Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
162
Kommenttia
2982
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
http://fi.wikipedia.org/wiki/Virta-alli
Sehän on sellainen jäänreunan lintu, harvinainen Suomessa.
Lue itse lisää!
10.12.2005 22:28
oli itselläni eilen lenkkipolulla.
Tuli mieleen oman isäni sisarukset, kuinka erilaista näiden kolmen suuresta sisarusparvesta eloon jääneen sisaruksen elämä oli ja kuinka osat voivat vaihtua ennenkuin heidän päivänsä päättyivät.
Loisteliasta elämää viettäneistä tuli aivan tavallisia, köyhiä kuolevaisia, ja sisaruksista vähiten arvostetulla oli "paras" loppu.
Historia toistaa itseään ja näen jotakin samanlaista oman sisarusparveni elämänkaarten kehityksessä: mustista lampaista taitaa tulla valkoisia!
10.12.2005 13:24
ekaluokkalaisille, ettei joulupukkia ole olemassa.
- On se, Korvatunturilla Suomessa! oli poikani vakuutellut opettajalle.
Kotiin tultua poika kysyi heti, että missä on se suomalainen lehti, missä oli kuvat ja kaikki Korvatunturin Joulupukista, vien sen koululle, kun opettaja sanoi ettei pukkia ole!
(Ehkä parempi näin, että sai 7-vuotiaana tietää totuuden, eikä tarvinnut paljastaa asiaa vasta sitten kun hän lähti armeijaan! :DDD)
10.12.2005 13:05
hyvässä seurassa! ;DDD
10.12.2005 12:56
Isosiskoni oli laiska kävelemään ja halusi mieluummin istua isän olkapäillä.
Kehui sitten siellä olkapäillä istuessaan: "Ei o Liisalla niin komeeta isukkia ku mulla!"
10.12.2005 00:24
kun aloitin yhteiskoulussa, oli meidän luokalla muutama sotaorpo.
Kun aloitin 1951, oli meidän luokalla kiharapäinen poika. Hänellä oli sininen vakosamettipuku, rannekello ja polkupyörä.
Kaiken tämän oli äiti hänelle hankkinut, että hän aloittaisi mieluummin yhteiskoulun.
Hän oli sotaorpo, sotalesken ainoa lapsi, eikä olisi halunnut aloittaa yhteiskoulussa.
Hän jäi pyörineen kuorma-auton alle ja kuoli.
Luokkamme oli pojan hautajaisissa ja muistan että saivat pidellä äidistä kiinni, kun arkkua laskettiin hautaan.
En muista, että sotaorvoille oltaisiin oltu kateellisia millään tavalla.
09.12.2005 23:30
tiedosta!
09.12.2005 21:21
Nuo suomalaiset suuruudet 1965 jälkeen ovat minulle aivan tuntemattomia!
Ai nyt tiedän, minun isänäitini oli nimeltään Hanna!
Omat lapsesi...? Muistaakseni minulla on vaan yksi!!! ;DDD
09.12.2005 19:35
Hanna? Kuuluisa Suomessa? Tai koko Lappeenrannassa? Onko hän nuori vai vanha?
09.12.2005 18:59
Tuli mieleen juttu Samarin-mainoksesta, kun täällä lännessä Samarin meni hyvin kaupaksi yksinkertaisen mainoskuvasarjan avulla:
kuva 1: hapan ja kärsivä naama
kuva 2: henkilö juo Samarinia
kuva 3: hymyilevä naama
Arabimaissa Samarin ei myynyt.
Sitten huomattiin, että arabimaissa luetaan teksti oikealta vasemmalle, eli ensin hymyilevä naama, otetaan Samarinia ja sitten....
09.12.2005 17:37
presidentti Bushin puheitten kirjoittajaksi :D
09.12.2005 17:18
kuinka USA valehtelee, oli juuri Irakin sota.
USA väitti että Irakissa tehdään ydinaseita ja siitä on tehtävä loppu.
YK:ssa onnistuttiin vihdoin saamaan USA ja Irak suostumaan siihen että YK:n toimesta suoritettaisiin tarkastus, onko USA:n väittämässä perää.
Yhtään asetta ei löydetty. Pelkkää valhetta siis kaikki aseista vouhottaminen.
Katsoin joku aika sitten amerikkalaisen dokumenttiohjelman, jossa entisiä pentagonilaisia, upseereita, hävittäjälentäjiä ym kertoivat kuinka asianlaita todellisuudessa on.
Presidentin apuna on lobbyistejä, muutaman henkilön kopla, jotka suunnittelevat seuraavia strategioita ja valheita joita aletaan syöttää sekä omille kansalaisille että ulkomaailmaan.
Kaiken takana on kyltymätön vallanhaku.
Kaikki inhimillinen on pelkkää sanahelinää, empaattisuus ja humaanisuus kaukana esim. Quantanamosta.
09.12.2005 14:36
Pian sodan päätyttyä toteutettiin setelien vaihto myös Unkarissa sekä Belgiassa, Tanskassa, Norjassa, Ranskassa ja Hollannissa ynnä Suomen jälkeen muun muassa Neuvostoliitossa ja Länsi-Saksassa.
Ylläoleva tieto netiltä.
09.12.2005 14:12
Setelien leikkaus oli vuoden 1946 juttuja, jolloin rahan arvo puolittui. 1000 ja 500 markan setelit leikattiin.
1.1.1963 siirryttiin markka/penni-systeemiin.
08.12.2005 22:58
välittömästi :D
USA:n puolustusministeri on vierailemassa Euroopassa ja liekö sitten ollut tuo Pinterin puhe politiikkojen tajunnassa kun tämän päivän lehdet, puolueesta riippumatta, olivat täynnä mielipiteitä että amerikkalaisille CIA:n vankikoneille ei enää anneta lasku- eikä nousulupaa ruotsalaisilla lentokentillä.
Yleinen salaisuus on ollut että amerikkalaisilla on salaisia vankiloita Euroopassa, missä kuulustellaan ja säilytetään terroristeiksi epäiltyjä henkilöitä. Kuulustelumenetelmiin kuuluu kidutus, joka on lainvastaista, mutta kansainvälisille lakipykälille USA viittaa kinttaalla ja tulkitsee lait niinkuin haluaa.
08.12.2005 21:33
mutta tuo toimenpide ei ollut pitkäikäinen eikä estänyt inflaatiota niinkuin tarkoitus oli.
Mutta luulisin, että jos laina oli määräaikainen, niin setelinpuolikkaat toimivat "panttikuponkina" tai sitten (jos toimenpide huomattiin virheelliseksi) voitiin maksaa ostokset setelien toisellakin puoliskolla.
Toivottavasti täällä on sellaisia jotka olivat aikaihmisiä siihen aikaan ja muistavat, miten asia oli.
08.12.2005 19:53
1946 uudenvuoden päivänä sai kansalaiset tietää setelinleikkauksesta.
Setelit puoliksi, jolloin niitten nimellisarvokin puolittui ja toinen puolisko oli obligaatio eli pakkolaina valtiolle.
08.12.2005 17:11
Tuli mieleeni seurakunnan ompeluseura, jossa naiset ehkä keksivät mitä käyttöä langoille ym. olisi.
Kiitti muori67!
08.12.2005 16:11
kaatopaikalta eilisen raivausurakan jälkeen.
Sinne meni satoja muovipurkkeja kansineen, niin myös säkillinen hengareita, joita en enää tarvitse, vaatteet olen vienyt aikaisemmin kierrätykseen.
Pari vanhaa puhelinta, radio, vanhoja tyynyjä...
Oikein nautin kaiken krääsän poisheittämisestä!
Vielä on aukaisematta laatikot, missä säilytän kankaita, lankoja, valmiita ja puolivalmiita käsitöitä.
Tuttavapiirissä ei ole ketään, jonka tietäisin harrastavan käsitöitä, joten en tiedä mitä tekisin näitten käsityötarvikkeitten kanssa. Pitkiä puikkoja ja virkkuuneuloja on kaikkia vahvuuksia, kun nuorempana olin kova kutomaan ja virkkaamaan. Puikot heiluivat aina esim. TV:tä katsellessa, virkkuutyö oli helppo ottaa mukaan esim. matkoille.
Kirjahyllyihin käyn käsiksi joulun jälkeen.
Muuttojen yhteydessä olen heittänyt paljon vanhoja kirjoja menemään, mutta lisäharvennusta täytyy vielä tehdä.
Muutenkin lajitella ainakin kielen mukaan.
08.12.2005 14:37
kun 17-vuotiaana (!) menin Pohjois-Karjalaan aivan Venäjän rajalle opettajan viransijaiseksi pienelle koululle, missä johtajaopettaja oli 29-vuotias poikamies.
Hän ehdotti että lähtisimme tansseihin yhdessä.
Minä sanoin suoraan, etten vanhojen ukkojen kanssa lähde mihinkään! :D
08.12.2005 10:23
89 / 150