reissaaja56

reissaaja56 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Olen matkusteluun ja siitä kirjoittamiseen hurahtanut nainen, nyt jo mummu-ikäinen. Muita harrastuksiani ovat kuntoilu, lukeminen, musiikin kuuntelu ja kesäisin moottoripyöräily. Tulevaisuudessa myös rintamamiestalon remontointi. Vain työ haittaa harrastamista! Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Liittynyt 21v sitten
11 aloitusta · 462 kommenttia
Niinhän se on, että kauneus on katsojan silmissä. Kreikasta (niin kuin muistakin maista), löytyy kauniita paikkoja, joista jokainen viehättää meitä jollain tavalla. Itse olen käynyt manner-Kreikassa ainoastaan Pargassa, joka on kyllä viehättävä, pieni rantakylä.
Saaria on tullut koluttua tähän mennessä 24. Kaikki jollain lailla samanlaisia, mutta silti erilaisia. Toiset kuivempia, toiset vähän vehreempiä. Tähän vaikuttaa myös vuodenaika, jolloin matkustaa, minun saarihyppelyni ovat ajoittuneet aina syksyyn, jolloin on sitten kuivempaa.
Kauneutta on niin monenlaista ja jokaisella meistä on siitä oma mielipiteemme. Onko siisteys ja uudenkarheus kauniimpaa kuin vähän räjähtänyt, rustiikkinen vanha rakennustyyli?
Itselleni on reissuista jäänyt päällimmäisenä mieleen tunnelma; samettiset tähtikirkkaat taivaat, lempeänlämpimät illat helteisen päivän päätteeksi, omalla terassilla tai rantatavernassa istuskeleminen, tuoksut ja maut (Ithaka, Lipsi, Leros, Amorgos). Leppoisat hetket, kun iltapäivän siestan aikaan istumme viiniköynnöksen alla päivittämässä reissupäiväkirjoja (Lefkas; Migros Gialos).
Listaa voisi jatkaa loputtomiin, ja jokaiselta reissulta jää mieleen uusia paikkoja, tunnelmia ja mukavia muistoja.