Joulupukki valehteli lapselle

hilkkaliisa

Poikani oli noin 6 vuotias kun kutsuin kotimme joulupukin. Poikani kysyi joulupukilta millä hän tuli. Joulupukki sanoi, että tietenkin lentävillä poroilla. Joulupukin lähdettyä poikani riensi ikkunaan. Tuohtuneena hän sanoi: "Äiti joulupukki valehteli minulla. Hän lähti autolla eikä lentävillä poroilla." Kerroin, että olethan jo aika iso poika ja menet pian kouluun ja että joulupukki on satua. Poikani tokaisi: "No on joulupukki olemassa kun hän toi lahjoja mutta lentävillä poroilla joulupukki ei liiku, kun autolla. Kuka se sitten lahjat tuo, jos joulupukkia ei ole?"

5

1789

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6-vuotias

... muka jo NIIN iso poika, että voi kertoa ettei joulupukkia ole? Itse ainakin aion omille lapsilleni joulupukin antaa olla olemassa siihen asti, että itse ymmärtävät ettei joulupukkia olekaan olemassa.

Mutta miten vaan, surettaa kun lasten tarvitsee aikuistua tässä maailmassa niin helevetin nopeasti, kun aikuisilta loppuu itseltään mielikuvitus kesken.

• äiti74

Olen kanssasi samaa mieltä ettei vanhempien tarvitse pilata lapsen uskoa, kyllä suuremmat lapset sen hoitaa. Mun ekaluokkalainen uskoo vielä omalla tavallaan joulupukkiin vaikka koulussa ja kotona isommat on jo kertonu ettei sitä ole. Syksyllä poika toitotti suureen ääneen ettei pukkia ja tonttuja oo olemassa, nyt kun asian ottaa puheeksi niin katselee ikkunaan päin ja mutisee hiljaa ettei oo ihan varma. Kyllähän se jouluntaika on osa tunnelmaa vaikka näin aikuisena sanonkin enkä enää usko pukkiin...

• uskon asia
        äiti74 kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä ettei vanhempien tarvitse pilata lapsen uskoa, kyllä suuremmat lapset sen hoitaa. Mun ekaluokkalainen uskoo vielä omalla tavallaan joulupukkiin vaikka koulussa ja kotona isommat on jo kertonu ettei sitä ole. Syksyllä poika toitotti suureen ääneen ettei pukkia ja tonttuja oo olemassa, nyt kun asian ottaa puheeksi niin katselee ikkunaan päin ja mutisee hiljaa ettei oo ihan varma. Kyllähän se jouluntaika on osa tunnelmaa vaikka näin aikuisena sanonkin enkä enää usko pukkiin...

Kummityttöni ollessaan 7-v. uskoi vielä täysillä joulupukkiin. Koulussa oli jotkut kaverit, joilla oli isompia sisaruksia, sanoneet ettei joulupukkia ole olemassakaan. Kummityttö kertoi mulle tämän, ja totesi silmät pyöreänä että on se kumma kun omin silmin näkevät eivätkä siltikään usko :)

Toinen tapaus on n. kolme vuotta sitten kun omalle lapselleni (silloin 7v.)kertoi vuotta vanhempi sukulaispoika ettei joulupukkia ole olemassakaan. Molemmat lapset olivat kuitenkin "tärinöissään" jouluaattona. Sukulaispoika luki makuuhuoneessa, kun ikkunaan yllättäen koputettiin (veljeni joulupukin naamarissa)ja poika oli ensimmäisenä ovella huutaen että JOULUPUKKI KURKISTI IKKUNASTA SISÄÄN, MÄ NÄIN SEN!

• uskon asia kirjoitti:

Kummityttöni ollessaan 7-v. uskoi vielä täysillä joulupukkiin. Koulussa oli jotkut kaverit, joilla oli isompia sisaruksia, sanoneet ettei joulupukkia ole olemassakaan. Kummityttö kertoi mulle tämän, ja totesi silmät pyöreänä että on se kumma kun omin silmin näkevät eivätkä siltikään usko :)

Toinen tapaus on n. kolme vuotta sitten kun omalle lapselleni (silloin 7v.)kertoi vuotta vanhempi sukulaispoika ettei joulupukkia ole olemassakaan. Molemmat lapset olivat kuitenkin "tärinöissään" jouluaattona. Sukulaispoika luki makuuhuoneessa, kun ikkunaan yllättäen koputettiin (veljeni joulupukin naamarissa)ja poika oli ensimmäisenä ovella huutaen että JOULUPUKKI KURKISTI IKKUNASTA SISÄÄN, MÄ NÄIN SEN!

ekaluokkalaisille, ettei joulupukkia ole olemassa.
        - On se, Korvatunturilla Suomessa! oli poikani vakuutellut opettajalle.
        Kotiin tultua poika kysyi heti, että missä on se suomalainen lehti, missä oli kuvat ja kaikki Korvatunturin Joulupukista, vien sen koululle, kun opettaja sanoi ettei pukkia ole!

(Ehkä parempi näin, että sai 7-vuotiaana tietää totuuden, eikä tarvinnut paljastaa asiaa vasta sitten kun hän lähti armeijaan! :DDD)

• Mariella

Itse olin 3v kun minulle jouluaattonna kerrottiin, ettei joulupukki ole tulossa, koska sitä ei ole olemassa. Ja olen kyllä selvinnyt ilman traumoja :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      82
      6000
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      321
      5434
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      49
      4722
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      313
      3665
    5. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      1
      2237
    6. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      136
      2142
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      101
      1254
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      7
      943
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      157
      856
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      55
      717
    Aihe