Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.


Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]


Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. En ole viisas, mutta monesti omasta mielestäni varsin neuvokas.;)))

    Olen huomannut, että iskelmämusiikkia voin mielelläni kuunnella autossa radiosta.
    Olen musiikin suhteen kaikkiruokainen ja mieliala vaikuttaa paljon valintaan. Nykyisin mieltymykseni näyttäisivät levykokoelmani mukaan liikkuvan enemmän instrumentaalimusiikin puolella. Hei, höpöjä puhun.:) Esimerkiksi Johnny Cash, Leonard Cohen, Elvis, Beatlesit, Toni Metsäketo, Helmut Lotti, Jaakko Ryhänen ja monet, monet muut saavat helposti sopivassa mielentilassa kuunneltuna sukat pyörimään jalassani. On myös monia hyviä naislaulajia, joita mielelläni kuuntelen.

    Ehdotan, että käyt kirjastossa lainaamassa tai alennusmyynnistä ostamassa kokoelman "kevyttä klassista". Sieltä löytyy varmaan musiikkia jokaiseen makuun ja mielentilaan. Kiinnostuksen mukaan on sitten helpompi valita, minkälaiseen musiikkiin haluaa enemmän perehtyä. Kokoelmalevyjen etu on sekin, että niihin on yleensä poimittu parhaat tai suosituimmat palat sävellyksistä. Myös vähemmän innostuneet tai klassiseen musiikkiin vähemmän perehtyneet jaksavat niitä helposti kuunnella.

    Monet ennakkoluuloiset murkutkin ovat kiinnostuneet kuulemaan lisää kuunneltuaan esim. Vivaldin 4:ää vuodenaikaa (mielestäni on joskus pahuksen vaikeata erottaa vuodenaikoja toisistaan) tai Mozartin 44:ttä.

    Seitsemän seinähullua muokkasi aikoinaan klassikoista hauskoja (?) sanoitettuja versioita, joita pojat mielellään meillä kuuntelivat. Harmikseni olen useinkin kaunista taitoluisteluesitystä televisiosta katsoessani huomannut hyräileväni ajatuksissani: "Härkä se hyökkää häntä suorana, onnistuuko hän..." Toisaalta "hullujen" palvelukseksi on kai luettava se, että he saivat näin monenkin raavaan miehen tunnistamaan tuttuja sävelmiä klassista musiikkia kuullessaan.
  2. Vanhempieni kodissa sain kyllikseni seurata dramaattisia ja äänekkäitä riitoja.

    Päätin, ettei omassa kodissani sellaisia harrasteta. Päätökseni on pitänyt joskus valitettavankin hyvin, koska olen huomannut että välillä pitäisi osata paremmin pitää puoliansa. Yleensä "juoksen karkuun" eli poistun hetkeksi paikalta tai lähden kävely-, hiihto- tai pyörälenkille, jonka kuluessa asiat asettuvat oikeisiin mittasuhteisiin. (Lähtiessäni ilmoitan myös minne lähden ja koska aion palata.)
    Jos lenkiltä palattua tuntuu vielä olevan aihetta, keskustelemme asiat selviksi.

    Joskus nuoruudessa mieheni ryhtyi mököttämään; se yleensä päättyi siihen, että purimme asiat kirjoittamalla toisillemme kirjeen. Viimeisen kirjeen kirjoittamisen jälkeen uhkasin, että seuraavalla kerralla hän ei saakaan kirjettä minulta vaan asianajajaltani.
    Mököttäminen on mielestäni todella pirullinen vaihtoehto riitelylle.

    Yhden ainoan kerran mieheni vihaisena kohotti uhkaavasti kättään ikäänkuin lyödäkseen. Minä yllätin itsenikin huomatessani yhtäkkiä seisovani naapurin oven takana. Olin juossut heti sinne karkuun ja soittanut ovikelloa. En oikein itsekään tiennyt, mitä olisin sanonut kun naapurin isäntä tuli ovelle. Mieheni tuli perässäni pihalle vielä hämmentyneempänä ja kutsui minua kotiin. Yhdessä sitten nauroimme tapahtuneelle ja omalle primitiivireaktiolleni.
    Luultavasti hirveintä mitä voisin kuvitella, olisi väkivallan uhan kokeminen omassa kodissa.

    Pieni riitely ja varsinkin sen jälkeinen sovinto voisivat sen sijaan olla ihan mukaviakin asioita.
    Toivottavasti saan vielä tilaisuuden opetella ja oppia.;))
  3. surullista, miten monet valittavat olevansa yksin ja ilman ystäviä.

    Ymmärrän, että joskus ei jaksa muuta kuin odottaa että joku tulisi ja pelastaisi yksinäisyydestä ja rakkaudettomuudesta jne.
    Toivottavasti saat kuitenkin jostain - vaikka täältä - ripauksen positiivista energiaa, jonka avulla jaksat vääntäytyä passiivisesta odottajasta aktiiviseksi toimijaksi.

    Ryhdy toimeen, hanki oma elämä!

    Älä odota, että joku pelastaisi sinut yksinäisyydestä.
    Ryhdy itse pelastajaksi.

    Älä odota, että joku rakastaisi sinua.
    Rakasta itse.

    Älä odota, että joku auttaisi sinua.
    Ryhdy itse auttajaksi.

    Kun ihminen on kyllikseen ehtinyt tuijottaa omaa napaansa ja alkaa epäitsekkäästi ajatella muitakin, yleensä huomaa yksinäisyyden ja avuntarpeen kadonneen.
    Kun pääsee alkuun, joskus "oma aikakin" saattaa tuntua ylellisyydeltä, kun aktiivisia ihmisiä kaivattaisiin niin monenlaisiin "tehtäviin" ja tekijöistä on aina pulaa. - Nykyisin on niin paljon heitä, jotka odottavat saavansa kaiken valmiina...