Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
162
Kommenttia
2982
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
niin kauan kuin jaksaa!
Ei ole sanottua että jälkipolvi antaa suurenkaan arvon kovalla vaivalla säästetylle omaisuudelle. Se saattaa mennä taivaan tuuliin lyhyessä ajassa.
Arvomaailmat ovat muuttuneet vuosikymmenien kuluessa.
Minä en ainakaan aio pihistellä missään, mikä tuo minulle iloa.
14.12.2005 10:39
3.1--31.7.2006 kokeillaan ruuhkaveron toimivuutta Tukholman alueella arkipäivisin klo 6.30-18.29.
Tämä koskee ainoastaan ruotsalaisrekisteröityjä autoja ja maksu on 10, 15 tai 20 kr per ohitettu tulli, ajankohdasta riippuen. Maksu on korkeintaan 60 kr/vuorokausi.
Miten tämä tulee käytännössä toimimaan, antaa jo etukäteen aavistuksen selvistä epäkohdista.
Esim. että maksu suoritetaan jälkikäteen 5 vuorokauden sisällä.
Jos minä lähden esim. Suomeen lomalle ja ohitan tuollaisen tullipaikan, niin lasku jää maksamatta jos en ole takaisin 5 päivän sisällä.
14.12.2005 10:26
ja mielessä kävi nämä palstajutut ja ajattelin pitäisikö mennä takapenkille piiloon, jos jotakin sattuisi.
Kannattaa aina tarkistaa tuulilasi, ettei siinä ole vikaa ja anna periksi kun valtavat harjat jysäyttävät ruutuun.
12.12.2005 16:06
Minua oli varoitettu Barcelonassa liikkuvista rosvoista, jotka saattoivat kytätä liikennevaloissa seisovia autoja ja aukaista ykskaks auton oven, siepata rahakukkaron tai käsilaukun jos se oli näkösällä, ja häipyivät ihmisvilinään.
Mitäs teet sellaisessa liikenteessä?
Tämä oli siihen aikaan kun oli etelään mennessä ajettava Barcelonan läpi. Sitten rakensivat moottoritien kaupungin ulkopuolelle.
Lukitsin aina auton ovet sisäpuolelta ennen Barcelonaa ja tunsin oloni aika turvalliseksi.
12.12.2005 16:01
Täällä meillä on väännetty hauislihasta, jos se roikkuu, "hauen liha", veltto sellainen (gäddhäng).
Tosi on, että jos katselee sellaista 10 kilon haukea niin se on vähän samanmallinen kuin roikkuvat käsivarret ;D
12.12.2005 15:34
ruotsiksi, jonka takia ehkä jäänyt tuntemattomaksi?
12.12.2005 00:06
Poikkean aiheesta, mutta olen itse asunut samalla paikkakunnalla ja tuli mieleeni, että siellä kylällä oli lääkäri, joka passitti vanhat, huonot potilaat Sulkamäkeen! :))
Tutki ja honotti: - Sulkamäkeen, Sulkamäkeen...!
(Sulkamäki oli hautausmaan nimi.)
12.12.2005 00:04
alkaa!!! :DDD
Mulla on yksi ystäväpariskunta, joitten poika piti tietokonekursseja aikaihmisille 8-vuotiaana!
Silloin 80-luvun alussa ei kyllä koneet olleet niin monimutkaisia kuin tänään!
Sama poika on tänä päivänä alan ammattilainen, korkeakoulusta valmistunut dipl.insinööri, mutta ei ehdi enää vanhoja kurssittamaan!
11.12.2005 23:57
jouluhössötys tarttunut minuun :D enkä usko että tarttuukaan!
Teen tavallisen viikkosiivouksen, laitan joulukukkia ja hedelmiä + joulukuusi (muovinen) ja paljon kynttilöitä ja rauhallista musiikkia niin tunnelma syntyy. Siihen valmisteluun menee ehkä pari tuntia.
Koska joulunakin on syötävä, niin jotakin lajeja joista pidämme laitan perinteisestä joulupöydästä.
Vähän mutta hyvää.
Sitten joulusauna ja tuoreet vastat pakasteesta.
Kalle Ankka (Aku Ankka) TV:stä kuuluu meidän joulunaattoomme :D
Ympärillä oleva jouluhysteria ei vaikuta minuun ollenkaan! "Joulu joutuu" kuitenkin.
11.12.2005 23:15
tietysti on. Onhan paljon sellaisiakin jotka uskovat mitä USA syöttää, tai ovat uskovinaan.
Mutta luulisi että silmät aukeavat kun amerikkalaiset itsekin alkavat kyseenalaistaa maan johtoa ja mitä he oikeastaan puuhailevat.
11.12.2005 22:46
koko esitelmä.
http://nobelprize.org/
11.12.2005 20:51
Joku vaari päätti lähteä tietokonekurssille, kun 2,5-vuotias lapsenlapsi katseli hänen äherrystään tietokoneen ääressä, otti tutin pois suustaan ja sanoi:
- Paina enteliä, pappa!
:DDD
11.12.2005 17:08
on kirjoittanut "Alahall on allin mieli"
Alahall on allin mieli
uiessa vilua vettä,
alempana armottoman
käyessä kylän väliä.
Syän on kylmä kyyhkysellä
syöessä kylän kekoa,
vilu vatsa varpusella
juoessa vilua vettä;
kylmemp on minun poloisen,
kylmemp on minun sitäkin.
11.12.2005 14:52
Voisit jo etukäteen käydä tutustumassa tuolla Äidit & Isät-palstoilla kuinka hauskoja pikkutaaperot saattavat jutella kunhan tulevat siihen ikään.
On kuule hauskaa monta vuotta!
11.12.2005 14:46
Kipa oli tosiaan luiskahtanut toisen korvan päälle, mutta tuskinpa juomien ansiosta ;)
Hänelle ja seurueelleen oli ruokakin tehty omassa keittiössä kaikkien taiteen ja heidän uskontonsa mukaan.
11.12.2005 14:40
pestään käsin, kokokristalliesineitä ei pidä pestä koneessa, koska konepesuaine himmentää kristallin hohtoa.
Viimeisen huuhtelun voi suorittaa kylmässä vedessä ennenkuin laittaa ne kuivaustelineeseen, niin ei tule "tippuraitoja".
11.12.2005 14:37
on vanha kotikonsti hopean puhdistamiseen.
Hammastahnaa pumpulitukkoon ja sitten jynssäämään! Kohta on pumpuli muuttunut mustaksi.
Sitten vaan tavallinen vesipesu päätteeksi.
Minulla on pullo S51-nimistä nestettä, joka on todellista taikanestettä hopean puhdistamisessa.
11.12.2005 14:29
Mutta kun nuo antiikkiekspertit sanovat että vanha kupari EI SAA HOHTAA! Sen pitää olla tumma ja patinoitunut.
Itselläni on mm 5 l:n kuparinen kahvipannu, reisjärveläisen kuparisepän tekemä, mummoni häälahja. Se on tumma, ajan patinoima, siinä on tumma rengas osoittamassa kuinka syvällä hellan renkaissa se tavallisesti on ollut.
En ole sitä koskaan kiillottanut, ainoastaan pyyhkinyt pölyt pois kostealla liinalla.
Olen ottanut eksperttien neuvot todesta :D!
11.12.2005 14:18
jos haluaa kupariesineitten arvon säilyvän, jopa lisääntyvän!
Olen katsellut täällä kesäisin ohjelmaa "Antiikkikierros", missä asiantuntijat
arvioivat vanhoja esineitä, mitä ihmiset tuovat heille arvioitavaksi.
Aina kuulee saman "tämä OLISI niin ja niin paljon arvoinen, jos et olisi sitä kiillottanut, nyt se on VAAN xx kruunun arvoinen".
Sama juttu vanhojen puuesineitten kanssa.
Ei kannata mennä niitä parantelemaan ja maalaamaan, jos haluaa niitten raha-arvon säilyvän. Mitä kuluneemman näköinen, sen parempi!
11.12.2005 12:15
Señora lyyli on kertonut kuinka hän pukeutuu hienommin itsenäisyysjuhlien katsomista varten.
Niin minäkin teen kun katselen Nobel-juhlia!
Eilen ei ollut poikkeus.
Saunomisen jälkeen valmistauduimme katsomaan itse palkinnonjakotilaisuutta Konserttitalolta
ja sitten syömään kolmen ruokalajin "Nobel-päivällista"! :D
Kuningasperhe herättää aina mielenkiintoa.
Minkälaiset puvut naisilla on, mitä koruja jne.
Tänä vuonna katselin prinssi Philipiä kun minusta hän näytti niin laihtuneelta ja lommoposkiselta...
Muistan sen Nobel-tilaisuuden kun Victoriasta näki että hänellä oli anorexia. Tänä päivänä hän näyttää säteilevältä ja onnelliselta.
Nobelpalkinnon saajat saavat ottaa mukaansa korkeintaan 16 henkilöä juhliin.
Israelilaisella Aumannilla oli 35! Koko lähiperhe, lapset, lapsenlapset ja lapsenlapsenlapset.
Lucia-aamu (tiistaina) tukholmalaishotellissa on yllätys monelle palkinnonsaajalle kun lucia-kulkue koputtaa aikaisin aamulla ovelle ja tulee laulamaan ja tarjoilemaan aamiaista!
Moni vieraista on vielä sängyssä!
11.12.2005 12:03
88 / 150