Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
havana_
havana_
havana_
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
1602
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
jos ekofeminismin kannattajia ei nimitetä ekofeministeiksi vaan kettutytöiksi.
j.pukkila on siis siinä luulossa, että ekofeminismin ytimen muodostaa eläinasian ajaminen.
Mitä j.pukkila tarkoittaa eläinten säädyllisellä kohtelulla - onko 18 kanaa neliömetrillä häkkikanalassa säädyllistä? Ja kuka on pitänyt eläintä ihmisenä? Henkilökohtaisesti pidän ihmistä eläimenä.
Ilmeisesti j.pukkila on sitä mieltä, että eläin ei tunne samalla tavalla kuin ihminen. Nyt herää kysymys, mistä j.pukkila sen tietää? Tunteeko j.pukkila samalla tavalla kuin eläin?
28.07.2005 08:54
En ole koskaan ajatellut, että voisi olla arvokkaampaa ja vähemmän arvokasta auttamista. Suoraan sanottuna pidän tuota todella kummallisena ennakkoluulona, kuten sitäkin myyttiä, että omasta elämästä nauttiminen jotenkin poissulkisi toisten auttamisen. Mitä hyötyä olisi auttaa ketään huono-osaista tässä maailmassa, elleivät edes hyväosaiset pysty olemaan onnellisia?
Ilman muuta toivon, että Suomessakin kaikilla olisivat asiat kunnossa. Ei nyt kuitenkaan ole minun asiani ruveta kilpailuttamaan ulkomaisia lapsiprostituoituja ja suomalaisia liikuntavammaisia tai veteraaneja keskenään. Minä en säätele rahahanoja ja jaa rajallisia resursseja, vaan pyrin löytämään niitä lisää.
28.07.2005 08:39
Hyvä maku olisi kieltämättä tiedotusvälineille suotavaa. Ihan ensimmäiseksi suosittelisin sitä Seiskalle, jonka kannessa "Matti raiskasi minut henkisesti".
Todellakin toivon, että ihmiset olisivat onnellisempia. Kaikilla on oikeus onneen, mutta ei muiden kustannuksella. Yksi hyvä tapa kokea onnea ja tyydytystä on muiden auttaminen, muuten. Maailma ei ole mustavalkoinen, eikä auttamiseen ryhtyminen tarkoita sitä, ettei elämään enää muuta mahtuisi. Jokainen tekee sen verran kuin pystyy ja jaksaa, se olisi mielestäni kohtuudiili.
En sitten tiedä kuka näyttää jatkuvasti videolla asioita, mutta sen tiedän, että jokainen voi vaikuttaa, jos haluaa. Suomalaiset voivat vaikuttaa, tasan tarkkaan. Alla esimerkki.
http://www.childrenofcambodia.com/index.php?lang=fi
Näetkös? Minäkin tässä tein jo asian puolesta jotain tämän viestin kirjoittamalla. Ellei se ota tulta alleen, se ei johdu siitä, etten minä voisi tehdä jotain. Voin tehdä ja teen.
27.07.2005 22:16
Maailmassa korjattavaa riittää. Ympäristöasiat ja globaali tasa-arvo ovat yhtä ja samaa ideologiaa, toista ei ole ilman toista. Oikeudenmukaisuus on sellainen asia jonka puolesta voisi kuolla - sellainen henkinen isänmaa.
Jokainen voi tehdä jotain. Surkeampaa perustelua välinpitämättömyydelle ei olekaan kuin se itselleenvalehtelu, että "ei sille yksi ihminen mitään voi".
Aina voi. Ja pitää.
Tuli jo kertaalleen tuo ääneenkin sanottua tänään, kun työkaveri kertoi sulkeneensa eilen television, kun sieltä sattui tulemaan ikävä ohjelma Kambodzan hyväksikäytetyistä lapsista. Meni kuulemma ilta pilalle (ei saisi tuommoista ikävää ohjelmaa ihmisparoille esittää).
27.07.2005 21:53
Ammatinvalintakin on Siimeksellä mennyt pieleen. Jokainen kunnon feministihän on kunnan palveluksessa sosiaalityöntekijänä. Ellei ole, niin feministi elää leveästi suomalaisen ex-miehensä elatusmaksuilla.
Vielä noista feministin lapsista. Niitähän on siis monta ja kaikki eri miehen kanssa. Siitä feministin nimenomaan parhaiten tunnistaa, ainakin meidän palstan untuvapojat.
Olikohan tässä nyt varmasti kaikki.
27.07.2005 21:29
Kykenetkö miltään osin tarkentamaan, mikä nimenomaisesti on mielestäsi ekofeminismissä vinossa? (Ei ilmeisesti ole samansuuntainen kuin j.pukkilan jana, joten sen täytyy olla universaalisti vinossa.)
Ja jos voisit vielä selventää, mitä pyrit viestiisi liittämälläsi sitaatilla erityisesti ilmaisemaan?
27.07.2005 21:10
Tiedosta ei taida olla kyse. Ellemme tietäisi, kuinka mies tehdään tyytyväiseksi, kuinka osaisimme sitä välttää?
27.07.2005 17:53
onko Suvi-Anne sittenkään ihka oikea feministi. Kun pitäisi olla sitä ylipainoa. Yksinhuoltajakin pitäisi olla, ja lasten isän etninen.
Sitä paitsi Suvi-Anne ei ole tarpeeksi karvainen. Hän onkin itse todennut olevansa vaan jonkinlainen hang around -feministi.
27.07.2005 12:34
Kyllä sitä nykyään joka törhö osaa vedota sananvapauteen. Toisista hyötymisen ja itseilmaisun välillä ei sitten osatakaan nähdä eroa.
Kannattaisi miettiä, ja miettiä tarkkaan, mikä sen sananvapauden tarkoitus nyt taas olikaan (ja mikä ei).
27.07.2005 12:26
että kuitenkin parta jo kasvaa. Siinä alkuunpääsemisessä on varmaan ollut kova vaiva.
26.07.2005 13:41
Pedofilia juridisena käsitteenä on tietysti rajatumpi kuin vaikkapa moraalisesti.
Aina muutoin niin kovin liberaali filosofi Timo Airaksinen pitää kylläkin yhtenä pedofilian muotona sitä, että sekaannutaan ihmisiin, jotka ikänsä puolesta voisivat olla omia lapsia. Ja niin pitää kyllä moni muukin.
Voihan sitä selittää niille, jotka jaksavat kuunnella, että miten hyvin se meidän suhde toimii. On jo niinkun valmiina tulevaisuutta varten se lähihoitaja: rollaattoriavustaja ja katetrintyhjentäjä.
25.07.2005 12:11
aivot eivät ole niin tyhmä laitos että ne sijoittavat yhden tietyn kyvyn yhteen tiettyyn paikkaan. (Enhän toki kiistä jos jollakulla selvästi on toisin.)
22.07.2005 21:40
miehethän nyt on tuollaisia äkäpalleja kun niillä on ne eturauhaset ja testosteronit. Kuka nyt äijäin kälätykselle korvaansa lotkauttaa.
Tosinainen kestää pikku vinkumiset, on tässä tärkeämpääkin hommaa.
22.07.2005 21:07
Sitä sitten lueskellaan ja kirjoitellaan viestejä kovin kiireellisesti ja ajatuksetkin menee välillä vähän sekaisin kun on näin kesäkin ja tulee verrattua yhteismitattomia asioita ja toisaalta taas saman asian erilaisia ilmenemismuotoja tulee pidettyä toisensa poissulkevina ja varmaan olisi aika välillä syödäkin, vaimitä vaimitä.
22.07.2005 13:55
"Eikö feministinaisten mielestä, myös naistenkin elintasoa laskeva ongelma ole miehen eturauhassyöpä?"
Jaa, en tiedä laskeeko kenenkään eturauhassyöpä MINUN elintasoani, mutta voihan se joidenkin naistenkin elämänLAATUUN vaikuttaa.
"Eikö tässä olisi teille feministeille eteenpäin ajettavaa asiaa?"
Kyllähän siinä varmaan olisi, mutta luulen, että _Suuresti _Kunnioittamani lääkintöneuvos Pellervo Petäys (jonka eturauhassyöpää koskevan varsin asiantuntevan luennon olen tänne jo kahdesti postannut, minkä luulen jo riittävän) ja muut kaltaisensa asiantuntijat ovat kuitenkin parhaita henkilöitä arvioimaan ja ajamaan tällaisia seulontoja.
Cisma tuossa jo laittoikin asiantuntija-arvion eturauhassyövän joukkoseulontojen tarpeellisuudesta.
Jään odottamaan seuraavaa eturauhassyöpäkeskustelua feministipalstalle. Eturauhasethan nyt ilman muuta priorisoidaan feministisessä kysymyksenasettelussa aina.
22.07.2005 13:31
Sinäpä sen sanoit. Naiset elävät aivan liian usein paremman huomisen toivossa, turhaan. Nämä miehet, joilta sitä parempaa huomista odotetaan, vihaavat feminismiä, koska feminismi nostaa naisen tuosta odottelusta reaalimaailmaan, toimimaan itse ja yksin, nauttimaan elämästä omin päin.
Hyväuskoisuus on ulkonäköäkin suurempi syy, miksi nuoret tytöt ovat kovasti kulahtaneidenkin äijäin suosiossa. Mieshän ei pidä tuollaista kymmenen vuoden ikäeroa minään, paitsi jos se on väärään suuntaan.
Ja sitten vielä lopuksi CAUTION: voi olla mahdollista, että ylläoleva kuvaus ei välttämättä sovellu kaikkiin miehiin.
22.07.2005 13:16
Ajalle tyypillistä on, että kieltäytyminen ei ole enää hyve, vaan pahe.
Se riippuu tietysti ihan ihmisestä mitä keinutuolissa katuu - tehtyjä tekoja vai tekemättä jääneitä.
13.07.2005 19:03
että se on naiskuski, jos on pitkät päällä?
08.07.2005 20:26
Oikeistolaisia lähinnä vainoan ja myös jonkin verran tyhjäpäistä fiilistelijäkansaa. Tarkoittaa, että kesällä on paljon töitä paiskittavana.
08.07.2005 20:22
Jos oikeasti haluaisit, kykenisit kyllä lopettamaan väärinkäsittämisen.
Olen kyllä jatkossakin käytettävissä, jos haluat esittää synteesejä haluistani ja haluamattomuuksistani. Jotenkin kumminkin tuntuu kuin minä itse olisin vähän niinkun etulyöntiasemissa halujani arvioimaan.
07.07.2005 11:30
63 / 81