työmatkojen yhteydessä olleita hotellilaskuja.
Ruokalaskut puolittuivat kun on aikaa leipoa ja tehdä ruoat alusta loppuun. Teen ruokia suuria eriä, vaikka olenkin yksineläjä, pakastan annospakkauksiin.
Olen taloudellinen mutta en saita. Osaan nauttia hyvästä ruuasta ja juomasta ja kutsun mielelläni ystäviä kaveriksi.
Raha-asioissa saa aina asettaa menonsa tärkeysjärjestykseen.
Pienistäkin summista kertyy vuoden mittaan isoja summia.
Pikkutuhlauksia ei ajattele silloin kun on enemmän rahaa käytettävissä.
Esim. säännölliset iltalehtien ostamiset tai aikakausilehdet maksavat vuoden mittaan paljon.
Samoin lankeamiset suklaan tai kahvileipien ostamiseen.
Tupakka-aski päivässä? Viinipullo tai pari viikonloppuisin?
Ylläolevan tapainen tuhlaaminen antaa hetken nautinnon, mutta jos karsii jotakin pois niin ehkä on varaa sellaiseen nautintoon joka kestää muistoissa kauemmin, esim. jokin matka.
01.06.2005 13:00
Joo, Ellumari, haikealtahan se tuntuu kun viimeinen työpäiväsi entisessä työpaikassa oli edessä, mutta uusi työpaikka ja kaikki uusi ja kiva mitä on tiedossa edessäpäin saa kyllä entisen työpaikan unohtumaan nopeasti.
Vai perheomenapuun sait ;) Niinkauan kun ei oma perheesi kasva voit sanoa naapurin muksuille että saavat vapaasti "varastaa" puustasi omenia!
Minä sain luumupuun (Victoria) eräältä ystäväpariskunnalta, se näyttää lähtevän hyvin alkuun.
Eihän tässä iässä voi elämältä mitään parempaa odottaa kuin hyvät yöunet ja säännöllisesti toimivan vatsan ;) Silloin on kaikki OK.
Mutta luumut haluan syödä itse ja järjestän jonkun systeemin joka estää luumuvarkaat vierailemasta puullani.
Täällä satoi eilen koko päivän.
Nyt paistaa aurinko ja ajattelin siivota alakerran huoneet ennenkuin laiskuus saa taas vallan.
Hyvää jatkoa tälle päivälle ja Ellumarille toivotan hyvää lomareissua, katselehan niitä irlantilaispoikia, ovat niin mukavia... :D
01.06.2005 11:10
102 / 131