Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

1. Siinä saatiin taas esimerkki siitä, miten jotkut ihmiset ovat valinneet väärän alan.

Miksi ihmeessä annoit tippiä?
    Itse anna sitä koskaan, ellen ole saanut asianmukaista palvelua.

Tiedän omastakin kokemuksesta,että sisaresi Kiinassa kokeman kaltaista palvelua saa joskus myös Euroopassa. - Tosin harvemmin lentoaseman tiskille saakka, mutta kyllä omatkin laukkuni on useimmiten nostettu suoraan kärryihin tai niistä pois. En muista vielä koskaan itse nostaneeni ainakaan isompia matkalaukkuja auton takakonttiin tai sieltä pois, vaan vähintäänkin sen on kuljettaja tehnyt.

En muuten muista myöskään koskaan nähneeni Helsingissä sataman tai lentoaseman taksijonossa kuljettajaa, joka ei olisi noussut pakkaamaan ihmisten laukkuja autoonsa.

On se vaan niin kummallista, että Suomessa me hämmästymme lähes aina kun saamme hyvää palvelua. Luulisi, että olemme jo sen verran sivistyneitä, että olisimme oppineet kohteliaasti palvelemaan ja ottamaan palvelua vastaan. Ulkomaalaiset arvioivat usein ko. maan sivistystasoa saamiensa palvelujen perusteella. Harmi, että joukossa on kuvaamasi kaltaisia

Itse huomaan aina iloisesti hämmästyneeni - varsinkin Suomessa, kun kuljettaja nousee autosta avaamaan ovea silloinkin kun mukana ei ole kantamuksia. Liikun vielä kohtuullisen rivakasti, enkä näyttäisi olevan avun tarpeessa. Herrasmiehiä on onneksi taksinkuljettajienkin joukossa ja ainakin minä iloitsen aina sellaisen kohdatessani. Luulisi tekevän istumatyötä tekevälle tekisi varmaan muutenkin hyvää nousta aina välillä ylös ja liikkua.

Kun seuraavan kerran törmäät törttöön taksikuskiin, ota taksin numero ylös ja tee hänestä valitus. Kerro kokemuksesi taksitarkastajalle; jos pyysit kuitin, voisit kertoa kokemastasi vieläkin. Jotkut kuuluvat kohtelevan jopa vanhuksia todella törkeästi.

PS:
    Jos lähden itse omalla autollani kyyditsemään iäkkäämpää ihmistä tai lasta, avaan aina ensin hänelle oven ja autan turvavyönkin ennenkuin menen omalle paikalleni. Huomaan keskuslukituksen tultua käyttöön tapojeni hieman höltyneen nuorempien aikuisten ystävieni kanssa. Saadessani itse vastaavan palveluksen noteeraan sen aina positiivisesti.
  2. Ainahan se on tiedetty, että rakastuminen ja rakastaminen ovat täysin eri asiat. Ja kyllä se rakastuminen varmaan tasapuolisesti "vie järjen" niin miehiltä kuin naisiltakin. - Muistattehan Auervaarat ja varsinkin vanhojen miesten pankkitilit tyhjiksi lypsäneet naisihmiset, joista saamme lukea iltapäivälehdistä.

Rakastuminen ei ole jatkuva olotila, ja sen yhtäjaksoinen kestoaika voi muistaakseni olla enintään muutamia kuukausia. Onneksi, koska rakastunut ihminen voi olla vaaraksi itselleen ja ympäristölle, koska ulkoisiin asioihin liittyvä havainto-, keskittymis- ja toimintakyky häiriintyvät.

Usein rakastuminen ensisilmäyksellä perustuu eläimelliseen vaistoon, joka ohjaa ihmistä viehättymään sellaisesta kumppanista, jonka kanssa hänellä olisi optimaaliset mahdollisuudet tuottaa onnistuneita jälkeläisiä. Rakastuminen ei läheskään aina johda rakkauteen. Se onkin varmaan yksi syy siihen, että monet elävät onnettomassa parisuhteessa, kun huomaavat solmineensa suhteen ihan erilaiseen ihmiseen kuin ovat rakastumisen huumassa kuvitelleet.

Omien kokemustenikin perusteella voin todeta, että samaan ihmiseen voi rakastua myös useita kertoja pitkän suhteen aikana. Esim. lomamatkalla tai muuten uudenlaisessa tilanteessa ja ympäristössä voi huomata vanhassa tutussa - joskus tylsässäkin - puolisossa yhtäkkiä aivan uudenlaisia, ihailtavia ominaisuuksia. Hyvä romanttinen "lemmenloma" ja sen aikana koettu uusi rakastuminen voi piristää parisuhdetta pitkäksi aikaa.

Toisaalta jotkut rakastuvat ja ihastuvat aina sellaisiin ihmisiin, joiden kanssa pitempään yhdessä eläminen ei kertakaikkiaan voisi olla onnellista.

Siispä: rakastutaan, jos siihen vielä tulee tilaisuus, mutta yritetään malttaa antaa ajan kulua ennenkuin teemme koko loppuelämää koskevia sitoumuksia (ellei ole tilaisuutta rakastua omaan tuttuun, turvalliseen kumppaniin).

Onnellisesti rakastunut ihminen nauttii elämästään ja säteilee onnea myös ympäristöönsä.
    Suositellaan kaikille, erityisesti aikuisille!