Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

1. >>Ei ei suinkaan näytä nyt huonolta, sillä ainakin suunta on järkevään suuntaan, sillä mitä tarkempia
    tutkimuksia näyttää tehtävän, niin sitä enemmän vuosien ikämääreet tuntuvat tarkentuvan geenitutkimuksenkin mukaan poispäin evouskovien älyttömistä vuosimääreistä. :)>Ja tämä on nimenomaan oikean tieteen suunta, jota minäkin sydämestäni kannatan! :)>Et pysty ohittamaan tosiasioita sillä, että kerrot asian synomiinisesti erisanoilla ja sitten kerrot etten minä ymmärrä??? Haloo illuminatus!Loppupelissähän kysymys kuitenkin kuuluu, että onko väittämäsi tieteellisesti todistettu fakta?
    Vastaus on ei ole!Vai oletko kunnon evouskova ja olet erimieltä?>Mikä estää raamatullisen johtopäätöksen tekemisen esim. Peltosen kaltaisella tavalla Eevan iästä ja mitenkä se olisi ristiriitainen johtopäätös suhteessa Raamattuun??>Toivoisin nyt kuitenkin, että et hermostumisestasi huolimatta lähtisi jatkossa noin rankkaan henkilökohtaiseen alatyyliin, joka kääntyy varmasti enempikin sinua itseäsi vastaan, kuin minua vastaan.Samassa veneessähän tässä kuitenkin ollaan ja tavallaan molemmat varmaan ajatellaan vilpittömästi, että meillä kaikilla olisi onnellinen elämä ja että tämä kansakunta nimeltä Suomi olisi niin moraliltaan kuin koulutukseltaankin vahva. Toki itsekin kärjistän asioita, mutta olen aina välttänyt menemästä suoraan henkilökohtaisen morkkaamisen rajan puolelle. :)>Ei kuulu tapoihini paeta mistään tilanteista, mutta minulla ei todellakaan yrittäjänä ole mahdollista jatkuvasti istua koneen äärellä pelkästään näillä palstoilla. Kai sen nyt sentään ymmärrät?>Jos taasen iskee työkeikka esim. ulkomaille, niin tuskin ensimmäisenä tulee edes hotellimajoituksessa mieleen suomi24.fi evoluutio vs.kreationismi?>Sinulta vain pakkaa unohtumaan, että minä olen kaiken aikaa hyväksynyt kaikki tieteellisesti todistetut faktat ja näin myös jatkossa tulen toimimaan.>Mikä taasen on esim. globaali tulva? Onko se senaikaisen maailman ihmisten levinneisyys alue ja
    millainen ylipäätään maailma silloin oli mm. mantereiden suhteenjne.
    Valistuneita arvauksia kyllä riittää, mutta kuka tietää totuuden? Ei kukaan!>Iänmääritysten suhteen tidätkin kantani.;) Myöskin Raamattu ilmoittaa ihmisille yksiselitteisesti, ettei ole teidän tarve tietää aikoja, niin siksi ihmettelen monesti miksi kuitenkin niinkin monet kristityt siihen pyrkivät?>Esim. Minulle sopii aivan hyvin, jos maapallon ikä on 4,5-miljardia vuotta vanha, kunhan se vain pystytään tieteellisesti niin aukottomasti todistamaan. Ei se ole minkäänlainen ongelma Raamatun sanalle.Nyt sitä ei vain ole vielä pystytty todistamaan.>Suurempi ongelma olisi sensijaan jos ihminen todistettaisiin tieteellisesti esim. 2-miljoonaa vuotta vanhaksi, niin silloin olisin todella hämmästynyt.>Niin muistanet kuitenkin, että nuo tieteelliset asiat, jotka viittaavat eri suuntiin kuin Raamattu, niin ovat poikkeuksetta jatkuvasti muuntulevia teorioita, eivätkä missään tapauksessa
    tieteellisesti todistettuja faktoja.:)>Tidemiehet ovat todenneet, että mustanmeren seuduilla on joskus(ei aikamääreitä)tapahtunut valtaisa metaanipurkaus maan uumenista valtavalla paineella avaruuteen ja ovat jopa väläytelleet tässä yhteydessä mahdollista selitystä vedenpaisumukseen.(jota tietysti nopeasti alettiin
    loiventelemaan)>Tuolloin nimittäin on mahdollista, että palatessaan avaruudesta kylmentyneenä takaisin vesimäärät ovat tiivistyneet napojen ympärille jääksi(mm. Suomi) ja päiväntasaajan kohdille valtaisana vesimääränä samalla viilentäen mannerlaattojen liikehdinnän aiheuttamaa lämpöenergiaa.>Vesihän ei suinkaan ole hukassa vaan löytyy mm. maankuoren sisältä tiivistyneenä mineraaleihin.
    Maankuoren sisällä on n.kolminkertainen määrä vettä sitoutuneena verrattuna valtamerien vesimäärään.
    (Japanilaisten tutkimuksen mukaan).>Vesien jakautumisessahan ei ole mitään ongelmaa, koska suuriosa vesien syvyyksistä oli suolaisia vesiä ja suolaisuuden ydin oli monesti merien pohjalla jopa kilometrien syvyydessä ja lisääntyvä vesimassa oli makeaa vettä.>Mikäs sinua lajien säilymisessä lähinnä ihmetyttää? Tässähän sitä kuitenkin näppäillään?HeH!
  2. >>"--Se geneettinen pullonkaula oli n. 75000 vuotta sitten ja syy oli todennäköisesti Toban räjähdys, ja siitä seuranneet ilmaston muutokset. Tuolloin nykyihmisiä oli jäljellä ehkä 2000-3000.-----" Ehkä sinä olisit viisaampi, jos olisit noista geemitutkimuksista oppinut edes sen, että elvisteleminen evoikämääreillä on typerää? HEH! >Ja sama illuminaattinen"tieteellisyys" jatkuu
    ----->TODENNÄKÖISESTI Toban räjähdys------->jäljellä EHKÄ 2000-3000 jne.
    Siis tuota voisi kuvitella jatkavan vielä Mainilan laukauksilla ja Piltdown miehen eseellä! HEH! :) >"--Samaten sekä mtEeva että Y-kromosomitutkimukset ovat vanhaa kauraa, jotka eivät millään muotoa viittaa mihinkään raamatulliseen - eivät edes aikansa puolesta.----"
    Ja juuri kun pääsin sinua nuhtelemasta evouskovien aikamääreisiin takertumisesta, niin täälä vielä toinenkin tapaus? HYIhyi! >Ja se että eeva näyttää "vanhemmalta" geenitukimuksen mukaan, niin sopii oikein hyvin Raamatun kuvaan, kuten Peltonenkin sen oivalsi. >Mutta se, ettei se valotu sinun illuminaattisiin aivoihisi, niin ei ole kylläkään mikään ihme! ;) >"--Sinulla on muuten edelleenkin ne vanhat vedenpaisumuskysymykset vastaamatta.---"
    No juu! Se tilanne on yleensä keskusteluissa kohdallani parhaimmillaan yksin vastailen n. viidelle, jotka kohdistavat kysymyksensä minulle. En parhaalla tahdollakaan mm. ennätä aina vastata kaikille. On tietysti muitakin syitä esim. jos olen samaa asia käsitellyt lukemattomia kertoja, niin en jaksa uudestaan aivan heti vääntää. :) >En nyt edes muista mitä olet kysynyt, tai olenko edes nähnyt, jos olen poistunut päiviksi tai joskus jopa viikoiksi palstalta. >Mutta noin yleisesti tuosta vedenpaisumusasiasta voisin sanoa olevani vakuuttunut, että muillakin
    kuin minulla on kysymykset linjalla vedenpaisumus/vedenpaisumattomuudet vastaamatta.
    Siitä yksinkertaisesta syystä, että meillä ei ole riittäviä todisteita ei suuntaan eikä toiseen. >Minä ainakin sanon rehellisesti, että minulla on kristillinen uskoni ja Raamattu ja sitä sanomaa
    ei tiede ole pystynyt eikä pysty kumoamaan, että vedenpaisumus on ollut.Koska oikea tiede on hyvä asia.>Mutta jos minulle tullaan väittämään, että on tieteellisesti todistettu, että vedenpaisumusta ei ole ollut, niin se ei ole mitään tiedettä, vaan piltdownhenkisten evouskovien valehtelua. ;) HEH!
  3. Että sellaista, olikos jotakin asiaakin?