Jännä juttu kun miettii että olen kasvanut pojasta mieheksi tässä kaupunginosassa, tällä samalla kadulla. Ja sitten kun miettii muita oman ikäisiäni ihmisiä, jotka on kasvaneet näissä samoissa ympyröissä. Naapurin tyttö löysi miehensä Kreikasta ja muutti sinne. Vastapäisen naapurin tytöllä on liettualainen mies. Ja kadun päässä asuvan perheen tyttö meni naimisiin maahanmuuttajan kanssa.
Kaikilla noilla tytöillä on jotain yhteistä; He ovat kauniskasvoisia, fiksuja ja ystävällisiä. On tämän kadun varrella kasvanut ns. tavis-tyttöjäkin, mutta heillä ei ole vielä poikaystäviä tai miehiä. Niinkuin minullakaan, tavis-sinkkumiehellä, ei vielä ole tyttöystävää tai vaimoa. Näin se elämä meitä erottelee, vaikka tuntuu että se oli ihan eilen kun tossa hiekkalaatikolla leikittiin.
Verrattuna suomalaisiin naisiin joilla on ulkomainen poikaystävä, teidättekö montaakaan suomalaista miestä jolla olisi ulkomainen tyttöystävä? Minä tiedän vain muutaman, ja he ovat vanhempaa ikäluokkaa kuin minä. Nuoret naiset näyttää kiinnostuvan yllättävän helposti ulkomaisista miehistä. Miksi me kotimaiset emme kelpaa?!
Kun kotimainen mies ei kelpaa
18
2572
Vastaukset
että toisilla Suomalaisilla naisilla on rima suomalaiselle miehelle ihan liian korkealla. Pitää olla kaikki ihan tip top, mutta ulkomaalainen mies taas saa suomalaiselta naiselta aika paljon anteeks ja vaan siks ku on ulkomaalainen.
Sanohan yks saksalainenkin yhdessä sunnuntain hesarissa ihan suoraan, että suomalaisilta blondeilta on äärettömän helppo saada pillua. Ei tarvii kuin mennä istumaan yökerhoon itsekseen, niin kohta tulee joku humalainen suomalainen nainen ja kun huomaa miehen olevan ulkomaalainen, niin pyytää mukaansa.
Onhan se epäreilua ja saa kateelliseksi, mutta kai tässä ollaan kaikki suomalaiset niin sisäsiittoista porukkaa, että luonto on valinnu näin.
Ei sen puoleen, nimittäin jos itse en löydä parin seuraavan vuoden aikana naista itselleni suomesta, pakkaan kamat ja lähden etsimään sitä ihan muualta. Ei tää maa niin paljoo minua sido. Suosittelisin muillekin miehille, että jos ei täällä tärppää, niin kannattaa lähtee ulkomaille kokeilemaan onneaan. Siellä on paljon helpompaa.- Reetta
"Sanohan yks saksalainenkin yhdessä sunnuntain hesarissa ihan suoraan, että suomalaisilta blondeilta on äärettömän helppo saada pillua."
Se oli aivan äärettömän typerä ja sovinistinen kommentti. Äijä hässii ensin itse ympäriinsä ja ihmettelee sitten naisten moraalia. On siinäkin tapaus. Ei pelkkä ulkomaalaisuus tee kenestäkään kiinnostavaa. Jos tuo kyseinen ukko olisi lyhyt, läski ja ruma, tuskinpa vain saisi hänkään naisia. Ulkonäöstä ja itsevarmuudesta se on kiinni, eikä mistään helvetin kansallisuudesta.
- tytsy
Siinäpä sinulle miettimistä... Kukapa jaksaisi katsella kaiket päivät sitä sohvalla makaavaa vittuilevaa suomalaista "tosimiestä". Katsokaa miehet peiliin, sieltä se vika löytyy.
- Kuu-ukko!
yleistys on kykenemättömyyttä itsenäiseen ajatteluun ja asiakokonaisuuksien hahmottamiseen.
- finman.
eikait nyt sentäs kaikki sinun ikäset miehet sohvalla makaa!
- Satu
Miksikäs ei tavis-pojalle ole kelvannu ne tavis-tytöt? Minä vaan kysyn.
- suomalaisen kanssa
Tarkkoja lukuja en muista, mutta suomalaisista, jotka ovat naimisissa ulkomaalaisen kanssa, enemmistö on miehiä. Seurusteluista ei tietystikään vastaavaa tilastoa voi ollakaan.
Menepäs juttelemaan kotikadun tavistytölle. Saattaisi lykästää. ;) - Äijä24v
Suomalaisilla, sekä miehillä että naisilla, on lievä alemmuuskompleksi isompien maiden kansalaisiin. Eron näkee esim. siinä että kun ulkomaalainen tulee Suomeen, kaikki ovat hänelle hyvin ystävällisiä, mikä on siis ihan mukava juttu, mutta kun suomalainen menee ulkomaille, on hän siellä useimmiten kakkosluokan kansalainen ja kohtelu sen mukaista.
Naisethan usein haluaa partneriltaan jotain sellaista, että häntä voi katsoa ylöspäin. Ulkomaalainenhan tätä tarjoaa pelkästään jo ollessaan muualta. Näin on ymmärrettävää että naiset valitsevat toisinaan ulkomaalaisen, vaikka täysin samanvertainen tai parempikin suomalainen olisi tarjolla.
Se mikä suomalaista miestä tässä asiassa ketuttaa on se että kun hän menee vuorostaan ulkomaille niin naisetpa saattaa siellä kohdella toisen luokan kansalaisena, kuten monissa maissa on yleinen suhtautumistapa. Poikkeuksena on tietty eksoottisen vaalea, sinisilmäinen suomalainen mies etelän maissa. - murheita
Ei kovin älykkäältä kuulosta, kun tekee tuollaisia yleistyksiä pelkästään oman tuttavapiirinsä perusteella. Miten selität sen, että missit seurustelevat suomalaisten jääkiekkoilijoiden kanssa?
...jos yleistää saa- Yks sinkkumies
Siksi koska niillä huippukiekkoilijoilla on rahaa ja ne edustavat väkivaltaista urheilulajia.
Tällaista väkivaltaista urheilulajia edustavalta mieheltä nämä naiset alitajuisesti odottavat ja toivovat saavansa turpaan.
- Minttu-64
Ihan vain kommenttina: Mulle kelpaa ennenkaikkea suomalainen Mies. Miksikö? Esimerkiksi siksi, ettei ulkomaalaisen (=vieraskielisen) kanssa koskaan voisi kommunikoida kaikilla yhteisen kielen vivahteilla. Miten osaisin ilmaista kaikkia tunteita ym. elämän kirjoa, jos osaan perusenglannin, hän ei ehkä senkään vertaa.Saati sitten jollain 3 vuoden koulusaksan alkeilla sönköttäisin... Ehei - puhuminen kuitenkin kuuluu tärkeänä osana elämään ja parisuhteeseen. Sen on oltava toimivaa ja yhteisen kielen avulla molemmat voivat ilmaista itseään parhaalla mahdollisella tavalla.
Muitakin syitä löytyy, miksi "suosin suomalaista". Suomalainen mies on paras suomalaiselle naiselle. Näin se on.- minä
En halua minäkään ulkomaalaista miestä. Tahtoo suomalaisen...
Tunnen useampia miehiä, joilla on ulkomaalainen vaimo/tyttöystävä, muutaman sellaisen naisen, jotka ovat seurustelleet ulkomalaisen kanssa. Heitä seuratessani olen tullut siihen tulokseen, että ulkomaalaiset miehet uskaltavat helpommin lähestyä naista, jolloin heihin on helppo tutustua paremmin. Tuskin kyse on kelpaamisesta sinänsä.
- n26
Minulla on kotimainen mies,mutta ymmärrän kyllä miksi joillekkin ei muka kelpaa. Te miehet kun ette huoli niitä tavis-naisia jotka kertomanne mukaan vapaana tallustavat. Sitten ne "paremmat" naiset ottavat ulkomaalaisen miehen koska eivät halua tavis miehiä. Yksinkertaisesti sanoen kannattaa tyytyä "oman tasoiseen" kumppaniin eikä haikailla jotain supermallia tai kiiltokuvapoikaa, siinä vaiheessa alkaa löytyä sopivia puoliso edokkaita kotimaastakin! Vanhat ukot hakevat nuoren vaimon venäjältä tai thaimaasta, kun oman ikäinen kotimainen on liian läsähtänyt ja nuoriin ei ole tsäänssejä.
mistäpäin on kotoisin mies, joka vei sinun nenäsi edestä naapurin tytön?
Nyt sinun pitää vaan siirtyä seuraavaan kortteliin. Kyllä siellä tyttöjä riittää sinullekin.;))
Uskon, että useimmat suomalaiset haluavat tutustua tulevaan kumppaniinsa ennen vakiintumista. Monet toteavat, että samanlaisten "lasten" kanssa on helpompi leikkiä, ja valitsevat suomalaisen kumppanin.
Tilastollisesti ulkomaalaisten kanssa avioituneet on edelleenkin pieni vähemmistö.- Lady of shadows
Eiköhän se niin ole,ettei rakastumisessa ratkaise kansallisuus vaan ihminen.Ei kyse yleensä ole siitä,ettei suomalainen mies kelpaisi,vaan siitä,että nainen sattuu löytämään rakkauden jostakusta,joka ei satu olemaan suomalainen.On kyllä myös naisia,jotka haluavat nimenomaan suomalaisen miehen.
Poikaystäväni on norjalainen,mutta en ottanut häntä elämääni ulkomaalaisuuden vaan ihanan ja lumoavan persoonan ja ulkonäön takia.Minua ei lumonnut se,missä hän on sattunut syntymään,vaan se,kuka hän on ja miten hyvin sovimme yhteen.
Suomalaisille miehille kyllä löytyy ottajia siinä missä ulkomaalaisillekin,en usko naisten nyrpistelevän suomalaisuudelle.Syytä sinkuksi jäämiseen ei kannata etsiä ainakaan siitä,että on suomalainen eikä siksi kelpaa naisille.
- puolitankomikko
Tuolla aiemmin oleva tekstisi ei enää ottanut vastauksia, joten pistän tänne omaa selviytymistarinaani:
Olen hiljainen, kasvojen ilmeet jo muita karkoittavat ja muutenkin sosiaalisesta kehityksestä jälkeen jäänyt, puhumaan aloin vasta 6 vuotiaana. Kaikki tuntuivat potkivan päähän, poikuus säästyi yli kakskymppiseksi ja viikonloppujuhlat olivat harvinaisia.
Mutta... Tuossa alle kolmikymppisenä sitten otin itseäni niskasta kiinni ja pistin asiat järjestykseen. Eli ensimmäiseksi jatkoin aikoinaan kesken jääneen koulun loppuun. Päätin että naista en enää ota, yksin yritän elää omasta mielestäni hyvää elämää.
Pari vuotta töissä ja heräsi innostus opiskella lisää, pari vuotta sitten sain maisterin paperit, minä, ammattikoulunkin kertaalleen keskeyttänyt ujo hiljainen huomaamaton joojoo-mies. Jotenkin otin aikoinaan sellaisen taistelumielialan, että eteenpäin mennään. Kolmikymppiseen mennessä kerkesin kiertää suomea ennen opiskeluja, paeten omassa päässäni olevia ongelmia, jotka oikeastaan tajusin vasta tuossa kolmikymppisenä.
Sen jälkeen on ollut nousukiitoa aika lujaa opiskelun ohessa. Nyt olen "pikkupäällikkö" firmassa, alaisia on kolmisen kymmentä. Kahden kuukauden kuluttua on häät, kulta on entisiä opiskelukavereitani ja 11 vuotta nuorempi kuin minä. Esikoisen laskettu aika on elokuulla, jokaista naulaa myöten kiinnitetty omakotitalo ostettiin viime kesänä. Elämä rullaa eteenpäin.
Ei sosiaaliset suhteet vieläkään hyviä ole, mutta kun on rakentanut oman ympäristön, jossa voi tutustua yhteen asiaan kerrallaan, pärjää kyllä. En edelleenkään ole kutsulistojen ensimmäisenä ja harvoin edes osallistun noihin, alaiset nyt pitävät perhejuhlia, joihin osallistun työn puolesta.
Eli yritä miettiä mikä elämässäsi on tärkeää, älä anna ajatusten harhailla sinne-tänne. Koska sosiaaliset taidot eivät ole hyvät, joudut tekemään enemmän töitä kuin muut, jotka pääsevät eteenpäin kavereiden avulla (ihminen on kaikesta huolimatta sosiaalinen eläin).
Kun löydät itsesi, voit kasvattaa itseäsi. Älä kuitenkaan ylpisty, edellisessä ketjussa kirjoitit jossain että "kaltaiseni kunnon miehen" vai miten se meni, tuo on vaarallista ja sorruin tuohon itsekin, nyt on huomannut, ettei itse ole yhtään parempi, ehkä sosiaalisissa suhteissa huonompikin kuin se spurgu kadun laidalla.
Mutta siis selvitä pääsi ja tarkoitusesi elämällesi, ei tuosta muuten mitään tule. Etsi ammattiapua jos ei muuten mutkat suoristu, itse selvisin ilman ulkopuolisia kun tajusin miksi itse vatvon noita aatoksia päivästä toiseen.
Ei se tyttöystävä ratkaisu ole ongelmiisi, todennäköisesti tuo vain niitä lisää, jos et itsekään tiedä mitä elämälläsi tekisit.- reivoraivo
Täyttä asiaa puhut. Ihminen on laumaeläin ja taistelemalla täällä on paikka ansaittava. Ei saa jäädä kateellisena itkemään toisten elämän helppoutta. Ise omat asiat on selvitettävä.
- elämä yllättää
paljon on miehiä jotka haluaa esm.eestiläisen ja sellasia tapauksia jossa myös vuosikymmeniä aviossa ollut puoliso jätetty juuri tämän takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..2386812Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1245131Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1714879"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste663330Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1062944En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.652389Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan242243- 782072
Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1391960odotatko vielä viestiä minulta...
Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan1391784